بازدید 10841

بازگشت محدودیت‌های وضعیت زرد در مشهد

فرماندار مشهد با بیان اینکه مردم باید به کرونا همچون یک دشمن نگاه کنند و دچار عادی انگاری نشوند، از بازگشت محدودیت‌ها به وضعیت زرد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 30 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از مشهد، محمد‌رضا هاشمی عصر امروز در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس رنگ‌بندی‌ها یکسری محدودیت‌ها اجرا می‌شود و هم‌اکنون با توجه به حاکم شدن وضعیت زرد در شهر مشهد محدودیت‌های اعمال شده نیز بر اساس این رنگ‌بندی خواهد بود و خواهش همیشگی ما از شهروندان و هم استانی‌ها این است که در شرایط اپیدمی کرونا بحث عادی انگاری و ساده‌انگاری را به این ویروس دشمن نداشته باشیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا تنها یک نفر بوده است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری تست مثبت ما ۱۰ نفر و تعداد بستری نیز ۴۷ نفر بوده است.

وی در خصوص وضعیت محدودیت‌های ابلاغی جدید گفت: حضور کارکنان ادارات در وضعیت زرد به این شکل است که تمام کارکنان ارائه‌دهنده خدمات ضروری باید در محل کار حاضر شوند و کارکنان دیگر دستگاه‌های باید تنها دو سوم کارکنانشان در محل حاضر شوند، همچنین سقف تعداد شرکت‌کنندگان در جلسات حضوری حداکثر ۳۰ نفر در فضای بسته است.

هاشمی با بیان اینکه در خصوص اصناف نیز چهار گروه شغلی داریم، عنوان کرد: در حوزه خراسان رضوی ۲۳۰ هزار کسبه داریم که از این تعداد ۱۴۵ هزار کسبه مربوط به شهرستان مشهد است و از این تعداد نزدیک به ۴۵ هزار در گروه شغلی یک است، که در هر حالت باید به کار خود ادامه دهند و گروه‌های شغلی دو و سه در وضعیت قرمز و نارنجی بسته می‌شوند و گروه شغلی چهار در وضعیت زرد تعطیل هستند.

فرماندار مشهد در بحث مشاغل آسیب‌دیده از کرونا گفت: تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار و ۲۵۵ فقره درخواست تسهیلات داشتیم و خوشبختانه تاکنون حدود ۱۲ هزار و ۸۳۳ فقره به بانک‌ها معرفی شده‌اند و تسهیلات پرداخت شده است، حدود ۴۱۰ میلیارد تومان پرداخت شده و توانستیم ۳۱ هزار شغل را تثبیت و از تعطیلی واحد‌های تولیدی و صنعتی جلوگیری کنیم.

پرونده ۹ نفر از شهدای سلامت تأیید شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست بیان کرد: تا شب گذشته در شهر مشهد شرایط عادی داشتیم، اما بر اساس معیار‌هایی که در سطح وزارتخانه بهداشت و درمان و ستاد ملی مقابله با کرونا وجود دارد متأسفانه شهر مشهد و شهرستان‌های بینالود، سرخس، کاشمر، کوهسرخ، بردسکن، خلیل‌آباد، سبزوار، گناباد و نیشابور تغییر رنگ داشته و از وضعیت آبی به زرد تغییر داده‌اند و مابقی شهرستان‌ها کماکان آبی هستند.

محمدحسین بحرینی با بیان اینکه همشهریان و هم استانی‌ها باید از انجام هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کنند، اضافه کرد: در شرایط اپیدمی سفر برای انتقال ویروس آفت است و یکی از بدترین راه‌های سرایت انجام سفر است، زیرا هم مردم شهر مبدأ و هم مردم شهر‌های مقصد از آن آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات پلیس راهور کشور متأسفانه آمار خودرو‌های حاضر در استان‌های شمالی مانند مازندران و گیلان و هم در استان‌های جنوبی مانند هرمزگان با پلاک خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها درصد قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آمار ۲۴ ساعت گذشته استان درباره وضعیت کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان ۱۰۷ مورد بستری جدید داشته‌ایم و کل بستری‌های ما ۵۱۴ نفر و در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۷۶ نفر بستری هستند.

بحرینی تصریح کرد: در هفته نخست بهمن ماه ۱۱۵ مورد بستری جدید داشته‌ایم و منحنی کرونا در استان ما متأسفانه سیر نزولی ندارد و امیدواریم به سمت جهش قابل توجه پیش نرویم، میانگین کل بستری‌های ما هنوز متأثر از بستری‌های جدید قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: روند نزولی مراقبت‌های ویژه همچنان ادامه دارد، به‌طوری که در هفته نخست بهمن ماه در سطح استان ۱۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شرایط شکننده خراسان رضوی و شهر مشهد در بحث شیوع کرونا عنوان کرد: جایگاه خراسان رضوی در سطح کشور از خوب به خراب ما رتبه هشتم را داریم و در مقیاس بالا به پایین ما رتبه ۲۴ در سطح کشور داریم.

بحرینی با بیان اینکه شهر مشهد به صورت جهشی در سه دوره قبل وضعیت شیوع کرونا داشته است، ادامه داد: خراسان رضوی به همت ستاد استانی و همچنین شهر مشهد وضعیت خوبی به لحاظ شیوع کرونا دارد.

وی تاکید کرد: به اهالی منطقه ترشیز اعم از کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ هشدار می‌دهیم، زیرا در ۴۸ ساعت گذشته تعداد تست‌های مثبت در این شهرستان‌ها به‌طور قابل توجه افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت آمار در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تعداد بستری جدید ۷۶ نفر و تعداد بستری موجود ۳۴۵ نفر و بستری در بخش آی سی یو ۱۱۸ نفر است.

بحرینی ادامه داد: کل بستری‌ها از تعداد یک هزار و ۲۸۷ نفر به ۳۱۷ نفر در هفته نخست بهمن ماه نزول داشته‌ایم.

وی در خصوص تعداد بستری‌های کرونایی در شهر مشهد اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های جدید ۵۳ نفر بوده و تعداد کل بستری‌ها ۲۸۷ نفر و در بخش مراقبت‌های ویژه ۱.۴ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی نیز گفت: طبق آخرین اطلاعات ستاد کرونا در سطح کشور هفت مورد مبتلا به ویروس انگلیسی شناسایی شده و خوشبختانه تاکنون در سطح خراسان رضوی موردی در این خصوص شناسایی نشده و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمام مسافران خارجی به‌خصوص مسافران اروپایی تا دو هفته در قرنطینه به‌سر خواهند برد تا هر چه بهتر سرایت این ویروس کنترل شود.

بحرینی در خصوص شهدای سلامت بیان کرد: تاکنون ۹ نفر از شهدای سلامت به صورت قطعی به‌عنوان شهید اعلام شده‌اند.

وی در پایان سخنانش از شهروندان تقاضا کرد از انجام سفر‌های غیرضروری و برگزاری تجمعات و مهمانی‌ها خودداری کنند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دچار عادی‌انگاری در خصوص ویروس کرونا نشوند.

کلیه آموزش‌ها باید در فضای مجازی برگزار شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تمهیدات ویژه در رابطه با وضعیت زرد عنوان کرد: در طرح هوشمند بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله کرونا تدابیر ما تغییر خواهد کرد و بر اساس وضعیت زرد سطح جلسات به ۳۰ نفر کاهش پیدا می‌کند و مراکز تفریحات آبی ما بسته می‌شود، استخر‌ها نیز که در وضعیت آبی با حضور ۵۰ نفر باز بود هم اکنون با ۳۰ نفر فعالیت خواهند داشت، در سینما نیز با ظرفیت ۳۰ درصد و با خرید بلیط اینترنتی و کارت ملی مجاز به فعالیت هستند.

مهدی قلیان افزود: در وضعیت زرد کلیه آموزشگاه‌ها تعطیل می‌شوند و آموزش‌ها باید به‌صورت غیرحضوری باشد همچنین در طرح هوشمند هرگونه آموزش در فضای دانشگاه‌ها، مدارس و سایر آموزشگاه‌ها باید به‌صورت مجازی برگزار شود.

وی افزود: قانون منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ بامداد همچون سابق ادامه خواهد یافت و تردد بین شهر‌های با وضعیت زرد مانعی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص برگزاری مراسم آئینی بیان کرد: طبق آخرین مصوبات برگزاری نماز جمعه در شهر‌های با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار