بازدید 95714

خشم رپرها از صحبت‌های مهران احمدی و شهاب حسینی

در قسمت جدید برنامه هم‌رفیق، مهران احمدی مهمان برنامه شهاب حسینی بود. در بخشی از این برنامه بحث به سمت رپ فارسی می‌رود و این دو نفر جملاتی را می‌گویند که اصلا با مذاق طرفداران این سبک موسیقی سازگار نبوده و بلوایی در اینستاگرام درست شده که کم‌نظیر است که به شرح زیر است.
کد خبر: ۱۰۳۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷ 26 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از هفت صبح، در قسمت جدید برنامه هم‌رفیق، مهران احمدی مهمان برنامه شهاب حسینی بود. در بخشی از این برنامه بحث به سمت رپ فارسی می‌رود و این دو نفر جملاتی را می‌گویند که اصلا با مذاق طرفداران این سبک موسیقی سازگار نبوده و بلوایی در اینستاگرام درست شده که کم‌نظیر است. مشکل جایی بوده که مهران احمدی هنگام صحبت درباره تفاوت نسل‌ها به تمسخر می‌گوید: «ما کی رپ مسیٔله‌مان بود؟ اصلا رپ چیه؟ ربه بابا!»

از سوی مقابل شهاب حسینی هم می‌گوید: «دست روی دلم نگذار. پسرم رپ کرده. آبرویم را برده». این قسمت جدید برنامه هم‌رفیق مربوط به سه روز پیش است و از همان ابتدا واکنش‌ها در اینستاگرام شروع شده. هجوم طرفداران موسیقی رپ فارسی به صفحه مهران احمدی او را مجبور کرده امکان درج کامنت در چند پست آخرش را ببندد و در صفحه شهاب حسینی هم مرتب کامنت‌های توهین و تهدید درج می‌شود.

از بین خود رپرها هم بعضی چهره‌ها مثل سینا ساعی و مافی و خشایار اس‌آر، کوروش وانتونز و … مستقیما واکنش نشان دادند. بعضی مثل سینا ساعی صرفا برای تلافی، از وضع فیلم‌ها و سریال‌ها انتقاد کردند یا سینا مافی که از شهاب حسینی بابت سرزنش فرزندش مقابل دوربین در مقوله‌ای که درک نمی‌کند انتقاد کرده.

بعضی هم مثل خشایار اس‌آر که مدتی است به خارج از کشور مهاجرت کرده، واکنش تندتری داشته و الفاظ زننده‌ای را درباره مهران احمدی و شهاب حسینی به کار برده. این واکنش‌ها احتمالا تا چندروزی ادامه دارد و بعد فروکش می‌کند، اما دو نکته جالب‌توجه در این فضایی که شکل گرفته وجود دارد؛ یکی اینکه طرفداران گروه‌ها و خواننده‌های رپ فارسی که اغلب با هم مشکل دارند و به هم فحاشی می‌کنند، الان متحد شده‌اند، چون تصور می‌کنند یک دشمن مشترک پیدا کرده‌اند.

نکته بعدی اینکه عجیب است رپرهایی که انتقاد از عالم و آدم را حق خود می‌دانند، از یک شوخی ساده اینطور برآشفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۰۰
یک مشت الفاظ زشت و بی ربط را کنار هم ردیف کنید تا بشود رپ. اون دو نفر نظرشون رو گفتند ولی فحاشی نکردند. شما با فحش جواب میدی چون بلد نیستی جور دیگه ای حرف بزنی. بد دهنی هنر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
رپ اگه فحش میده من عاشقشم. چی لایق خیلی ها تو این دنیاست. جز فحش اون هم از ته دل.
DEHGHANE KHALAFKAR
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
والا من رپ گوش میدم ولی به نظر مخاطب احترام میزارم
متاسفانه خواننده های رپ زیاد فحاشی میکنن تو اهنگاشون . منم مخالفم وناراضی
ولی بهرام و یاس و هیچکس واسه کسایی که اینطور نظری دارن خوبع
daniyal
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
نظرشون رو نگفتند، مسخره کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
شما برو اهنگ های بهرام نورایی و البوم مجاز هیچکس و اهنگ های پیشرو و ... رو گوش کنید ببینید چقدر مفهومی هستند اقای احمدی گفتند رپ چیه رب این توهین
...
| Singapore |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
توهین به سلیقه ی دیگران هنر است؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
خواهشا وقتی نمیفهمی درکش نمیکنی نگو مسخرس
تو برو پاپتو گوش بده از سرتم اضافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
فحش تعریفش لفظ رکیک نیست. منظوره پشت فحشه که توهین حساب میشه مهم نتیجه و عمل و منظور و اهدافه. قطعا برای نقد باید از الفاظ رکیک استفاده کرد و اینکار صددرصد درسته مخصوصا در جوامع فوق عقب افتاده. جاهل و سنتی و تخیلاتی و خیالباف و حسود و بدبخت و گدا. و چشم تنگ و بی فرهنگ.
Baran
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
جناب اینو بفهم هر کس یه سلیقه ای داره یکی عاشقه رپه یکی عاشق پاپ هر سبک اهنگی یه سری نقاط ضعف هم داره ولی دلیل نمیشه انقد هر چی از دهنتون درمورد در مورد رپ بگین دوس ندارین خب مجبور نکردنتون که گوش ندین همون طور که رپرام و رپ گوش کنا پاپ گوش نمیدن ولی من یه شخصه ور نمیدارم مسخره کنم پا پ پس حرف دهنتونو بفهمین
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
تو برو پاپ مضخرف گوش بده
واقعا رپ یک جریان سخیف و مزخرف بود که به زور خودش رو به موسیقی تحمیل کرده است. صداهای نخراشیده و خزعبلاتی که می گند . رپ جریانی بود که سیاه ها راه انداختن که مقابله به مثل کنند با و اعتراضات مدنی شون رو به تبعیض به نوع نشون بدهند ولی در حقیقت در مقابله به مثل با پول و زرق و برق موسیقی کلاسیک و پاپ و .. شکل گرفت. یکی از نفرت انگیزترین جریاناتی که ناهنرمندان رو وارد عرصه هنر کرد همین رپ بود. طرفداراش هم که مشخصه از چه مغزهای منجمدی هستند
پاسخ ها
رپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
داداش کل مسیقی پاپ محتواش چیه یا عاشقیه یا شکست عشقی شما یکی از اهنگ های پاپ رو بیار که توش از کلمه عشق نیاورده باشن بعدشم پاپ چه کمکی به ادم میکنه؟؟؟؟؟هیچی فقط وقت ادم رو میگیره ولی رپ ببین شما برو اهنگ سفارشی یاس رو گوش بده میدونی چرا شما از رپ بدتون بیاد چون میگید توش فحش میدن مثل تتل
اولندش که تتلو اثلا رپر نبست ایشون سبکشون ار ام بی من
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
جانا سخن از زبان ما میگویی
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
درتایید
شما یه نگاه به طرفداران این سبک موسیقی(رپ)و جایگاه و شخصیت اجتماعیشون بنداز، دقیقاً میفهمی از چی و کی داری دفاع میکنی
هرکی رو بایستی از دوستان و محبوبینش شناخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ببینید هرکی یه نظری داره چون که شما از رپ خوشتون نمیاد دلیل نمیشه که همه ی رپر ها بد باشن شما ها برو اهنگ های بدون فحش و بدون بدی بیرای تتلو رو گوش کن ببین چقدر قشنگ میخونه ببین یاس توی یکی از اهنگ هاش فحش داده تاحالا بعدشم خزعبلات نبوده شما که میری توی اجتماع قیمت اجناس رو میبینید و خیلی از مشکلات رو میبینید ولی فقط خواننده های رپ جرعت بیان مشکلات رو دارنبعدشمشما هاکه میگید رپر های جنبه انتقاد رو ندارن اگه انتقاد درست و به موق باشه درسته ولی اگه همین جوری به یه فیلم یایه بازیگر انتقاد کنی از رپر ها بیشتر عصبانی میشن
hezarchehreاریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ببین راجع به رپ شعر تفت ندین همین نظر چهارتا امثال شماست که ما رپر ها مجبور به بد دهنی میشیم ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
واقعا شما هیچی از رپ بارت نیست و فقط حرف بیخود میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
با چارتا مثل تو که حالیشون نیست دارن تو قرن بیستو یکم زندگی میکننو باید به سلیقه همه احترام بزارن چیکار کنیم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
امثال تو این مضخرفاتو میگن که جامعه پیشرفت نمیکنه
کلا رپ و رپ بازی چیز چیپ و سطحیه!
اسلاف رپرها که سروش هیچکس و تتلو و پیشتاز و آرمین بودن بوسیدن این سبکو گذاشتن کنار! حالا این نام ناآشناهایی که اسم بردی چندسال دیگه که بزرگتر شدن میفهمن زندگی با این خزعبل خوانی خیلی تفاوت داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
هیچ نمیدونی ساکت شو تقریبا یه سال پیش البوم جدید
هیچکس اومد بیرون بعد میگی گذاشته کنار
DEHGHANE KHALAFKAR
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
چرتو پرت نگین خواهشا. تتلو و پیشتاز و ارمین و این چرتو پرتا رپ نیستن
دوما یه پدر از بچش دست نمیکشع
برو البوم مجاز رو بگوش
.یه نگاه به تاریخشم بنداز .دوما رپ یه سبک از ازادی بیان خوانندس که اعتراضیه. ولی خب امثال شماها مغزتون از درکش عاجزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۷
این ها رپ رو کنار نذاشتند هیچکس امسال البوم داد پیشرو میخواد البوم بده تتلو هم سبکش اصلا رپ
هستR&B نیست
صدات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
چرا چرت میگید دوست عزیز همین چند ماه پیش هیچکس
آلبوم داد ک کاملا رپ بود
تتلو هم ک از اول رپ نمی‌کرد r&bبود سبکش
و خودشم میدونست
لطفاً از چیزی ک اطلاع ندارید حرفی نزنید
2pac
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اولن که سروش آلبوم جدیدش پارسال منتشر شد
تتلو هم فعلن آلبوم شیطانش تموم نشده
پیشتاز هم نه پیشرو که میخواد با یاس . تک ناین فیت بده
آرمین م که رپر نیس
نتیجه اخلاقی:از چیزی که نمیدونی حرف نزن
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
ببین دوست من
الان تتلو داره به کارش ادامه میده و چندتا آهنگش‌هم تا الان فروخته و یه هفته‌ای هست که پیشفروش آهنگ من باهات قهرم شروع شده،تازه میخواد نامزد ریاست جمهوری‌هم بشه،پیشرو تازه با یاس و تکناین یه آهنگ خونده و داره یه آلبوم میده بیرون،هیچکس‌هم تازه آلبومشو داده بیرون
امیر نارمک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
ب عنوان کسی که سالیان ساله این سبک رو دنبال کرده پیشتاز یه تایپ از پسته تا جایی که من میدونم ، شاید اونی که شما میخوای بگی پیشرو بوده ، ولی اتفاقا همه ی اینها که اسم بردی کارها جدید هم دارن ب جز آخری که هنوز منتظر مجوز آلبوم و‌کنسرته ... این نشون میده شما اطلاعی از این موضوع ندارید پس بهتره نظری هم ندید
من به هیچ وجه طرفدار رپ نیستم و اصلا ازش خوشم نمیاد
ولی آهنگ، مگه هدفش کمک کردنه؟ نه نیست
بنابراین اینکه میگین رپ به آدم کمک میکنه و پاپ کمک نمیکنه، به نظرم اصلا نه پاپ و نه رپ و نه سبکای دیگه البته به جز موسیقی که خب فرق داره با سبک آهنگایی که هستن، نیازی نیست که بخوان بهمون کمک کنن
یعنی درواقع اصلا چه کمکی میتونن بکن؟
اینکه هی میگین مشکلات جامعه و دروغ های رو میگه، خب که چی آخرش ؟
آدم واسه چی باید بشینه به مشکلات جامعه گوش کنه؟
و در آخر اینکه اونا توهینی نکردن فقط مثل شما و خواننده های رپ که خیلی واضح و مبرهن انتقاد میکنن، نظرشونو گفتن
اصلا به اصطلاح خود رپر ها رپ موسيقي رپ موسيقي انتقاد و اعتراض است اما خودشان ظرفيت يك اعتراض و انتقاد را ندارند
اصلا اين از كجا امده در موسيقي ما اسم پيدا كرده موسيقي كه بزرگانش با مواد مخدر و خلاف در ينگه دنيا شهره اند
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
شما دوست عزیز هنوز فرق توهین و تمسخر رو با اعتراض متوجه نشدین بعد میاین راجبش نظر میدید؟
و نکته ای دیگه اگه کسی مواد مصرف بکنه باید کل یک جامعه رو زیر سوال برد؟‌
مثلا در سبک های دیگه کسی مواد مصرف نمیکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
بله درسته اما میدونی چیه بعضی وقتا آدم صبرش یه حدی داره شما فک کن خودت تو کاره خودت اصلا خوب نیستی بعد حقوق میلیاردی میگیری و درمورد یه شغل دیگه که اصلا تو حوضه تخصص تو نیس احضار نظر میکنی کسی که تو یه اون شغل بهترینه و شغلش و میبری زیر سوال حالا اگر یه خرده درآمد شون بالا بود یه چیزی ولی میبینید که دیگه خودتون
ی مشت بیکار بی خاصیت داغ کردن. مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
شما مثل اینکه یکم بت فشار اومده . حداقل خاصیتشون از تو بیشتر بوده
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
از طرز حرف زدنتون کاملا مشخصه چی به چیه دوست عزیز
مرسی که شعور خودتون رو نشون میدید ❤
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
بزرگ میشی میفهمی الان عقلت نمیرسه
رو ایرانی جمع آوری یکسری الفاظ رکیک و فحشهای خیابانی است که حتی گوش دادن به آن وقاحت میخواهد این موسیقی نیست مرگ موسیقی است و خجالت و غرق شرم روی پیشانی می نشاند اینکه مطلبی طرفدار دارد دلیلی بر خوب بودن نیست مثلا خیلی علاقه به سیگار دارند
پاسخ ها
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
تو الان آلبوم اشتباه خوب از بهرامو شنیدی که همچین نظر وقیهان ای میدی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
برادر هیپ هاپ اصلا یک فرهنگ هست اگه اطلاعاتی نداری چیزی نگو ، بعد نصف این رپر ها از الفاظ رکیک استفاده میکنند و تو سبک رپ ما دو قسمت داریم مین استریم و اندر گرند من خودم از این مین استریم ها که از پول و مواد و این چیز ها حرف میزنند حالم بهم میخوره و اون بخشی که نه الفاظ رکیک به کار میبرند و نه موضوع اشتباهی رو انتخاب کردند رو گوش میدم مثل همون یاس و بهرام و هیچکس واقعا این نوع برخورد شما توهین به یک جامعه هر چند کوچکه
رپ هم مثل هر سبک موسیقی دیگه ای خوب و بد داره. رپ فارسی "یاس" رو داره که به تنهایی از 95 درصد خواننده های پاپ و سنتی بالاتره.
پاسخ ها
Saeed Raad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
زرشک.. چی واسه خودت میگی داداش..
همینجور یه آمارو درصدی براخودت میسازی هیچکیم نمیدونه از کجا میاری.. 95 درصد
آدم عاقل وبافهم دنبال این مزخرفات نمیره
متاسفانه فرهنگ ایرانی روبردن زیرسوال بااین چیزا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
بنظر نمیاد چیزی از رپ براتون باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
فرهنگ؟؟؟ کودوم فرهنگ؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
فرهنگ ایرانی رو توضیح بده ببینم هیچی ازش نمیدونی .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
فرهنگ ایرانی با وجود آدمایی مثل شماها زیر سگال رفته که دوس دارین ایران و به صد سال قبل برگردونید الکی که جهان سومی نیسنیم به خاطر آدمایی مثل شماس که دوهزاریتون نمیوفته که انسان درحال پیشرفته اوففف ولش کن شما پاپ تو گوش بده تا ماها به شما ها حالی کنیم خودمون از حال رفتیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
برادر من خودم تیزهوشان میرم و حاضرم شرط ببندم از شما هم شعورم هم فهمم بیشتره شما که میایی این حرف رو میزنی معلومه هیچ اطلاعاتی از این سبک نداری ، برادر شما فقط کسانی مثل تتلو و زدبازی و این چیزارو دیدید ولی کسانی مثل بهرام و یاس که نه الفاظ رکیکی به کار میبرند و نه از موضوعات اشتباهی میخونن فرهنگ ایرانی رو بردن زیر سوال؟من
شوخی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
شما اصلا معنی فرهنگ رو میدونی که از فرهنگ حرف میزنی.رپ تمام مشکلات جامعه و وضعیت مردم رو با موسیقی و آهنگ میگه حالا یه چند نفر یه چیزایی که ناجور هست میخونن که اونا مشکل از خودشونه
اول دو تا رپ درست درمون گوش بدید بعد بیاید اینجا نظر بدید آرمین فلان و ساسی و تتلو رپرن؟ این اوج نادانیتو میرسونه
بعدم فحاشی توی کشور ما همیشه کسایی هستن ک این کارو میکنن ربطی از طرف پاپ یا رپ نداره الکی جو نده
جالبه واقعا ما ایرانی مردم جالبی هستیم ما خودمون دارای بهترین موسیقی هستیم اصیل وبر پایه قومیت با خوانندگانی مثل استاد فقید شجریان...ولی هیچکدوم از جوان های ما اصلا حمایتی صورت نمیدن ولی از یک موسیقی که سبکی اعتراضی مربوط به اپارتاید از دولتی غربی و پیشنه نهایتا ۶۰ساله تعصب نشون میدن و گاها فحاشی میکنن البته متاسفانه در این سبک فحاشی و یا به اصلاح دیس کردن نوعی امتیاز محسوب میشه...کاش عزیزانمون بدونن این موسیقی به مرور آدمو پرخاشگر و ستیزه جو میکنه...من کار آقای احمدی رو جلو دیگران به عنوان هنرمند مطرح تایید نمیکنم ولی ایشون رو لایق بی احترامی نمیدونم....یادمون نره که اینا واسمون زحمت کشیدن...
اصلا" اینکه رپ خوبه یا بد مهم نیست . چرا ما به قسمت مهم تر قضیه هیچ توجهی نداریم . بابا یکسری یه کاری انجام میدهند یک سری دیگه میان وسط میگن ما از این کار خوشمون نمیاد. حالا چرا باید این سطح از عصبانیت تو جامعه وجود داشته باشه که اولا" حتما" سعی کنی جواب بدی بعد هم نه یک جواب متین بلکه فحاشی و هجمه و تهدید . چه اتفاقی برامون افتاده نکنه هممون رد دادیم.
بلخره هرکس باتوجه ب عقلی ک داره رفتار میکنه و حرف میزنه کسی ک انتقاد منفی ب رپ میکنه باید بره پاپو سنتی گوش کنه ک همه موضوعا تکراریو عشقو عاشقیه..کسی ک میگه رپ فقد فشه بم بگه 100تا ترک معرفی کنم بره گوش کنه ببینه رپ ی سبکه یا ی دنیا
کسایی عم ک نمیخان برن لیلی مجنون گوش کنن.. شب شیک
واقعا که ادم ازین دیدگاه مردم در موردع رپ فارسی و اینهمه توهین و بی توجهی خجالت میکشه که در این کشور بزرگ شدع
اگر رپ چیزع سطحیه پس پاپ بدون دیگع خیلی سادست
وقتی ذهنه مریضتون نمیتونه با رپ ارتباط برقرار کنه هیچوقت نظر ندید همون پاپه خودتونو گوش بدید
اول تو خودتون ببینید بعد کاریو انجام بدید
آقای تابناک !که نوشتی شوخی میکند!بنظرت چقدر شوخی؟ الان نزدیک۵سال است در صدا و سیما به رپرامون توهین میشه و پاپ خون های دوزاری ،ازشون تعریف میشه و ازشون کلی دعوت میشع با در امد های میلیاردی استقبال میشن!شما هم نباید انتظار داشته باشید رپرا از این جیران حمایت کنن ضمنا رپر های. بزرگی مثل پیشرو و بهرام هم واکنش نشان دادند پس....
پاسخ ها
Saeed Raad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
احسنت بر شما بنده هم موافق هستم
مرگ بر آمریکا
ناموصا دیگه شما رو اعصابه ما راه نرین

اگه رپ نبود
هیچکس ایرانو نمیشناخت


رپرا از کارشون درامد ندارن
ولی خواننده های پاپ یک سال بخاطر کرونا درامد نداشتن
دادشون در اومد
پاسخ ها
Saeed Raad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
خیلی ببخشید پس اون خواننده ای ک ستاره هالیوود میگیره واسه ایران اسم ایرانو توی عرصه های بین المللی پررنگ میکنه کیه شناختن ایران چ ربطی ب رپ داره شما اول برو اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا کامنت بده
تقریباً میتونم بگم نمیشه رپ رو وارد صنعت موسیقی کرد من خودم هم چند تا رپ گوش میدم هرزگاهی مثل یاس ،شایع و... اما اونا هیچ هنری در صنعت موسیقی ندارن چند تا کلمه بی معنی رو گذاشتن کنار هم واز روش میخونن بدون هیچ آهنگ و وزنی و اکثرشون هم باعث افسردگی در جوانان و دپ هستن حالا درسته که تو این برنامه هم رفیق به رپر ها و رپ دوست ها کمی توهین شده نمیشه که اوناهم درباره سینما این طوری بگن و از فیلم و سریال ها انتقاد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اول تحقیق کن بعد نظر بده اصلا این طور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
برادر من جنابعالی هیجی نمیفهنی از این هنر دلیل نمیشه که مزخرف باشه بخدا قسم من از رپ خیلی چیزا یاد گرفتم دنیا اطرافمو بهتر میشناسم چیزای که اینا میگن ورای عقل و فهم شماست دوست عزیز پس خواهشن اظهار نظر نکن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
برادر سبک پاپ خیلی معنا و مفهوم داره ؟ خیلی ریتم داره که با یه برنامه پیش پا افتاده یه لوپ گیتار رو میزارن و بعد روش یه چرت و پرتی میخونن و با فیلتر صدا اصلاح میکنن؟؟؟ برادر شما که در مورد سبک رپ اطلاعاتی نداری نظری نده لطفا
رپ اگر چیز بدی بود هیچ وقت خارجیا نمیومدن روش سرمایه گذاری کنن و این همه هم سود کنن
این شمایی که عقب موندی حاجی
بزرگ ترین ایراد این قدیمی های حوصله سربر اینه که فکر می‌کنند آینده باید مثل قدیم باشه و ایرانی ها باید مثل دهه 10 زندگی کنند، یعنی به جای ماشین، با گاری این ور و اون ور برن یا موسیقی های عصر حجری حوصله سربر که نسلشون مدت هاست منقرض شده گوش بدن. لطفا سعی کنید با آینده پیش برید
پاسخ ها
ارژنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دوست عزیز شجریان یک خواننده سنتی قدیمی بود به نظر شما بد بود موسیقی ایشون عصر حجری هست و کسل کننده؟ من خودم نوجوان هستم و آهنگ های ایشون رو دوست دارم واقعا برای شما متاسفم با این طرز فکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
اره واقعا بعضیل افکار کهنه و بدرد نخوری دارن ااما بیاین به نظرایه هم دیگه احترام بزارین اونام اون سبکو دوس دارن هر کس با توجه به جایگاه و عصر خودش یه علایقی داره
اما متاسفانه بعضیا نمیفهمن و با اینکه بازیگرن بازم اونجوری که ادعا میکنن حالیشون نیست
مشکل قدیمی ها اینه که نه می خوان با آینده پیش برن هیچ، می خوان سنت های عصر حجری رو به خورد ما بدن. راهش این نیست که رپ رو ریشه کن کنیم! راهش اصلاح فرهنگ به کار بردن فحش و ناسزا و فحاشی در رپ و آهنگ هاست
برید جمع کنید خودتون را! رپ آنقدر مفهوم داری باید زیر و روش کنی.پاپ چیه همش عشق و عاشقی
بله دیگه شوخی ساده تخریب در یک رسانه میشه شوخی ساده بعد انتقاد متقابل رپر ها میشه هجوم و شناسایی دشمن منطقتون عالیه اون اشخاصی هم که میگن رپ چرا و پرت و .... هی برن ده تا آهنگ از هیچکس و یاس و چندی از سرشناسان رو گوش بدن بعد بیاین اعتقاد هاتون رو مطرح کنید باور کنین رپ فقط فحش نیست.
کی گفته هیچکس و تتلو رپ رو گذاشتن کنار!!
هیچکس عید پارسال آلبوم جدیدش اومد بیرون!
این خزعبلاتی که میگی تو این ده سال اخیر جریان سازی های کرده که صدا و سیما و سینما نتونستن انجام بدن!
از انتقاد های سیاسی بگیر تا اعتراض به تبعیض های جنسیتی!
رپ داریم تا رپ من که عاششششق یاس ویکی از بزرگترین خوانندها واسطوره تو دنیاست
من واقعا نمیدونم دلیل اینهمه تلاش برای خراب کردن موسیقی رپ جلوی مردم چی هست؟خدمتتون باید عرض کنم شخصیت هایی که شما دربارشون صحبت کردین اصلا خیلی تو بحث موسیقی رپ مطرح نیستن و کارهای بی محتوا تولید میکنن.
پیشنهاد میکنم جای این کارا یکم این سبک موسیقی رو بهتر بشناسیم و کورکورانه دربارش صحبت نکنین. رپ یک موسیقی اعتراضی هست که با ادبیات عامیانه برای برقراری ارتباط بهتر با شنونده استفاده میکنه. ادبیاتی که خیلی از آدما دارن ازش تو زندگی عادیشون استفاده میکنن حتی همون افرادی که از استفاده از این الفاظ رکیک تو موسیقی رپ مینالن هم روزی هزار بار از همون کلمات استفاده میکنن. اگرچه رپر هایی هم داریم که به هیچ عنوان به خودشون اجازه ندادن تاحالا که تو شعراشون از این کلمات استفاده کنن.
خیلی خوب بود جای اینهمه سرکوب هنرمندان این سبک از موسیقی ازشون حمایت میکردیم و ایران میموندن و زیر پرچم همین کشور رپ میکردن تا برن خارج و برای گذران زندگیشون مجبور بشن دست به هر کاری بزنن.
اگردرشعرگفتن فحش وناسزا هنر است پس بدا ،به حال ایران وایرانی .رپ یعنی ناامیدهای به آخرخط رسیدهُ حق به جانب
پاسخ ها
Yas
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
برو آهنگ بار کد از یاس رو گوش کن بعد بیا نظر بده هیچ جاش فحش نمیده البته تو هیچ آهنگیش فحش
نمیده خودش هم گفته از فحش دادن بدش میاد
آهنگ انگیزشیه برعکس آهنگ های غمگین پاپ که همش از عشق و شکست عشقی میخونن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
برادر شما که اطلاعات نداری چیزی نگو ، شعر نو رو هم میگفتن شعر نیست ولی الان کلی طرفدار داره این سبک شعری پس شما هم برو اول اطلاعات کسب کن بعد بیا و حرف بزن برادر نصف این رپر ها که من اصلا قبول شون ندارم فحاشی میکنن و شما فقط همین هارو دیدید ، بعد سبک پاپ خوبه که نه مفهومی داره و نه هنری در اون نهفته است؟؟؟
عزیزان بزارین شفاف سازی کنم عمدتا این نوع حرکت ها از سلبریتی ها سر میزنه که خودشونو مطرح کنن حاشیه درست کردن باعث دیده شدنشون میشه لطفا هرکی این پیامو میخونه بدونه که نباید این تازه به دوران رسیده هارو شاخ کنیم ممنون
فقط شاهین نجفی
در حدی نیستن بخوان رپ رو مسخره کنن
رپ سبک جدیدیه با پایه و اساس درست اما خوب به دلیل پناسیل هایی که داره مثل بکار بردن کلمات زیاد متاسفانه آسیب پذیره و بعضی از رپر از رپ سو استفاده میکنن وگرنه
شروع رپ از مناطق محروم آمریکا بوده و در اصل اعتراضی به نژاد پرستی
از مرام و مسلك واقعي رپ در دنيا خيلي اطلاع ندارم ولي آنچه كه در ايران از رپ معرفي مي شود و از رپرها مي بينيم يك گروه لاوبالي ، بي مسئوليت بي اعتقاد طلبكار از زمين و زمان كه به هيچ اصولي پايبند نيستند و حتي بر خودشان و زبانشان هم مسلط نيستند و وظيفه اي جزء گمراهي جوانان بي گناه ندارند. انشالله تتلو و امسال آن به سزاي اعمالشان برسند در همين دنيا مفتضح و بي آبرو شوند
میگی رپ چرته، فقط فحشه؟
پاش برسه میدیم، ولی یه معنی ای توشه

رپ عام پسند نیس، خاص پسنده
باید عقل تو کله ت داشته باشی تا بتونی رپ خوب از بد رو تشخیص بدی، مگه تو پاپ کم اسکل و بذله گو داریم. اینم همینه
کسی که نتونه خوب و بد و تشخیص بده براش فرقی نمیکنه. متاسفانه مردم ما رپ و فقط به اسم امثال تتلو و یاس و اینا میشناسن، کسایی که ما اصن قبولشون نداریم، در مورد موضوع رپ هم که کلا ول معطلن اصن نمیدونن چی هست، خلاصه که ما هرچی بگیم مث یاسین خوندنه برای این مردم

حالا ما هی میگیم، شما موضع بگیر...
غلط کردن به این همه خواننده و طرفداراشون توهین میکنن نه که وضع سینما و فیلمای ایران خیلی عالیه که حالا یه مشت بازیگر بیخود میان و حرف مفت میزنن
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
هو آروم باش تو الآن خودت داری به یه بازیگر و طرافداراش توهین میکنی بعد ناراحت میشی که اونا همچنین حرفی زدن واقعا که
یاد بگیر اول خودت را اصلاح کنی
نظر این مردم رو در مورد رپ ببین....کسی که رپ رو چیپ میدونه ذهنش سبکه......حالا فهمیدین لیاقت این مردم همینه که تو صف روغن وایسن به هم فوش ناموس بدن....بعد بیان اینجا بگن تو رپ فوش میدن وای فرهنگمون.....ملتِ متوهمِ همه چیز دان....
بسه دیگه واقعا
اخه من نمیدونم تو بازیگری دیگه اره؟
خوب بشین بازیگریتو کن لازم نیست اضافه نظر بدی
یعنی تو ایران دیگه رسما هیچی سرجاش نیست
اسم توهین هم نذارین انتقاد -_-
آهنگ سینا ساعی که درباره شهاب حسینی خونده رو حتما گوش بدید
اصلا خواننده ایده عال واسه شما شبه روشن فکر ها کیه؟؟اگه خواننده های پاپ امروزی مد نظرتونه که همشون کار های یه جور صدا های یه جور و صدا های دستکاری شده (اتو تون) که بار ها توی اجرا های لایو ثابت شده. اگه خواننده های سنتی رو دوست دارین که اصلا همه ی خواننده های سنتی اخلاق خوبی دارن و هیچ وقت نمیان راجب یه ژانر دیگه به غیر از اینکه توهین کنن حتی یه اتقاد ساده هم نمی کنن.اگه ساسی مانکن و حسین تهی گوش می کنین که خدایی راجب هنر موسیقیایی نظر دادنت اشتباهه. اگه به کار خواننده ای انتقاد وارد کنید هیچ مشکلی نیست اما وقتی میایین به کل ژانر و شنونده و زیر و بم طرف "توهین" می کنین دیگه هر کی باشه بهش بر میخوره
دوستان من خودم موسیقی کار میکنم
هر موسیقی جای خودشه.
رپ چرت و پرت نیست شما اگر برین مطالعه کنین قاعده و قوانین داره و بر خلاف اکثر سبک های موسیقی بین میزان ها خونده میشه
مثل خوندنای هیچکس و توپاک و....
این به اونا که میگفتن چرت و پرته
اونا که گفتن سیاها درست کردن
موسیقی بلوز،جز،راک و.. هم از سیاها نشأت گرفته
اونا که میگن رپ دپه آیا پاپ دپ نیست؟موسیقی های داریوش ،سیاوش قمیشی؟اینا دپ نیست؟
من پاپ رو نقد نمیکنم هیچ سبکی رو نقد نمیکنم چون خودم تو چن تا از همین سبکا دارم فعالیت میکنم
اما تو همه سبکای موسیقی شاد داریم دپ داریم اجتماعی داریم اگه یکم تحقیق کنیم متوجه میشیم

اونا که میگن رپ موسیقی حساب نمیشه اکثر موسیقیدان های بزرگ اون رو با آغوش باز پذیرفتن و موسیقیدان می‌فهمه موسیقی چیه
مثل سلطان پاپ مایکل جکسون که با توپاک دیدار کرد....
ح
حالا از این بحثها خارج شویم هدف موسیقی کمک به جامعه بشر، کمک به مردم برای شناخت بهتر خدا و...
اما متاسفانه الان موسیقی از هدف اصلی دور شده
به امید روزی که موسیقیدان هامون خدا رو درک کنن و به هدف اصلی موسیقی نزدیک شن

التماس دعا دارم....⁦
سلام

یک سری از افراد متاسفانه موسیقی رپ رومورد تمسخر قرار دادند و اصلا اون رو سبکی از موسیقی قرار ندادند . اما آیا به نظر شما سبک موسیقی پاپ چه محتوا و ارزش فرهنگی داره ؟؟؟ آیا موسیقی پاپ چیزی جز خوندن از موضوعاتی سخیف هست ؟؟ اینجاست که ارزش رپ مشخص میشه .

متاسفانه یک سری از افراد رپ رو با افرادی مجهول الهویه میشناسن . اما اگر شما دنبال ارزش در موسیقی هستید باسد به کار های هنرمندانی چون بهرام سورنا هیچکس پیشرو که دردشون درد اجتماع هست رجوع کنید . این مورد هم باید در نطر گرفت که امروزه رپ محبوب ترین سبک نزد جوانان هستش . و چه خوب که به جای تخریب رپ به دنبال ارتقای اون باشیم .


نکته بعدی این هست که خود کشور های صاحب فرهنگ هم به رپ فقط به عنوان یه سبک از موسیقی نگاه نمیکنن بلکه به به عندتن یک پدیده اجتماعی موثر در جوانان نگاه مسکنن .
ماها عادت داریم به کمرنگی به سانسورو تصویر شطرنجی

یالا کمدینای سوژه پرست مارو مسخره کنین تا مطرح شین

مارو یادتون رفته تو شوک مستند ما اون معتادای بدبختیم

نمیتونین با هیپ هاپ همرنگ شین !

گفتین ماها شیطان پرستیم !
یه مشت نادان و هیچی از رپ ندون میانو یه مشت شر و ور به‌هم میبافن
خب تو که کسی ازت حرفی نمیزنه بعد چون بیفتی سره زبونای مردم در مورد رپ که بالغ بر ۵ یا ۶ میلیون طرفدار یا حتی بیشتر در ایران صحبت میکنی
حداقل در مورد یه بحث علمی صحبت کن که مردم بگن به به چه حرفی زد
نه اینکه بیای در مورد رپ صحبت کنی که مردم حالشون ازتون به هم بخوره و فحش‌خورشون شین
شوخی ساده؟؟‌
از وقتی یادمونه این هنرمندانی که بویی از هنر نبردن همش در حال تخریب ما هیپ هاپی ها بودن
از خنده بازار بگیر تا فیلمای عجیبو غریب و مستندهای دروغینی مثل شوک
رپ فارسی بار اولش نیست که توسط یک مشت بی خرد مورد حمله قرار میگیره
اونم بی خردانی که خیلی سازمان یافته دارن رپو به شیطان پرستی ای که وجود نداره یا چیزای دیگه ربط میدن
رپ فقط یه سبک نیست یک روش زندگیه به خاطر همینم هست که برای مخاطباش مقدسه
اونایی که فکر میکنن رپ بده برن اهنگ های بهرام نورایی رو مخصوصا اهنگ لمس رو گوش کنن تا قدرت رپ رو متوجه بشن فقط اگر خواستید پاسخ بنویسید لطفا بعد از گوش کردن اهنگ های بهرام(مخصوصا البوم اشتباه خوب) و فکر کردن رو اون اهنگ ها پاسخ بدید دقت کنید فکر کردن نه فقط گوش کردن
جواب شما دوستان عزیز رو نیما نیموش داده برید گوش بدید رپو مسخره نکن
هر کسی یک نوع سبک اهنگی رو میپسنده در واقع اهنگ و موسیقی قزار نیست کلیت زندگی باشه یک چیزیه کع یه ادم احساسی خوبی بده من نمفهمم چرا ما دوس داریم علایقم همدیگه دخالت کنیم یکسره و نظر بدیم هر کسی شاید با یک سبک حال خوب پیدا میکنه یکی بیکلام یکی ررپ یکی پاپ اما واقعا دلیل این دوستانی که در حال مسخرع کردن رپ هستن رو نمیفهمم شما دوستش ندارین اما فحاشی و مسخره مه نکنین واقعا کی میخوایم بفهمیم هر کس یه سبکیو دوس داره
هر سبکی برای خوش خیلی زیباس شما خودت که رپر ها رو هنر مند نمیدونی اگه تونستی فقط یه بند از متن شونو بخونی و اینکه شما توی موسیقی پاپ فقط کپی و میبنی یعنی همه یا دارن عاشق میشن یا میخوان عاشق بشن یا عشقشون رفته و خیلی چیز های دیگه اگر قرار به توهین به هر سبکی هست موسیقی پاپ در درجه اول هستش و شماهایی که از فهاشی تویه آهنگ های رپ بدت میاد باید بدونی که اولا همه شون فحش نمیدن و اینکه خیلی از افرادی که پاپ میخونن هم فحاشی میکنن و باید اضافه کنم که هیچ آهنگ پاپی از درد مردم نگفت هیچ آهنگ پاپی که اگرم باشه تعدادش بسیار پایینه درمورد آهنگی که انگیزه شی باشه نگفت ما توی هر صورتی باید به هر سبکی احترام بزاریم و گرنه توهین و که همه میتونن بکنن
جلودوربین واسه خودشیرینی که بیشتربه چشم بیان از رپرها استفاده کردن.خوبه موفق شدین بارپرها تاچندروزسرزبون افتادین.شماهایی که به رپ توهین میکنید شخصیت یاس رو ازهمه جداکنید.یاس ازدرد تک تکمون گفته.کدوم ترک یاس فحش شنیدین؟همین بی صفت بازیارو دراوردین که باکلی ناامیدی از کشورش خارج شد.اصلا ماهاروچه به داشتن سعادتی مثل یاس باحسرت باید صداشو ازون ور اب گوش کنیم.
آدما حق دارن نفهم بمونن (بهرام)
برادران رپ دوست
جواب ابلهان خاموشیست
میشه همتون شات آُف خودتونو روشن کنید؟تهوع اورید همتون...
دو نکته ای که میگید جالبه..اولی رو قبول دارم اما دومی رو نه چون اینکه فرمودین شوخی کوچیک نبود توهین بزرگ بود!!
فقط سیاوش قمیشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل