بازدید 215375

واکنش واشنگتن به حمله پهپادی به پایتخت سعودی‌

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حمله پهپادی اخیر به پایتخت عربستان سعودی گفت که به ریاض در دفاع از خود در برابر حملات کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳ 25 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه (به وقت تهران) در بیانیه‌ای حمله پهپادی اخیر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا شدیدا حمله اخیر به ریاض را محکوم می‌کند. ما در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر هستیم، اما به نظر می‌آید که این تلاشی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بوده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «چنین حملاتی بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و تمامی تلاش‌ها برای پیشبرد صلح و ثبات را تضعیف می‌کند. همانطور که ما بر کاهش تنش‌ها در منطقه از طریق دیپلماسی اصولی از جمله پایان دادن به جنگ در یمن کار می‌کنیم ما به شریکمان عربستان سعودی در دفاع در مقابل حملات به سرزمینش کمک خواهیم کرد و کسانی را که در تلاش برای تضعیف ثبات هستند را بازخواست می‌کنیم.»

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی ظهر دیروز شنبه (به وقت تهران) مدعی شد که «یک هدف متخاصم» را در آسمان شهر ریاض رهگیری و منهدم کرده است (جزئیات بیشتر).

این ائتلاف به نوع حمله (پهپادی یا موشکی) اشاره‌ای نکرد، ولی انصارالله یمن را متهم به انجام این حمله کرد، اما سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به این ادعا، آن را مطلقاً رد کرد و گفت: «نیرو‌های مسلح یمن طی ۲۴ گذشته هیچگونه عملیات هجومی علیه متجاوزان نداشته‌اند.»

این در حالی است که گروه موسوم به «الوِیة الوعد الحق» [تیپ‌های وعده حق]عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای رسماً مسئولیت عملیات دیروز شنبه در آسمان شهر «ریاض»، پایتخت عربستان سعودی را بر عهده گرفت.

گروه ألویة الوعد الحق (تیپ‌های وعده حق) در کانال تلگرامی خود با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پس از زیاده خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس]بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌ها از باند‌های تبهکار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستانشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپاد‌های رعب و وحشت را به پادشاهی آل سعود فرستادیم و دژ‌های آن‌ها در کاخ الیَمامه و اهداف دیگر را در ریاض هدف قرار دادیم». کاخ یمامه محل اقامت شاه و، ولی عهد عربستان سعودی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی