بازدید 12530
۴
رئیس کل بانک مرکزی؛

نرخ ارز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی حرکت خواهد کرد

به دنبال روند کاهشی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در هفته های اخیر، امروز عبدالناصر همتی، رییس کل بانک ‌مرکزی در یادداشتی با اشاره به روند نرخ ارز اظهار داشت: روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل میگیرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 15 January 2021

به دنبال روند کاهشی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در هفته های اخیر، امروز عبدالناصر همتی، رییس کل بانک ‌مرکزی در یادداشتی با اشاره به روند نرخ ارز اظهار داشت: روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل میگیرد.

نرخ ارز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی حرکت خواهد کرد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دکتر همتی در این یادداشت نوشت: این روزها، درخصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاه های سیاسی، تحلیل های مختلف ارائه و قضاوت های خاص می شود. 

رییس کل بانک ‌مرکزی افزود: روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل می گیرد. لذا، براساس آنچه طی دوسال و نیم گذشته شاهد آن بودیم، فشار ناشی از تحریم ها، خصوصا تشدید انتظارات، در افزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است. لذا انتظار میرود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند. 

همتی اظهار داشت: همانگونه که ریاست محترم جمهوری تأکید کردند با دسترسی بهتر بانک مرکزی به منابع مسدودی خود و نیز شرایط پیش رو، امکان مدیریت مؤثرتر در بازار ارز، در راستای اهداف کلان بانک مرکزی ، فراهم می شود. در این میان، حفظ قدرت رقابت پذیری اقتصاد، به همراه صیانت از ذخایر ارزی، برای بانک مرکزی اهمیت دو چندان دارد. 

بانک مرکزی در طول دو سال و نیم گذشته تلاش کرده است با برنامه و تدبیر، تحریم های دولت آمریکا را خنثی و درحدتوان از سقوط بیش از حد ارزش پول ملی جلوگیری و دشمن را، از رسیدن به هدف فروپاشی اقتصادی، مأیوس و ناموفق بسازد.

 به گفته همتی، بانک مرکزی تمام توان خود را برای ایجاد تعادل در بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی بکار میگیرد. انتظارم از فعالین سیاسی این است، رقابت های حزبی و جناحی خود را به تلاش های بانک مرکزی برای بهبود شرایط اقتصاد و استفاده از فرصت های بین المللی برای خنثی سازی و کاهش تحریم و تقویت ارزش پول ملی وصل نکنند. 

همتی در پایان افزود: اینجانب هرچه را که بتوانم برای منافع ملی و رفاه مردم عزیز انجام می دهم و در این مسیر، براساس خوش آمد افراد و گروههای سیاسی تصمیم نمیگیرم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مگر تحریمها برداشته شده ؟ به کدام منایع ارزی دسترسی پیدا کرده اید که باعث کاهش قیمت دلار شده؟ چرا زمانی که 20 میلیارد دلار کشور را به باد دادید تاثیری در قیمت ارز دیده نشد و از 3500 تومان تا 21000 تومان افزایش داشتیم چرا با مردم صادق نیستید؟
فقط ادمهای ساده لوح کاهش قیمت مستمر و بلندمدت دلار راباورمیکنند
دلارسال دیگه اینموقع بالای ۴۰ خواهدبود
این خط اینم نشان
وقتی به یه سمتی در حال حرکت باشه یعنی از تعادل خارج شده
...روند نرخ ارز، بر اساس مبانی بنیادی بازار شکل میگیرد...
وقتی علنا نتونی بگی نمیداریم از حدی پایینتر بیاد اینجور میگی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر