بازدید 29839
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه / هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه / توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل / آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال

حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه، هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه، توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل، آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال و کشته شدن سه نظامی ارتش ترکیه در شمال ادلب، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.  
کد خبر: ۱۰۲۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 18 January 2021

حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه| هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه| توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل| آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال

بین الملل تابناک/تحولات خاورمیانه: حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه، هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه، توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل، آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال و کشته شدن سه نظامی ارتش ترکیه در شمال ادلب، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

«محمدجواد ظریف»، روز یکشنبه در توییتی به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام و همچنین سخنان وزیر خارجه فرانسه واکنش نشان داد. 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص نوشت: رهبران سه کشور اروپایی ـ که برای انجام تعهدات خود تحت برجام به امضای مقامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (از سازمان‌های تحت نظارت وزارت خزانه‌داری آمریکا) نیاز دارندـ هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند. 

او در ادامه نوشت: ابتکار از آغاز مرده امانوئل ماکرون یا خودداری انگلیس از پرداخت بدهی (به ایران در خصوص تانک‌های چیفتن) مقرر در حکم دادگاه را به یاد دارید؟ 

ظریف سپس با خطاب قرار دادن وزیر خارجه فرانسه نوشت: برجام به خاطر ایران زنده است و نه سه کشور اروپایی. 

وی در ادامه نوشت: «همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار.»

حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه| هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه| توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل| آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال

وزیر خارجه افزود: «یادآوری واقعیت: این شما هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید. از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزارهای ساخت شما برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.»

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بامداد یکشنبه طی اظهاراتی زیاده‌خواهانه و مداخله‌جویانه با کافی ندانستن احیای برجام، خواستار انجام مذاکراتی در خصوص فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران شد.

وی با اشاره به گام‌های هسته‌ای اخیر ایران گفت: «ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است».

لودریان درباره لزوم بازگشت همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام اظهار داشت: «لازم است ترتیباتی برای بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای داده شود».

وی سپس مدعی شد: «احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفت‌وگوهای سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم».

شامگاه شنبه بود که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس از اعلام ایران درباره آمادگی برای تولید اورانیوم فلزی به‌ عنوان سوخت راکتور تحقیقاتی تهران «عمیقاً ابراز نگرانی» کردند و از تهران خواستند به تعهدات برجامی خود بازگردد.

آنها در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند: «ایران هیچ استفاده غیرنظامی موثقی از اورانیوم فلزی ندارد. تولید اورانیوم فلزی بالقوه دلالت‌های نظامی جدی دارد. تحت برجام ایران متعهد شد که به مدت ۱۵ سال در زمینه تولید اورانیوم فلزی یا انجام تحقیق و توسعه درباره متالورژی (فلزشناسی) اورانیوم فعالیت نکند».

هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه

یک رسانه عراقی فاش کرد، «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد به وزارت دفاع عراق هشدار داده است.

کانال خبری «صابرین» در تلگرام به نقل از منابع اختصاصی خود نوشت که سفیر آمریکا در بغداد درباره پیامدهای خرید سامانه دفاعی S۳۰۰ یا S۴۰۰ از روسیه به وزارت دفاع عراق هشدار داده است.

وی تهدید کرده است در صورتی عراق از روسیه سامانه دفاع موشکی بخرد، در لیست تحریم‌های سنگین قرار می‌گیرد؛ موضوعی که عراق را به خرید شش رادار از نوع Ground Master ۴۰۰ از فرانسه مجبور کرد که البته کارایی آن در مقایسه با مدل روسی ضعیف‌تر است.

حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه| هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه| توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل| آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال

آسمان عراق به دلیل نبود رادارهای نظامی و پدافند هوایی مناسب، در برابر پرواز پرنده‌های متجاوز آسیب‌پذیر است و همین مساله بعد از ترور شهیدان مقاومت، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و همراهان آن دو در سال گذشته باعث شده است که برخی خرید سامانه‌های دفاعی قوی را ضروری بدانند.

توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص انتشار خبری در ارتباط با پرداخت حق عضویت کشورمان در سازمان ملل متحد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، همواره با استفاده از معدود کانال های انتقال مالی، حق عضویت خود به سازمان ملل را پرداخته و در سال‌جاری نیز با توجه به مسدود شدن کانال های انتقال منابع مالی توسط آمریکا، از مدت ها پیش با خزانه داری سازمان ملل در مورد معرفی یک کانال امن توسط سازمان مذکور در حال مذاکره بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آخرین پیشنهاد کشورمان در این خصوص تادیه این بدهی از طریق استفاده از منابع مسدود شده در کره جنوبی توسط سازمان ملل با مجوز بانک مرکزی بوده که توسط دبیرخانه سازمان ملل در حال مذاکره و هماهنگی های لازم است.

حمله تند ظریف به وزیر خارجه فرانسه| هشدار سفیر آمریکا به عراق درباره خرید سامانه دفاعی از روسیه| توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت ایران به سازمان ملل| آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اصرار دارد، به خاطر تعدیات قبلی آمریکا به دارایی های بین المللی ایران، سازمان ملل برای انتقال حق عضویت کشورمان از طریق «بانک واسطه» آمریکایی استفاده نکرده و یا این سازمان امنیت مسیر انتقال را تضمین کند.

گفتنی است، برخی رسانه ها گزارش دادند ایران و شش کشور دیگر به دلیل عدم پرداخت حق عضویت، حق رای‌ خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور موقت از دست داده اند. بر اساس این گزارش، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «ولکان بوزکر»، رئیس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار اجرای ماده ۱۹ منشور ملل متحد در مورد کشورهای جمهوری آفریقای مرکزی، کومور، کنگو، ایران، لیبی، نیجر، سومالی، سودان جنوبی، زیمبابوه و سائوتومه و پرنسیپ شده است.

آغاز مقدمات برگزاری انتخابات فلسطین پس از ۱۵ سال

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، خواهان رفع تمامی موانع برای موفقیت آمیز بودن انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که دولت برای رفع تمامی موانع تلاش خواهد کرد تا برگزاری انتخابات سراسری موفقیت آمیز باشد؛ به کمیته انتخابات نیز اختیارات کامل برای انجام این امر داده شده است.

در همین حال، کمیته انتخابات فلسطین از فلسطینی‌ها خواست تا ثبت اسامی‌شان را برای شرکت در انتخابات شورای قانون گذاری و ریاستی در ماه می و ژوئیه آتی، آغاز کنند؛ این نخستین انتخابات در فلسطین از ۱۵ سال پیش است.

حنا ناصر، رئیس کمیته انتخابات در کنفرانسی خبری در رام الله گفت که این کمیته آماده هر اقدام انتخاباتی است. وی ابراز امیدواری کرد که همگان ثبت اسامی خود را از طریق پایگاه اینترنتی این کمیته آغاز کنند.

وی ادامه داد: امکان روند ثبت نام برای همه فلسطینی‌ها که شناسنامه فلسطینی دارند، در مکان‌های حضورشان فراهم خواهد بود و روند نام نویسی الکترونیک به صورت امن انجام خواهد شد.

طبق برآوردهای کمیته مرکزی انتخابات، تعداد کسانی که حق مشارکت در رای گیری دارند، به حدود دو میلیون رای دهنده در کرانه باختری و نوار غزه افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات در ابتدای می آتی استقبال کرد.

گوترش عنوان داشت که برگزاری انتخابات گامی تعیین کننده برای وحدت فلسطین و مشروعیت بخشی به نهادهای ملی از جمله پارلمان و دولت خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل از مسئولان فلسطینی خواست از مشارکت سیاسی زنان در تمامی مراحل انتخابات حمایت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری انتخابات در ازسرگیری اقدامات به سمت راهکار تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ طبق قطعنامه‌های ذی ربط سازمان ملل و توافق‌های دوجانبه و قانون بین‌المللی سهیم باشد.

کشته شدن سه نظامی ارتش ترکیه در شمال ادلب

خبرنگار شبکه المیادین در دمشق از کشته شدن سه نظامی ارتش ترکیه در شمال ادلب خبر داد.

این سه نظامی در جریان حمله انجام شده به یک مقر نظامی در شهرک بابتو در شمال ادلب کشته شدند.

استان ادلب همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره است که از حمایت گسترده و کامل دولت و ارتش ترکیه بهره می ‌برند، ارتش ترکیه با استقرار در مناطقی در ادلب همچنان به حمایت از این گروه ها ادامه می دهد و دولت سوریه حضور این نیروها را اشغال توصیف و بر ضرورت خروج فوری آنها تاکید کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۹
اینستکس قرار بود روابط تجاری ایران و اروپا را فارغ از تحریم های امریکا شکل دهد نه آن که آن را تحت تحریم ها تعریف کند».
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مگر در وزارت امورخارجه تاریخ مطالعه نمی کنند نخوانند چطور فرانسه و انگلیس پشت فتحعلیشاه قاجار را در جنگ با روسیه خالی کردند. تاریخ نمی خوانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اصلا نگران چیزی نباشید همه موضوعات بین المللی را می توان فقط با مذاکره حل کرد.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اروپا و امریکا می خواهنداستثمارگران دنیا باشند مثل ما که فقط دنبال یک لقمه نان خالی که نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
پس ظریف حمله هم بلده فکر کردم فقط هافک دفاعیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
این حمله تند دکتر ظریف منو به یاد دادی که بر سر جان کری کشید انداخت.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
الکی دروغ به اینستکس نبند از اول قرار بود فقط برای موارد بشر دوستانه مثل غذا و دارو باشه که درست هم کار کرد شما که قرار بود برجام را آتش بزنید چرا آتش نزدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ناشناس المانی بروید خدا را شکر کنید کسانی که با شماها مذاکره کردند سالهای سال متعهد سر برجام می ماندن حتی اگر اینستکسی هم نبود.
فقط جوری نشه که بگه خودتون انتخاب کردید اینجوری زندگی کنید!... ما رفاه و آرامش و امنیت رو انتخاب کردیم.
هوداران ترامپ باید به خیابان ها بیایند نباید اجازه دهند رییس جمهور منتخب مهاجران امریکا رییس جمهور شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
تا زمانی که چین از بایدن حمایت می کند ترامپ هیچ کاری نمی تواند بکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
ترامپ حق دارد مهاجران غیر امریکایی را از امریکا بیرون کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
امریکا برای امریکایی هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگر طرح مسخره رای گیری پستی اجرا نمی شد ترامپ رییس جمهوری بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
این قدرت اقتصاد چین بود که در انتخابات امریکا پیروز شد، نه بایدن.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
با این حساب بغیر از سرخپوستان آمریکا باید کل جمعیت خارج شوند از جمله خود ترامپ که نواده قواد آلمانی مهاجر است
یک عده تواین کشور
باپولهای بادآورده دارندگردن کلفت میکنند
یک عده هم روزی ۱۲ساعت دارندکارمیکنند
وزیرخط فقرهستند
ظریف دید خنده و لبخند ژکوند جواب نمی ده حالا چند وقته رو آورده به حمله تند!!!
عمو جواد ,اونها , ما نیستن که با لبخند ژکوند سرشون کلاه بره :-)))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آقای دکتر ظزیف چندین سال سازمان ملل بوده زبان انگلیسی بلد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اقای دکتر ظریف هر موافقتنامه ای تا تصویب و به بار نشستن زمان می برد عجله نکنید و زودتر از موعود جشن نگیرید برای برجام
عیب ظریف و روحانی و خیلی دیگر از سران و مسئولین این است که با مردم و جهان صادق و شفاف نیستید متاسفانه و برای همین هزینه سنگینی به اقتصاد و زندگی و سلامت مردم وارد کردید!!!!
تاریخ و فرزندانمان به خوبی قضاوت خواهند نمود.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
برعکس آقای روحانی و دکتر ظریف خیلی صادقانه عمل کردند حتی تعهدی هم از طرف امریکایی بابت برجام نگرفتن زودتر از طرف غربی شروط را عملی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مجلس ما دو دقیقه ای برجام را تصویب کرد صداقت از این بیشتر.
ظریف باسواد ترین و با کلاس ترین وزیر خارجه از اول انقلاب بود...
عیب ظریف و روحانی و خیلی دیگر از سران و مسئولین این است که با مردم و جهان صادق و شفاف نیستید متاسفانه و برای همین هزینه سنگینی به اقتصاد و زندگی و سلامت مردم وارد کردند!!!!!!!!!!!!!
اقا این خبرها را ول کنید سرمایه ما در بورس هوا رفت کی میخواهید از کارشناسان و ریس جمهور بپرسید چرا گفت بهتره مردم بیایند توی بورس ؟
چرا رسیدگی نمی کنید؟
بیایید بررسی کنید کدام سهامدارها سود کردند به جز افرادی که رانت دولتی داشتند می دانستند کی باید بیایند و کی بروند
تو رو خدا رسیدگی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آقای عباس اخوندی سهامش را در اوج فروخت و رفت شماها چرا این کار را نکردید.
اقای ظریف ودولت فقط مجری هستند وبس
به اين وزير امور خارجه فرانسه يادآوري بكنيد يك كتابي است اسمش سوداگري مرگ كه نويسنده اش خارجي است ترجمه شده آنجا نوشته فرانسه يك فرودگاه متروكه جنگ جهاني را بازسازي كرده بود وفقط از آنجا به عراق يعني صدا سلاح ارسال مي شد نوشته بود اگر فرانسه يك ماه ارسال سلاح را متوقف مي كرد صدا شكست مي خورد به اين جنايتكاران گوش زد كنيد
جناب ظریف شما که با این اقایون رفیق بودید و می گفتید که این ها خیانت در کارشون وجود نداره پس چی شد؟؟؟؟.... ای کاش زمان مذاکره هم کمی باهوش تر عمل می کردید و فریب ظاهر این افراد را نمی خوردید........................ ای کاش........
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر