بازدید 229689

پیش‌بینی بازار مسکن تا سه سال آینده

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه معاملات مسکن در ۱۰ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تا ٣٣ درصد رشد داشته است، گفت: اگر شوک ارزی نداشته باشیم بازار مسکن تا سه سال آینده آرام است.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 29 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «مصطفی قلی خسروی» درباره آخرین وضعیت بازار مسکن و اجاره گفت: خرید و فروش ملک در کل کشور در ۱۰ ماهه ابتدای امسال رشد نسبی را نشان می دهد که البته در دو ماه اخیر بازار با افت مواجه شده است.

متقاضیان خرید مسکن اجاره‌نشین شدند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با وجود رکود معاملات در بخش خرید و فروش، قراردادهای اجاره در کل کشور در ۱۰ ماهه ابتدای امسال ۹۲ رشد کرده که نشان می دهد به دلیل رشد قیمت‌ها تقاضای بالقوه خرید به سمت بازار اجاره رفته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۵۸۷ هزار و ۱۳۷ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به زمان مشابه سال گذشته نشان می دهد. البته معاملات طی دو ماه گذشته کاهش یافته به طوری که در آذرماه و دی ماه به ترتیب ۳۲ و ۳۰ درصد نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل افت کرده است.

تقاضای اجاره نشینی ٩٢ درصد افزایش یافت

خسروی افزود: در بخش اجاره از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ تا ۳۰ دی ماه ۹۶۴ هزار و ۵۷ اجاره نامه در کل کشور منعقد شده که رشد ۹۲ درصد را نسبت به همین زمان در سال ۱۳۹۸ نشان می دهد. این بدان معناست که تقاضای بالقوه ای در بازار مسکن وجود دارد که از توانایی خرید برخوردار نیست و وارد بازار اجاره شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره آخرین آمار معاملات شهر تهران نیز گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۴ هزار و ۷۸۰ مبایعه نامه (قرارداد خرید و فروش ملک) در تهران به امضا رسیده که از افزایش ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته حکایت دارد. در تهران همچنین از یکم فروردین تا ۳۰ دی ماه ۱۶۷ هزار و ۲۴۸ قرارداد اجاره به ثبت رسیده که افزایش ۲۱ درصد را نسبت به همین زمان در سال ۱۳۹۸ نشان می دهد.

خسروی با بیان اینکه معاملات در دو ماه اخیر با افت مواجه شده است گفت: دی ماه ۱۳۹۸ تعداد ۴۴۲۷ قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه قبل ۴۱ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۸ درصد کاهش نشان می دهد. این در حالی است که در ماه مذکور ۱۵ هزار و ۳۹۸ قرارداد اجاره در پایتخت منعقد شده که از افزایش ۳۳ درصد و ۲۲ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

وی اظهار کرد: در کل کشور نیز طی دی ماه ۱۳۹۹ تعداد ۴۱ هزار و ۱۷۱ قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده که افزایش ۲۲ درصد نسبت به آذرماه امسال و کاهش ۳۰ درصد در مقایسه با دی ماه پارسال را نشان می دهد.

خسروی افزود: همچنین دی ماه امسال ۸۸ هزار و ۴۶۲ قرارداد اجاره در کل کشور منعقد شده که از رشد ۴۸ درصد و ۸۸ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

بازار مسکن به وضعیت ثبات قیمتی رسید

خسروی در تشریح وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: بازار مسکن خوشبختانه به وضعیت باثباتی از نظر قیمت‌ها رسیده و تنها نگرانی ما بازگشت قیمت به آگهی های مجازی است. اگر مجددا آگهی های تقلبی در سایت‌ها افزایش پیدا کند نرخ‌های کذایی منجر به تنش در بازار مسکن خواهد شد.

رییس اتحادیه املاک با ذکر مثالی در این خصوص اظهار کرد: فرض کنید یک نفر که حتی ممکن است قصدی برای فروش آپارتمان خود نداشته باشد آن را با قیمتی بالاتر از عرف بازار، آگهی می کند. همسایه او که قصد فروش دارد با دیدن این آگهی قیمت را بالاتر از نفر اول درج می کند. به همین ترتیب بدون اینکه هیچ فعل وانفعالی صورت گرفته باشد نرخ‌ها بالا می رود. بر این اساس، وزیر راه و شهرسازی و بنده تقاضا داریم که قیمت‌ها مجددا از آگهی ها برداشته شود تا بازار از وضعیت آرامش کنونی خارج نشود.

وی درباره پیش بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو گفت: اگر از ناحیه اقتصاد کلان و نرخ ارز، شوکی به بازار مسکن داده نشود و فضای مجازی و آگهی های اینترنتی هم تنشی در بازار ایجاد نکنند انتظار داریم که آرامش بر بازار تا سه سال آینده حاکم باشد.

خسروی با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مسکن در دو ماه گذشته تاکید کرد: عمده مشاوران املاک تلاش می کنند قیمت مسکن کاهش یابد تا معاملات انجام شود. با این حال اگر متوجه شویم افرادی باعث گرانی یا اغتشاش در بازار مسکن می شوند بلافاصله با کمک اماکن، محل را تعطیل و پروانه کسب را ابطال می کنیم.

وی گفت: در این خصوص بازرسان نامحسوس به سرکشی از دفاتر املاک می پردازند تا اگر خدای نکرده افرادی قصد بهم ریختن بازار را داشته باشند با آنها برخورد کنند. به عنوان مثال ممکن است بعضی افراد برای اینکه املاک مورد نظر خود را به فروش برسانند چشم انداز بازار را افزایشی جلوه دهند و باعث نگرانی معامله گران شوند که با این موارد به شدت برخورد می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۹
پیشبینی فوق تخصصی یک کارشناش:
اگر مشکل ارزی نداشته باشیم
اگر جنگ نشه
اگر زلزله نیاد
اگر توفان نشه
اگر زادوولد زیادنشه
تاسه سال اینده بازار مسگن « ارام» خواهد بود !!!!!
وی درباره پیش بینی بازار مسکن در ماه‌های پیش رو گفت: اگر از ناحیه اقتصاد کلان و نرخ ارز، شوکی به بازار مسکن داده نشود و فضای مجازی و آگهی های اینترنتی هم تنشی در بازار ایجاد نکنند انتظار داریم که آرامش بر بازار تا سه سال آینده حاکم باشد!!!!!!!
این پیشبینی را که بنده غیرمتخصص مسکن هم میتونستم بکنم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
آقای رییس این قیمت های سوداگری را از این بازار جمع مسکن که داخلی است چه کار ارز دارد زندگی مردم خرج در آمد مردم ریال است تا که بی عدالتی ظلم به مصرف کننده بس کنید مردم نخرند راهی نیست
قیمت سی 50 درصد افزایش یافت.
ملک قدیمی داریم چهل سال ساخت سازنده حاضرنیست بسازد میگه مصالح خیلی گران شده ازسال دیگه هم دستمزد بالا میره دیگه صرف نداره
پاسخ ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
بتن طی هفته گذشته چهل درصد گرون شده من فکر کنم این دوستان به خودشون این زحمت رو بدن حتی یه سری به کوچه وخیابون بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اگر شما مالکان املاک دلالها انصاف داشتید دولت که رحم ندارد دنبال غارت جیب مردم است تا حقوق های نجومی مفت خواران دولتی را بدهد نصفی کارمندان دولت اضافه هستند باعث گرانی تورم همین بدبختی کشور همین خرج های اضافه است تا که بی عدالتی
قیمت ها باید 50 درصد کاهش پیدا کند آن موقع مسکن ثبات پیدا میکند
آخه مملکتی که یک ساعت دیگه اش قابل پیش بینی نیست چطور سه سال آینده رو پیش بینی کردی.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
من هم موافقم با هات یعنی با این وضع سه سال هم تحمل کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
گل گفتی
من اسفند۹۷ ملک اداریمو بخاطر همین پیشبینی های غیرواقعی همین اقا مفت ازدست دادم الان قیمت همونجا ۴ برابر شده چرابااین اظهارنظرهای غیرواقعی باعث ضررمردم میشید؟؟!!!
پاسخ ها
روحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
میگه اگه فلان بشه اگه بمان بشه قیمت تکان نمیخوره
تنها راه ساماندهی یازار مسکن و سایر بازارها تصویب و اجرای فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ الی ۸۰ درصد است بر سود فروش خانه دوم به بعد که باعث می شود سود دلالی از سود تولید کمتر و دست دلالان و سوداگران از بازار قطع و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود مثل تمام دنیا که این قانون ۱۰۰ ساله را اجرا بازارهای خود را از تلاطم دور نگه داشته و مردم را به سمت تولید هدایت کرده اند کافیست فقط قانون آنها ترجمه و از تجربیات آنها استفاده کرد در حال حاضر کسی که سازنده بوده به علت اینکه سود دلالی و احتکار بیشتر است پروژه جدید شروع نمی کند و واحدهای قبلی را احتکار می کند و چند برابر سودی که قرار است از تولید به دست آورد از احتکار و دلالی به دست می اورد . ای کاش مجلس قبل و دولت همان ۲ سال پیش این قانون را اجرا می کردند هرچند که اکنون نیز هیچ چشم انداز خوبی به علت نفوذ مافیای دلالها و سوداگران و تعارض منافع تصمیم گیرندگان برای این قانون متصور نیست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
اخوی شما هم یک کلمه عایدی سرمایه شنیدی و هی ان را قرقره می کنید.اخوی محاسبه عایدی سرمایه مطابق قانون با نرخ ثابت و تورم زدایی شده است و نه مطابق عدد اسمی سرمایه که گر براساس کاهش ارزش پول ملی عایدی را حساب کنیم ،صاحبان املاک از اداره مالیات طلب کار هم خواهند شد پس شما هم همه چیز را با جیب خودت مقایسه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
شما دوست عزیز انگار هیچی از راهکارهای دلالها و خریدو فروش صوری ملک مردم و فروشش با قیمت بالاتر نشنیدی املاکی ها مال مردمو رو کاغذ معامله میکنن چطوری مالیات میخوای بگیری این قانونها برای مملکتی که توش کسی جرات کار غیر قانونی ندارند نه ایران ویرا شده ما
اتفاقا چون همه فروشنده هستند هی قیمت پایین تر میذارند که فروش بره که این امر موجب نارضایتی دلالان و مسئولین گرانقدر شده و قصد دارند دوباره قیمت ها را حذف کنند
سلام آقای خسروی
راه حل برای بالا نرفتن مسکن خیلی زیاده،آگهی نکردن هیچ کمکی نمیکنه.واسه هر محله بادرنظرگرفتن موقعیت ش قیمت بذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
سلام خسته نباشید واقعا باید قانون گذار مشخص کنه هر محله و
خیابان ملکش متری چند.نه اینکه بترسیم از اگهی و تبلیغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
مگر با قیمت گذاری دولت, فروشندگان به قیمت کارشناسی تمکین می کنند؟ انوقت مفهوم بازار چیست؟ دیگر بازار چه معنایی دارد. با تنظیم عرضه و تقاضا و اولویت دادن به متقاضیان واقعی تا حدی می شود بازار را کنترل کرد نه چیزی دیگر.
اگر قیمتها۷۰درصد کاهش پیداکنه تا چندسال اون موقع ثبات پیدا میکنه
اگر عمه من سبیل داشت میشد عمو پس اگر در مملکتی که دولتش روزی ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول بی پشتوانه چاپ می کند ،ارز گران نشود،خانه هم گران نمی شود.
اگه مسؤلین که زیاد شعار می دهند مثل مردم اجاره خانه می‌دادند و هزار یک بدبختی دیگه رو می‌کشیدن یا نظارت بیشتری می‌کردند یا جلو مافیای مسکن خودرو و.. می‌گرفتند عزت ایرانی وتشکیل خانواده واسه جوانان در خطر یاشاید نابود شد ایمان وآخرتتون به زروزور نفروشید خدا جای حق است
انتظار از مجلس انقلابی تصویب و اجرای صحیح مالیات بر عایدی سرمایه و فعالیتهای دلالی است .با ابزار قدرتمند مالیات
میشه جلوی فعالیتهای دلالی رو گرفت و نقدینگی رو به سمت تولید برد.این کار شدنیه چون تو بیشتر کشورهای جهان انجام میشه.
الان بنده یه واحد دارم فول امکانات در تهران پارس حتی زیر قیمت هم خریدار نداره .قیمت ها حباب داره واقعا برای فروش باید انصاف ومنش در نظر گرفت همین قضیه باعث شده تا رکود طولانی مدت شروع بشه وقیمت ها ریزش پیدا کنه مطمئنا با توجه به این رویه قیمت ها ۴۰ الی۵۰ درصد ریزش پیدا می کنه وسرمایه سود جویان ومحتکران بر باد خواهد رفت .اقای ریس اتحادیه املاک از خدا بترسودر قیامت جوابگوی طفل های بی سر پناه باش.همانا خداوند در کمین گناهکاران است
عامل اصلی التهاب بازار و دلال بازی و گرانی زمین و مسکن خود بنگاه ها و مشاورین املاک هستند روزگار مردم را سیاه کرده اند
چقدر این روزها دنبال راه حل مسکن هستند وکسی کاری نمیکند تو را بخدا اینقدر ساده اندیشی نکنید رانت مسکن خوده دولت والسلام
ما جوون‌ها چه گناهی کردیم که از سال 91تا الان قیمت مسکن باید 1000درصد گرون بشه؟؟ ما تقاص چیو داریم میدیم، خودمونم نمیدونیم، یا شایدم ی سریا دارن انتقام میگیرن ما حالیمون نیست،
تمام مصالحه که داخلیه، دیگه چرا با دلار مقایسه میکنی،؟؟!!
بازار وقتی پلیسی میشه باید دونست که قیمت رو به بالاست

راست میگید میلگرد و سیمان و آهن و بتن را ارزان کنید وقتی ده برابرکردید
واقعا پیش بینی 3 سال آینده در این شرایط نوسانات دلاری و تحریم و غیره امکان پذیره؟ اگر بود که جنابعالی کارشناس یا رئیس اتحادیه نمی شدید و الان بر اساس پیش بینی های درست و دقیقتان سود آنچنانی کسب می میکردید و بجای این صحبتهای تکراری در ویلای لوکس خودتان خوش گذرانی می کردید!!
یک سوال از آقای خسروی عزیز دارم: چرا نگران برگشتن قیمتها به سایتهای مجاز اینترنتی هستید؟ صاحب کدام بنگاه معاملاتی هستید؟ نگران از دست دادن سود کلان همکاران تان در اتحادیه مشاورین املاک هستید؟ راستی نگفتید در دو سال گذشته سود کسب شده و بیلان کاری خودتان و همکاران تان در سیر صعودی وحشتناک قیمت مسکن چقدر بود؟ چرا نگران کوتاه شدن دست واسطه ها و دلال ها به دست سایتهای اینترنتی هستید؟ جناب "رئیس محترم اتحادیه مشاورین املاک"، شما اطلاع دارید از وقتی که قیمتها به سایتها برگشته، شاهد سیر نزولی قیمت مسکن هستیم؟
اطمینان دارید اتحادیه شما و برخی همکاران تان در افزایش نجومی قیمتها در دو سال کذشته بی تاثیر نبودند؟
مسلما میدانید با استفاده از سایتهای اینترنتی توسط مردم، برخی بنگاههای اتحادیه شما، دستشون از معاملات کوتاه میشه و مردم خانه خودشان را مستقیما از فروشنده می خرند و مجبور نیستند 1 درصد و بعضا خیلی بیشتر حق واسطه گری به بنگاهها و دلالها و برخی همکاران شما بدهند؟ الان نگران درج قیمتها در سایتها هستید؟ اطلاع ندارید این مسئله (یعنی استفاده درست از فضای مجازی و درج قیمتها)، اتفاقا منجر به افزایش رقابت و بهبود فضای معاملاتی می شود؟
شما اطلاع دارید خیلی از خانه های اجاره ای توسط مالکین محترم، بدون واسطه و با کمک سایتها به مستاجرین نگون بخت اجاره داده می شوند و آنها علیرغم همه مشکلات مجبور نیستند حق واسطه گری به بنگاه های شما بدهند؟ شما از میزان حق مشاوره برخی همکاران تان که غیر قانونی و بعضا بیشتر از تعرفه ها می گیرند خبر دارید؟ بجای اینکه نگران سود کلان همکاران تان در اتحادیه باشید کمی هم به فشار سنگینی که به مردم وارد شده است فکر کنید و اینقدر دنبال منافع تان نباشد و نظارت تان را بر اعضای اتحادیه خودتان افزایش بدهید.
حکایت شما (اتحادیه مشاورین املاک)، مانند همان آژانس های کرایه تاکسی هست که با آمدن تاکسی های اینترنتی بر نتافتند ولی بسیاری از مردم به استفاده از تاکسی های اینترنتی مجاز و قانونی روی آورده اند.
بعنوان یک شهروند پیشنهاد می کنم مطالعه کنید مثلا چرا به چه علت در برخی کوچه های شهرمان با 20 پلاک و نهایتا 100 واحد مسکونی، بیش از 6 تا بنگاه مشاورین املاک وجود دارد؟ این بنگاهها چه کمکی به تولید ملی و رفاه بیشتر مردم می کنند؟ در کدام کشور دنیا اینقدر بنگاه یکجا و در برخی کوچه ها می توان دید؟ چه استانداردی در صدور مجوزهای خودتان دارید؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
صد در صد با نظرتون موافقم این املاکی ها می خواهند که خودشون سود کنند و واسطه بشن و از دو طرف بخورن اتفاقا سایت ها باعث شفافیت می شوند
بادورود من سنم 50ساله وسه تافرزندپسردارم ک سنشون ازازدواج گذشته. نه. براخودم خونه ای دارم ونه برای پسرانم. بااین گرانی. توان خرید خونه روندا یم. هرچی ک گوشت وغیره نخوریم بازهم نمیتوانیم. پولی جمع کنیم. براخریدخونه. ب فکرمردم باشید خداروخوش نمییاد
خوب چرا جلوی آگهی های دروغین که یه عده فرصت طلب میدن نمیگیرید!یعنی در توان شما نیست!!!؟ اگه خودتون جزو اونها نیستید!!!
اتفاقا اصلا معاملات رشدی نداشته. با این حرفا مردم رو گول نزنید. با این قیمتهای فوق نجومی هیچ خریداری وجود ندارد. قیمتها بصورت کذایی چندین برابر بالا رفته. قیمت واقعی مسکن یک پنجم قیمت فعلیه
آپارتمانها باید توسط مراجع ذی الصلاح قیمت گذاری شوند،یک آپارتمان روی ده سال ساخت بدون آسانسور و حتی سند نباید بیشتر از متری سه میلیون تومان در کلان شهرها قیمت بخورد،اگر آپارتمان تازه ساز است نهایتا متری 12الی16میلیون تومان،مشکل اینجاست که خود مسولین سرمایه گذاری کرده اند و نمیتوانند به ضرر بفروشند که چاره آن فقط نخریدن،مردم است تا مجبور شوند به کاهش شدن ملک رضایت دهند
دشمن با این وضعیت لازم نیست هیچ کاری بکنه نفوذیها به کمک دلالها و محتکرین و سرمایه دارها با تحریک بازار و12 گرانی خانه و مخصوصاً زمین که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد باعث عدم تشکیل خانواده و فرزند اوری شده و تا چند سال اینده نسلمون کنده خواهد شد
چقدر بیسواد..
فقط مدرکش رو داره سوادش رو نداره
ان قدر می مانند تا همه را حراج کنند ...اگر بانکها کمک کنند . به بدهکاران مالک مهلت ندهند
ایکاش یک نفر از مردم و یا کارشناسان. نظرات ایشان در,یکی دو سال اخیر رو جمع می کرد. ببینیم چقدر ان درست بوده. تا جایی که حافظه من یاری می کنه. بیشتر انها درست نبوده
مسکن افزایش بیرویه قیمت داشت 4برابر .....سالها به رکود رفت حداقل 10سال کی میخره مگر چند تا دلال فاسد
یکی از عوامل اصلی وضعیت کنونی مسکن و قیمت ها املاکی ها هستند فقط املاک های مسکن که به دنبال سود بیشتر خود هستند
شما که کارشناسی میتونی قیمت گوشت و تخم مرغ و برنج و روغن ولبتیان رو تا روز بعد تضمین کنی گران نشه. مسکن روول کنید اینا مهم هستن
بازار مسکن خریدار وفروشنده تعیین میکنه.وسلام. نظرات و دیدگاهها دیگران وبخصوص رسانه ها فقط باعث مردد کردن وبه رکود رفتن مسکن میشه که عوارض بسیار بدی میشه هم عدم انگیزه بیکاری وو مثلا الان تو شهرهای زیادی واز جمله پرند در اثر همین تبلیغات اپارتمانهایی باهزینه ساخت ونگهداری بسیار بالا ساخته شدن ولی توقع ایجاد شده طرف به قیمت 250تا300م بخره انهم نوساز؟ ببینید این مسایل که رخ میده و هم سازنده وهم خریدار را بی انگیزه کرده نتیجش بیکاری بیشتر وو لذا نظرات بایستی معقول ومتناسب با اوضاع اقتصادی تورم ووو ارائه شه.
اگه قیمت آهن منصفانه باشه وضعیت مسکن بهبود پیدا میکنه
علت اینکه مستاجر زیاد شده به خاطر این است که همه دلال شدن با پولشون کار میکنند یه واحد سه میلیلردی را ۵۰با۳اجاره میکنه بقیه پولشا هم میزار تو بانگ ماهی ۵۰میلیون سودشا میگیره وکیف میکنه پدر او صاحب خونه هم در اومده
سلام چرا سلیقه ای عمل میکنید نظر مرا منتشر نمیکنید
از کرامات شیخ ما این است، شیره را خورد و گفت شیرین است!!!بله جناب کارشناس!!حقوقی که میگیری حلالت باشه!بخدا موندم این همه زحمتی که شما می کشید چرا این مردم قدر نشناس و از خدا بی خبر، قدر نمیدونن!!به هنین روند کارشناسی ادامه بدید!خواهش میکنم مبادا شغلهای پایین تر رو بخاطر شکسته نفسی قبول کنید که ظلم بسیار در حق خلق الله میکنید!بخدا مدیونید اگه استعفا بدید!ما به تخصصها و نظرات شما شدیدا نیاز داریم!مبادا به پیشنهادهای رنگین کشورهای دیگه جواب مثبت بدید و مملکت اونها رو آباد کنید که من یکی ازتون نخواهم گذشت و در روز قیامت باید جواب این دلشکستگی رو بدید!!ممنونم ازتون!لطفا سانسور نفرمایید و نشر بدید تا شاید کارشناس عزیز نظرم رو خوند و قدر خودش رو بیشتر دونست..
دولتی که ارزه نداره جلوی شایعات گرانی مسکن یابغیره رابگیره. به درد چه میخوره
آقای خسروی بلد نیستی یا خودت را زدی به اون راه ؟ قیمت ساختمان ربطی به دلار نداره با توجه به افزایش قیمت آهن و دیگر مصالح ساختمانی و کارگر و کرایه قیمت ساختمان سال دیگر افزایش پیدا میکنه . این هم نظر من .
۳ سال آینده ? تو از فردا هم خبر نداری طفلک پرسواد!!
بابا چرتوپرت گفته افزایش قیمت ۱۰۰ در ۱۰۰ داریم خیلی طبیعی هست . بالا کسی میخواد بخره بخره این چرت و پر تا چیه . مردم اسکل کردید
از کرامات شیخ ما چه عجب پنجه را باز کرد گفت وجب
اگر قیمت ها در بازار مسکن ۵۰ درصد کاهش پیدا کند ان وقت میشه گفت بازار مسکن ارام گرفت والا با این وضعیت همی مستاجرا باید چادر بزنیم چه خبره کسی نیست نظارت کننده باشد بازار مسکن هرکه برای خود است خدا رحم کنه
لطفا ی سر ب املاک یزد بزنید بیچاره کردن مردم رو
اونکه از آقای اقبایی معاون آقای خسروی معلوم نیست به چه اتهامی دستگیرش کردند و این از خود رییس اتحادیه
هیچ کاری برای مردم نکردند فقط به نفع سرمایه داران در رسانه حرف زدند همش میگفتن خونه گرون میشه سریع خریداری کنید...
همه جا مافیا حضور داره
کسانی که نمی خوان مردم آب خوش از گلوشون پایین بره خدا به زمین گرم بزنه
حتی زمین هم حیفه .....
تنها را تولید مسکن است. آن هم با ایجاد ثبات در سایر بازارها(فولاد و....)
وقتی قیمت تمام شده کاهش پیدا کند همه چیز درست خواهد شد.
انقدر بازار رو خراب کردین که ادم از یه ثانیه بعدشم خبر نداره چه برسه سه سال آینده
ماکه خونه دار نشدیم ۳۵سال از عمرمون گذشت بابرجی ۲۵۰۰گزران عمر میکنیم واقعا ظلم شد بهمون مخصوصا دهه شصدیها
تابناک!خیلی واست سنگین بود که نشر ندادی نظرم رو؟؟؟
جناب اقای خسروی لطفا زحمت نیست کاری کنید وه قیمتها حداقل پنجااه درصد اررونتر شود آن زمان وطیفه خود را به نحو احسن انجام دادید .ده یا بیست درصد دردی را دوانمیکندموفق باشید .
یقین بدانید مسکن تا شش سال دیگر در رکود عمیق است واز سال ۱۴۰۰ ریزش ۶۰ درصدی قیمت مسکن حتمی وقعی است
دوستان.لطفا شما بفرمایید اینکه"تا ۳ سال ارومه یعنی خرید و فروش کمه؟..یعنی قیمتا نزوليه؟...یعنی قیمت مسکن سالانه ب طور طبیعی رشد نداره؟"
اون دوستی که میگن کار تولیدی ساخت خانه هم تولید محسوب میشه...اما اینجوری ب مشکل میخوره!


لطفاد.جواب ونظر دهیددوستان.
سلام .اقای خسروی بنده یکساله میخوام ملک آپارتمانی رو درنظر گرفتم .بنگاهی ها رفتن با ده با بیست تومن حق واسطه گری مشتری دیگری بردن کجا نظارت دارید
فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و هرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد
مرگ برکسی که مسکن روازکالای مصرفی به سرمایه ای تغییر وضعیت داد!
به نظر من در بعضی از مناطق جا دارد بالا بره تا به ثبات برسه
چون سازنده ای که مصالح گرون خریده مصرف کرده هنوز کارش به فروش نرسیده که ببیند چند براش میصرفه

مصالح ساختمانی و آهن آلات که مواد اولیه یک مسکن هست خیلی گرون شده
دستمزد ها کارگری هم به تابع بازار باید بالا بره که هنوز تاثیر ش به جا نیست
خوب مملکت صاحاب داره درسته؟؟؟ اگهی فقط و فقط با کد ملی ثبت بشه و شماره تماس بنام همون کد ملی... بعد ببینیم کی جرات داره خلاف واقع اگهی کنه
اتفاقا قیمت ها باید شفاف در سایت ها اعلام بشه بعد خریدار واقعی میگرده اونی که مناسبه انتخاب میکنه اینجور اگر نباشه بنگاه ها تو سر ملک میزنن و خودشون می خرن و می فروشن بعدش کی الان وقت داره از این بنگاه به ان بنگاه بره سریع تو سایت نگاه میکنه و ملکش رو انتخاب میکنه
در بعضی از کشورها از ساختمانها با روش" تایم شیرینگ" استفاده بهینه میکنند یک ساختمان را درطول سال به چند نفر یا شرکت اجاره میدهنددر صورتی که ما ساختمان میسازیم که خالی نگه داریم قیمت بالابرود یا متعلق میکنیم به یک شرکت یا موسسه در بخشی از ایام سال و بقیه سال خالی میگذاریم از مواردی است که در تورم قیمت مسکن قابل توجه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار