بازدید 14730

مالیات حقوق مدیر، ۲ برابر حقوق کارگر

مدیری که ۳۳ میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌شود. این میزان مالیات تقریبا بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 22 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بر اساس مصوبه سقف معافیت مالیاتی ۱۴۰۰، مدیری که ۳۳ میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌شود. این میزان مالیات تقریباً بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.

 حواشی مدل افزایش حقوق در کمیسیون تلفیق همچنان ادامه دارد، بر اساس اعلام رسمی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه عملا پیشنهاد دولت در مجلس برای افزایش حقوق کارمندان عینا پذیرفته شده است.

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را برای سال آینده تصویب کرد، اما سقف پرداخت حقوق را ۱۵ برابر حداقل حقوق یعنی ۳۳ میلیون تومان تعیین کرد. بر این اساس نمایندگان میزان سقف حقوق را از ۲۱ برابر به ۱۵ برابر حداقل حقوق کاهش دادند.

اما سقف پاداش بازنشستگی ۴۷۵ میلیون تومان تعیین شده است، همچنین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به استثناء اعضای هیات علمی و قضات ۴ میلیون تومان تعیین شد.

بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه، از حقوق بین ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد، حقوق بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ۱۵ درصد، حقوق ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان ۲۰ درصد، حقوق ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان ۲۵ درصد، حقوق ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات اخذ خواهد شد. همچنین مازاد بر ۳۲ میلیون تومان در ماه ۳۵ درصد مالیات بر حقوق لحاظ خواهد شد.

بر این اساس، مدیری که ۳۳ میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌شود. این میزان مالیات تقریبا بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.

گفتنی است، در لایحه بودجه دولت درامد ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای مالیات بر حقوق کارمندان دولت (بخش عمومی) پیش بینی شده بود. همچنین چهار پایه مالیاتی برای حقوق کارمندان دولت لحاظ شده بود.

سال گذشته کمیسیون تلفیق با تغییر پیشنهاد ۵ پله‌ای دولت برای مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی، تعداد این طبقات مالیاتی را به ۴ پله کاهش داد. در حالی که دولت مازاد درآمد بالای ۱۸ میلیون در پله پنجم را مشمول مالیات ۳۰ درصد دانست؛ اما کمیسیون تلفیق با حذف آن، مالیات ۲۵ درصدی را در آخرین پله تصویب کرد. گرچه استدلال تلفیق برای حذف پله پنجم، شمول مشاغلی است که از جمله نیاز‌های حیاتی کشور به شمار می‌روند.

به گزارش تسنیم، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم، در سال ۱۳۹۹ سالانه مبلغ سیصد و شصت میلیون ۳۶۰، ۰۰۰، ۰۰۰ ریال تعیین شده بود. یعنی امسال سقف معافیت ماهانه حقوق کارمندان ۳ میلیون تومان بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق (تایید پیشنهاد دولت) این سقف معافیت یک میلیون تومان افزایش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۲
26 تومن هم بگیره باز هم 13 برابر حقوق یه کارگر بدبخته
شما نخبه ها کی از سر ما باز میشین ....
کدوم کشوری حقوق کارگر وبازنشسته تامین اجتماعیش اینقدر ناچیزه که کفاف 10روز رو هم نمیده البته به غیر ایران .واقعا خجالت داره به جای افزایش حقوق کارگرا وبازنشستگان تامین اجتماعی که 75 درصدشون زیر 3میلیون مستمری دارن تمام فکر وذکر دولت ومجلس افزایش حقوق نجومی بگیرهاست.
تابناک مدیونی اگرسانسورکنی
وقتی این اختلاف طبقاتی و شکاف عظیم بین فقیروغنی رامیبینم بی اختیار یاد شعارها وسرودهای اول انقلاب می افتادم همان زمانی که دریک پلان کاخهای خاندان پهلوی و کوخهای مستضعفین رانشان میدادند و بشارت روزهای خوش برای مستضعفین واستقرار حکومت عدل علی(ع) داده میشد .....!!!!
چرا اصلا اینقدررر حقوق میگیره؟؟؟
بیچاره کارمند بی پناه، خط فقر الان 10 میلیون است اما کارمندی که این حقوق را بگیره باید یک و میلیون و پانصد هزار تومانش را مالیات بپردازید، افرین به همت تان
اولا این نتیجه پیاده سازی احکام من در آوردی مسئولین ایران است .... دوم اینکه سی درصد از ۳۲ میلیون میشه ۶ میلیون و اندی؟ بابا سوادتونو...
نگران نباش مدیران اکثرا از مالیات معاف هستند هر کی برای خودش راهی پیدا کرده و کارمندان هم چندین گروهن که بعضی ها مالیات معاف هستند و سنگینی مالیات روی دوش عده کمی از کارمندان که از آدمهای معمولی جامعه هستند افتاده مثلا در اداره ما حدود 60در صد معاف مالیات هستند اتفاقا نمونه هایی که اکثرا بیکار میگردند
این حقوقی که درج شده فقط مربوط به یکی از شغلهاشوته . برای بقیه شغل ها و حق المشاوره ها و پاداشها و حق حضور در جلسه و .... که از کارشون میزنن و به اونها میپردازن چی؟
به من 33 تومان حقوق بدن حاضرم 12 تومان مالیات بدم. ولی خدایی گناه دارن این همه مالیات میدن. بیچاره ها. از فردا همشون میرم حقوق کارگری درخواست میدن تا حالا نمیدونستن چقدر تو ضررا
این را هم بگویید که یک مدیر با شرط خالص گرفتن مدیر می شود اما کارگر باشرط کار کردن با حداقل دستمزد
می دانید چرا مجلس با این همه گیری که به بودجه می دهد با افزایش 25 درصدی حقوق را قبل از هر چیزی موافقت کرد؟ چون حقوق خودشان جزو حقوقای بالا است و به نفع خودشان است.
خیلی مملکت جالبی داریم قرار است در ماه به مدیری که با یک امضای خود میتواند ۱۰۰۰ میلیارد تومان را پس و پیش کند ماهی ۲۶ میلیون تومان و حتی کمتر بپردازند پیدا کنید امثال خاوری را
تورم بیش از ۲۰۰ درصد افزایش حقوق من ۲۵ درصد ،مالیات من ۱۰ درصد .عملا افزایش حقوق من ۱۵ درصد.تازه قراره تسعیر ارز در سال جدید از ۴۲۰۰ برود به ۱۷۵۰۰ تومان و ایجاد تورم بزرگ دیگر.
روحانی مچکریم
مجلس انقلابی مچکریم
آخه چی بگم وقتی که حساب کتاب هم بلد نیستید! اینه که اوضاع کشور همین طوری میشه دیگه! آقای مثلا مسئول سی درصد سی و سه میلیون میشه ده میلیون کجا درس خوندی که یه درصد هم بلد نیستی.... ! شرم داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
دوست عزیز شما متوجه نشدید. مالیات پلکانی محاسبه
میشه لطفا یکبار دیگه خبر رو بخونید متوجه میشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
دوست ۱۷:۰۲ به نظرم حق با بیننده بالایی هست این رو ببین: حقوق ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات
بعد گفته: مدیری که ۳۳ میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد
سی درصد یعنی هر ده میلیون سه میلیون سی و سه میلیون حقوق میشه حدود همون ده میلیون مالیات که گفتن
ماشین حسابشون مالیات خودشون رو این طوری در آورده!!
شرم بر مسئولینی که باعث این همه شکاف طبقاتی گردیدند و می گردند و هم چنین مسئولانی که در قبال این همه فاصله ی درآمدی سکوت می کنند ....
عدالت علی کجای این مملکت رعایت میشه؟؟؟؟؟؟
سلام لطفا یک بار دیگر محاسبه کنید. 25 درصد افزایش 35 در صد مالیات اصلا همخوانی ندارد. از 32 میلیون 35 درصد کم کنید باید 112000000کم کنید می شود 208000000 ریال اگر مبلغ بازنشستگی که به نسبت حقوق کم می شود آن موقع حقوق به زیر 19 میلینون تومان کاهش می یابد. احتمالا طراحان مسئله خودشان سودی داشته اند و آن استفاده از معافیت معالیاتی برای گروه های خاص است. ایثارگران و رزمندگان خاص (نه همه) از مالیات معاف هستند. عملا برای طبقات میانی حقوق بگیر اگر معافیت مالیاتی نداشته باشند افزایش 25 درصدی زیاد در حقوقشان تغییر نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
از یک سقف دریافتی به بالا مالیات 35 درصد است
مثلا تا 3 میلیون بدون مالیات از 3 تا 10 میلیون 10 در صد از 10 میلیون تا 20 میلیون 25 درصد و از 20 به بالا 35 درصد
کسی که حوقش 8 میلیون است 8-3=5 ده درصد 5 میلیون یعنی 500 هزار تومان مالیات می دهد.
برای چه قضات و استاد دانشگاه سقف معافیت مالیاتی بیشتری علی رغم درامد بالاتر دارند؟اینه چه عدالتی است؟
دولت خودش مجوز داده که حقوق مدیران میتواند 21 برابر کارگران باشد به این میگویند عدالت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل