بازدید 5818

برای نجات جازموریان دستگاه‌ها به تکالیف خود عمل کنند

فرماندار دلگان گفت: برای نجات جازموریان، دستگاه‌های متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰ 25 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، مجتبی شجاعی  اظهار کرد: اقدامی نمانده که برای از بین بردن تالاب جازموریان انجام نشده باشد و کار ناتمام و بر زمین مانده‌ای در این حوزه نیز نمانده است.

فرماندار دلگان افزود: ابتدا به ساکن با تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو در آغاز احداث سد‌های بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع ابریز حوزه جازموریان از یک سو و در ادامه و حتی تا کنون ضعف در نظارت و ممانعت از حفر چاه‌های غیرمجاز بی شمار در پهنه جازموریان بالاخص در بخش کرمان و مستمرا عدم اجرای قانون توزیع عادلانه آب و تامین حق ابه تالاب در بخش زیست محیطی همه از شاهکار‌های صورت پذیرفته برای از نفس افتادن پیکر بی جان جازموریان بوده است.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر شاهکار‌ها و اقدامات نسنجیده ادامه پیدا کند، به زودی زود نام تالاب جازموریان را باید به بیابان جازموریان تغییر داد و بی شک با اجساد رمه‌ها و گله‌های دام در بیابان‌های مناطق جنوبی کرمان و غربی سیستان و بلوچستان بر اثر تشنگی و طوفان مواجه خواهیم بود و بزرگترین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در حاشیه شهر‌های دلگان و بمپور و فنوج و شهر‌های جنوبی کرمان شکل خواهد گرفت.

فرماندار دلگان بیان کرد: برای نجات جازموریان، دستگاه‌های متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر