بازدید 21735
مشاور ارشد پیشین روحانی در گفت‌وگو با «تابناک»

اصلاح‌طلبان شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند / همه چیز به نفع اصولگرایان است / اتفاقات مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ تکرار می‌شود

جریان اصلاحات در انتخابات سال ۹۴ هم به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با تشکیل یک ائتلاف انتخاباتی دیگر توانستند بر رقیب چیره شوند و با لیستی تحت عنوان لیست امید، بخش زیادی از کرسی‌های مجلس دهم را از آن خود کنند. آن‌ها در انتخابات سال ۹۶ هم باز انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را از رقیب بردند و به یکه تازی انتخاباتی خود ادامه دادند.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 27 January 2021

اصلاح‌طلبان شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند/ همه‌چیز به نفع اصولگرایان است/ اتفاقات مجلس یازدهم در سال 1400 تکرار می‌شود

اصلاح طلبان از سال ۹۲ به این طرف در بسیاری از رقابت‌های انتخاباتی، بر رقیب خود یعنی اصولگرایان پیروز شده اند. آن‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توانستند با تشکیل یک ائتلاف انتخاباتی با بخشی از اصولگرایان و اعتدالیون، در نهایت «حسن روحانی» را بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند و بعد از آن‌ها هم در اکثریت قریب به اتفاق انتخابات پیروز صحنه لقب گرفتند.

به گزارش «تابناک»؛ جریان اصلاحات در انتخابات سال ۹۴ هم به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با تشکیل یک ائتلاف انتخاباتی دیگر توانستند بر رقیب چیره شوند و با لیستی تحت عنوان لیست امید بخش زیادی از کرسی‌های مجلس دهم را از آن خود کنند. آن‌ها در انتخابات سال ۹۶ هم باز انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا را از رقیب بردند و به یکه تازی انتخاباتی خود ادامه دادند.

البته عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی و شعار‌هایی که باعث شد آن‌ها بتوانند در زمان ضعف جریان اصولگرا بر این طیف چیره شوند، کار دستشان داد و در نهایت با فرارسیدن موسم انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ماه سال ۹۸، این جریان هیچ توفیقی در پارلمان پیدا نکرد و تنها بخش کوچکی از کرسی‌های سبز بهارستان در مجلس فعلی به اصلاح طلبان اختصاص یافت. حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بسیاری از تحلیلگران، جریان اصولگرا و کاندیدای این طیف را شانس اصلی پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ می‌دانند و اعتقاد دارند که اصلاح طلبان شانسی برای خود نباید قائل باشند.

اصلاح طلبان شانس بالایی برای ریاست جمهوری ندارند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و یکی از افراد حلقه اولیه ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» در سال ۹۲ از جمله این کارشناسان است که شانسی برای اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ قائل نیست. او در این خصوص گفت: با توجه به رویه فعلی و فضای سیاسی موجود در کشور، اصلاح‌طلبان شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند.

«اکبر ترکان» عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره عدم فعالیت اصلاح‌طلبان پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: در واقع بنده واضح باید بگویم پیش‌بینی درباره فضای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ کمی مبهم و نامشخص است و نمی‌توان گفت چه اتفاقاتی در این انتخابات رخ خواهد داد.

اتفاقات مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ تکرار می‌شود

وی افزود: پیش‌بینی من این است رویه‌ای که در انتخابات مجلس رخ داد در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز مجددا تکرار خواهد شد.

این چهره سیاسی تصریح کرد: در انتخابات مجلس بنده شنیدم که اصلاح‌طلبان گفته بودند کاندیداهایشان در اکثر قریب اتفاق حوزه‌ها رد صلاحیت شده بودند و وقتی کاندید‌های یک جریان رد صلاحیت می‌شوند و فقط کاندید‌های اصولگرا تایید صلاحیت می‌شوند رقابت معناداری عملا اتفاق نمی‌افتد.

رقابت برای انتخابات ۱۴۰۰ بین کاندیدا‌های اصولگرا خواهد بود

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه درباره پیش‌بینی‌اش از فضای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: بنده معتقدم مشابهه انتخابات مجلس را در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم دید و کاندید‌هایی که تایید صلاحیت می‌شوند عمدتا کاندید‌های اصولگرایان خواهند داد و رقابت بین این جریان شکل می‌گیرد.

ترکان تاکید کرد: بنده در اصلاح‌طلبان و سایر جریانات برای انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیتی مشاهده نمی‌کنم و فضای عمومی به گونه‌ای است که این جریانات امیدی به حمایت و تایید صلاحیت ندارند از این رو اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد فضای انتخابات ریاست‌جمهوری بدون شک به مانند انتخابات مجلس خواهد بود.

با وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند

وی گفت: بدون شک با وضعیت فعلی، اصلاح‌طلبان هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند، چون زمانی می‌توان به پیروزی این جریان در انتخابات امیدوار بود که مشارکت بالایی را در صحنه انتخاباتی کشور شاهد باشیم، از این روی معتقدم اصولگرایان پیروز انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۲۶
اصلاح طلبان آشوبگر وخواهان تحریم مگر مدعی نیستید مجلس و دولت هیچ کاره است؟ پس لطفا ملت را به حال خودشان رها کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اصول گرایان نه پایگاهی نزد مردم دارند و نه محبوبیتی. مجلس انقلابی را هم دیدیم با کمتر از 15 در صد مشارکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اشوبگر میدانی کیه؟ همان تفکرات ودوردسته شماها که اعتراضاتدیماه 96را درمشهد رقم زد بله وقتی حق ملت را ندهید ملت اعتراض میکنند مثل شماها نیستند که غارتگر بیت المال باشند .....
نظر مردم همیشه با اصلاح طلب ها بوده، تنها سوالی که هست اینه که آیا یک اصلاح طلب واقعی تایید صلاحیت میشه یا خیر
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
سئوالت را اصلاح کن : آیا اصلاح طلب واقعی وجود دارد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
من بدترین فرد اصلاح طلب را ترجیح میدهم به این اصولگرایان مدعی ....
درسته فضا اصلا مناسب نیست ولی اگر یک ادم صادق در گفتار و رفتار در اصلاح طلبان پیدا بشه و جدی حرف بزنه و نشون بده که می خواد عمل کنه، باز امید اصلاح طلبها بالا میره و راحت پیروز میشن. ولی مشکل اون آدمه هست که ندارند الان متأسفانه!!
اصولگرایان با مشارکت حداکثر 10 درصدی مردم، رای می آورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
نه بابا توی سر مال نزن، 15 درصد موشارکت خواهیم داشت
نه اصلاح طلبان نه اصول گرایان هیچ کدامشان به فکر مردم نیستند مردم فقط بازیچه اند
نه اصلاح طلبان نه اصول گرایان هیچ کدامشان به فکر مردم نیستند مردم فقط بازیچه اند
اینهمه سال که اصلاح طلبها در مجلس بودند چه کاره بودند که حالا بود و نبودشون بخواد واسه کسی مهم باشه از اولش هم قدرت دست اشخاص دیگه بود و تصمیمات رو هم همونها میگرفتند
رای بی رای خیلی معنا دارد.

نتیجه پشت کردن به مردم را خواهید دید


رای نخواهیم داد
پاسخ ها
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
هزاران لایک هموطن
خیلی خودتونو خوشحال نکنید ، چیزی به نفع اصولگراها نیست. کسی رای نمیده مثل انتخابات مجلس حداقلی.
اگر بنده باز هم تَکرار بکنم. شانسي خواهيم داشت. پس همه بگيد تَکرار مي کنيم.
در این انتخابات رغابتی وجود نداره.قبلا که رغابت وجود داشت انتخاب بین بد و بدتر بود الان دیگه مردم روشن شدن که بدی وجود نداره...همه...
من یک اصول گرا هستم به همین مجلس انقلابی رای دادم
اما خدا شاهده به یک اصلاح طلب رای میدم برای رییس جمهوری
اطلاح طلب ها بدشناس بودن ترامپ رییس جمهور شد
قرار بود مجلس انقلابی شفاف بشه زدن زیر حرفشون به هیچ وجه دیگه به اینار ای نمیدم اگر مجلس شفاف نشود
جناب دکتر عارف با 300 میلیون رای رئیس جمهور میشه!!!
خخخخخخخخ
اگر تفاوت واقعی در حد یک مورد بین اصلاح‌طلب و اصولگرا پیدا کردید انتظار مشارکت داشته باشید
‌اگر‌مانند‌انتخابات‌مجلس‌میزان‌مشارکت‌پایین‌باشد‌‌اصول‌گرارییس‌جمهور‌می‌شود‌‌شاید‌عملکرد‌‌مجلس‌باعث‌شودمیزان‌مشارکت‌بالا‌برود‌البته‌اگر‌کاندیدای‌اصلاح‌طلب‌وجود‌داشته‌باشد‌سیلی‌زدن‌نماینده‌مجلس‌نیز‌در‌کاهش‌اعتماد‌عمومی‌بسیار‌موثر‌است
با این گندی که زدید عجب رویی دارید که فکرکنید دوباره با شعارهای پوچ بگردید .....
باز دم انتخابات مردم مردم شروع شد اگر مردم غیرت داشته باشند و روند همین طور باشد مشارکت در انتخابات مجلس که خیلی بالا بود!!!!!!!! باید از اونهم بالاتر برود بطوری که زیر ۱۰ درصد باشد
اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا
نمی دونم چرا مردم اینطوری شدن که یا اصلاحات باید قدرت را دست بگیرد یا آمریکا حمله کنه قتل عاممون کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر