بازدید 13797
۶
بازتاب

حمله وزیر به فیفا و بازنشسته‌های فوتبال

کد خبر: ۱۰۲۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 18 January 2021

سلطانی‌فر وزیر پرحاشیه ورزش ایران که دوران پر از ضعفی را در وزارتخانه تازه تاسیس پشت سر گذاشته، بار دیگر بجای برگزاری یک نشست خبری سراسری، گفت و گویی محدود و کنترل شده با یکی از خبرگزاری های داخلی انجام داد.

به گزارش تابناک ورزشی،  در ابن مصاحبه سوالاتی درباره انتخابات فوتبال و اساسنامه جدید این فدراسیون پرسیده شد که پاسخ های وزیر انتقاداتی صریح علیه فیفا به همراه داشت. دو پرسش اصلی این مصاحبه و پاسخ ها را مرور کنید.

به نظر می‌رسد با این مصاحبه ، حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال از رقابت در انتخابات فدراسیون فوتبال کنار برود، هرچند بهاروند نیز سالهاست که به اخطارهای قانونی توجهی نکرده است.

حمله وزیر به فیفا و ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در فوتبال

اساسنامه تازه فدراسیون فوتبال هم فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. نظر شما درباره اتفاقات پیرامون اصلاح اساسنامه چیست؟

ما می دانیم که اصلا چنین فشاری در رابطه با کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس از سوی فیفا در رابطه با اساسنامه وجود نداشته و حتی در کشورهای آسیای میانه نیز اینگونه نیست. به هر حال برخی نیز از داخل خط می دادند و FIFA و AFC را حساس می کردند که این مساله قابل تامل بود.

از نظر بنده در ادامه فعالیت ها، تصویب اساسنامه فدراسیون پس از حدود ۱۵-۱۴ سال در یک کش و قوس یکساله، نهایتا از سال گذشته تاکنون، به تصویب فیفا رسید و باید خاطرنشان کرد که فوتبال ایران همواره با یک اساسنامه تایید نشده اداره شده و مبنای کار بود و حتی دو مجمع انتخاباتی بر اساس آن برگزار شده و فیفا همواره در ارتباط با آن اشکالاتی را وارد می کرد.

این بار هم فیفا خیلی سخت گیری کرد و شاید فشار وارده به ایران را در ارتباط با مستقل بودن و غیر دولتی بودن را در مورد بسیاری از کشورهای منطقه وارد نکرد و ما می دانیم که اصلا چنین فشاری در رابطه با کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس وجود نداشته و حتی در کشورهای آسیای میانه نیز اینگونه نیست. به هر حال برخی نیز از داخل خط می دادند و FIFA و AFC را حساس می کردند که این مساله قابل تامل بود. در نهایت با تدابیر صورت گرفته توانستیم تاییدیه فیفا را اخذ کنیم و امیدواریم در فرایند انتخابات با بررسی صلاحیت ها، انتخابات آزاد، رقابتی و خوبی را داشته باشیم و بتوانیم مجموعه موفقیت هایمان را طی چهارسال گذشته در عرصه فوتبال تکمیل کنیم.

وزارت ورزش و جوانان در این انتخابات کاملا بی طرف است و هر کاندیدایی در هر کجایی اعلام کند که از طرف وزارت ورزش حمایت می شود، شدیدا این مسئله را تکذیب می کنم. وزارت ورزش در مورد هیچ کاندیدایی نظر خاصی ندارد و به دنبال برگزار شدن یک انتخابات  کاملا آزاد و رقابتی است.

* زمزمه های مختلفی در رابطه با حضور نامزدهای بازنشسته در انتخابات فدراسیون فوتبال شنیده می شود و برخی از این افراد می گویند که فدراسیون فوتبال مشمول قانون بازنشستگی نمی شود، در حالی که این قانون عمومی و جاری کشور است و مشخص نیست که چرا همچنان در حوزه فوتبال برخی افراد حاضر نیستند به این قوانین تن دهند؟

فدراسیون فوتبال، همانند سایر فدراسیون ها به عنوان یک موسسه عمومی غیر دولتی دارای استقلال، ملزم به رعایت قوانین و مقررات داخلی کشور است و طبیعتا در رابطه با مسئولیت هایی که در هیات رییسه به عنوان شغل تلقی می شود، حتما باید قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان اجرا شود و این دسته افراد نمی توانند در حضور داشته باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
آقا من بارها پیشنهاد دادم از فیفای مافیایی خارج شویم خودمان یک فیفای پاک تاسیس کنیم به همراه کشورهای دوست وبرادر نظیر ونزوئلا - سوریه و یمن خودمون یه جام جهانی و جام باشگاه ها به راه بیاندازیم همین آقای سلطانی فر یا کفاشیان و یا تاج بشن رییس فیفای خودمون. باور کنید در اینصورت شاید قهرمان جام جهانی هم بشیم باورکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اخه خود همین وزیر هم دلش با فیفاست.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ان اشاله روزی می رسد بجای اینکه کسی از فیفای مافیای که معلوم نیست چطور میزبانی جام جهانی فوتبال را به روسیه می دهد خود فیفااصلاح می شود با همین اعضا.
مگر مملکت بزرگتر ندارد که عده ای بازنشسته بخواهند بخورند و ببرند و به بیت المال ضرر بزنند اگر مال خودشان بود هم هخمین طور حیف و میل می کردند در این جندین ساله شاهد بدترین تصمیم گیری ها از سوی بازنشسته ها فوتبال و بی خرد بودیم باید محاکمه شوند و جواب پس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
فوتبال ارث پدرشان نبوده که هر چه خواستند کردند و حیف و میل کردند چرا اینان را بازداشت و محاکمه نمی کنید
کی بود کی بود من نبودم
جناب وزیر شما با حمایت افراطی از یه تیم خاص کل فوتبال ایران چه باشگاهی چه ملی رو نابود کردین و ابرو برا ایران و ایرانی تو فیفا و ای اف سی نذاشتی حالا طلبکاری؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس