بازدید 4398

آزادی ۸ زندانی در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم (ع)

رئیس سازمان زندان‌های کشور گفت: در خراسان رضوی طرح خوبی پیاده شده است که با مدد از امام هشتم (ع) در هشتم هر ماه هشت زندانی توسط خیرین نمازگزار در مساجد آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰ 17 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از مشهد، محمد مهدی حاج محمدی عصر امروز در نشست تعاملی با گروه‌های جهادی و مردمی مشهد که در زندان مرکزی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: وجه مشترک ما و نیرو‌های مردمی و جهادی این است که همه ما دغدغه دستگیری و یارگیری برای اسلام و انقلاب داریم به ویژه برای افرادی که به خطا رفته‌اند یا افرادی که در معرض آسیب هستند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور بیان کرد: سوالی که مطرح می‌شود از این قرار است که آیا زندان می‌تواند با این هدف متعالی محیطی مناسب برای اجرای عملیات ما باشد یا خیر؟

وی در این رابطه به سخن شهید همت اشاره کرد و گفت: شهید همت در وصیت نامه خود یادآوری می‌کند ما در مقابل تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئول هستیم از کجا معلوم که ما در انحراف آن‌ها نقش نداشته باشیم.

حاج محمدی از آغاز کار قرارگاه شهید لاجوردی خبر داد و بیان کرد: این قرارگاه با نام این شهید فعالیت خود را با محوریت زندان‌ها و خانواده زندانیان آغاز کرده است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه جابه جایی قلب‌ها از جابه‌جایی کوه‌ها سخت‌تر است، عنوان کرد: اگر خدا توفیق دهد که این افراد از لحاظ فکری و عقیده‌ای به دست ما نجات پیدا کنند و احیا شوند ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی خطاب به گروه‌های مردمی و جهادی افزود: شما در هر موقعیت و کوی و محله‌ای دغدغه تان کمک به افرادی است که افتاد‌ه‌اند تا کمک کنید دست این افراد بگیرید تا بلند شوند یا کسانی که در معرض آسیب هستند و امکان لغزش آن‌ها است را می‌بینید، تلاش می‌کنید که حفظ شوند و برای انقلاب بمانند، عناصر مفید موثری باشند.

حاج محمدی با بیان اینکه هر دو این جماعت را هم‌اکنون ما در زندان حاضر داریم، تصریح کرد: تنها تفاوت زندان با محیط بیرون این است که اگر دشمن بخواهد جایی را نشان دهد همین‌جا را نشان می‌دهد و هم‌اکنون متخصصان می‌دانند که تمرکز فعالیت ضد انقلاب بعد از مسائل اقتصادی روی موضوعات زندان است، به تصور اینکه به واسطه زندان بتوانند نظام جمهوری اسلامی را آسیب بزنند و از طریق تمرکز روی زندان به انقلاب و نظام خدشه وارد کنند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور بیان کرد: این جمعیت کیفری حاضر در زندان‌ها، جمعیتی است که ذهن ما را مشغول می‌کند و به این نتیجه می‌رساند که ارزش وقت گذاشتن برای کمک به آن‌ها را دارد.

وی ادامه داد: در بیرون از زندان، چون انسان‌ها هنوز به ته خط نرسید‌ه‌اند شاید به توصیه و تذکر شما باور نداشته باشند، اما در اینجا با کسانی رو به رو هستیم که دیگر نیاز به هشدار ندارند، زیرا در ته خط به سر می‌برند و دیوار‌های زندان را از نزدیک لمس می‌کنند، انسان‌هایی که راه گم کرد‌ه‌اند و سرشان به سنگ زمانه خورده را در اینجا می‌توان پیدا کرد و افرادی که مستعد پذیرش صحبت ما هستند تا از راه خطا باز گردند را در اینجا و سایر زندان‌های کشور داریم و می‌توان برای کمک به این افراد وقت گذاشت.

حاج محمدی با اشاره به راه‌اندازی واحد فرصت، عنوان کرد: در این واحد تلاش می‌شود با آموزش به افرادی که زمینه بازگشت دارند به فکر وا داشته شوند تا به مسیر درست باز گردند، یکی از این راه‌های آگاهی به این افراد اهدای کتاب زندگی‌نامه شهدا بود تا با سبک زندگی شهدا آشنا شوند.

وی ادامه داد:هم اکنون در زندان بیمارانی داریم که بستری هستند و می‌توان با ارائه نسخه درست و برنامه‌ریزی دقیق به معنای واقعی احیا شوند و به راه درست بازگردند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه همیشه به این شکل نیست که ایام حبس زندانی را متنبه کند، توضیح داد:گاهی صرف محبوس شدن و سختی زندان گاهی می‌تواند افراد را مصمم‌تر کند و حتی در بعضی مواقع فرد را حرفه‌ای‌تر کند.

حاج محمدی عنوان کرد: اگر فقط به نگهداری و نگهبانی افراد اکتفا کنیم جامعه ضرر می‌کند و فرد زندانی حرفه‌ای‌تر از گذشته بازمی‌گردد، پس ما در زندان فقط به محافظت و فرار زندانی از زندان نباید اکتفا نکنیم.

وی ادامه داد: در بعضی استان‌ها اتفاقات خوبی در زمینه پرداختن به مسائل جانبی و تربیتی زندانی‌ها رخ داده است و مراقبت از خانواده‌های زندانی‌ها و هم زمان با برخورد سخت با زندانی نگاه مهربانانه با خانواده او می‌تواند گارد زندانی را باز کند تا به برنامه‌های تربیتی ما تکیه و اعتماد کند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور اظهار کرد:اتفاق خوبی در مشهد افتاده است که هشتم هر ماه با همیاری خیرین و گروه‌های مردمی هشت زندانی به یاد امام هشتم (ع) آزاد می‌شوند، امیدواریم این اتفاق خوب به مدد امام هشتم در سراسر کشور با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی به هشت زندانی یا هشت خانواده زندانی کمک کنیم.

گفتنی است؛ بنا به سخن روابط عمومی زندان مرکزی مشهد اداره کل امور زندان‌های خراسان رضوی با همکاری مدیریت امور مساجد استان طرحی را تدوین کرده است که در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم (ع)، هشت نفر زندانی توسط نمازگزاران و خیرین مساجد آزاد شوند و هم اکنون با تاکید رئیس سازمان زندان‌های کشور این طرح در سراسر کشور تسری پیدا کرده به طوری طی دو ماه گذشته با اجرای این طرح در خراسان رضوی ۱۶ نفر زندانی آزاد شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل