بازدید 18530
پیمانه اقتصادی

رئیس جمهور: اگر دلار‌ها برگردد، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان می‌رسد/ حقوق ۳۸ میلیون تومانی نجومی نیست؟ / پیش بینی بانک جهانی از افزایش قیمت نفت/ چرا قیمت طلا کاهش یافت؟ / پسرخاله وزیر گوشت وارد می‌کند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک در خودروسازی با عراق، دلار کم نوسان ماند، ارزیابی دبیرکل اوپک از بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، کاهش عرضه نفت آمریکا کند می‌شود، فروش یک خودروساز در چین رکورد زد و روز خوب بورس‌های جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 14 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک در خودروسازی با عراق، دلار کم نوسان ماند، ارزیابی دبیرکل اوپک از بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، کاهش عرضه نفت آمریکا کند می‌شود، فروش یک خودروساز در چین رکورد زد و روز خوب بورس‌های جهانی را در بر دارد.

 

آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک در خودروسازی با عراق

وزیر صنعت از ترسیم نقشه راه برای رسیدن به ظرفیت ۲۰ میلیارد دلاری تجارت میان ایران و عراق خبر داد و گفت: ایران برای سرمایه‌گذاری مشترک در خودروسازی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در عراق آمادگی دارد.
 

حقوق ۳۸ میلیون تومانی نجومی نیست؟

سازمان برنامه و بودجه کشور: براساس مفاد ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری، سقف حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر، نباید از هفت برابر حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر تجاوز کند. بدین ترتیب در سال ۱۳۹۹ با منظور کردن حداقل حقوق به میزان ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان، رقم حداکثر سقف حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر به میزان ۱۲٫۶۰۰٫۰۰۰ تومان خواهد شد. اما در بند (۳) بخشنامه مورخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، سقف خالص پرداختی ماهانه به تمامی کارکنان به میزان سه برابر سقف مندرج در ماده (۷۶) فوق‌الذکر تعیین شده است؛ بنابراین، کل پرداختی به کارکنان شامل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر و هرگونه وجهی نظیر پاداش و حق‌الزحمه و موارد مشابه ماهانه نباید از میزان ۳۷٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان تجاوز کند. 

رئیس جمهور: اگر دلارها برگردد، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان می رسد

حسن روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با تاکید بر تلاش دولت برای کاهش قیمت دلار در سال آینده، افزود: قیمت امروز دلار واقعی نیست و اگر همین امروز منابع ارزی ما در خارج از کشور آزاد شود، قیمت دلار به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان کاهش خواهد یافت، البته امروز شرایط ما نسبت به گذشته بهتر است و اطمینان دارم که در آینده هم بهتر از این خواهد شد.

دلار کم نوسان ماند

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزها تغییرات کمی داشت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۴۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۷ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزیابی دبیرکل اوپک از بازگشت نفت ایران به بازار جهانی

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرد: بر مبنای تجارت قبلی اوپک پلاس، این گروه تا زمانی که ایران به ظرفیت تولید پیش از تحریم ها برسد، فضای کافی برای بازگشت نفت این کشور به بازار فراهم می کند اما هر گونه تسهیل تحریمها ممکن است تا ماهها اتفاق نیفتد و سیاست های اوپک پلاس تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی و نگرش دولت بایدن قرار نمی گیرد. بارکیندو گفت: ما یک سازمان سیاسی نیستیم. می توانم به شما اطمینان دهم مذاکراتی که در مارس و اوایل ماه جاری جریان داشت، تماما به مسائل بنیادین بازار نفت در دوران همه گیری ویروس کرونا و دوران پساکرونا معطوف بود.

کاهش عرضه نفت آمریکا کند می‌شود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز سه‌شنبه (۲۳ دی‌ماه) پیش‌بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۱۹۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد و به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. این نهاد در پیش‌بینی قبلی خود اعلام کرده بود که کاهش تولید آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۲۴۰ هزار بشکه در روز خواهد بود. تصمیم عربستان سعودی مبنی بر کاهش داوطلبانه تولید خود در ماه‌های فوریه و مارس سبب شد که قیمت نفت خام به بالاترین رقم در حدود یک سال اخیر برسد. قیمت‌های بالاتر نفت شرکت‌های انرژی آمریکایی را ترغیب کرده است که عملیات حفاری را افزایش دهند و شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا هفته گذشته به بالاترین رقم از ماه می رسید. لیندا کاپوانا، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی سالانه آمریکا در سال ۲۰۲۰ بیشتر از وارداتش بود و این مساله در داده‌های این نهاد بی سابقه بوده است. این اداره انتظار دارد واردات آمریکا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دوباره بیشتر از صادرات این کشور باشد.

پیش بینی بانک جهانی از افزایش قیمت نفت

بانک جهانی اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت از ۴۱ دلار در سال ۲۰۲۰ به ۴۴ دلار در سال ۲۰۲۱ و ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت. کارشناسان بانک جهانی مدت و شدت شیوع همه گیری ویروس کرونا در آینده از جمله روند قابل اطمینان و موثر بودن واکسن های ساخته و توزیع شده را ریسک های اصلی برای این پیش بینی قیمت اعلام کردند. در گزارش بانک جهانی آمده است: رشد بیشتر آمار مبتلایان، به قرنطینه های سخت گیرانه تر منجر شده و سفرهای کمتر روی تقاضا برای نفت بیشتر از سایر کالاها تاثیر قابل توجهی می گذارد. از سوی دیگر، اگر واکسنی سریعتر از واکسن های فعلی ساخته و توزیع شود، مصرف نفت بهبود قوی تری در سال ۲۰۲۱ پیدا خواهد کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، بانک جهانی اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا، تاثیر طولانی مدتی روی مصرف نفت خواهد داشت که انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۲۱ حدود پنج درصد کمتر از سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بماند.

روز خوب بورس های جهانی

بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان با صعود بسته شدند. در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و  ۱۴۱.۶۹ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۴۴ درصد صعود تا سطح ۳۸۱۸.۰۸ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا، یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۶۵ درصد جهش در سطح ۱۳ هزار و ۱۵۶.۵۹ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۴۵.۵۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۱۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۳ هزار و ۹۳۹.۷۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۲۱ درصدی در سطح ۵۶۶۲.۶۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۸ درصد بالا رفت و به ۸۳۶۱.۱۰ واحد رسید. در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۱.۰۴ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۴۵۶.۵۹ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۱۵ درصد پایین رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۲۳۵.۶۰ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۳۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۵۷۷.۹۹ واحد بسته شد.

چرا قیمت طلا کاهش یافت؟

قیمت طلا در معاملات دیروز افزایش‌های اولیه خود را با تقویت دلار و بالا ماندن ارزش اوراق قرضه آمریکا از دست داد، در عین سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات بیشتر در مورد اقدامات محرک مالی این کشور هستند. هر اونس طلا با ۸ سنت کاهش ۱۸۵۴.۶۹ دلار فروخته شد. میشائیل هوسون، تحلیلکر ارشد بازار گفت: «ما این بلاتکلیفی را در مورد آنچه در مورد محرک‌های مالی طی چند ماه آینده صورت خواهد گرفت، داریم و تا زمانی که جزئیات بیشتری بیابیم، طلا می‌تواند به هر سمتی برود.» «ریسک کاهشی برای طلا وجود دارد. نگرانی‌ها در مورد انتظارات تورمی و تقویت دلار به عنوان لنگری است که مانع افزایش قیمت طلا می‌شود.»

پسرخاله وزیر گوشت وارد می کند؟

احمد امیر آبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کل واردکنندگان خبره در حوزه واردات ۶۰ نفر بودند؛ اما اکنون تعدادشان بیش از ۴۰۰ نفر است. واردکنندگان بیشترین سود را از ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌برند و این خیانت به مردم است. دولت در قبال اتفاقاتی که می‌افتد، پاسخگو نیست و یک بار این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم واردات گوشت کشور توسط اقوام وزیر صورت می‌گیرد. از پسرخاله وزیر و پسر معاون او گرفته تا اقوام و دوستان دیگر که از ارز ترجیحی سود می‌برند، این در حالی است که قیمت گوشت با ارز ترجیحی باید ۳۸ هزار تومان باشد. /مهر
 

فروش یک خودروساز در چین رکورد زد

شرکت آلمانی «بی‌ام‌و» اعلام کرد که فروش این خودروساز در چین طی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن به رکورد جدیدی دست یافته است. به گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ شرکت آلمانی «بی‌ام‌و» اعلام کرد که فروش این خودروساز در چین طی سال گذشته ۴/ ۷ درصد نسبت به سال۲۰۱۹ افزایش و به رکورد جدیدی دست یافت. بر اساس این گزارش، این خودروساز آلمانی سال گذشته میلادی ۷۷۷ هزار و ۳۷۹ دستگاه با نام تجاریBMW و Mini تحویل داده است. شرکت بی‌ام‌و تاکید کرد: این بهترین فروش سالانه گروه BMW در چین از زمان ورود به بازار در سال ۱۹۹۴ است. بررسی میزان فروش محصولات بی‌ام‌و در بازار چین در قیاس با فروش جهانی این خودروساز نشان می‌دهد، تقریبا از هر سه خودرو یک مورد در چین فروخته شده است.

کل فروش این خودروساز آلمانی در سال گذشته ۲میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه بوده است. جوچن گولر، رئیس و مدیر اجرایی گروه BMW در چین در بیانیه‌ای گفت: تلاش‌های هماهنگ و انعطاف پذیر چین در سراسر این کشور در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و همچنین تقویت بهبود اقتصادی در سال ۲۰۲۰ نتایج فوق العاده‌ای داشته است، حال آن که فروش گروه BMW از جمله خودروهای لوکس رولز رویس، ۴/ ۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. فروش این شرکت در سه ماه چهارم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲/ ۳ درصد افزایش داشته است. پیتر نوتا، عضو هیات‌مدیره شرکت بی‌ام‌و گفت: ما موفق شدیم سال را با سه ماهه چهارم قدرتمند به پایان برسانیم و بار دیگر در حوزه فروش خودروهای برتر جهان پیشرو باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
من تا دیروز که سهاممو با ۲۸ درصد ضرر فروختم سهامداربودم و به بورسی ها توصیه میکنم تا ارزش سهامتون ازاینکه هست پایین ترنیامده بفروشیدش
این بورس دیگه بورس بشو نیست و شاخص کل تاپایان سال به زیریک میلیون واحدسقوط خواهدکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تو تا الان 20 بار تو همین سایت، سهامتو فروختی و دلسوزتر از تو برای سهامداران بورس ندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
راست میگه اکثر سهامداران بدبخت شدند. ارزش دارایی شون به یک چهام و یک سوم . یک دوم رسیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
بورس بالا پائین داره
اگه تاب پائین اومدن نداری خوب نروبورس
ملت هم فکر میکنن بورس فقط باید سود بده
علنا روحانی میگوید اگر تحریم هم نبود دلار پنج برابر میشد به سو مدیریت خود اقرار میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
ننوشته تحریم بلکه نوشته آزاد شدن منابع ارزی.
تحریم ها که خیلی ظالمانه اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اگر را کاشتند ازش دلار 15هزارتومنی درآمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
داداش هر روز با مجوز بانک مرکزی، هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه وارد چرخه اقتصادی ما میشه تا بانکها بتونن سود سپرده ها رو بدن، واقعا انتظار دارید که صرفنطر از بود یا نبود تحریم، ارزش پولمون حفظ بشه؟
پسرخاله وزیر گوشت وارد می کند؟ و شما مجلسیان چه !!!!!!
کجا 38 میلیون میدن تا ما هم ثبت نام کنیم
البته به شرطی دلار میاد پایین که خرج خودمون و مملکتمون بشه، که توی این قضیه رییس جمهور کاره ایی نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
خخه اول برو دو واحد اقتصاد بخون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﭼﻪ ﺭﺑﻂﻲ ﺑﻪ ﺣﺮﻑ اﻳﺸﺎﻥ ﺩاﺭﻩ ﻛﻪ اﻗﺘﺼﺎﺩ ﺑﺨﻮﻧﻪ اﻳﺸﺎﻥ ﻧﻆﺮﺷﺎﻥ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﭘﻮﻝ ﺩﺭ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ ﺧﺮﺝ ﻧﺸﻮﺩ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﻤﻠﻜﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﺧﻮﺭﺩ
معلوم است که حقوق 38 میلیون تومانی نجومی نیست، می شود 1250 یورو که نصف حداقل دستمزد یک مهندس متخصص در اروپا هم نیست. نکنه فکر کردید همه مخاطبینتون محتاچ پول یارانه دولتی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
حقوق رو با یورو حساب می‌کنی قیمت کالای اونجا رو هم ضرب در یورو کن و مالیاتی که میدند رو حساب کن تا بفهمی زندگی خارج از کشور با حقوق همونجا چقدر گرون در میاد. آمریکا که پدر جد دزدهای دنیاست ۶۵۰ هزار نفر بیخانمان داره و تازه آمار غیر رسمی بیش از اینه. ۲۲ میلیون نفر تو کانکس زندگی می‌کنند. اونجا به دنیا میومدی حتی دبیرستان رو بزور می‌تونستی تموم کنی. یک و نیم تریلیون دلار فقط بدهی دانشجویی دارند. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
در اروپا خرج یک نفر نزدیک به 2000 یورو هست
رئیس جمهور: اگر دلارها برگردد، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان می رسد
مگه ما چقدر ار خارج طلب داریم که برگرده قیمت دلار به 15000 تومن میرسه برای پایین اوردن قیمت ددلار نیاز به درامد مستمر سالیانه 100 میلیارد دلار داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
حرف منطقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
منظور این است که تعیین نرخ دلار توسط خود دولت تعیین می گردد .
بیچاره بورس.
هر موقع 200 میلیارد دلاری که خلق پول کردین وارد بازار بشه دلار هم میاد 15 هزار تومان!
آخه خنده داره با حدود 4 هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی چرا باید دلار پایین بیاد. بعدش بریم آمریکا رو بخریم با این همه نقدینگی!
دو تا اقتصاددان نیست جلوی نوسانگیری دولت رو بگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اعدادی که اقایون میفرمایند علنا بازی با جیب مردم بوده.
مجلس پیگیری کند چرا دلار ۳۲ شد و چرا اقایون الان وعده ۱۵ میدهند؟
چه کسی ار این نوسانات ارزی سود میبرد و نوسان ارزی یکسال اخیر را بروید ببینید چه عدد وحشتناکی بوده.اقای روحانی گفتند فقط با پولی که از کره داریم اگر ازاد شود قیمت فلان میشود!!!!
یعنی اقتصاد ما لنگ ۷ میلیارد دلار بوده؟؟؟؟؟؟؟؟
سال ۹۷ اقایون ۱۸ میلیارد دلار ریختند کف بازار که دلار روی ۵۰۰۰ تومان باشد و این شده حاصل.
این صحبت ایشان فقط و فقط باعث تشدید رکود و بیکاری است و هر کس میخواسته کار کند مینشیند تا سال اینده ببیند قیمت دلار این رقم اقای رییس جمهور میشود یا نه و نیز سبب ریزش مجدد بورس خواهد شد.متاسفانه دولتهای اقای روحانی دولتهای رکود از سال ۹۲ تا ۹۶ و تورمی از سال ۹۷ تا الان بودند و خبری از یک رونق متناسب و متعادل نبود که در ان تورم معقول باشد و همه مشاغل منتفع.
این ۴ سال شما از اقای همتی رقم دقیق دلار را نشینید تا اجازه دهند انواع نوسانات را انجام دهد.دلار آ تومان یا رقم دیگری ولی قیمت ها در جامعه تغییری نکند یک کار دستوری و نمایشی
خواهد بود.عجب
بیایید یک شاخص در جامعه درست کنید مثلا پراید و هر وقت پراید شد ۵۰ میلیون معلوم است اعداد درست است ولی اینکه فقط یک دلار را پایین و بالا کنند ولی در عمل قیمتها تکانی نخورد هیچ ارزشی ندارد.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تحلیل نیاز نداره کارهای اقایون
میگویند دلار را ۱۰ تا تک تومانی میخریم و ۱۰۰ هزار تومان میفروشیم
والسلام
آیا مملکت را با اگر و مگر می توان اداره کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تا حالا که کردن و این نتیجه درخشانش
حقوق ۳۸ میلیون تومانی نجومی نیست؟
اقا نجومي نيست حق با شماست ولي حقوق 2000000ميليوني يك كارگر به نظر شما دلسوزان مملكت خيلي ظلم نيست...
رئیس جمهور: اگر دلارها برگردد، قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان می رسد
دلارهایی که زمان اوباما برگشت چی شد؟ و چرا دلار پایین نیامد
پاسخ ها
ایرانی
| Netherlands |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
صحبت نباشه
اون ته کلاس چه خبره
جواد تو بیا پای تخته
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
حق است
حالا که روحانی وعده دلار 15 هزار تومانی داده باید منتظر دلار 150 هزار تومانی باشیم . اوایل هفته وعده حمایت از بورس و تقویت ان را داد و بعد از ان همه روزهای هفته بورس با کله د رحال سقوط بود. چرا اقتصاددادنهای کشور در این موارد ساکت هستند. مشکل ما امروز قیمت دلار نیست . مشکل این است که قیمت همه کالاها از در کارخانه تا دست مصرف کننده سه برابر می شود و مسولان هم می گویند که کار دلالان است ....!
اقای روحانی لطفا فیلم مصاحبه تان با اقای رشیدپور و وعده تان درمورد کاهش قیمت دلار در ششم فروردین ۹۷ را دوباره ببینید !!!
در یک ماه گذشته بورس بیس از ۲۰ درصد دیگر سقوط کرد دیروز هم روند نزولی بورس ببش از پیش نمایان شد و شاخص کل در یک قدمی پرتاب به کانال یک میلیون واحدی قرارگرفت
امروز روزنامه هاراببینید حتی یکی از انها دراین مورد تیتر نزده است !!!!!
حال اگر بورس نورچشمی یک درصد رشد میکرد همین جراید بویژه روزنامه سینه چاک بورس یعنی د.ا. گوش فلک راکر میکردند !!!!
بجای اما و اگر‌‌های دلاری بروید سراغ قانونی که در مورد سقف افزایش اجاره بها واسه امسال مطرح شد ملت دارن میرن توی کوچه زندگی کنن.
... اونوقت باید دلار باید بشه 900 تومان نه 15 هزلر تومان.
از سال 96تا امروز همه چیز ده برابر شده هنوز هم قیمت ها در حال اوج گیری هستند حقوق 38میلیونی برابر با 3میلیون و هشتصد در سال 96 محسوب میشه .اگه کارمندها ماهی 50 میلیون بگیرند هم نمیشه باهاش خونه خرید
٣٨تومن خيلي نجومي هست واقعا كه اگه طرف همشو پس انداز كنه و هيچي نخوره بعد هفت سال تازه ميتونه يه خونه ١٠٠متري جنوب تهران بخرد تازه و قتي خانه خريد چون هفت سال خودش و خانواده هيچ چيز نخوردن به رحمت خدا ميروند حساب كن بيچاره اونايي كه ماهانه ٣-٤ميليون ميگيرند تازه اگه بگيرند
دلار 15 تومانی، تولید و صادرات کشور را نابود میکنه. تا حالا در مورد بیماری هلندی اقتصاد چیزی نشنیدید.
38میلیون نجومی نیست ما بدبختیم
وقتی به بازنشسته کشوری با داشتن فزندان بیکار حقوق زیر خط فقر میدهی وخوار وذلیلش میکنی آن میفهمد که حقوق 38 میلیونی حقوق نجومی است وواقعا ظلم وستم آشکار است وان دنیا باید پاسخگو باشیم هم دهنده وهم گیرنده که سکوت می کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار