بازدید 10691
۷

واعظی:صداوسیمای متعلق به نظام نباید اینگونه رفتار کند

رییس دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به ادعای مقامات اسرائیل درصورت بازگشت آمریکا به برجام گفت: فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارد و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ 27 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به ادعای اسرائیل برای حمله به جمهوری اسلامی در صورت بازگشت آمریکا به برجام چیست، اظهار کرد: هم مردم ما و هم مردم منطقه با ادبیاتی که مسئولان رژیم صهیونیستی تا الان داشته‌اند، آشنایی دارند. آنان بیشتر حرف می‌زنند و دنبال جنگ روانی هستند و عملاً نه برنامه‌ای دارند و نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند.

وی افزود: در دفاع از ایران نیروهای مسلح ما ورزیده هستند و مانورهای مختلفی که ما داشته‌ایم، این علامتی است که ما قصد جنگ نداریم، ولی در زمینه دفاع از کشور جدی هستیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: البته برخی مسئولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند که هر حرفی که بزنند واشنگتن این حرف‌ها را می‌پذیرد؛ حالا یک ترامپی بود که او دامادی داشت و در حقیقت دامادش کارگزار صهیونیست‌ها در واشنگتن بود و یک سری کارها را انجام می‌داد و نظرات رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کرد اما من فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارند و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

واعظی با اشاره به احتمال بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها، گفت: این یک موضوعی است که هم رژیم صهیونیستی و هم برخی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی که با ما دشمن هستند دارند خیلی تلاش می‌کنند که این اتفاق رخ ندهد و لابی‌گری‌های خود را در آمریکا انجام می‌دهند اما نباید چنین مواردی را جدی بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا علت دعوت نشدن رییس صداوسیما به جلسه امروز هیئت دولت مرتبط با حاشیه‌های برنامه «زاویه» است، تاکید کرد: صداوسیما در برخی از برنامه‌هایی که دارد چه زنده و چه ضبط‌شده، در گزینش افرادی که برای حضور دعوت می‌کند، به نوعی کسانی را انتخاب می‌کند که تابلودار هستند و مخالف دولتند، در حالی که ما در شرایطی هستیم که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و هماهنگی هستیم تا از جنگ تحمیلی اقتصادی عبور کنیم. صداوسیما نباید با برنامه‌ها و مستنداتی که می‌سازد مردم را ناامید سازد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: برنامه‌ای که در آن یک روحانی را دعوت کرده بودند و اینکه با یک لحن بسیار بد به رییس جمهوری توهین می‌کند، این امری بود که برای وزرای ما قابل قبول نبود و گفتند نمی‌شود که صداوسیمایی که متعلق به نظام است اینگونه عمل کند.

واعظی همچنین یادآور شد: نمی‌دانم که رییس صداوسیما به جلسه امروز هیئت دولت دعوت شده است یا نه، اما در آن اتاقی که ما بودیم ایشان حضور نداشت.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احضار وزیر ارتباطات به دادستانی، گفت: موضع ما از سال ۹۲ این بوده که فضای مجازی می‌تواند در خدمت مردم و فعالیت‌های اقتصادی قرار گیرد و در تمام دنیا بحث فضای مجازی درباره این نیست که کسی توییتی را ببیند یا ویدئویی را تماشا کند؛ الان بخشی از زندگی مردم، فضای مجازی است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری یادآور شد: در همین مدت شیوع کرونا اگر فضای مجازی از سال ۹۲ گسترش پیدا نکرده بود، امورات مردم چه در زمینه کسب‌وکار و چه دریافت خدمات با مشکل مواجه می‌شد. همچنین برای دانشجویان و دانش‌آموزان امروز این فضای مجازی است که فرصت آموزش را فراهم کرده. پس ما فضای مجازی را فقط نباید هزینه ببینیم.

واعظی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی یک فسادی می‌شود - که من نمی‌گویم نمی‌شود - باید برای مشکلاتش راه‌حل پیدا کنیم و کار فرهنگی کنیم و اجازه دهیم کسب‌وکارها هم پیش رود اما مشخص است که ما با فساد در فضای مجازی شدیداً مخالفیم و با قوه قضاییه هم در این زمینه همکاری می‌کنیم اما اجازه دهیم فضای مجازی فعالیت خود را داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره سیلی خوردن یک سرباز از نماینده مجلس، اظهار کرد: آن روزی که این اتفاق افتاد همه ما متأسفم شدیم که یک سرباز وظیفه که دارد به وظیفه خود عمل می‌کند از سوی یک نماینده مجلس که می‌خواهد قانون‌شکنی کند و با مقاومت آن سرباز مواجه می‌شود با توهین و سیلی زدن با او برخورد می‌کند. این کار هم از نظر افکار عمومی و دولت و همگان محکوم است. امیدوارم آنچه رییس مجلس درباره رسیدگی به این موضوع گفت فقط یک حرف نباشد و عکس العمل جدی انجام شود.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به اعلام شکایت رییس نیروی انتظامی از نماینده مجلس، گفت: وقتی این موضوع اعلام شد دیگر نمی‌شود دولت هم بیاید و مجدداً شکایت کند. نیروی انتظامی ما با وزیر کشور در ارتباط است. در مجموع در زمینه این اتفاق ناخوشایندی که افتاد، عکس‌العمل مردم در فضای مجازی قابل تقدیر است.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات استدلال حقوقی برابر دادستانی داشته یا نه، گفت: آن بخشی که سیاست‌گذاری است و در اختیار دولت است، همه باید بدانند که اگر در جایی این سیاست‌ها اجرا شود، رییس جمهوری حامی آن است. اما آنچه که رییس جمهوری امروز گفت همین است که گسترش فضای مجازی مصداق سیاست‌های دولت بوده است و اگر آقای جهرمی قرار است به این دلیل محاکمه شود، پس من را محاکمه‌ کنید ،اما اگر موارد دیگری هست که بحث دیگری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است ایران درباره واکسن روسیه هم مذاکراتی داشته باشد، اظهار کرد: حدود دو ماه است هم با روس‌ها و هم با چینی‌ها و هم با هندی‌ها مذاکره می‌کنیم. سرعت مذاکرات با روس‌ها بیشتر شده و در یک ماه گذشته تمام اسنادی که داشتند را برای ما فرستادند و گروه علمی ما تمام این‌ها را بررسی کرده است و در دو روز گذشته این تایید شده و تأییدیه را دیشب برای روس‌ها فرستادیم و مقدمات قرارداد هم فراهم شده و امیدواریم همین امروز یا فردا امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه سیاست ما حمایت جدی از واکسن‌های تولید داخل است، گفت: ولی ما نمی‌توانیم مردم را تا اواخر بهار برای آماده‌شدن واکسن‌های ایرانی منتظر بگذاریم، از حالا تا اواخر بهار ما یک قرارداد با کووکس بستیم و از طرف دیگر با سه کشوری که نام بردم به دنبال بستن قرار داد هستیم و درباره خریدمان از کووکس هم داریم فشار می‌آوریم که هرچه زودتر اولین محموله آن به دست ما برسد. همچنین میزان دو میلیون دوز از واکسن روسی را هم برای قرارداد در نظر گرفته‌ایم.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اطمینان ایران از واکسن‌ خارجی کووکس اظهار کرد: ما ۱۶.۵ میلیون دوز واکسن از کووکس خریداری و هزینه آن را هم پرداخت کردیم و منتظریم که نوبت‌مان برسد و برای ما ارسال شود. البته داریم رایزنی می‌کنیم تا ارسال بخش اول آن را جلو بیندازند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا گشایشی در حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حال انجام است، گفت: نمی‌دانم اما علائمش دارد مشاهده می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
آها تعریف و تمجید کنه از عملکرد درجه یک و بی نقص این دولت محبوب
شماها با بیت المال هر کاری باید بکنید ؟؟؟
حرف درستی زدی. صدا و سیمای نظام نه صداو سیمای ملی
چرا اصول گراها همراه با اسرائیل و همگام با دشمنان کشور با برجام مخالفند و کسی هم به آنها معترض نمیشود ....؟ چه خبره؟ مردم فقط سرکارند؟
واعظی مگه دولت حسن برای اختلاسهایش از مردم عذرخواهی کرد بابت بی کفایتی هایش معذرت خواهی کرد
اقای واعظی از بیت کورن چه خبر؟
محمود جان صدا وسیما اول متنعلق به مردم است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی