بازدید 38156
پیمانه اقتصادی

شورای رقابت قیمت دو خودرو را اعلام کرد/ مقام مسئول: تلاش می‌کنیم قیمت کنسرو ماهی بیشتر از ۳۰ هزار تومان نشود/ رئیس جدید سازمان بورس کیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت اندک دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، استقراض از بانک مرکزی به معنای چاپ پول است، عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده، سرمایه‌گذاری بین چین و آمریکا دو برابر آمار رسمی است، ناتوانی دولت پاکستان در مقابله با استخراج بیت‌کوین و تولید بیش از ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان بزرگ داخلی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 27 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت اندک دلار در صرافی‌های بانکی و مجاز، استقراض از بانک مرکزی به معنای چاپ پول است، عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده، سرمایه‌گذاری بین چین و آمریکا دو برابر آمار رسمی است، ناتوانی دولت پاکستان در مقابله با استخراج بیت‌کوین و تولید بیش از ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان بزرگ داخلی را در بر دارد.

 

افت اندک دلار در صرافی های بانکی و مجاز

در معاملات دیروز (سه شنبه هفتم بهمن ماه ۱۳۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۱۴۳۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۲۲۹۲۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۵۰ تومان ارزان‌تر شد. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ ۲۶۳۶۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افت ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۲۷۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

استقراض از بانک مرکزی به معنای چاپ پول است

محمود بهمنی گفت: برای جبران کسری بودجه دولت راه‌های زیادی وجود دارد که استقراض خارجی و استقراض بانک مرکزی بدترین نوع آن است. با استقراض خارجی باید اصل و سود را برگردانیم که این امر در چند سال مشکلاتی برای دولت به همراه دارد. بهمنی افزود: استقراض از بانک مرکزی به معنای چاپ پول است که این امر نیز تورم را به شدت افزایش می‌دهد.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی با اشاره به اینکه انتشار اوراق مشارکت و اوراق خزانه هم راه‌های دیگری برای جبران کسری بودجه دولت است، گفت: در این روش، دولت برای جبران کسری بودجه از مردم قرض می‌گیرد و هرچند باید اصل و سود پول را برگرداند، چون پول را از مردم گرفته و حجم نقدینگی فرقی نمی‌کند، به همین ترتیب تأثیر کمتری روی تورم دارد. با قرض گرفتن از مردم، دولت عملاً کسری بودجه را به سال‌های بعد منتقل می‌کند، اما باید توجه داشته باشیم که با این روش بدهی دولت به مردم بالا می‌رود. برای اینکه جبران کسری بودجه با آثار و تبعات منفی همراه نباشد، دولت باید کاهش هزینه را مد نظرقرار دهد. اگر می‌توانستیم درآمدهای مالیاتی و گمرکی را افزایش دهیم و جلوی قاچاق کالا از مبادی قانونی و غیر قانونی را بگیریم اصلاً کسری بودجه نداشتیم. سرمایه‌دارهای بزرگ مالیات نمی‌دهند و در صورتی که برای این افراد که دارایی‌ها غیر قابل شمارشی دارند، مالیات وضع شود می‌توانیم کسری بودجه را جبران کنیم. بهمنی با انتقاد از دریافت مالیات از حقوق کارمندان گفت: متأسفانه بهترین مالیاتی که دولت در حال حاضر دریافت می‌کند، دریافت مالیات از حقوق کارمندان است که به جای آن باید از سرمایه‌دارهای بزرگ مالیات دریافت کند.

عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده

یزدان سیف، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه مولفه‌های متغیر زیادی روی بازار اثر دارد، افزود: از ابتدای امسال، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن روغن خام در اختیار کارخانجات روغن نباتی کشور قرار داده و تولید شده است. وی با بیان اینکه متوسط سه سال گذشته، مصرف روغن در کشور حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال است، گفت: بنابراین در ده ماه گذشته حتی بیشتر از نیاز کشور، تولید و توزیع روغن داشتیم. با توجه به مشکلات ارزی و تحریم، واردات روغن ۴۳۲ هزار تن کاهش یافت، اما به واسطه تدابیر دولت، ​ در این مدت ۵۳۲ هزار تن از محل ذخایر راهبردی توزیع کردیم و در عرضه کالا مشکلی نداریم. حدود دو ماه است که متراکم، انتظارات تورمی به ویژه در بازار کالا‌های اساسی در جامعه بالا رفته است. او با اشاره به اینکه عرضه روغن کم نشده، اما تقاضای کاذب ناشی از تورم انتظاری شکل گرفته است، اضافه کرد: نگاه تصمیم گیران کشور به موضوع اقتصادی، نگاه حسابداری نباشد بلکه اقتصاد، علم رفتار است. مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در ماه مهر حمله سایبری در بنادر شد و خروج روغن از گمرکات به مدت ۱۰ روز متوقف شد بنابراین در آن زمان کمبود عرضه داشتیم، اما اکنون کمبود عرضه نداریم. روغن مورد نیاز کشور تا پایان مرداد خریداری و تامین شده و در حال ورود به​ کشور است و در بنادر هم وجود دارد.

سرمایه‌گذاری بین چین و آمریکا دو برابر آمار رسمی است

یک مطالعه جدید نشان داد که سرمایه‌گذاری بین چین و آمریکا علی‌رغم افزایش تنش‌های بین این دو کشور، دو برابر آن چیزی است که داده‌های رسمی نشان می‌دهد. این تحقیق که توسط یک مؤسسه تحقیقاتی در نیویورک به نام گروه رادیوم انجام و در وب‌سایت کمیته ملی روابط آمریکا-چین منتشر شده است، نشان می‌دهد حدود دو سوم کل جریان سرمایه‌گذاری بین این دو کشور توسط سرمایه‌گذاران چینی کنترل می‌شود.

تا پایان ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاران چینی ۷۰۰ میلیارد دلار از سهام آمریکا و ۱.۴ تریلیون دلار از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را در اختیار دارند. این ۴۰ درصد از آن‌چه داده‌های رسمی آمریکا نشان می‌دهد بیشتر است. در طرف دیگر، سرمایه‌گذاران آمریکایی ۱.۱ تریلیون دلار از سهام چینی و ۱۰۰ میلیارد دلار از اوراق قرضه چینی را در اختیار دارند. گروه رادیوم اشاره می‌کند که این مقادیر حدود پنج برابر مقادیری است که در داده‌های رسمی اعلام شده است. محققان انجام‌دهنده این تحقیق معتقدند علت این تفاوت ساختار پیچیده و چند لایه‌ای است که اغلب برای سرمایه‌گذاری‌های فرامرزی به کار گرفته می‌شود. این ساختار پیچیده کار را برای مؤسسه‌های گردآورنده آمار در شناسایی مالکان سرمایه‌گذاری و کشورهای صادرکننده این دارایی‌ها دشوار می‌کند.

شورای رقابت قیمت دو خودرو را اعلام کرد

شورای رقابت پس از بررسی های لازم، قیمت خودروهای کوییک اس و ساینا اس را از طریق کلینیک تجاری مشخص کرد؛ بنابراین، قیمت کارخانه کوئیک اس ۱۲۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت کارخانه‌ای ساینا اس ۱۴۰ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای سه ماهه سوم سال تعیین شده است.

قیمت خودرو کوییک اس و‌ ساینا اس مشخص شد

تولید بیش از ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان بزرگ داخلی

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۷۳۰ هزار و ۷۸۷ دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه است.

روزگاری را می‌بینم که تولید نفت را ممنوع خواهند کرد

بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به اینکه عده‌ای ۴۰ سال است تلاش کرده‌اند که نگذارند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه بالاتر رود که موفق هم بوده اند، اظهار کرد: واقعا هم زحمت کشیدند؛ با مجلس و دستگاه‌های زیادی کار کردند و سعی کردند افراد زیادی را از هستی ساقط کنند تا نگذارند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه در روز بالاتر رود. وی ادامه داد: من روزگاری را می‌بینم که تولید نفت ممنوع شود و بگویند هر تولیدکننده‌ای یک حدی برای ظرفیت تولید دارد، در غیر این صورت، مراوداتتان با دنیا مختل می‌شود. همان قواعدی که در پروتکل کیوتو برای تولید دی‌اکسید کربن (CO۲)، گذاشتند برای تولید نفت هم اجرا شود بنابراین باید نفت تولید کنیم، حال چگونگی مصرف آن بحث دیگری است.

مقام مسئول: تلاش می کنیم قیمت کنسرو ماهی بیشتر از ۳۰ هزار تومان نشود

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه عوامل متعددی در قیمت کنسرو ماهی اثرگذار است، گفت: در سه ماهه پاییز علی رغم کاهش قیمت ماهی با افزایش قیمت روغن مواجه شدیم و از طرفی کارخانجات نیز با کمبود ورق برای تولید قوطی فلزی کنسرو مواجه هستند که تمام این عوامل در قیمت تمام شده کنسرو ماهی اثرگذار است. اما تلاش می کنیم که قیمت ها تثبیت شوند. به گزارش ایسنا، عیسی گلشاهی در پاسخ به این که قرار بود قیمت کنسرو ماهی کاهش پیدا یابد، پس چرا روند قیمت ها در بازار کاهشی نبوده است، گفت: عوامل مختلفی در قیمت کنسرو ماهی تاثیر گذار است و مهمترین آن قیمت ماهی است و طبیعتا با نوسانات قیمت ماهی قیمت کنسرو هم تغییر خواهد کرد. آنچه با سندیکای کنسرو سازی توافق کردیم این است که در سالجاری با هر قیمت ماهی که به دستشان می رسد قیمت کنسرو ماهی از ۳۰ هزارتومان بیشتر نشود، اما به صورت عمومی با کمتر از این  قیمت در فروشگاه ها عرضه شود. 

رئیس جدید سازمان بورس کیست؟

محمدعلی دهنوی در جلسه شورای عالی بورس، جایگزین حسن قالیباف اصل شد. دهنوی که دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تربیت مدرس دارد، پیش از این عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن بود و هم اکنون به عنوان معاون وزیر اقتصاد در وزارت امور اقتصادی و دارایی مشغول به فعالیت است. دهنوی همچنین عضویت در هیأت علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی و معاونت آموزشی مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران را در سوابق کاری خود دارد.

ناتوانی دولت پاکستان در مقابله با استخراج بیت‌کوین

فاروق احمد دبیر انجمن بیت‌کوین پاکستان طی سخنانی به موضوع تخصیص بودجه از سوی دولت اسلام‌آباد برای استخراج بیت‌کوین پرداخت. وی گفت: از یک طرف استفاده از بیت‌کوین در پاکستان افزایش چشم‌گیری داشته و از طرف دیگر بسیاری از قشر جوان در این کشور در حال فعالیت در حوزه فناوری بوده و خدمات مرتبط با استخراج بیت‌کوین را ارائه می‌دهند. به گفته احمد از سال ۲۰۱۸ و پس از هجوم بسیاری از افراد به سمت ارز‌های مجازی و استخراج بیت‌کوین اسلام‌آباد استفاده از ارز‌های مجازی و استخراج آن‌ها را ممنوع کرد. دبیر انجمن بیت‌کوین پاکستان تأکید کرد: در راستای همین اقدام، بسیاری از مزارع استخراج بیت‌کوین تعطیل شد، اما روند این فعالیت‌ها در پاکستان متوقف نشد. به گفته وی، اقدام بانک مرکزی پاکستان در ممنوع کردن این فعالیت‌ها مؤثر نبوده و مردم همچنان در حال استفاده از این فناوری جدید هستند و روند مربوط به آن در منطقه در حال رشد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
قیمت تن 30 تومن؟؟
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
خیلی هم ارزان است قیمت جهانی ۳ دلار با دلار ۱۰ تومان بایدنی ۳۰ تومان قیمت گذاری کردن اگر بایدن نبود بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
حدود 50میلیون سهامدار داریم الان!
95درصدشون سهام عدالت دارن که یعنی خنثی و بی خیال چون بدون اینکه پولی بدن در بدترین شرایط هم سهمشون چندبرابر روز اوله!
اما سهامدارن واقعی که با سرمایه خودشون وارد بورس شدن حداکثر حدود 2میلیون نفرن که اونا هم بی مطالعه اومدن اکثرا!
چرا دولت برای منفعت 2میلیون نفر قیمت دلار و کالاها رو بالا نگه میداره تا بورس بشکل کاذب رشدکنه ؟
این ظلم به 97درصد بقیه مردم نیست؟
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ناشناس ۱۱:۰۴
هم استدلالت اشتباه بود هم اعداد ارقامت و ریاضیاتت هم در مورد چیزی ک اطلاع نداری صحبت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
سال ۵۷ بهترین کنسرو تن ماهی جنوب هر عدد ۳۵ ریال یعنی نیم دلار آمریکا بود
و الان باید ۳۰ هزار تومان بخریم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ناشناس قبل آخر ظاهرا نوسان گیر تشریف دارن که از حرف حق ناراحت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
سلام دیگه چی گرون شه بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
سال ۵۷ هم تن ماهی ۶ تومن بو دلار ۷ تومن بارها خریده بودم
بنده به عنوان یکی از نمایندگان ملت شهید پرور! خیلی تشکر میکنم که سعی میکنید قیمت تن ماهی بالای 30 هزار تومان نرود
سلام
بهتره آقای سیف فیلمهایی که از قاچاق روغن به کشورهای همسایه بخصوص افغانستان در فضای مجازی است را ببیند. با افزایش نرخ ارز بسیاری از تولیدات کشور مانند روغن، دام و طیور، ماهی و میگو، لاستیک و ... به خارج صادر شده و ارز دریافت میشود. این محصولات عمدتا با ارز 4200 تومانی تولید میشوند و تفاوت آن که بالغ بر 20000 تومان است به جیب قاچاقچیان میرود. ...
ما كه كنسرو ماهي رو از سبد غذاييمون حذف كرديم چون ديگه نميشه بخريم
روزگاری تن ماهی غذای کارگری و دانشجویی بود!... مرغ پر، تخم مرغ پر، شیر و لبنایت پر، تن ماهی پر ،........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
تن ماهی؟؟؟ کنسرو ماهی تن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ی ملای لغت کم داشتیم مرسی
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
کجاش را دیدی؟ قراره که نان هم از سفره مردم حذف کنند و مردم فقط هوا میل کنند
مشکلی نیست حقوق هم به همین میزان زیاد کنید
میشود مرکز ملی رقابت لطف کنند روش محاسبه قیمت تمام شده این دو خودرو و باضافه درصد سود قانونی که به ان تعلق میگیرد برای روشن شدن افکار مردم را اعلام فرمایند
چهارشنبه ۸ بهمن
رشد دستوری بورس که پس از اعتراضات اخیر صورت گرفته تنها چندروز دوام داشت وامروزهم درهمان ابتدای صبح شاخص کل ۲۰ هزار واحددیگرهم فروریخت و مجددا به کانال یک میلیون وصدهزار واحدبرگشت
این بورس دیگه بورس بشو نیست و در خوشبینانه ترین حالت فقط درجاخواهد زد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دلال دلار خودتی بقیه ادات رو در میارن
دلار هم بزودی سقوط میکنه ایشالااااااااا
حضور فعال بیت کوئین در پاکستان برای ما خیر است .
از راه این ارز مجازی می توانیم از پاکستان محصولات کشاورزی هچون برنج، موز و انبه وارد نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
به پاکستان و عراق برق ارزان و رایگان میدهیم
و خودمان با خاموشی و دود مازوت
سرطان می گیریم و راحت میشویم
خدایا شکرت!؟؟
این شورای رقابت با کی رقابت میکنه؟با مصرف کننده؟
و به عبارت ساده تر :
بعد از دو برابر شدن یارانه از 45 به 90 هزار تومان میشه 3 تا تن ماهی در ماه خرید !!!!
کاری نداره ابشا بیشتر کنید بدید 30 تومن
چهارشنبه ۸ بهمن
دلار ۲۴۰۰۰
سکه ۱۰۸۰۰
بورس شاخص کل ۲۰۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد و شاخص کل به کانال یک میلیون وصدهزارواحدی بازگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
بازهم تو اومدی دوسه هفته ازت خبری نبود
خدا را شکر که 30 تومن بیشتر نمی شود خیالم اسوده شد
قیمت کوییک با احتساب 14 درصد هزینه شماره و بیمه و ارزش افزوده و ... میشه 143 میلیون تومان یعنی رشد 80 درصدی نسبت به خرداد ماه !!!!! واقعا این چه تصمیم بی منطق و پایه ای هستش چرا بایستی قیمت کارخانه پژو پارس tu5 با کیفیت بالاتر 126 میلیون باشه و کوییک 143 میلیون
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ناراحت نباس.قیمت پارس اصلاح خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اگر شما توانستی پژو پرشیا را کمتر از ۲۲۰ میلیون تومان بخری
من دو تا کوییک به شما مجانی جایزه میدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1508 شانتاژ نکن اخوی
مقام مسئول: تلاش می کنیم قیمت کنسرو ماهی بیشتر از ۳۰ هزار تومان نشود

ترخدا زحمت نکشید شرمنده نکنید دیگه نون هم نمیتونیم بخریم به لطف ..... چه برسه به تن ماهی
سعی اشون رو میکنن که بالاتر از 30 تومن نره.اما طبق معمولی که سعی های دیگشون فایده نداره و نداشته این یکی هم فایده نداره.شما زیاد سعی نکنین خسته میشین
هموطنان عزیز تن ماهی که180گرم وزن دارد وحداقل30درصد ان از روغن تشکیل شده ومابقی فیله ماهی خرد شده پر میشوددرنظربگیرید خوشبینانه ترین حالت150گرم فیله خرد شده ماهی درقوطی هست خوب چرا ماهی قزل الا که درگرانترین حالت کیلویی47تومن یعنی با47تومن لااقل دونفر میشه ازماهی تازه مصرف کرد چراباید برای 150گرم 30تومن پرداخت کرد؟ نخرید نخرید نخرید
عرضه روغن کم نشده بلکه تقاضای کاذب زیاد شده دراستان های شمالی کشور مردم برای گرفتن یک قوطی روغن مایع ازصبح زود جلوی درب فروشگاهها صف میکشند وفروشگاه هم دربرابر 100تومن خرید ازفروشگاه یک قوطی روغن تحویل میدهدوکسی هم پاسخگو نیست مسئولان ما فقط مصاحبه مکنند که هیچ چیز کمبودنداریم وال وبل ولی درعمل مردم ایران ازاول انقلاب باید درصف باشند
بایدن بایدن که میگفتن این بود ؟؟؟!!!
اینهمه ایالت امریکارو حفظ کردیم !!!
این بابا که توزرد ازاب دراومد !!!!
امریکا محموله دومیلیون بشکه ای نفت ایران راتوقیف کرد
دلار دوباره به کانال ۲۴۰۰۰ تومان و سکه به کانال ۱۱ میلیون و بورس به کانال یک میلیون وصد هزارواحدی بازگشتند!!!
روز از نو روزی از نو !!!
قیمت کنسرو ماهی از ۳۰ هزارتومان بیشتر نشود!!! زحمت کشیدید!!! ببخشید اینقدر برا این ملت خودتون را تحت فشار نزارید!!!! ما راضی نیستیم!!!! ما که ماهی نمیخوریم چه یه ریال چه یک میلیارد ریال!!! ...
تن ارزش غذایی نداره ارزش غذایی تخم مرغ بمراتب بیشتر از تن ماهی است حیف سی تومان خرج یک قوطی تن بکنی انهم تواین اشفته بازار .اگر باور ندارید از یک کارشناس شیلات مشورت بگیرید .
مقام مسئول: تلاش می کنیم قیمت کنسرو ماهی بیشتر از ۳۰ هزار تومان نشود
این یعنی دقیقا می خواهیم از 30 هزارتومان گرانتر بکنیم.
قیمت خودروها را جابه جا ننوشتی؟
کوییک اس ارزون تره؟
هرچند هر دو تاشون تحفه اند و قیمتسون از پارس تیوفایو هم گرون تره
ببین مملکت چیکار کردن بابا تا الان دردتون قیمت دلار بود قیمت خودروها رو بالا میبردید الان چتونه که هی قیمتها رو بالا میبرید دلار که چند ماهه که یا ثابت یا روبه پایین چه اتفاقی می افته که قیمت ساینا از 92 میلیون میرسه به 140 میلیون یعنی 60 درصد افزایش قیمت به خدا رحم مروت وانصاف هم خوب چیزیه
تقاضای کاذب زیاد شده چون روغن کم شده . الکی مردم نمیریزن روغن بخرن
مقام مسئول: تلاش می کنیم قیمت کنسرو ماهی بیشتر از ۳۰ هزار تومان نشود:
حرفهای تکراری و رنگ باخته مسئولین، نه اینکه جلو افزایش اقلام و کالاهای دیگر را گرفتید، حالا نوبت به کنسرو ماهی رسید!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر