بازدید 8801

درخواست مشاور بایدن از ۸ هزار مهاجر هندوراسی

یکی از مشاوران جو بایدن از هشت هزار پناهجویی که در پی وعده رئیس‌جمهور آمریکا عازم ایالات متحده شده‌اند، خواست که هرچه سریعتر سفر خود را متوقف کرده و به کشورشان بازگردند.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 18 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یکی از مشاوران «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده اعلام کرد که کاروان پناهجویان هندوراسی که پس از اعلامیه جدید بایدن به سمت ایالات متحده سرازیر شده بودند باید هرچه سریع‌تر به کشورشان بازگردند، زیرا قرار نیست یک شبه سیاست‌های مربوط به پذیرش پناهجویان در ایالات متحده تغییر کند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، جو بایدن که قرار است روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن ماه) رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا آغاز به کار کند، اعلام کرده است که قصد دارد سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه ترامپ مانند بازداشت‌های طولانی، جدا کردن خانواده‌ها و تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک پایان دهد و سیاست‌های دوره «باراک اوباما» را احیا کند. بایدن همچنین وعده داده سیستم مهاجرتی عادلانه و انسانی را ایجاد کند و به علل مهاجرت مردم آمریکای لاتین بپردازد و در این زمینه کمک کند.

طبق این گزارش، نیرو‌های امنیتی گواتمالا روز گذشته (یکشنبه) از استفاده از چوب و گاز اشک‌آور برای ممانعت از هجوم پناهجویان هندوراس به سمت مرز ایالات متحده استفاده کردند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش کرد که بین هفت تا هشت هزار پناجو از جمله خانواده‌هایی با فرزندان خود از روز جمعه وارد گواتمالا شده‌اند.

با اینحال، یکی از منابع ارشد دولت بایدن به شبکه آمریکایی «ان بی سی» اعلام کرد: «قرار نیست اوضاع مرزی یک شبه دگرگون شود. آن‌ها (پناهجویان) باید درک کنند که نمی‌توانند خیلی فوری وارد ایالات متحده شوند. کمک در راه است، اما هم‌اکنون زمان سفر (به آمریکا) نیست».

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که گروه بزرگی از کاروان پناهجویان اوایل روز یکشنبه به وقت محلی با نیرو‌های امنیتی گواتمالا درگیر شدند.

طبق گزارش شبکه «یورونیوز»، نیرو‌های امنیتی گواتمالا در تلاش برای متوقف کردن مهاجران در شهر «وادو هاندو «در بخش «چیکویمولا» با پناهجویان درگیر شدند که البته بسیاری از پناهجویان موفق شدند از دست نیرو‌های پلیس فرار کنند.

مقام‌های گواتمالا برآورد کرده‌اند که نزدیک به ۹ هزار پناهجو در تلاش برای ورود به مرز ایالات متحده، وارد این کشور شده‌اند.

مقام‌های محلی برای آندسته از پناهجویانی که قصد دارند به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگردند، اتوبوس و کامیون اعزام کرده است.

طبق گزارش دیلی میل، حتی در صورتیکه پناهجویان موفق شوند از گواتمالا عبور کنند، مکزیک اعلام آمادگی کرده است تا پناهجویان را در مرز جنوبی متوقف کند.

تصاویر ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، صد‌ها پناهجو را در حالی نشان می‌دهد که در دامنه کوه محاصره شده‌اند و به سمت دیوار نیرو‌های امنیتی فشار وارد می‌کنند تا از محاصره نیرو‌های امنیتی گواتمالا عبور کنند.

گزراش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شماری از پناهجویان در درگیری با نیرو‌های امنیتی زخمی شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، در جریان درگیری‌ها میان نیرو‌های امنیتی گواتمالا و پناهجویان، نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

دولت گواتمالا اعلام کرده است که بین روز‌های جمعه و شنبه، مقام‌های امنیتی این کشور حدود یکهزار پناهجویی را که از هندوراس وارد شده بودند، به کشورشان بازگرداندند.

روز غروب شنبه هفته جاری، وزارت خارجه مکزیک از مقام‌های آمریکای مرکزی درخواست کرد که از پیشروی کاروان پناهجویان جلوگیری کنند و بر لزوم تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ تأکید کرد.

دولت گواتمالا، ورود پناهجویان به خاک این کشور را تخطی از حق حاکمیت خود می‌داند و از هندوراس خواسته است تا به منظور جلوگیری از به خطر افتادن جان شهروندانش و جان ساکنانی که پناهجویان از آن مکان‌ها عبور می‌کنند، وارد عمل شود.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مهاجران ثبت نشده که از فقر، خشونت گروه‌های تبهکاری و پیامد‌های فاجعه‌های اخیر جوی در هندوراس می‌گریزند، اغلب با پای پیاده و متعلقات کم سفر می‌کنند و قصد دارند ابتدا از مرز مکزیک بگذرند و خود را به مرز آمریکا برسانند.

پیشتر دونالد ترامپ مدعی شده بود در صورت تغییر سیاست‌های مهاجرتی وی موجی از مهاجرت غیرقانونی ایجاد خواهد شد.

در سال ۲۰۱۸ زمانی که چند کاروان از مهاجران خود را به مرز آمریکا و مکزیک رساندند، ترامپ پنج هزار نیرو برای ممانعت از ورود آن‌ها به خاک آمریکا به مرز‌های جنوبی اعزام و با آن‌ها بسیار خشن برخورد کرد. هنگامی که در آن زمان از ترامپ دلیل چنین برخوردی سوال شد گفت گاز اشک‌آور بسیار ایمن است. او همچنین گفته بود والدین نباید به جایی بروند که می‌دانند گاز اشک‌آور وجود دارد.

طبق این گزارش، بایدن همچنین قصد دارد برنامه مهاجرتی طولانی‌مدتی را اعلام کند که راه را برای اعطای تابعیت به میلیون‌ها پناهنده ثبت‌نشده در آمریکا هموار می‌کند. این برنامه برای اجرایی شدن نیاز به تایید کنگره دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر