بازدید 15854
پیمانه اقتصادی

رانت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی با توزیع بیش از ۵۸ میلیارد دلار جهانگیری/ رئیس سازمان حمایت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است؛ تا دو روز آینده قیمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون‌ شک ورود خواهیم کرد/ بیتکوین به مقاومت خورده است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت خفیف دلار در بازار جهانی، علت روند منفی شاخص بورس در نخستین ماه زمستان چه بود؟ سکه مرز ۱۰ میلیونی را حفظ کرد و ۱۵ درصد بازار لوازم خانگی قاچاق است را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 24 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت خفیف دلار در بازار جهانی، علت روند منفی شاخص بورس در نخستین ماه زمستان چه بود؟، سکه مرز ۱۰ میلیونی را حفظ کرد و ۱۵ درصد بازار لوازم خانگی قاچاق است را در بر دارد.

 

یک نماینده: رانت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی با توزیع بیش از ۵۸ میلیارد دلار جهانگیری

سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه پرونده ویژه بودجه ۱۴۰۰ به بیان دلایل مخالفت مجلس با لایحه بودجه دولت پرداخت و گفت: برای اولین بار در طول تاریخ دولت‌های دنیا، دولت بودجه‌ای به مجلس داد که تراز نداشت و در پاسخ به دلایل آن اعلام شد که این ناترازی با صرفه جویی جبران می‌شود. وی با بیان اینکه بودجه تدوین شده از سوی دولت ۱۷۵ هزار میلیارد تومان کسری داشت، افزود: در صورت تصویب این بودجه، سال آینده حداقل ۵۰ درصد تورم داشتیم. نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال آینده، تصریح کرد: در سال ۹۷ دلار جهانگیری اختراع شد. از آن زمان تا امروز، بیش از ۵۸ میلیارد دلار ارز جهانگیری توزیع شد که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در پی داشت. با توزیع این دلار طبقه‌ای جدید به نام جهانگیری شکل گرفت و آنها صاحب ثروت‌های بادآورده شدند. ما در مجلس می‌گوییم این رانت باید متوقف شود. دهنوی با بیان اینکه عده‌ای دلار ۴۲۰۰ را گرفتند و بدون واردات، آن را در بازار آزاد فروختند، افزود: یکی از نتایج این اقدامات بر هم خوردن بازار ارز بود. وی با بیان اینکه ارزهای دولتی بی ضابطه پرداخت شد، تصریح کرد: گزارشی اعلام شد که ۲۸ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ در امارات فروخته شده است. در یکی از مواردی که پیگیری شد، متوجه شدیم کسی که با نام او دلار دولتی دریافت کرده بود، گچکار بوده و به اسم او کارت بازرگانی دریافت شده است. بحث ما جلوگیری از توزیع رانت سنگینی است که پول مردم است.

دهنوی با بیان اینکه اهداف اختصاص ارز دولتی محقق نشد، گفت: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت مرغ با دلار ۱۶ هزار تومانی به دست مردم می‌رسد. وی با اشاره به عصبانیت‌ها از انجام اصلاحات بودجه، اظهار داشت: حالا که می‌خواهیم این رانت را حذف کنیم، صدا از جایی که انتظار نداریم درمی‌آید. عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص انتقادات اخیر رئیس جمهور از روند تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق، تصریح کرد: به ما می‌گویند چشم بندی می‌کنند و حساب کتاب بلد نیستند. چشم بندی یعنی از بین رفتن بیت المال با توزیع دلار رانتی. چشم بندی یعنی خالی کردن صندوق توسعه ملی.

دهنوی با بیان اینکه در بودجه شرکت‌های دولتی غوغایی بپاست، افزود: در شرکت دولتی مدیری ۸۰ میلیون می‌گیرد و در کنار آن کارمندی دو میلیون تومان می‌گیرد. مگر می‌شود بخواهیم اصلاحات انجام دهیم و وارد بودجه شرکت‌های دولتی نشویم. وی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته برای انجام اصلاحات بودجه و ایجاد هیاهو در این زمینه، گفت: نوکیسه‌هایی که به مدد ارز جهانگیری بالا آمدند امروز صاحب رسانه شدند. امروز کسی که باید مسئول اجرای قانون باشد دلسوز افرادی می‌شود که ارز ۴۲۰۰ می‌گیرند، اما مجلس تا آخر ایستاده و اجازه چنین کاری نمی‌دهد. دهنوی با بیان اینکه مجلس را با صراحت تهدید می‌کنند که اگر ارز ۴۲۰۰ را بردارید کالاها را گران می‌کنیم، گفت: ما به مردم اطمینان می‌دهیم، حق آنها که در جیب عده‌ای خاص می‌رفت را برگردانیم. وی با مطرح کردن این سوال که چرا باید واردکننده ای که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار ارز گرفته و دارو نیاورده به آن مجدد پولی داده شود، اظهار داشت: برای اصلاح این روند مجلس برنامه‌هایی در نظر دارد و نمی‌گذاریم طبقه جهانگیری با ارز رانتی ارتزاق کند. برای جبران اثرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز در نظر گرفته می‌شود. نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص اظهارات مقام‌های دولتی که دلیل عدم حذف ارز ۴,۲۰۰ تومان را نگرانی از افزایش قیمت‌ها عنوان کرده‌اند نیز تاکید کرد: دلیل اصرار دولت به عدم حذف ارز ۴۲۰۰ نه نگرانی از گرانی‌ها، بلکه حفظ منافع طبقه اشرافی است که از رانت دارند استفاده می‌کنند. /مهر

افت خفیف دلار در بازار جهانی

ارزش دلار در مقابل رقبایش کمی کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۹ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

علت روند منفی شاخص بورس در نخستین ماه زمستان چه بود؟

یک کارشناس بازار سرمایه با تشریح علت روند منفی بازار سرمایه در دی‌ماه، از احتمال بازگشت روند صعودی معاملات بورس در ماه‌بهمن خبر داد. پیمان حدادی در گفت و گو با ایرنا به روند معاملات بورس در ماه دی اشاره کرد و افزود: شاخص بورس در دی ماه حدود ٢٠ درصد افت را تجربه کرد و معاملات این بازار در دی‌ماه به عنوان منفی ترین ماه در سال ٩٩ تلقی می شود. وی به عوامل تاثیرگذار ریزش شاخص بورس در ماه دی اشاره کرد و گفت: نخستین عامل، ترس بازار سهام از قیمت گذاری برخی از کالاها بود که این موضوع از محصولات فلزی و فولادی آغاز و باعث شد تا در بازار سهام چنین ابهامی باشد که ممکن است نتیجه قیمت گذاری دستوری در بازار دیگر کالاها مانند پتروشیمی تاثیرگذار باشد.

حدادی به دیگر عامل تاثیرگذار در ایجاد اصلاح سنگین معاملات بورس اشاره کرد و افزود: موضوع دیگر که باعث افت شاخص بورس در دی ماه شد، کاهش قیمت دلار بود که در کنار موضوع اول باعث شتاب افت شاخص بورس در بازار ماه گذشته شد. این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همچنین عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ١٤٠٠ که به عنوان مساله ای مهم برای فعالان بازار تلقی می شود، در روند معاملات بازار سهام تاثیرگذار بود، به این دلیل که در بودجه مشخص می شود مبلغ و میزان تامین مالی دولت از بازار سرمایه از طریق اوراق بدهی و بازار سهام به چه میزان است. به گفته وی، از نظر تحلیل تکنیکالی از دست دادن حمایت های شاخص بورس باعث افزایش فشار فروش در دی ماه شد. حدادی به انتشار گزارش شرکت ها تاکید کرد و گفت: در هفته پایانی دی ماه با توجه به اینکه هر سال شاهد انتشار گزارش ٩ ماه شرکت ها هستیم؛ بنابراین بازگشت رشد به معاملات این بازار پیش بینی شده بود که در روز پایانی معاملات هفته گذشته شاهد این اتفاق بودیم.

بیتکوین به مقاومت خورده است؟

بیتکوین در روزهای اخیر در شکستن کانال حیاتی ۳۴ هزار دلاری ناکام بوده است. به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، بیتکوین که امسال تا کانال ۴۰ هزار دلاری نیز موفق به پیشروی شده بود، پس از ریزش اخیر خود هنوز نتوانسته است از سد مقاومت مهم ۳۴ هزار دلاری عبور کند و نوسانات آن در بازه ۳۰ تا ۳۳ هزار دلاری مانده است. همین مساله ورود جریان نقدینگی تازه به بازار را نیز کاهش داده است. 

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۲ هزار و ۳۳۳.۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۱ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۵۸.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۹ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۵ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۳۹.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۶ درصد کاهش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۳۲.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۹ درصد کاهش

۵- مونرو

قیمت: ۱۳۸.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۲۳ درصد کاهش

۶- میکر

قیمت: ۱۴۰۵.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۵ درصد کاهش

۷- دش

قیمت: ۱۰۵.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۳۹ درصد کاهش

۸- زد کش

قیمت: ۸۷.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۸ درصد کاهش

سکه مرز ۱۰ میلیونی را حفظ کرد

در ابتدای روز شنبه، فروشندگان در بازار سکه قدرت زیادی داشتند و توانستند فلز گرانبهای داخلی را تا محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تومان عقب ببرند. به گفته فعالان، عقبگرد اونس طلا در معاملات روز جمعه بازارهای جهانی و افت دلار در بازار داخلی دو عاملی بودند که سکه‌بازان را فروشنده کرد. با این حال، از نیمه دوم روز، خریدها در بازار سکه به واسطه رشد بهای دلار بیشتر شد. ساعت ۴ بعدازظهر، فلز گرانبهای داخلی با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۳۰هزار تومان معامله می‌شد که ۵ هزار تومان بیشتر از روز پنج‌شنبه بود. سکه در صورتی که بتواند بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خود را تثبیت کند، وارد فاز صعودی جدیدی خواهد شد و برای اینکه در جهت کاهشی حرکت کند، نیاز دارد که مرز ۱۰ میلیون تومانی را از دست بدهد. روز شنبه، سکه‌بازان مرز یاد شده را با قدرت حفاظت کردند. در صورتی که دلار در روز یکشنبه به صعود خود ادامه دهد، سکه نیز از محدوده مقاومتی ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور خواهد کرد، ولی کاهش دلار بار دیگر فروشنده‌های بازار سکه را به بازار خواهد آورد. به نقل از دنیای اقتصاد، پس از ساعت ۴ بعدازظهر روز شنبه فروشندگان کمی در بازار ارز و سکه مشاهده شده بود؛ مساله‌ای که نشان می‌داد همچنان رفت و برگشت‌های قیمتی ادامه دارد و ممکن است امروز دلار و سکه با ارقام پایین‌تری نسبت به روز شنبه آغاز به کار کنند.

رئیس سازمان حمایت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی بوده و نرخ این کالاها حتما به قیمت قبل باز خواهد گشت. به نقل از صدا و سیما، عباس تابش افزود: در بحث مرغ، آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار برای دو ماه آتی، جوجه‌ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه برای واحدهای تولیدی است، اما پیش‌بینی انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی، کمتر از ۱۳۰ میلیون است. مقرر شده با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، واحدهای تولیدی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه را در برنامه داشته باشند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره علت گرانی مرغ هم افزود: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت مرغ صادر نشده؛ اما بارندگی‌های زیاد در سطح کشور که حمل و نقل را دچار مشکل کرده و مشکلی که در میدان بعثت تهران در خصوص گوشت ماهی رخ داد، می‌تواند از دلایل افزایش قیمت باشد که امیدواریم به زودی قیمت‌ها به قیمت قبلی بازگردد. در جلسه گذشته مصوب شد، شرکت امور دام برای ذخیره‌سازی مرغ ورود نکند، تا بازار تأمین باشد. وی در خصوص کنترل این بازار گفت: اگر تا دو روز آینده قیمت‌ها به روال قبل برنگردد، بدون‌شک ورود خواهیم کرد و علاوه بر این که در بازار جمع آوری نخواهیم داشت از ذخایر هم استفاده خواهیم کرد تا قیمت را پایین بیاوریم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص بالا رفتن قیمت شکر هم گفت: در بازار شکر اتفاق خاصی نیفتاده و شکر به اندازه کافی وجود دارد. قیمت شکر برای مصرف خانوار، کیلویی هشت هزار و ۷۰۰ تومان است و شرکت بازرگانی دولتی هم به این قیمت اهتمام دارد. افزایش ۳۰ درصدی قیمت شکر به دلیل افزایش مصرف خانگی نیست، بلکه ممکن است ناشی از جایگزینی ارز نیمایی با ارز یارانه‌ای باشد. شکر موردنیاز برای صنف و صنعت تأمین شده که قیمت آن در روزهای آینده به قیمت قبل باز خواهد گشت.

۱۵ درصد بازار لوازم خانگی قاچاق است

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه لوازم خانگی حوزه‌ای جذاب برای قاچاقچیان است، اظهار داشت: هرچند امسال بر خلاف سال گذشته، به دلیل افزایش تولید، سهم بازار بیشتر در اختیار محصولات داخلی بود و قاچاق حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از بازار را در اختیار داشته است، به هر حال نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. کالایی که به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود، خدمات پس از فروش ندارد و با توجه به اینکه گمرکی نمی‌پردازد و هزینه آن چنانی هم بر آن مترتب نیست، به لحاظ قیمتی می‌تواند ارزان‌تر از تولید داخل باشد. در کنار اینکه دستگاه‌ها با قاچاق لوازم خانگی مبارزه می‌کنند، نیاز شدید به فرهنگ سازی در این بخش داریم، چون اصالت کالای قاچاق مشخص نیست.

هاشمی گفت: لوازم خانگی که به ایران قاچاق می‌شود، محصولاتی هستند که قرار بود به عراق، امارات، شمال آفریقا و … صادر شوند و به دلیل عدم جذب در بازار این کشورها، به سوی بازار ایران سرازیر شده اند. این در حالی است که شرکت‌ها برای تولید لوازم خانگی، استانداردهای متفاوت آب و هوایی و الگوی مصرف را در بازار هدف در نظر می‌گیرند و تغییراتی در کالا ایجاد می‌کنند تا باب میل آن منطقه باشد. حتی اگر کالای قاچاق اصل هم باشد باز مصرف کننده متوجه نیست که این کالا مختص بازار عراق ساخته شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
رئیس سازمان حمایت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است. خب الان ما چی کار کنیم، نخریم تا قانونی بشه؟ قانونی ش کنیم؟ حذفش کنیم؟ چی کار کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بی خیالی طی کن و بخر البته اگه داری و اگه نداری خدواند کمکت کند و به این حرفهای ورود میکنیم و
خروج میکنیم . زیاد توجه نکن. حالا مثلا کجا میخواهد ورود کند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
ورود هم بکنن هیچ خاصیتی نداره
تا وقتی عرضه کم باشه همینه
دستوری نمیشه کار کرد
مشاالله کشور گل بلبلی داریم زندگی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
چپ و راست افزایش قیمت. الحمد لله قراره مالیاتها هم افزایش چشمگیری کنه....
به نظرتون بادلار17500تومنی دیگه رانتی نیست؟تاموقعی که فساداقتصادی هست..رانت واختلاس وچپاول وغارت هم هست..وقتی دلاربه 30-40هزارتومن برسه که حتمامیرسونن..بازم داستان ادامه داره بانرخ بالاتر...
وای وای وای خیلی ترسیدم
حناب رئیس سازمان حمایت نه اینکه تا بحال ورود کردی موفق به کاهش قیمتها شدی الان میگی اگررعایت نکنند ورود میکنیم اگه راست میگی سوای گوشت ومرغ وتخم مرغ ومیوجات به لوازم یدکی هم رود کن صواب داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
ول کنید بنده خدا را. یک چیزی گفت شما بدل نگیر. بنده خدا اگه بخواد ورود کند باید به روغن و گوشت و تلویزیون و یخچال و موکت و کف پوش و زیر پیراهنی و حوله و روغن موتور و بورس وووووووو ورود کند
تجمعات اعتراضی جواب داد و بورس را دارن دوباره میکشن بالا !!!! (البته این جور پدیده هافقط توبورس ایران اتفاق میافته) پیشنهادمن به بورسی ها اینه که باتوجه به شعارپیشگیری بهترازدرمان است نگذارند بورس سقوط کنه بعدش اعتراض کنند تا دوباره بکشنش بالا همینکه سود روزانه رفت زیر دو درصد فورا جلوی تالار بورس جمع بشن واگه زیر یک درصد رفت برن جلوی مجلس !!!!!
دلار دولت بایستی با سنا یکی باشه تا مشکلی پیش نیا افزایش یابد دلار دولت هم افزایش کنه
یک نماینده: رانت ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی با توزیع بیش از ۵۸ میلیارد دلار جهانگیری!!!!!!!!!!!!!!
آقای نماینده لطف می کنید اگر این حق را که مال مردم است برگردانید ولی کسانی که مرتکب این مساله شده اند چه خواهند شد؟ آزاد خواهند گشت یا اینکه جوابگو خواهند بود؟ درد مردم این است که هیچکس پاسخگوی اعمال و افعال خود نیست و همه به سلامتی بعد از پایان دوره خوشی شان می روند دنبال کارهای دیگرشان و نمی گویند که چرا وضع اینچنین شده است. علی برکت الله ها را فراموش نمی کنیم.

رئیس سازمان حمایت: افزایش قیمت مرغ و شکر غیرقانونی است!!!!!!!!!!!!!!!!!
همیشه همین را می گویید ولی آخر سر خودتان تایید می کنید و حتا توجیه می کنید که چرا باید گران باشد. علی برکت الله.
500 هزار میلیارد تومان رانت؟
یعنی 25 میلیارد دلار درآمد نامشروع ژن خوبها!!
فقط محاکمه و بازگشت همه تا دلار آخر
فرصت دو روزه مرغ و شکر جیه دیگه؟
الان که بالاست میتونین دست بکار بشین که!
الان نزدیک دو ماهه دارید راجع به گرانی مرغ فقط شعار میدیذ، بس کنید لطفا!!!!!!

شما که اهل عمل نیستید بهتره سکوت کنید
لوازم خانگی انقدر کوچک نیست که بتوان در جائی جاسازی و قاچاقی ، آن را به مملکت وارد نمود
بهتر است که جرئت به خرج دهید و پیدا کنید پرتقال فروش را ...
تورم با طرحهای نمایندگان در بودجه 1400 بیداد می کند یک نانوا که نان دولتی توزیع می کند ممکن هم است یک کیسه ارد ازاد بفروشد یا نفروشد نان توزیع می شود ارزان وقتی که ارد ازاد شد برای آزاد نفروختن می بینیم دیگر هم نان نمی شود خرید کار نمایند گان به تورم بالا ختم می شود دلار 17.500 آزاد می شود 50 هزار باز هم همان می شود
روحانی گفت دیگه دلار ۴۲۰۰تومانی را کردن ۱۷۵۰۰
میخواین شکر و مرغ ارزون بمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
دمت خودشون گران کردند و بعد میگند کی کی بود واقعا خوب سر کاریم
رئیس سازمان حمایت میگه دو روز مهلت میدیم ارزون کنید والا ..
جناب رئیس رحم داشته باش
آخه اگه کارشون خلاف قانون هست چرا همین الان یقشونو نمیگیری
بر چه اساسی بهشون مهلت میدی؟؟؟ همین مدیریت باعث اینهمه فساد و گرونی و تبعیض و افزایش جرم و جنایت شده.
وزارت صمت میبایست چابک سازی شود و وزارت بازرگانی مجدداٌ ایجاد گردد دیگر با رزق و روزی مردم بازی کردن بس است هر روز گرانی هر روز به خط فقر اضافه شدن...چوب بی کفایتی ها را مردم باید با گرانی کالای مصرفی خود بخورند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر