بازدید 19257

سرقت اطلاعات بانکی ۲۰۰۰ شهروند با چند کیلو میوه!

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باندی که به صورت گسترده در سطح کشور و در پوشش میوه فروشی اقدام به ۲۰ میلیارد کلاهبرداری از ۲۰۰۰ نفر کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 25 January 2021
سرقت اطلاعات بانکی ۲۰۰۰ شهروند با چند کیلو میوه!

 

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مبنی بر برداشت از حساب بانکی آنها در حالی که کارت عابر بانکشان نزد خودشان بوده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 وی اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌ها به صورت اینترنتی نبوده و از طریق دستگاه پوز به روش اسکیمر و کپی کارت بانکی از حساب مال باختگان انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در استعلام از حساب مال باختگان مشخص شد که وجوه به یک حساب مشخص واریز و حدود دو میلیارد ریال از وجوه برداشت شده، صرف خرید طلا از یک طلافروشی در یکی از استان‌های جنوبی کشور شده است .

سردار محمدیان خاطرنشان کرد: بلافاصله نیابت قضائی دریافت و کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردیس با همکاری کارشناسان پلیس فتا استان موفق به دستگیری دو نفر در این ارتباط شده و حدود شش میلیارد ریال از وجوهی که در حساب آنها بود مسدود شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا شهرستان فردیس و در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن اعتراف به کپی ۲۰۰۰ کارت بانکی در سطح کشور به عضویت در باند کلاهبرداری اسکیمری با هدایت سردسته باند اشاره کردند که از متهمان سابقه دار و حرفه‌ای در کپی کارت‌های بانکی است و سابقه کلاهبرداری اسکیمری در استان‌های مختلف را دارد و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی بوده و در حال حاضر متواری است.

سردار محمدیان گفت: با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده و تحلیل و بررسی کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم اصلی بعد از دستگیری همدستان خود به استان‌های دیگر متواری شده و بعد از گذشت زمان، مجدداً در شهرهای دیگر اقدام به تشکیل باند جدید کلاهبرداری به روش اسکیمری و کپی کارت‌های شهروندان می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در ادامه، با اقدامات گسترده پلیسی، مخفیگاه متهم اصلی پرونده که سرکرده یک باند پیچیده اسکیمری در سطح کشور است در تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی کلیه تجهیزات اسکیمر و کارت‌های کپی شده که آماده تخلیه بود کشف شد .

وی اظهار کرد: متهم دستگیر شده در اعترافاتش ضمن اشاره به تشکیل یک باند جدید در یکی از شهرهای حاشیه تهران در پوشش فروش میوه با خودرو وانت پیکان اذعان داشت که قبلا نیز با اجاره یک میوه فروشی در شهرستان فردیس اقدام به کپی کارت‌های بانکی شهروندان و برداشت وجه از حساب آنها کرده است .

سردار محمدیان گفت: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با دریافت نیابت قضائی به محل مورد نظر در اطراف تهران اعزام و در چندین عملیات غافلگیرانه هفت نفر از اعضای این باند را دستگیر و از مخفیگاه نامبردگان یک دستگاه پیکان وانت و یک دستگاه پوز کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان به صراحت به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به روش اسکیمری از ۲۰۰۰ نفر از شهروندان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سراسر کشور اعتراف کرده و در تشریح جزئیات این کلاهبرداری‌ها اذعان داشتند که با اجاره مغازه در مکان‌های شلوغ و یا با تعمیر وانت‌های اوراقی، از آنها برای فروش میوه اقدام و با کپی کارت‌های مشتریان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

وی بیان کرد: متهمان برای ناشناس بودن هویت خود، اقدام به خرید کارت بانکی افراد مختلف کرده و از طریق سایت دیوار با عنوان استخدام، افراد را فریب داده و از آنها به عنوان طعمه برای پولشویی وجوه برداشت شده استفاده می‌کردند و برای این که شناسایی نشوند هر دو ماه یک بار مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند.

سردار محمدیان با اشاره به این که تا کنون ۲۰۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر آنها ادامه دارد، از شهروندان خواست هنگام خرید، کارت خود را شخصا به دستگاه کارت خوان کشیده و رمز آن را وارد کرده و تمامی سرمایه خود را در یک حساب متمرکز نکنند تا در صورت دسترسی غیر مجاز، از میزان ضرر و زیان آنها کاسته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی