بازدید 9673

دو ساعت تا تصویب استیضاح ترامپ

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب روند استیضاح دونالد ترامپ و پیشبرد آن برای بحث نهایی، مرحله پایانی برای دومین استیضاح را کلید زد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 13 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در نشست روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا که طرح استیضاح دونالد ترامپ در دستور کار قرار داشت، ابتدا بحث درباره «قوانین و مقررات» حاکم بر این استیضاح بحث شد.

این بحث به مدت ۲ ساعت به طول انجامید و در یک رای‌گیری کاملا حزبی ۲۲۱ نماینده دموکرات با آن موافقت و ۲۰۵ نماینده جمهوری‌خواه با آن مخالفت کردند.

پس از آن، قطعنامه پیشنهادی دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ به اتهام «تحریک برای شورش» در صحن مجلس قرائت شد و نوبت به موافقان و مخالفان رسید.

ناسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان، نخستین موافق برکناری ترامپ بود که البته تلاش‌های وی برای برکناری رئیس جمهوری با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی به دلیل مخالفت مایک پنس معاون ترامپ به نتیجه نرسید.

برای این مرحله هم، موافقان و مخالفان برای مدت ۲ ساعت به اظهار نظر درباره این استیضاح خواهند پرداخت، اما با توجه به اینکه اکثریت این مجلس در اختیار دموکرات‌ها قرار دارد و حتی برخی از جمهوری‌خواهان هم از آن حمایت کرده‌اند، تصویب استیضاح و ارسال پرونده آن برای محکمه سنا، دور از انتظار نیست.

اما زمان این محکمه در سنا هنوز اعلام نشده است هرچند رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان اعلام کرده است که به احتمال زیاد، پرونده استیضاح همین امروز برای سنا ارسال خواهد شد.

دو ساعت تا تصویب استیضاح ترامپ

پلوسی، ترامپ را "خطری واضح و آشکار" برای آمریکا دانست و افزود: ما می‌دانیم که رئیس جمهوری ایالات متحده این شورش، این شورش مسلحانه علیه کشور مشترک ما را تحریک کرده است.

وی تاکید کرد: او باید برود، او خطری آشکار و موجود برای کشوری است که همه ما دوستش داریم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری ترامپ "بار‌ها و بارها" در مورد نتیجه انتخابات در ماه نوامبر دروغ گفته و دموکراسی را مورد تردید قرار داده است.

پلوسی اظهار کرد: سپس آن روز سوزان آمد و همه ما تجربه کردیم. رئیس جمهور باید استیضاح شود. معتقدم رئیس جمهوری باید توسط سنا محکوم شود، این یک روش درمانی اساسی است که جمهوری را از این مرد که با عزم راسخ مصمم است که چیز‌هایی را که برای ما عزیز است، بدرد و ما را به هم بریزد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر