بازدید 20377
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

لحظه انفجار تنها نبرد ناو انگلیسی در جنگ جهانی / ورود بریتانیا به برلین در جنگ جهانی / ساعات آخر نبرد استالینگراد / چرا عرق می‌کنیم؟ / رنگ‌های مرگبار تاریخ / تاریخچه جنگ داخلی کره

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 21 January 2021

لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / ورود بریتانیا به برلین در جنگ جهانی / ساعات آخر نبرد استالینگراد / چرا عرق می‌کنیم؟ / رنگ‌های مرگبار تاریخ / تاریخچه جنگ داخلی کره

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


تاریخچه جنگ داخلی کره

با پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم و خروج نیرو‌های اشغالگر ژاپنی از کره، روسیه از شمال و آمریکا از جنوب مدار سی و هشتم تسلیم ژاپن را پذیرفتند و این مدار مرز جدید بین دو ایدئولوژی غالب جنگ سرد یعنی سرمایه داری و کمونیسم شد. جنگ داخلی کره در ۱۹۵۳ در پی امضای پیمان متارکه از جنگ به اتمام رسید؛ اما هیچ صلح‌نامه‌ای امضا نشد و این دو کشور همچنان از نظر فنی در حال جنگ به سر می‌برند. این ویدئو همراه با تصاویر واقعی از این جنگ داخلی روند خشونت‌بار تقسیم کره به دو کره شمالی و کره جنوبی را شرح می‌دهد. با زیرنویس فارسی در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی

اچ‌ام‌اس برهم یک نبردناو نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا از کلاس ملکه الیزابت بود که توسط اژدر یکی از یوبوت‌های آلمانی غرق شد. نبردناو‌ها کشتی‌های بسیار بزرگ با قدرت آتش بالا بودند که دیگر از صحنه نظامی اقیانوس‌ها خارج شدند، اما در زمان خود نشان دهنده برتری سیاسی و نظامی کشور خود به حساب می‌آمدند. غرق شدن "اچ‌ام‌اس برهم" ضربه سنگینی به نیرو دریایی بریتانیا در جنگ جهانی دوم بود. تا حدی که هیات دریایی بریتانیا تمام اخبار غرق شدن آن را سانسور کرد تا از این طریق خبر غرق شدن آن را از آلمانی‌ها مخفی و جلو تخریب روحیه بریتانیایی‌ها را بگیرند. بعد از چند هفته تاخیر تنها اقوام درجه یک خدمه از جریان مطلع شدند، اما این خبر همراه با تذکر برای حفظ اطلاعات بود. بعد از ادعا‌های مکرر توسط رادیو‌های آلمانی نهایتا در ۲۷ ژانویه ۱۹۴۲ غرق شدن آن رسما از طرف هیات دریایی بریتانیا اعلام شد. ویدیوی لحظه انفجار این نبردناو را در «تابناک» می‌بینید.

 


ورود بریتانیا به برلین در جنگ جهانی

پس از شکست ارتش آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، این کشور اشغال شد. در این ویدئو قدیمی قسمتی از آخرین لحظات جنگ جهانی پیش از سقوط برلین را می‌بینید و اولین ورود نیروهای بریتانیایی به برلین و مراسم رسمی بالا بردن پرچم اشغال برلین توسط نیروهای بریتانیایی را تماشا می‌کنید. همچنین نمایی از محدوده‌ای را می‌بینید که گفته می‌شود، جسد هیتلر و همسرش را در آنجا سوزانده‌اند. همچنین یادگاری‌های سربازان روسی روی دیوار ساختمان‌های دولتی آلمان را خواهد دید. تاریخ را در «تابناک» به نظاره بنشینید.

 


ساعات آخر نبرد استالینگراد

نبرد استالینگراد یکی از نبرد‌های تعیین کننده سرنوشت جنگ جهانی دوم بود. اکنون تصاویری از ساعات آخر نبرد استالینگراد را می‌بینید که در آن نیرو‌های اتحاد جماهیر شوروی لشکر ششم آلمان به فرماندهی بزرگ‌ ارتشبد پائولوس را شکست داده و او را به اسارت گرفتند. هیتلر که اجازه تسلیم و عقب نشینی به نیرو‌های خود نداده بود، در عمل آن‌ها را محکوم به نابودی کرده بود. او با اشاره به اینکه ژنرال‌های آلمانی تسلیم نمی‌شوند، به پائولوس دستور داده بود که در صورت خطر اسارت خودکشی کند. اما پائلوس نهایتا تسلیم شد و روسیه ۲۴ ژنرال آلمانی را در این نبرد اسیر گرفت و شعار رادیو‌های آلمانی را در هم شکست. در این ویدئو آخرین شلیک‌های ارتش سرخ و لحظه تسلیم نیرو‌های آلمانی را ببینید. پایانی برای یکی از بزرگترین نبرد‌های تاریخ جنگ. در «تابناک» با زیرنویس فارسی برای نخستین بار تماشا می‌کنید.

 

چرا عرق می‌کنیم؟

عرق کردن واکنش طبیعی بدن انسان است که با هدف کاهش دمای بدن رخ می‌دهد. ممکن است در اثر فعالیت فیزیکی زیاد، خوردن غذاهای تند و یا استرس نیز بروز کند؛ اما خوردن غذاهای تند و استرس چه ارتباطی با افزایش دمای بدن و عرق کردن دارند؟ در این ویدیو با ساز و کار درونی عرق کردن و چرایی بروز آن در چنین مواقعی بیشتر آشنا شوید.

 


رنگ‌های مرگبار تاریخ

انسان در طول تاریخ از مواد شیمیایی و طبیعی بسیاری برای ایجاد رنگ‌ها استفاده کرده است. رنگ‌ها به ساخته‌های دست بشر زندگی و طراوت می‌بخشند و زیبایی محصولات ساخت دست بشر را چشم‌گیرتر می‌کنند؛ اما دمیدن این زیبایی سرشار از زندگی در تابلوهای نقاشی و پارچه‌ها و سایر محصولاتی که نیاز به رنگ داشته‌اند همیشه بی‌خطر نبوده است. در طول تاریخ از موادی چون رادیوم، سرب، اورانیوم و آرسنیک برای ساخت رنگ‌های زیبا استفاده شده است؛ رنگ‌هایی که به آرامی به بدن انسان‌ها نفوذ کرده و تهدید‌هایی جدی برای سلامتی و جان آن‌ها ایجاد می‌کردند. در این ویدیو با موارد مهم این رنگ‌دانه‌های مرگبار آشنا شوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
کل ناریخ انگلستان با فتنه وجنگ وحیله گری نوشته شده است بی دلیل نیست که روباه پیر است
خانوما آقايون عزيز يه تشكر ويژه و دستمريزاد تقديم به همه بر و بچه هاي تابناك بابت بخش بسيار مفيد بسته ويدئويي
دمتون گرم
سرتون خوش
همين فرمون ادامه بدين
بین این همه مطلب تاریخی و جنگی عرق کردن چه جایگاهی دارد؟حتما ا زترس بمباران و مردن.....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر