بازدید 13506
۵

ترکیه: لغو قرارداد خرید «اس-۴۰۰» بسیار دشوار است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که لغو قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه بسیار دشوار است و امیدواریم اختلافات با آمریکا در این خصوص از طریق گفتگو حل شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 14 January 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از آرتی عربی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که عقب نشینی کشورش از خرید سامانه های دفاع موشکی S-400 روسی بسیار دشوار است ، اما وی امیدوار است که اختلافات با واشنگتن در این مورد با گفتگو حل شود.

آکار تأیید کرد: ترکیه در حال مذاکره با روسیه برای به دست آوردن محموله دوم سامانه های “S-400” است.

او به خبرنگاران گفت: عقب نشینی از نقطه ای که به آن رسیده ایم وضعیت بسیار دشواری است. ما از ایالات متحده می خواهیم که از زبان تهدید مانند تحریم ها خودداری کند.

وزیر دفاع ترکیه افزود: ما می خواهیم از طریق گفتگو مشکلات را حل کنیم. اگر طرف آمریکایی خواهان راه حلی باشد، می توان با فعالیت در سطح فنی به آن رسید.

ایالات متحده ماه گذشته پس از خرید سیستم “S-400” از سوی سازمان صنایع دفاعی ترکیه ، «اسماعیل دمیر» رئیس این سازمان و سه کارمند دیگر را تحریم کرد.

ترکیه می گوید که خرید سامانه پدافند هوایی روسیه یک ضرورت است زیرا این کشور قادر به خرید سیستم های دفاعی از هیچ یک از کشورهای عضو ناتو با شرایط رضایت بخش نبوده است، در حالی که ایالات متحده می گوید موشک های S-400 تهدیدی برای جنگنده های F-35 و سیستم های دفاعی ناتو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
ایران هم باید سریعا این سامانه ها را خریداری کند دلیل اینهمه دست دست کردن و هدر دادن زمان و ندانم کاری چیه؟چرا تا وقت هست و تحریم‌های تسلیحاتی لغو هستند قرارداد خرید را امضاء نمی‌کنند تا پوتین رئیس جمهور روسیه در قدرت هست باید تمام قراردادهای نظامی منعقد بشه و در قراردادها هم جریمه دیرکرد در تحویل لحاظ بشه که نتونن بد قولی کنن یادمون نرفته باشه که برای اس ۳۰۰ چقدر بد قولی کردن پوتین امضاء کرد مدودف لغو کرد،ایران باید حتما و حداقل پنج یا شش گردان اس ۴۰۰ برای حفاظت از پنج شش استان اصلی و بزرگ کشور خریداری کند،،در کنارش حتما باید حداقل ۱۰۰ فروند هواپیمای سوخو ۳۵ خریداری کنه آخه سوخو ۳۰ که صحبت از خریدش میزنن به چه دردی میخوره با اون تکنولوژی قدیمی و منسوخش فکر نبرد هوایی نیستید که میگید سوخو ۳۰ بخریم آخه تو نبرد هوایی سوخو ۳۰ میخواد در مقابل آف ۳۵ و اف۲۲ چه غلطی بکنه،آدم از نادانی بعضی از این مسئولین متعجب میمونه،،الان که وقت و فرصت هست قرارداد خرید امضاء نمیکنن بعد که کار از کار گذشت میفتن به چه کنم چه کنم و التماس از این کشور و اون کشور برای خرید یدونه هواپیمای دست دوم و از رده خارج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
نیازی نداریم. باور 373 تقریباً همین کار رو می کنه و یک سیستم بومی اما با کارایی کمتر، بهتر از یک سیستم پیشرفته تر اما وابسته به روسیه است که اصلاً قابل اعتماد نیستند. پشتیبانی محصولات روس در تمام دنیا خیلی ضعیفه و از اون بدتر اینکه روس ها همیشه نسخه میمون تسلیحاتشون رو به بقیه دنیا فروخته اند. ضمناً سوخو 330 و سوخو 35 هم خانواده هستند و میشه سیستم الکترونیک سوخو 35 رو روی سوخو 30 سوار کرد. از نظر تسلیحات هم فرقی ندارند. ضمناً 2 کابینه بودن سوخو 30 به نسبت سوخو 35 در حملات ضربتی شانس موفقیت رو افزایش میده.
نصف قیمت بدن به ایران
من خریدارم اگه ترکیه به کارش نمیاد‌
لوله هاشو برا جای جو و گندم میخوام من دامدارم
یکی از لوله هاشم برا لونه مرغام عالیه....
ترکیه عزیز امیدوارم یه جوری پست من رو به دستت برسونن اگه موافق بودی دست بالا بزن هر چی خریدی و بی کاربردن برات بهم بده ......
زمستانه جای جو گندم و الخصوص لونه مرغ ندارم
اس300 را روسیه با هزار منت داد به ایران
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل