بازدید 31079
دو هزار و سیصد و پنجاه و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

پاسخ کنایه آمیز سخنگوی کارگزاران به سعید حجاریان / زیباکلام: تا انتخابات ۱۴۰۰ اتفاقی در رابطه با برجام و تحریم‌ها نمی‌افتد / امیرآبادی: روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند نماینده مجلس: آقای روحانی استاد تردستی جهان فقط شمایید / زیباکلام: روحانی تتمه آبروی اصلاح‌طلبان را برد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ 21 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اولین واکنش دولت به توهین یک روحانی به رئیس جمهور در تلویزیون

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اظهارات سخیف یک روحانی علیه رئیس جمهور از تریبون رسانه ملی نوشت؛ «آنچه در برنامه‌ای از شبکه چهار رخ داده افتضاحی شرم‌آور است. بحث آزادی بیان نیست چون دیگر همه می‌دانند که نقد و اعتراض که هیچ، حتی با درشت‌گویی به رییس‌جمهور هم ابدا عقوبتی در میان نخواهد بود؛ اما شوربختانه این بار بحث هرزگویی و فحاشی است. آنتن صداوسیما در روز رفتن ترامپ و همزمان با افتتاح سومین ابر پروژه جهان در سال ۲۰۲۰ توسط رییس جمهور، جولانگاه افترا و توهین است و این شرارت، دیگر خارج از تحمل است. جای تاسف که گوینده‌ی آن محتوای سخیف و اتهام رکیک، معمم و رسانه هم، رسانه‌ ملی است و تأسف بیشتر که تا این لحظه، کسی از مقامات سازمان صداوسیما به این سطح از فضاحت، واکنشی نداشته است. نهاد ریاست جمهوری، منتظر توضیح سریع و صریح رسانه‌ ملی در این باره خواهد بود و مصمم است که این مورد عجیب و شرم‌آور را به صورتی مؤثر و در بالاترین سطوح پیگیری نماید.»

روایت مدیر وقت رادیو ایران از مناظره ناکام سروش و مصباح

دکتر سیدحسن حسینی: در آن سال‌ها البته آقای دکتر سروش در همان موسسه صراط مشغول به کار بودند، در آن‌جا مستقر بودند و برادرشان هم آن‌جا بودند که حتی من یک بار هم غیر از هماهنگی‌های تلفنی، به همان موسسه رفتم و با ایشان گفتگو کردم. به هر حال وقتی با آقای مصباح مطرح شد، مرحوم آقای مصباح پذیرفتند و قرار شد هماهنگی‌های نهایی در زمان مقرر انجام شود. آقای دکتر سروش وقتی ارجاع دادند به برادرشان برای هماهنگی‌ها، ما با جناب آقای دباغ، برادر ایشان صحبت کردیم و ایشان در ادامه پیگیری ها، شرایط و شروطی را مطرح کردند. از جمله شرایطشان این بود که مناظره نامحدود باشد، یعنی زمان کمی نداشته باشد، چون این برنامه مناظره یک برنامه یک‌ساعته بود، از جمله شرایط دیگری که گذاشتند، این بود که ابتدای برنامه، سازمان صدا و سیما گروه انصار حزب‌الله را که در حقیقت در آن سال‌ها فعالیت داشتند و آقای دکتر سروش معتقد بودند که این‌ها برنامه‌شان را به هم می‌زنند و مانع کارشان می‌شوند، از سوی سازمان صدا و سیما در ابتدای برنامه محکوم شوند، و همچنین این‌که مناظره رادیویی و تلویزیونی باشد؛ این‌ها شروطی بود که ایشان تعیین کردند. مدیر وقت رادیو سراسری ادامه داد: ما تقریبا شرایط ایشان را پذیرفتیم و حتی یک مقدمه‌ای ضبط کردیم، مقدمه‌ای که می‌توانست شرایط ایشان را احراز کند که قرار بود در ابتدای برنامه خوانده شود و در آن‌جا البته نه با نام یک گروه، بلکه به صورت کلی هر گونه خشونت، خصوصا در مباحث فکری و نظریه‌پردازی را محکوم کردیم. البته سازمان صدا و سیما متصل به این جریان نبود، و کار آن‌ها ارتباطی با برنامه پیدا نمیکرد، ولی با این حال ما این شرایط را پذیرفتیم. البته تاکید داشتیم که این برنامه فعلا برنامه رادیویی هست و این مطالب را به ایشان منتقل کردیم. این قضیه همین طور پیگیری می‌شد و در پیگیری‌های ما متاسفانه آقای دکتر سروش باز هم نپذیرفتند برای حضور در مناظره و فرموده بودند که آقای مصباح از تریبون‌های عمومی استفاده می‌کنند مثل تریبون‌های نماز جمعه و در حقیقت امکان بهره‌برداری از محیط‌های عمومی را دارند و من یک چنین امکانی در اختیارم نیست و باز هم امتناع کردند از این‌که در این برنامه شرکت کنند.

نماینده مجلس: نفوذ در کشور جدی است

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مقابله جدی با نفوذ تاکید کرد و گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی‌هایی در این بخش انجام دادیم و لذا معتقدیم که عوامل نفوذ در کشور جدی است و باید به طور جدی به این حوزه ورود کرد. عباس گلرو در شورای اداری استان سمنان که با حضور رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد به شرایط بازار سرمایه در ماه‌های اخیر پرداخت و اظهار کرد: یکی از نمودهای این نفوذ را می‌توان در بازار سرمایه و بورس دید، که به نظر می‌رسد با نفوذ در آن به‌ دنبال ایجاد نارضایتی در مردم و زمینه‌سازی برای خروج پول از کشور هستند.

بازجویی از وزیر ارتباطات فقط برای اینستاگرام نبود

دادستان کل کشور: احضار برخی از مسئولان به دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پیرو بعضی از گزارش های درباره تخلفاتی بوده که از قبل داشتیم. بازجویی از وزیر ارتباطات به دلیل اتهامات متعدد او بوده، نه فقط برای اینستاگرام.

همسر میناوند: مهرداد به کما نرفته، فقط برایش دعا کنید

مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال ایران به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان لاله بسترى است و متاسفانه شرایط خوبى ندارد. در همین خصوص با خانم کمانگر همسر مهرداد تماس گرفتیم تا آخرین وضعیتش را جویا شویم. خبر ورزشی نوشت: او در حالى که به شدت اشک مى ریخت و خیلى شرایط صحبت کردن نداشت، گفت: شرایط مهرداد فرقى نکرده. چیز زیادى نمى توانم بگویم فقط مردم براى مهرداد دعا کنند. او همچنین در خصوص شایعه به کما رفتن میناوند گفت: چنین چیزى صحت ندارد و مهرداد به کما نرفته است. دکتر لطفی پزشک او نیز گفت: وضعیت مهرداد میناوند در طبقه بندی ما وخیم نیست، خیلی خیلی وخیم است. مردم دعا کنند، ما امیدوار هستیم و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم.

مرعشی: منتظر یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب برای ریاست جمهوری باشید

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره آخرین تصمیمات انتخاباتی این حزب توضیح داد.حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، با اشاره به آخرین وضعیت احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در سال آینده گفت: طبق آخرین رایزنی که در کمیته سیاسی حزب داشتیم مقرر شد بعد از اعلام صلاحیت ها توسط شورای نگهبان نامزدهای خود را معرفی کنیم. وی افزود: به دلیل اینکه ممکن است معرفی نامزد نهایی از حالا تبلیغات زودتر از موعد تلقی شود از این اقدام صرف نظر کردیم. مرعشی درباره تعامل حزب کارگزاران با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: هر حزبی نامزد خود را پیشنهاد می کند و در شورای هماهنگی یا نهاد جدیدی که قرار است به عنوان نهاد جمعی اصلاح طلبان مستقر شود مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت یک نامزد مشترک خواهیم داشت. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این که گزینه نامزد ائتلافی مثل علی لاریجانی چقدر از سوی اصلاح طلبان مطرح است، گفت: فعلا بحثی در مورد اشخاص نشده است، اما تلاش می کنیم که نامزد مطرح شده از جبهه اصلاحات و از میان اصلاح طلبان باشد.

پیام امیرعبداللهیان به مستاجران جدید کاخ سفید

دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه اکنون برجام فقط یک نام است، گفت: ملاک برای مردم بزرگ ایران رفتار عملی مستاجران جدید کاخ سفید است. حسین امیرعبداللهیان دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: ترامپ چهره تروریسم دولتی آشکار کاخ سفید رفت و بایدن ـ هریس آمدند. اکنون برجام فقط یک نام است. تغییر رفتار خصمانه تاریخی آمریکا و برداشتن تحریم‌های ظالمانه مهمترین موضوع است. ملاک برای مردم بزرگ ایران رفتار عملی مستاجران جدید کاخ سفید است.

تحلیل زیدآبادی از مراسم سوگند «جو بایدن»

احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی اش نوشت: در مراسم تحلیف جو بایدن آنچه حتی بیش از هنرنمایی لیدی گاگا و جنیفر لوپز به چشم آمد، نیایش و دعای حاضران بود. برخی خداناباوران افراطی، ذکر نام خدا و نیایش در مراسم رسمی سران کشورها را مغایر روح سکولارِ دولت در عصر مدرن می‌دانند و آن را برنمی‌تابند، اما جامعۀ آمریکا این تلقی از دولت سکولار را رد می‌کند. در واقع مراسم تحلیف بایدن نشان داد که به خلاف برخی تبلیغات رایج در پاره‌ای محافل ماتریالیست، ایمان و اعتقاد به خدا و نیایش در برابر او هیچ مغایرتی با پیشرفت علمی و اقتصادی و سیاسی جوامع ندارد، وگرنه با نوع نیایشی که سران آمریکا در مراسم تحلیف به جا آوردند، ایالات متحده باید در شمار عقب‌مانده‌ترین کشورهای جهان قرار می‌گرفت!

امیرآبادی: روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: این گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بیانگر به حاشیه راندن مسائل و یا عدم پاسخگویی است. من با گوش دادن به سخنان رئیس‌جمهور فکر کردم، در حال انجام تبلیغات انتخاباتی است، یک نفر به وی بگوید، هشت سال دولت تمام شد و دیگر برای مردم کاری انجام بدهد.احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در واکنش به اظهارات دیروز رئیس‌جمهور درباره افزایش میزان وابستگی بودجه به نفت توسط مجلس و عدم اطلاع نمایندگان از عمل جمع و تفریق گفت: متاسفانه رئیس جمهور در اظهاراتی توهین‌آمیز به وکلای ملت ایران اعلام کرده، نمایندگان به نوعی جمع و تفریق را نمی‌دانند. مشکل رئیس‌جمهور این است که همین جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته، زیرا اگر بلد بود، باید اکنون حقیقت را متوجه می‌شد.

سالک: رئیسی کاندیدای ۱۴۰۰ نمی شود

حجت الاسلام احمد سالک از اعضای جامعه روحانیت مبارز می گوید: رییسی گفته برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی آید و این صحبت نیازی به گفتن مجدد ندارد.به گفته سالک«رئیسی شخصیت جامع الاطرافی برای هرپست و جایگاهی است.» اما او در عین حال بر خلاف نظر دوستان اصولگرای خود، وزنه جایگاه قوه قضاییه را سنگین تر و به مراتب مهمتر از قوه مجریه می داند و تاکید دارد که در شرایط کنونی، قوه قضاییه نقش بسیار عمده ای در احیای بسیاری از مسائل داشته که نباید این نقش کمرنگ یا قطع شود بلکه باید ادامه پیدا کند. سالک درباره بحث های مربوط به آمدن رییسی و قالیباف، ضمن بیان مخالفت خود با ورود آنها به انتخابات، عنوان می کند که این دو قوه، به تازگی فعالیت خودشان را آغاز کرده اند. از این روی، نباید وقفه ای در کارشان ایجاد شود.»

واکنش عارف به آغاز ریاست‌جمهوری بایدن

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن در رشته توییتی تاکید کرد که مهمترین و سنگین‌ترین وظیفه آقای جو بایدن، ترمیم خرابی‌ها و لطماتی است که دونالد ترامپ نژادپرست و جنایتکار برای مردم جهان و به‌ویژه مردم ایران رقم زده است.

متن رشته توییت های محمدرضا عارف به این شرح است: «رئیس جمهور جدید آمریکا، کار سختی در پیش خواهد داشت تا بتواند اعتماد از دست‌رفته را در جهان به دست آورد و نشان دهد، سیاست‌های آمریکا از سیاست های تجاوزکارانه و زورگویانه سلف خویش فاصله گرفته است.‏ مهمترین و سنگین‌ترین وظیفه آقای جو بایدن، ترمیم خرابی‌ها و لطماتی است که دونالد ترامپ نژادپرست و جنایتکار برای مردم جهان و به‌ ویژه مردم ایران رقم زده است. ‏به‌ نظر می‌رسد، اروپا و دولتمردان جدید آمریکا خود را متعهد به دلجویی از ایران و مردمش می‌دانند. باید با برداشتن تحریم‌های تحمیلی و غیرقانونی، جبران خسارات و بازگشت بدون شرط به برجام، اثبات نمایند جنایات ترامپ استثنا بوده و تغییر جدی در رای و نظر دولتمردان آمریکا به‌وجود آمده است.‏امید است با تلاش و تدبیر دولت جمهوری اسلامی، دلهای ملتهب و رنج دیده مردم در ایران آرام گرفته و به‌ جای انتقام، همه با هم برای آرامش منطقه، همکاری و صلح و امنیت بین‌الملل گام‌های مشترک برداریم.»

زیباکلام: روحانی تتمه آبروی اصلاح‌طلبان را برد

صادق زیبا کلام گفت: روحانی تتمه‌ی آبرو و حیثیت اصلاح‌طلبان را برد؛ یعنی بخش عمده‌ای از آن رفته بود، روحانی هم باقی مانده‌اش را از بین برد. صادق زیباکلام با انصاف نیوز به گفتگو نشسته است. مهمترین بخش‌های این گفتگو در ادامه آمده است.

- من همانقدر که می‌گویم روحانی هیچ کاری نکرد و تتمه‌ی آبروی اصلاح‌طلبان را برد روی این لغت «تتمه» خیلی تاکید می‌کنم. می‌گویم روحانی تتمه‌ی آبرو و حیثیت اصلاح‌طلبان را برد. یعنی بخش عمده‌ای از آن رفته بود، روحانی هم باقی مانده‌اش را از بین برد.من نمی‌خواهم خودم را تبرئه کنم، ولی خیلی از اصلاح‌طلبان متاسفانه و بدبختانه از بعد از ۲۹ اردیبهشت رویشان را آن طرف کردند و اصلا انگار نه انگار که اینها بودند که به مردم گفتند بیایید به روحانی رای دهید. من رویم را آن طرف نکردم، به مردم گفتم که من شرمنده‌تان هستم، بارها و بارها گفتم که من در تخم چشم انسان‌هایی که به آنها گفتم به روحانی رای دهیم رویم نمی‌شود نگاه کنم. من اینها را گفتم، انتقاداتم را کردم، دیگر بیشتر از این کاری نمی‌توانستم کنم. بعد از صد روز من شروع کردم به مطرح کردن تندترین انتقادات از آقای روحانی. به جز این من چه کاری می‌توانستم کنم؟! من برای مردم احترام قائلم و معتقدم مردم اسباب‌بازی ما نیستند. مردم یک بار به ما اعتماد می‌کنند و وقتی دیدند آن اعتماد فایده‌ای نداشته و درست نبوده دیگر اعتماد نمی‌کنند.

نظر زنگنه درباره تاثیر آمدن بایدن بر فروش نفت ایران

وزیر نفت در پاسخ به اینکه آیا فروش نفت ایران با آغاز ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا، راحت می‌شود، گفت: چند روز صبر کنیم ببینیم چه می‌شود. بیژن زنگنه در حاشیه آیین بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا، ایران می‌تواند راحت محموله‌های نفت خام خود را روانه بازار‌های جهانی کند، تصریح کرد: باید صبر کرد ببینیم چه می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل کاهش ارزش سهام صندوق پالایش یکم هم گفت: من در این باره چیزی نمی‌دانم، این سوال را باید از وزیر اقتصاد بپرسید.

نماینده مجلس: آقای روحانی استاد تردستی جهان فقط شمایید

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس در توییتر نوشت؛
جناب آقای روحانی!
چشم بندی واقعی را شما انجام دادید که طی ۷سال پول ملی کشور را از ریال به زغال تبدیل و اونچنون رونق اقتصادی و درآمد سرشار ایجاد کردید که حقیقتاً مردم اصلاً به آن ۴۵هزار تومان یارانه نیازی ندارند، چون حتی پول یک وعده غذایشان نمیشود. استاد تردستی جهان فقط شمایید.

زیباکلام: تا انتخابات ۱۴۰۰ اتفاقی در رابطه با برجام و تحریم ها نمی افتد

صادق زیبا کلام و ابراهیم متقی در مناظره ای در اکوایران به آینده برجام، تحریم ها و رابطه ایران و امریکا پرداختند.رسانه ها و افکار عمومی پیگیر انتقال قدرت در آمریکا در تلاش هستند تا برای این پرسش، پاسخی دریافت کنند. برخی می گویند بایدن به برجام باز می گردد و با هدف ترغیب ایران به مذاکره بخشی از تحریم ها را بر می دارد. اما برخی دیگر اعتقاد دارند، برجام اولویت سیاست خارجی بایدن نیست و اگر هم این اتفاق رخ دهد به صورت قطره چکانی خواهد بود.


در مناظره اکوایران دیدگاه اول را صادق زیبا کلام نمایندگی می کند و نماینده دیدگاه دوم ابراهیم متقی است. بخش هایی از این مناظره را بخوانید؛

* بایدن می‌خواهد به برجام بازگردد و فعلا هم شروط خاصی ندارد اما این بازگشت منوط به این است که در ایران نیز از آن استقبال شود. تا به امروز هیچ استقبالی از سوی ایران در این رابطه شاهد نبوده‌ایم.
* بایدن از دوران رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود که می‌خواهد به توافق برجام بازگردد اما عده‌ای در ایران در تقلا هستند که آمریکایی‌ها به برجام بازنگردند اینها همان گروهی هستند که برجام قبلی را نیز نیست و نابود کردند.
* ما ۴ ماه تا انتخابات سال ۱۴۰۰ زمان داریم و ۴ ماه دیگر آقای روحانی همچنان رئیس‌جمهور خواهد بود. در این مدت مطمئن هستم که در رابطه با برجام و تحریم‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد. خرداد ماه که انتخابات برگزار شود یک فرد اصولگرای تندرو رئیس‌جمهور ایران می‌شود و لذا اگر اتفاقی درباره برجام بیفتد بعد از انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. هرچند این مسئله نیز بستگی به آن دارد که تحریم‌ها تا چه حد کارد را به استخوان رسانده باشد.
* البته من پیشتر گفتم برجام ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد و برخلاف برجام تیر ۱۳۹۴ که به تیر غیب گرفتار شد، این برجام موفق خواهد شد چرا که سود و تبلیغات این برجام در جیب اصولگرایان خواهد رفت.
بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ما ناشی از شعارهای تند در سیاست خارجی مان است و به همین دلیل کشورهای دیگر نسبت به بحث منطقه‌ای و موشکی ایران حساس شده‌اند.

پاسخ کنایه آمیز سخنگوی کارگزاران به سعید حجاریان

سخنگوی حزب کارگزاران پاسخ اظهارات سعید حجاریان را داد. سعید حجاریان روز گذشته گفته بود: کارگزاران موافق دولت نظامی است؛ عقد نظامیان و کارگزاران را در آسمان‌ها بسته اند، حسین مرعشی در پاسخ به اظهارات سعید حجاریان» گفت: آقای حجاریان از قربانیان خشونت است. جایگاه او همیشه برای ما محترم بوده و خواهد بود. در عین حال برای آنکه تحریفی در واقعیت‌های تاریخی اتفاق نیفتد، من اصلا متوجه نشدم تعبیری که آقای حجاریان درباره کارگزاران بیان کرد، سندش کجاست که حزب کارگزاران در چه مقطع یا دوره‌ای از حیات تاریخی خود با نظامی‌ها پیونده داشته است؟ وی افزود: آقای حجاریان لطف کند اگر یک مورد همکاری بین کارگزاران با نظامی‌ها در عرصه سیاسی ایران وجود داشته، سند آن را ارائه کنند تا ما هم مطلع باشیم. سخنگوی حزب کارگزاران بیان کرد: این جای خوشبختی دارد که دوستانی مثل آقای حجاریان که سابقه پررنگ در نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی داشتند، امروز طرفداران دوآتیشه دموکراسی شده اند. این تحول برای کشور و مردم ایران مثبت است. این سوابق را همه می‌دانند و از این جهت ما خوشحالیم دوستانی که خودشان نهاد‌های امنیتی را برای این کشور شکل دادند و اداره کردند، خوشبختانه امروز دموکرات هستند. وی ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم و خیلی واضح است، آن است که نتیجه کار دولت کارگزاران که دولت آقای هاشمی بود، کارگزاران این افتخار را دارند که در آغاز اولین برگ حیات سیاسی خود مجلس پنجم را که بسیار متعادل‌تر و متفاوت با مجلس چهارم بود شکل دادند، همچنین این افتخار را داشتند که انتقال قدرت بعد از آقای هاشمی را مدیریت کنند و کشور را به آقای خاتمی تحویل دادند. مرعشی یادآور شد: دوستانی که به ظاهر از کارگزاران دموکرات‌تر و آزادی‌خواه هستند، نتیجه سیاست ورزی و مدیریت فضای سیاسی شان این شد که کشور را از آقای هاشمی تحویل گرفتند و به آقای احمدی نژاد تحویل دادند. برای همه دوستان آرزوی موفقیت داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۷
باید فاتحه این مجلس نماینده های انقلابی را خواند...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
اتفاقا تازه داره مجلس خاصیتش را نشان می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
فکرکردین این همون مجلسی است از که بخاطر سلفی با خانم موگرینی دست و پایش را گم کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
کاش این همه حساسیت نسبت به مشکل بورس بود
نسبت به بیکاری بود، نسبت به اختلاس بود اگر این همه حساسیت به توهین به رییس جمهور نسبت به مشکلات ملت بود الان ایران بهشت میشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
لعنت به چین کمونیست که بشریت را قربانی رسیدن به اهداف اقتصادی کرد.
آن سالهایی که انواع و اقسام توهین ها را به دلسوزان می کردین ولی از دشمنی با شما این چیزها را نمی گفتند بلکه از دید اینده نگری و کارشناسی می گفتند اما آن ها هیچی نگفتند در قبال این توهین ها و می دانستند آخرش این طور می شود حالا دارند جواب آن توهین ها را به شما می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
کدام دلسوز نام ببر تا ماهم این دلسوز را بشناسیم
کلیدواژه کم کاری ها و بیسوادی ها و نابسامانی ها تا حالا دشمن بود حالا شده نفوذ بنداااازید گردن نفوذ هرچه میتوانید علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
فکرکردین این همون مجلسی است از که بخاطر سلفی با خانم موگرینی دست و پایش را گم کند.
ذادستان کل کشور در مورد جهرمی طوری صحبت کرده که انگار جهرمی مخزن الخلاف بوده و قبلا خلاف هایی اعم از اخلاقی ، مالی و ... داشته و احضار ایشان ارتباطی به فضای محازی ( اینستگرام ) نبوده . و بخاطر مسایلی که گفتنش جایز نیست احضار شده . اقای دادستان خدا وکیلی انصاف و مروت هم چیز بدی نیست .
خطاب به اون معممی که از پای منقل بودن بعضی ها صحبت میکنه عرض میکنم که خیلی ها میدونن که چه کسانی پای منقل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
طرف که اسم کسی را نبرد
چرا دفتر رییس جمهور به خودش گرفت؟
توهین و حمله به نفر دوم کشور که منتخب مردم است کاملا با حساب و کتابه چون بعد از مدتی اتش بس،یکهو همه با هم شروع میکنند و دیگه مشخصه که اینکار دستوریه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
مشکل بورس را کی آقای روحانی حل می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
حرفهای توهین آمیز را باد می برد فکری به حال بورس کنید که با حرف آقای روحانی ملت وارد بورس شد.
از کوزه همان برون تراود که در اوست. از ان به اصطلاح روحانی بیش از این انتظار نمی رود. به قیافه ان اقا بیشتر میاد که پای منقل باشد.
بعدشم تو این کشور هیچ اتفاقی نمی افته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
البته اتفاق خوب
اقای امیر ابادی اگر اعتراف میکنی که رئیس جمهور شخص دوم مملکت است شما به چه حق قانونی و اخلاقی به خودتان حق میدهید که به شخص دوم توهین کنید و خود را متناظر با ایشان میبینید . به نظرم روحانی فقط مثل خود نماینده ها رفتار کرده و شما هم این رفتار متناظر را نمی توانید تحمل کنید . حال قبول میکنید که رفتار شما منطقی نبوده ک این چنین بر اشفته شدید . روحانی جرمش این است که یکبار مثل خودتان رفتار کرده . حال متوجه رفتار غیر اخلاقی خود شدید ؟
بازجویی از وزیر ارتباطات فقط برای اینستاگرام نبود) البته فقط شکایت انطرفیها رسیدگی میشه شکایت استاد شجریان از صدا و سیما محمدخاتمی از جنتی و نقدی و صدا و سیما و کیهان یا گم میشه یا رسیدگی نمیشه
آقای امیرآبادی شما که دکترا گرفتین بالاخره جمع و تفریق یاد گرفتین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
ای جان:)) مرسی
اگر آن توهینی که ان آخوند به رئیس جمهور در سیمای م.....لی کرد
یکی از جناح اصلاح طلب یا مخالف جناح حاکم بر سیمای
می کرد

باز سیمای م................لی
و سایر حضرات
همین گونه برخورد میشد

کی بناست از این دو هوا بر یک بام
دست بر داشته شود
در مجادلات بین مسئولین تنها چیزی که دیده نمیشه رعایت ادب و اخلاق و انصاف است و هر دو گروه هم لاف حمایت از مردم را می زنند....
اقای امیر ابادی مطمئین باشید اقای روحانی درست گفتند. اگر صحبت اقای روحانی ندانسته توهین بود شما چرا با علم به توهین بودن همان جمله را استفاده کردید. اقای امیر ابادی اشتباه میکنند که چون با رای مردم شریف یک شهر نماینده مردم شده است زئیس جمهور با رای مردم اکثر شهر های ایران رئیس جمهور شده است پس اینقدر مردم مردم نکنید و تازه همان اندک مردم که به شما رای داده اند از شما نخواسته اند که مقابل منتخب مردم ایران باشید. اقای امیر ابادی و دیگر نمایندگان محترم باید این موضوع را یاد بگیرند و در دوره نمایندگی شان بکار بندندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
همان رئیس جمهور باید از مجلس رای اعتماد بگیرد قربان
احمد زید آبادی در مراسم تحلیف باید فقط نگاه به منافع مطبوع خویش داشته و نظر ایشان فاقد هر گونه ارزش گذاری است.
جناب سید نظام الدین موسوی نماینده مجلس، ارزش ریال را شما و دوستانتان با کارشکنی های پیدا و پنهان و سنگ اندازی های شبانه روزی و قدرت سرنیزه به اینجا رسانید فقط برای حذف جریان اصلاح طلب از صحنه سیاست کشور
دولت روحانی اگر هیچ خاصیتی نداشت برای عقده گشایی و فحاشی عده ای بسیار مفید بوده
آقای زیدآیادی یعنی این هوش فوق العاده خودتان را قدر بدانید، یعنی موضوعات که شما موفق به کشف آن می شویدخیلی مهم هستند همه ما فکر می کردیم امریکا یی ها به وجود خدا اعتقاد ندارند تو چشم مارو باز کردی.
چقدرزیبا کلام حرف میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
شما چکار می کنید؟ حف های ایشان به مذاق
شما خوش نمی آید! حرف های شما مذاق اکثریت
تیز هوشی ودرایت سیاسی آقای دکتر محمد جواد ظریف و همچنین مدیریت مثال زدنی دکتر حسن روحانی باعث شد امریکای تحت هدایت ترامپ در رسیدن به اهداف خود ناکام شود و تمامیت ارضی کشور حفظ شود و کرونا را مدیریت کردند و دراین شرایط تحریم طرح های بزرگ و پروژه های عظیمی هم افتتاح شوند.دست مریزاد و خدا قوت .مردم بهترین قضاوت کنند گان هستند ومی فهمند .هیچ وقت گزش پشه ای باعث سقوط عقابی نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
مدیریت کرونا؟!؟؟؟!!!!؟
طرحهای بزرگ؟؟؟؟؟؟ پروژه های عظیم؟؟؟؟؟
مگه ما چندتا ایران داریم؟ از کدوم ایران حرف میزنین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
چرا زدی ناشناس بزن پسر روحانی
عده ای فکر می کنند با فحاشی وناسزا گفتند و عربده کشیدن با اقبال عمومی مردم در انتخابات مواجهه می شوند.اتفاقا این طور برخورد باعث افتادن نقاب از چهره کسانی می شود که هیچ راه حلی غیر از فحاشی وحرف بی منطق زدن ندارندو برای رسیدن به قدرت از دشنام دادن به رقیب در ملا عام هم ابایی ندارند.
چند مدتی است لحن کلام مسولین ادارهٔ کشور چاله میدانی شده است ،آیا وقعا از عواقب اینگونه ادبیات بی اطلاع میباشند یا اینکه قصد دارند ایرانی که یکی از پایه گذاران فرهنگ و تمدن بشری را نابود کنند ،چرا؟،،،
عجب مجلس انقلابی .حقوف 33 میلیونی را قانونی وتصویب کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
بنظرم پستهای حساس صد میلیون بگیرند ولی کارشان را درسا انجام دهند زیر میزی نگیرینداز رانت استفاده نکنن
مثل اقایانی که قرار است حامی مصرف کنندگان باشند
مملکت افتاده دست یک مشت آدمی که مثل بچه های مهدکودکی بهم می پرند
دریغ از یک جو لیاقت
من فکر میکنم که همه شون جمع و تفریق را بلدند مثل بازاری ها.
ولی از انتگرال و دیفرنسیل ،ویکتور. و ماتریکس حتی با مدرک دکترا چیزی نمی دانند!
برجام!
اون ممه ۱۵۰ میلیاردی را لولو خورد!
اقای زیبا کلام اشتباه می کنید که روحانی رامقصر می دانید چون ایشان هیچ اختیاری ندارد تصمیمها چه اشتباه چه درست از بالا صادر می گردد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
اختیار زبون خودشو که داره
اصلاً نیازی به مناظره سروش و مرحوم مصباح نبود...گذشت زمان نشان داد که کدام دیدگاه صحیح تر بود...وضع مردم و اقتصاد وفرهنگ و دیانت و ....نشاندهنده شکست جناح تندرو می باشد
جنابان روحانی وامیرآبادی و... فقط باید گفت بیچاره ملت ایران که سرنوشت خود را بدست شما هاسپرده اند. چقدر به همدیگر دعوا میکنید ؟این دعواهای جناحی برای مردم مشکلی راحل میکندیانان وآب برای آنها میشود؟ خجالت بکشید.
آقای عارف یعنی واقعا متوجه رفتار ضد ایرانی روسای جمهور قبلی آمریکا نشدید هنوز؟؟؟
جناب زیبا کلام عزیز بعد از انتخابات ۱۴۰۰ هم اتفاقی نخواهد افتاد چون اصلا نیاز به اینکه اتفاقی بیافتد از بین رفته است دوران نفت تمام شده پس با تحریم یا بدون ان فروشی وجود ندارد ما هم روش های کنار امدن با تحریم را فرا گرفته ایم اما برای طرف مقابل زیاد ساده نیست که دفع الوقت کند چون اول با غنی سازی ۲۰ درصدی و اخر الامر ۹۰ درصدی مواجه میشود اگر برایش فرق نمی کند بچرخد تا بچرخیم
گفتند منقل نگفته كه برقصيد كه معذرت بخوان و مجري را به استراحت بفرستند .
درزمان‌کودکی اینجانب وآقای روحانی وقتی به کلاس دوم دبستان میرفتیم روزاول یادمیگرفتیم که ؛ خداراشکربه کلاس دوم امده ایم درکلاس اول خواندن ونوشتن وکمی حساب رایادگرفتیم . آنزمانهادرکلاس اول ضرب وتقسیم یادنمیدادند بلکه درکلاس دوم درس میدادندالبته اگرجسارت نباشد بعضی ازهمکاران‌معترضین به دانش ریاضی رئیس جمهورفکرکنم ه خواندن ونوشتن وکمی حساب رانیاموختندبلکه متفرقه صحبیت کردن وهمه چیزرابهم ریختن اموختندقصددفاع ازآقای روحانی نبودبلکه حکایت آموزش کلاس اول بیش ازنیم قرن پیش بودکه بچه بودیم ویادش بخیر کسی باکسی سرجنگ نداشت
دنیا دهکده جهانی است حتی انتشار ویروس هم این را می گوید .آنوقت این نماینده در فکر نفوذ است.کدوم نفوذ؟
جناب زیبا کلام من که به گفته شما در مورد انتخاب شخص توجه نکردم و بگفته خودت خسارت وارده را چه کسی باید بپردازد شرمنده ام شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
من جای زیبا کلام بودم با اون پیش گوئیهای واقعا دقیقشون از دانشگاه استعفا می دادم می رفتم شاگرد گچ کار می شدم حداقل ماست مالی را یاد بگیرم
وقتی انتگرال رو حذف کنید مساحت زیر منخنی رو نمیتونیددحساب کنید
رای بی رای
چقد طرفدار روحانی تو این وب ریخته
من حتما تو یک کشور دیگم و اوضاعی که روحانی درست کرده رو نمیبینم!
اگر شما موافق این قیمتها و کسری بوجه ونرخ ارز هستین روحانی معشوقتونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
طرفداری ازروحانی نیست حرف اینه که ایشان کاره ای نیستنداصل مطلب رابچسبید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر