بازدید 4852

نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در بيشتر استان ها نسبت به گذشته شاهد کاهش قابل توجه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از نظر تردد و تجمع ها هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 18 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: این شرایط؛ هشدار دهنده است و در حال حاضر نسبت به شرایط عادی سال گذشته فقط پنج درصد تردد‌ها کاهش پیدا کرده است یعنی ۹۵ درصد مردم، شرایط را عادی تلقی می‌کنند و به همان میزان تردد در داخل و خارج شهر‌ها موجب نگرانی شده است.

وی با اشاره به این که نگرانی بعدی ما از برخی اجتماعات، مکان ها و اقدامات خاص است گفت: هر تجمعی اعم از دورهمی خانوادگی ، رستوران، کافه، مراسم عزا ، عروسی، مذهبی و ملی می تواند به طور فزاینده ای موجب انتقال بیماری شود.

دکتر حریرچی افزود: از زمانی که بازگشایی ها آغاز شده و ترددها هم به وضع عادی بازگشته ؛ حمل و نقل عمومی و مترو تبدیل به نگرانی اصلی ما شده است، همچنین خودروهای سواری و ون های کوچک هم به دلیل بالا بودن شیشه ها؛ محل انتقال بیماری هستند.

وی ادامه داد: این سفرهایی که اخیراً صورت گرفته موجب افزایش سرایت بیماری می شود، البته مواردی که در استان های شمالی و جنوبی و جزایر اتفاق افتاد و هتل ها به میزان صد درصد اشغال رسید؛ یک فاجعه محسوب می شود.

معاون کل وزیر بهداشت درباره ویدئوهای منتشر شده از بیمارستان رودسر گفت: بر اساس دستورالعمل در تمام بیمارستان ها، بیماران کرونایی از غیر کرونایی باید جدا باشند و در شهرهایی که تک بیمارستان هستند و تنها دو بخش دارد امکان جدا کردن نیست ولی در اتاق ها و قسمت های مختلف ، بیماران را جدا می کنند.

دکتر حریرچی افزود: بیمارستان های مازندران، گلستان و گیلان که مسافران زیادی به آنجا سفر کردند برای پذیرایی از بیماران بومی طراحی شده است و بیماران کرونایی خود استان هم اضافه شده و با افزایش سفرها و بیمارانِ مسافر ؛ باری را به این شرایط اضافه می کند که ممکن است در موارد نادر به این شرایط برسیم که خارج از ظرفیت بیمارستان ها است .

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار