بازدید 9101
۲

کدام نمایندگان قصد دارند کاندیدای انتخابات شوند؟

نماینده مردم‌ کاشمر در مجلس با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ احتمال حضور نامزدهایی از هر سه قوه کشور وجود دارد، گفت:برای اظهار نظر قطعی در مورد حضور افراد باید منتظر بود و دید در سال آینده فضا به کدام سمت می‌رود، اما در حال حاضر احتمال از مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگانی مانند آقایان قالیباف، امیرحسین قاضی‌زاده، نیکزاد و پزشکیان در انتخابات 1400 وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 13 January 2021

به گزارش «تابناک»، محمدجواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: مهم این است افرادی که اقدام به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری می‌کنند، افراد توانمندی باشند و در این خصوص تفاوتی بین نظامیان، دانشگاهیان، حوزویان، افراد دولتی و نمایندگان مجلس وجود ندارد. مهم توانایی اداره و برنامه‌ریزی درست برای اداره کشور و همچنین دارا بودن تیم کاری قوی و با برنامه است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند امام (ره) نظامیان را از ورود به انتخابات منع کرده بودند، توجه کنند که ایشان دخالت قوای نظامی در انتخابات و مجبور ساختن مردم به حمایت از یک نامزد خاص را منع کرده بودند. بنابراین اگر فردی در زمانی که مسئولیت نظامی ندارد اقدام به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کند و نامزد شود، این هیچ ایرادی ندارد.

نیک‌بین در پاسخ به افرادی که بیان می‌کنند طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تلاش دارد این قانون را طوری تنظیم کند که فقط یک سری افراد خاص بتوانند به تایید صلاحیت برسند، عنوان کرد: هر چند من خودم هم یکی از منتقدین این طرح هستم، اما این گونه نیست که این طرح متناسب با یک سری افراد خاص تنظیم شود.

وی ادامه داد: این طرح به این دلیل در مجلس به جریان افتاده که هنگام انتخابات هر کسی نتواند اقدام به ثبت نام کند و برای ثبت نام افراد معیارهایی مانند مدرک تحصیلی، شناخته شده بودن به عنوان رجل سیاسی و مذهبی و دارا بودن برنامه مدون برای مدیریت کشور در نظر گرفته شود. متاسفانه ثبت‌نام‌های انتخاباتی کشور ما در سال‌های اخیر تبدیل به یک طنز شده است و افراد با هر موقعیتی اقدام به ثبت نام در انتخابات می‌کردند. لذا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به این دلیل در مجلس کلید خورده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس در خصوص شیوه برگزاری انتخابات در سال آینده و اظهار نظراتی که در این رابطه وجود دارد، گفت: قطعا انتخابات سال آینده به صورت پستی نخواهد بود و ان‌شاءالله تا انتخابات سال آینده تزریق واکسن کرونا فراگیر خواهد شد و مردم ایران از واکسن استفاده خواهند کرد و انتخابات به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
از بعد از انتخاب معجزه هزاره سوم دیگر هر کسی در هر سطحی خود را برای ریاست جمهوری اماده می کند!
حاج آقا نیک بین! ما منتظر ناسزا و تهمت به دولت و گیردادن به زمین و زمان از جانب شما بودیم.شما مارو سورپرایز کردین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر