بازدید 8241

تأکید بر‌مبارزه‌با‌تروریسم در‌دیدار حلوصی‌آکار و الکاظمی

نخست وزیر عراق که میزبان وزیر دفاع ترکیه بود گفت که بغداد مخالف هر گونه تهدید یا فعالیت ترویستی است که از خاک خود علیه ترکیه صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ 18 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه بعدظهر امروز در صدر یک هیأت به دیدار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق رفت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد که در این دیدار، مسائل مشترک، تقویت همکاری نظامی بین بغداد وآنکارا بررسی و بر اصل احترام به حاکمیت عراق بر همه اراضی خود تأکید شد.

الکاظمی بر لزوم اجرای توافقات پیشین بین بغداد و آنکارا تأکید کرد و گفت که ترکیه باید به تعهدات سرمایه‌گذاری خود پایبند باشد؛ تعهداتی که در نشست سال ۲۰۱۸ کویت به عراق داده بود.

وی خاطر نشان کرد، عراق مخالف هر گونه تهدید یا فعالیت ترویستی است که از خاک خود علیه ترکیه صورت گیرد و با تداوم حضور نیرو‌های امنیتی در سراسر خاک عراق، این مشکل هم حل خواهد شد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اهمیت همکاری نظامی با ترکیه، خاطر نشان کرد، ارتش عراق همچنان در حال تقویت تجهیزات خود است.

وزیر دفاع ترکیه هم اعلام آمادگی کرد که ارتش این کشور در زمینه مبارزه با تروریسم، رزمایش مشترک و آموزشی می‌تواند از ارتش عراق حمایت کند.

طرفین در این دیدار بر اهمیت مقابله با تهدیدات تروریستی در مناطق مرزی تأکید و تصریح کردند که ثبات، در‌های همکاری بیشتر بین دو کشور را خواهد گشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر