بازدید 8922
۶

نایب‌رئیس مجلس: بودجه ۱۴۰۰ کاملاً سیاسی است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ کاملاً سیاسی است که انتظارات را در جامعه بالا می‌برد و از طرفی منابع بودجه کاملاً ناپایدار و بی‌ثبات است.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 17 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان البرز گفت: بخش خصوصی استان البرز در حوزه صنایع دانش‌بنیان و نیازمندی‌های کشور قدم‌های بزرگی برداشته است.

وی در ارتباط با اظهار نظر خود درباره نرخ ارز افزود: بنده در مصاحبه‌ای گفتم که دولت قصد دارد قیمت دلار را به ۱۱۵۰۰ تومان برساند که این موضوع با واکنش سخنگوی دولت همراه بود و بعد از آن رئیس جمهوری در مصاحبه‌ای گفت که نرخ محاسباتی دلار را ۱۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گویا سخنگوی دولت با رئیس جمهوری هماهنگ نیست، اضافه کرد: ریزش ارز هم در حال اتفاق افتادن است، در زمان حاضر باید پرسید؛ شرایط ارزی چگونه است، ارز داریم یا نه؟ اگر نداریم چگونه است؟ آقایان از این سخنان من ناراحت شدند که چرا این جمله گفته شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بودجه و رشد برخی موارد در آن گفت: در بودجه نرخ افزایش دستمزد کارمندان پیش‌بینی شده، اما برای بازنشستگان این مورد رشد داده نشده است ‌و در این بودجه رشد هزینه‌ها مشهود است.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد منابع بودجه تصریح کرد: فروش دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت و در صورت فراهم نبودن این امکان فروش اوراق مطرح شده است که منابع را تأمین کند که حجم اوراق پیش‌بینی‌شده به‌گفته یکی از اقتصاددانان نزدیک به دولت بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را به سال ۱۴۰۰ منتقل می‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه "این بودجه، یک بودجه کاملاً سیاسی است که انتظارات را در جامعه بالا می‌برد و از طرفی منابع بودجه کاملاً ناپایدار و بی‌ثبات است"، ادامه داد: این روش به‌جز تحمیل خواست خود به نظام چیزی دیگر نیست.

وی با اظهار اینکه "نمایندگان به‌دنبال جبران این دو موضوع هستند"، تصریح کرد: بالا نگهداشتن درآمد نفت و بالا بردن فروش اوراق برای جبران هزینه‌ها غلط است و در صورت حذف این دو مورد دارایی‌های دولت باید فروخته شود و باید اموال و املاک دولت فروخته شود.

وی با بیان اینکه راه دیگر بالا بردن مالیات در شرایط رکود تورمی و کرونا است، ادامه داد: در این شرایط از کدام فعال اقتصادی باید مالیات بیشتری دریافت شود و باید افرادی را که فرار مالیاتی کرده‌اند شناسایی کرد که این موضوع در یک سال غیرممکن است و راحت‌ترین روش دریافت مالیات و رفتن به‌سراغ مؤدیان مالیاتی فعلی است و راه جبران هم سخت است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه "توصیه بنده به دوستان مجلس تصویب بودجه سه‌دوازدهم بوده است"، عنوان کرد: دوستان گفتند که "ما به‌دنبال ترمیم بودجه هستیم" و باید دید گزارش نهایی تغییرات چه‌چیزی را نشان می‌دهد.

وی در مورد بازار سرمایه و دیدار با رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات این حوزه ادامه داد: لیستی از متخلفان بورس به قوه قضائیه فرستاده شده است و دادستان تهران باید در این زمینه رسیدگی کند و نامه‌ای دومی هم در حال تهیه است که تخلفات حقوقی‌ها نیست و تخلفات سازمان بورس و اقدامات وزارت اقتصاد در این حوزه است.

قاضی‌زاده هاشمی با تصریح به اینکه در این زمینه برخی به وظایف خود عمل نکردند، گفت: اهمال و کم‌کاری آقایان و عدم اقتدار ‌در این زمینه سبب ایجاد مشکلات فراوان برای سهامداران شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
لطفا یکی به اینا توضیح بدهد تورم یعنی کاهش ارزش پول ملی. اینکه اینها اصرار بر کاهش ارزش پول ملی دارند همان تورم است.
شما فقط دردتون اینه که وضع مردم بهتر بشه و بیان رای بدن و شما نتونید ریاست جمهوری در بیاید...
ریاست جمهوری های 8 ساله کاملا تمام شد و از این به بعد کشور ها متفاوت خواهند بود
توهم توطئه
یه سوال:
تحصیلات این آقای نماینده چیه؟
کجا درس خوندن و رشته تحصیلیشون چیه و پایان نامه شون چی بوده؟؟
ضمنا ایشون چرا ناراحتن که قیمت دلار اومده پایین مگه ایشون دلار خریده بودن خدای نکرده؟؟
دولت گیر عجب آدمای غرغرو عیب جویی افتاده
دلار بالا میره میگین کار دولته پایین میاد میگین دولت یه نقشه ای داره که پایین آورده
ما از این چیزا سر در نمی اریم می خواهید کاری برای بازنشستگان تامین اجتماعی بکنید یا خیر...خداروشکر خداروشکر حقوق ش..... با تورم خوب جلو میره باز هم ناشکری نمی کنیم خداروشکر که یکسری راضی هستند ما هم اون دنیا انشالله گوش شیطان کر راضی خواهیم شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر