بازدید 25108
پیمانه اقتصادی

وزیر راه: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم/ قیمت موبایل کاهش یافت/ سقوط شاخص کل بورس در عرض چند دقیقه/ طلا جای دلار را گرفت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف در سال آینده رایگان است، دویچه‌بانک ترامپ را تحریم می‌کند، تورم چین مثبت شد، دلار در بازار جهانی عقب رفت، فراخوان ۵۶۰۰۰ خودرو برای رفع مشکلات نرم افزاری، صادرات کره‌جنوبی ۱۵ درصد سقوط کرد، بوئینگ بدترین سال تجاری خود را پشت سر گذاشت و واردات برنج در مقابل صادرات برق به پاکستان را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 13 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف در سال آینده رایگان است، دویچه‌بانک ترامپ را تحریم می‌کند، تورم چین مثبت شد، دلار در بازار جهانی عقب رفت، فراخوان ۵۶۰۰۰ خودرو برای رفع مشکلات نرم افزاری، صادرات کره‌جنوبی ۱۵ درصد سقوط کرد، بوئینگ بدترین سال تجاری خود را پشت سر گذاشت و واردات برنج در مقابل صادرات برق به پاکستان را در بر دارد.

سقوط شاخص کل بورس در عرض چند دقیقه

روز گذشته، بازار سرمایه باز هم یکی از بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشت و شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. بورس امروز چهارشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۹ چگونه خواهد بود؟

وزیر راه: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم/ قیمت موبایل کاهش یافت/ سقوط شاخص کل بورس در عرض چند دقیقه/ طلا جای دلار را گرفت

در حال حاضر (ساعت ۹:۲۶ دقیقه)، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۷۷۱ واحدی معادل ۲.۰۴ درصد به یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۵۰ واحد رسیده است. /جزئیات بیشتر از بورس امروز

آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف ‌در سال آینده رایگان است

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون در مورد رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف ‌در سال آینده خبر داد.

دویچه‌بانک ترامپ را تحریم می‌کند

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، در پی حمله مرگبار چهارشنبه گذشته طرفداران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به کنگره این کشور، دویچه بانک اعلام کرد که در آینده هیچ گونه تعاملی با ترامپ یا شرکت‌هایش انجام نخواهد داد. دویچه بانک یکی از مهمترین بانک‌های وام دهنده به سازمان ترامپ با ۳۴۰ میلیون وام است. در حال حاضر مجموعه شرکت‌های ترامپ تحت نظارت دو فرزندش اداره می‌شوند. سخنگوی دویچه بانک از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده است. همچنین سازمان ترامپ نیز به ایمیلی که خواستار پاسخ درباره این موضوع شده جوابی نداده و دفتر رسانه‌ای کاخ سفید نیز به تماس تلفنی در این باره پاسخ نداده است. هفته پیش «کریستیانا رایلی» رئیس عملیات آمریکای دویچه بانک، خشونت‌های هفته پیش در برابر کنگره را طی پستی در لینکدین محکوم کرد.

تورم چین مثبت شد

نرخ تورم چین در دوازده ماه منتهی به دسامبر به مثبت ۰.۲ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۷ درصد بیشتر از  تورم ماه قبل و  ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش خدمات قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۲.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این بالاترین تورم ثبت شده دو ماه اخیر در چین بوده است. حمل و نقل با تورم منفی ۳.۱ درصدی و لباس با تورم منفی ۰.۶ درصدی از بخش های مهم کاهنده تورم بوده اند.  در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش آموزش مثبت ۰.۹ درصد و مراقبت های درمانی ۱.۳ درصد اندازه گیری شده است.

وزیر راه: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم/ قیمت موبایل کاهش یافت/ هند با سریع‌ترین رشد اقتصادی در آسیا روبرو خواهد شد/ طلا جای دلار را گرفت

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۰.۱ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۲ درصد بیشتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۰۹ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در ماه دسامبر به ۰.۷ درصد رسیده که  ۱.۳ درصد بیشتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه قبل به حساب می رود. با کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کارها در چین شدت یافته است. یی گانگ- رئیس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی این کشور گفته است که تلاش ها برای حمایت بیشتر از بخش های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت؛ هر چند به لطف زیرساخت های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است.  

دلار در بازار جهانی عقب رفت

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۵۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

واردات برنج در مقابل صادرات برق به پاکستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مقابل صادرات برق از کشور پاکستان، می‌ توانیم برنج وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

وزیر راه: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم

وزیر راه: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم/ قیمت موبایل کاهش یافت/ هند با سریع‌ترین رشد اقتصادی در آسیا روبرو خواهد شد/ طلا جای دلار را گرفت

محمد اسلامی در پاسخ به اینکه آیا بازگشت آگهی های فروش مسکن با هماهنگی و موافقت وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: خیر. من شدیدا مخالف بازگشت قیمت‌ها به سایت ها و پلتفرم های مجازی هستم، چون قیمت ها بدون مبنا و توهم زا درج می شود. اسلامی درباره اینکه وزارت راه چه تدبیری برای جلوگیری از رفع محدودیت درج آگهی های فروش خواهد داشت، گفت: حتما پیگیر ازسرگیری ممنوعیت درج آگهی مسکن خواهیم بود. قیمت‌های توهم‌زا نباید موجب افزایش قیمت مسکن شود؛ آن هم در شرایطی که قیمت مسکن در ماه گذشته رشدی نداشته و به مرحله تثبیت رسیده است. /ایرنا

قیمت موبایل کاهش یافت

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در مهرماه همزمان با کاهش عرضه موبایل به دلیل محدودیت واردات و عدم تخصیص ارز و افزایش تقاضا در پی آموزش آنلاین افراد منجر به افزایش قیمت موبایل شد، اظهار کرد: البته عمده افزایش قیمت مربوط به نرخ دلار بود، اما از یک ماه قبل هم روند تخصیص ارز بهبود پیدا کرد و هم نرخ دلار کاهشی شد و به کانال ۲۶ هزار تومان وارد شد که در مجموع انتظار می‌رفت، قیمت موبایل هم به همان نسبت کاهش پیدا کند، اما کالاهایی که از ارز ۲۶ هزار تومانی استفاده کردند تازه به کشور وارد شدند. 

بنابراین به گفته وی در حال حاضر شاهد کاهش ۱۲ تا ۱۵ درصدی قیمت عمده موبایل‌ها و کاهش حتی ۲۰ درصدی قیمت، یعنی کاهش حدود ۱۲ میلیون تومانی موبایل‌های گران‌تر مثل آیفون ۱۲ پرومکس در بازار هستیم. البته قیمت این مدل آیفون در روزهای اول واردات به ۷۰ میلیون تومان هم رسید که بخش زیادی از آن حباب بود. عالیان با بیان اینکه طی شش ماهه اخیر هیچ وقت قیمت موبایل تا این کاهش نداشته، از پیشی گرفتن عرضه از تقاضای موبایل خبر داد و گفت، رقابت بین شرکت‌های واردکننده در این شرایط باعث شده آنها محصول خود را با حداقل سود عرضه کنند. 

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر معادل کاهش نرخ ارز قیمت موبایل نیز کاهش یافته، درباره کاهش قیمت تبلت تصریح کرد: با توجه به اینکه رجیستری برای تبلت انجام نمی شود، بازار قاچاق این کالا رونق دارد و برای بازرگانان هم صرفه اقتصادی ندارد که با کالاهای آنها رقابت کنند. از طرف دیگر به دلیل همین شرایط، نمی‌توان دقیق درباره نوسانات قیمت تبلت اظهارنظر کرد؛ اما آنچه مشخص است این که باید در تبلت و سایر کالاهای الکترونیکی هم شاهد چنین کاهش قیمتی باشیم و اگر این اتفاق رخ ندهد، باید فروشندگان و سایر ذینفعان پاسخگو باشند.

هند با سریع‌ترین رشد اقتصادی در آسیا روبرو خواهد شد

گزارش جدید بخش تحقیقات بانک یوبی‌اس تخمین می‌زند رشد اقتصادی هند در سال ۲۰۲۲ به بالاترین سطح در چند دهه اخیر برسد و سریع‌ترین رشد را در بین کشورهای آسیایی به ثبت برساند. تانوی گوپتا جین، اقتصاددان یوبی‌اس هند می‌گوید: وضعیت کرونا در هند در حال حاضر تثبیت شده است. ما انتظار داریم اقتصاد هند در سال مالی ۲۰۲۲ با رشدی ۱۱.۵ درصدی روبه رو شود. او ادامه داد: در حالی که رشد اقتصادی هند در سال مالی ۲۰۲۲ می‌تواند به بالاترین سطح در چند دهه اخیر برسد، اما این رشد بیشتر منعکس‌کننده کوچک‌تر بودن اقتصاد در سال مالی ۲۰۲۱ می‌باشد. باید اشاره کرد که در سال مالی ۲۰۲۱ اقتصاد هند با رشد منفی ۷.۵ درصدی روبرو خواهد شد. در ادامه گزارش بانک یوبی‌اس تخمین زده می‌شود، رشد اقتصادی این کشور در سال مالی ۲۰۲۳ با عادی شدن شرایط مالی جهانی به ۶ درصد کاهش یابد.

طلا جای دلار را گرفت

داده های منتشره توسط بانک مرکزی روسیه نشان می دهد تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۲۰ سهم طلا از ذخایر طلا و ارز این کشور به ۲۲.۹ درصد افزایش یافته و این در حالی است که سهم دلار از این ذخایر با کاهش ۲درصدی نسبت به سهم سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به ۲۲.۲ درصد رسیده است. بدین ترتیب برای نخستین بار در تاریخ روسیه، ذخایر طلای این کشور بیش از ذخایر دلاری آن بوده است. علاوه بر دلار، دیگر ارز مهم غربی یعنی یورو نیز شاهد کاهش سهم خود در سبد ذخایر روسیه بوده و سهم آن از ۳۰.۶ درصد به ۲۹.۵ درصد کاهش یافته است. در طرف دیگر سهم یوان نیز از کل ذخایر از ۱۳.۲ درصد به ۱۲.۲ درصد رسیده است. ارزش ذخایر طلای روسیه اکنون چیزی حدود ۱۲۴.۶ میلیارد دلار برآورد می شود. در چهار سال اخیر میزان ذخایر طلا و ارز روسیه غالبا صعودی بوده است و مدیران بانک مرکزی این کشور امیدوارند، این مساله باعث کاهش نوسانات بازارهای مالی و آسیب پذیری در برابر تکانه های خارجی نظیر تحریم ها شود. ذخایر طلا و ارز روسیه شامل ارز، طلا و حق برداشت مخصوص از صندوق بین المللی پول است. 

فراخوان ۵۶۰۰۰ خودرو برای رفع مشکلات نرم افزاری

فولکس واگن ۵۶ هزار مدل پرفروش «گلف» خود را برای رفع مشکلات نرم افزاری که بر سیستم سرگرمی و دوربین معکوس تأثیر می‌گذارد، فراخواهد خواند. بر اساس اعلام این شرکت، این مشکل در خودرو‌های سری گلف ۸ که اخیرا و تا جولای ۲۰۲۰ تولید شده، وجود دارد. سخنگوی این شرکت گفت: این فراخوان اجباری نیست بلکه «اقدام داوطلبانه خدمات» است. فولکس واگن سال گذشته مجبور شد تا عرضه کردن گلف ۸ به بازار را به علت مشکلات نرک افزاری به تعویق بیندازد.

صادرات کره‌جنوبی ۱۵ درصد سقوط کرد

اداره آمار کره‌جنوبی اعلام کرد صادرات این کشور در ده روز اول ژانویه به علت کاهش تعداد روزهای تجاری با سقوطی دو رقمی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته روبه رو شده است. صادرات که نیمی از اقتصاد صادرات محور کره‌جنوبی را تشکیل می‌دهد در دوره ۱ تا ۱۰ ژانویه به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسید که این میزان سقوطی ۱۵.۴ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. واردات کره‌جنوبی هم در این بازه ۱۰ روزه ۲۲.۹ درصد سقوط کرده و به ۱۱.۸ میلیارد دلار رسید. باید اشاره کرد که در این بازه تعداد روزهای تجاری ۱.۵ روز نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود و بنا بر این متوسط صادرات روزانه در واقع ۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد هم داشته است. در ماه نوامبر صادرات کره‌جنوبی ۴ درصد رشد کرد و با ریکاوری تقاضای جهانی برای خرید کالاهای این کشور، در ماه دسامبر جهشی دو رقمی را به ثبت رساند.

بوئینگ بدترین سال تجاری خود را پشت سر گذاشت

بوئینگ بدترین سال فروش هواپیمای خود را در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند. پاندمی کرونا هم به مشکلات بزرگ بوئینگ که به علت سقوط و زمین‌گیر شدن ۷۳۷ مکس به وجود آمده بود، افزود. بهبود اقبال جهانی به هواپیمای ۷۳۷ مکس در پایان سال ۲۰۲۰ باعث شد تا وضعیت بد بوئینگ اندکی بهبود یابد. در ماه دسامبر شرکت‌ها با سودجویی از وضعیت به وجود آمده برای این مدل از بوئینگ و کاهش قیمت آن دوباره به خرید آن روی آوردند. بوئینگ در گزارش جدید خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد: این شرکت در سال ۲۰۲۰ موفق شده است سفارش ساخت ۱۸۴ هواپیما را به دست آورد که بیش از ۸۰ فروند آن سفارش ساخت هواپیمای مکس ۷۳۷ بوده است. مشتریان بوئینگ امسال سفارش ساخت بیش از ۶۵۰ فروند هواپیما را کنسل کردند. بوئینگ با احتساب سفارش هایی که احتمال می‌داد دیگر در این سال به دست نیاورد، ۱۰۰۰ هواپیمای در حال ساخت را از خط تولید خود خارج کرد. بوئینگ در تنها ۱۵۷ هواپیما در سال ۲۰۲۰ تحویل داد. رقیب اصلی بوئینگ، ایرباس، هم در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر پاندمی کرونا با سقوط ۳۴ درصدی تحویل هواپیما روبه رو شد و ۵۶۶ هواپیما را به مشتریان تحویل داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
من تا دیروز که سهاممو با ۲۸ درصد ضرر فروختم سهامداربودم و به بورسی ها توصیه میکنم تا ارزش سهامتون ازاینکه هست پایین ترنیامده بفروشیدش
این بورس دیگه بورس بشو نیست و شاخص کل تاپایان سال به زیریک میلیون واحدسقوط خواهدکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
....با برداشت شدن قیمت از سایت ها قیمت ها می
رودد در تلگرام.واتساپ.و.....اونجا دیگه بیشتر هر کی به هرکی وهرج ومرج است.
ناشناس
| - |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
انتظار درآمدهای نجومی یکشبه از بورس نباید داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
مردم فریب تبلیغات شبانه روزی برای سرمایه گذاری دربورس را خوردند وبه خاک سیاه نشستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
قیمت های اعلامی در سایتها معمولا قیمت کارشناییه که توسط کارشناسان رسمی تعیین میشه. با عدم درج قیمتها صرفا جلوی شفاف سازی این قیمتها گرفته میشه و زحمت خریدار و فروشنده دوچندان میشه و البته افزایش قیمت نجومی در معرض عموم گذاشته نمیشه و نارضایتی و ناامیدی مردم شاید کمتر بشه و دوصدالبته از جانب نماینده ها به خاطر مشخص نبودن قیمتها فشار کمتری روی وزیر میاد ؛ ولی چیزی از واقعیت جامعه نمی کاهد .
قیمت مسکن تابعی از قیمت مصالح، دستمزد ، زمین ، عوارض و سود سازنده است
دستمزد را که وزیر نمیتونه کاری کنه و تعیین کنه
سود سازنده هم همینطور
عوارض را شاید بتونه کاریش کنه که اون هم خیلی تاثیر نداره
میمونه زمین و مصالح
زمین را نمیدونم در وسط شهر چطور میشه قیمتش را پایین آورد. ولی میشه با واگذاری زمین های اطراف شهرها و بصورت ارزان قیمت و بصورت شهرک شهرک کاری کرد. والبته
قیمت مصالح را شاید بتوان برای مصالح اصلی علی الخصوص در مورد میلگرد و سیمان که الان کارخانه ها دارن سودهای بسیار بالا می برند با کم کردن حاشیه سود کاری کرد. البته اقتصاد دستوری و قیمت گذاری دستوری را همه می دانیم که شکست خورده است و به جایی نمیرسه.
پس بهتره که
زبان بریده به کنجی خموش و صم بکم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
بورس چند سال است که دیگه بورس نیست برای رسیدن به قیمت واقعی شاخص باید خیلی دیگه بیاد پایین
وزیر راه: شدیدا مخالف درج آگهی‌های فروش مسکن هستم....
.... در طول دوران عدم درج آگهي قيمت مسكن در مناطق تهران بعضا بيش از 10 برابر شد و معامله شد و تثبيت شد و حتي دولت ... بهش استناد دراه ميكنه
يعني پذيرفته شد

چه كردي در مدتيكه درج نبود
اينجوري حداقل پول تماس مردم نميدن...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
مثلا اون موقع که درج نشده بود خیلی تحت کنترل بود؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
منفی دادم به خاطر عملکرد بسیار ضعیف وزیر راه و شهر سازی و کل دولت.
اما با نظر ایشان در مورد عدم درج قیمت مسکن که هر کسی هر قیمتی دوست دارد رو درج می کند کاملا موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
چرا قیمت واقعی درست نمی شود چرا با سوداگران املاک دلار ها بر خورد نمی شود قیمت های واقعی نوشته شود پنچاه درصد این قیمت ها بی عدالتی گران‌فروشی است چرا مسولین جلوی این سوداگران را نمی گیرند مکر قانون جنگل است که این قیمت ها می نویسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
یک روز مسئولین در حال حذف واسطه ها هستن تا مردم مستقیم در ارتباط باشن وروز بعد میاندازن گردن این اپلی کیشنها که مردم رو بدون واسطه وصل میکنند.اصلا هیچ چیز هم ربطی به ارزش پول نداره!!!ا
کو مدیریت حضرت عالی
طرف خونه شو هرچقدر که دوست داره قیمت میزاره میگه نمیخوای نمی فروشم
چجور مدیریته این
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
میخوای با تیربار بره بالا سرش بگه بفروش؟
ولی محض اطلاعت عرضه که بره بالا قیمت میاد پایین
نه ترس که بره بالا
ناشناس
| - |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
خوب نفروشد زورکی که نیست با عرضه مسکن خودش مجبور می شود بفروشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
پس هر قیمتی که تو بهم گفتی خونمو میفروشم. همه چی گرون شده خب کسی که خونشو میخواد بفروشه هم دوست حتما میخواد جای دیگه سرمایه گذاری کنه. نمیشه که مفت بذاره، قیمت واقعی بر اساس عرضه و تقاضاس. الان دیگه شما میخواهید تو استانهای دیگه هم خونه بگیردید گرونه و داره آرزو میشه برای خیلیا. من موافق ارزونی ام ولی نه اینکه خونمو بفروشم و بخوام جای دیگه بخرم نتونم. همه چی باید متناسب بره بالا. این از یک طرف . من که کارمند شرکت خصوصی ام هر روز درآمدم کمتر میشه چون مثل تورم نمیره بالا. مسولین محترم بیان یه تورم 100000 درصدی بدن و حقوقمونو ثابت نگه دارن و تا 50 سال قیمتا ثابت باشه. مردیم از اینکه قیمت هیچی مشخص نیست. ثبات اقتصادی مهمه نه اینکه قیمت چی چی باشه. اگه خونه کم باشه گرون میشه. و اینکه توروخدا تورو جون هرکی دوست دارید اینقدر تو تهران زمین نفروشید، اینقدر تراکم ندید. این شهر دیگه به حد انفجار رسیده. یکم تو شهرای دیگه خونه سازی کنید و مراکز استان ها و روستاهارو تقویت کنید. کسی که خونشو نتونه بفروشه نمیتونه مهاجرت الکی به تهران کنه. من تهرانی نیستم و این شهر تا چند سال دیگه نمیتونم زندگی کنم ولی واقعا اینقدر که میگن تهران سرمایه هست و امکانات هست اصلا اینطور نیست. اتفاقا همه جای تهران خیلی شلوغه و نسبت به جمعیتش خیلی هم کم امکانات داره. اینقدر این شهر رو به انفجار نزدیک نکنید. نصف وقت مردم به جای اینکه کنار خانواده و تقویت بنیان خانواده و استراحت و تفریح و کارهای علمی باشه تو این ترافیک لعنتی هدر میره. فقط برا بالا شهر تهران خوبه که خداروشکر مسولان فقط اونجارو میبینن و نگاهی به قشری تو تهران داشته باشند که کسل سرد و بی روح هر روز دارند کارهای تکراری انجام میدن. تو شرکت ما خانمای ازدواج نکرده خیلی زیاده و قطعا جاهای دیگه هم اینطوریه. اینقدر مجرد اضافه شدن برای نسل بعد خیلی فاجعس. همه ما اینو میدونیم و راه حل اتفاقا ساده ای داره ولی کسی نمیخواد از محدوده میزش بیشتر فکر کنه و تلاش کنه. تا دیر نشده باید کاری کرد. البته همین الان خیلی دیره. من نمیتونم فرزندم تو چنین فضایی بزرگ بشه. اونهای که از تهران بدتون میاد.منم تهرانی نیستم به والله ولی اینجا واقعا زندگی سخته و فقط برای پولدارا که شاید 1 درصد شهر باشند زندگی خوبیه و خیلی از پولدارا هم آرامش ندارن. همه یه جورایی درگیریم. صمیمیت و هوای گذشته و بازی های کوچه دیروز آرزومه
اقای وزیر راه قیمت تابع عرضه و تقاضا است پس لطفا در بورس هم قیمت دستوری تعیین کنید؟؟؟؟ شما همون عوارض خروج از کشور را که ده برابر کردین بیارین پایین
اقای وزیر عاشق پاک کردن صورت مسئله هستند...
...تا همین امروز که قیمت ها هم نبود قیمت مسکن بازهم افزایشیه و حرف ایشون محلی از اعراب نداره که با نبود قیمت در سایت ها قیمت کاهشی و تثبیت میشه!!!
آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف ‌در سال آینده رایگان است
امسال تو بوق و کرنا می کنند برای سال بعد که نیستند و به گردن دیگران می اندازند!!!!!!!!!!!! علی برکت الله.
رییس جمهور بیاد جواب بده در مورد بورس مگه ما پولمون را پیدا کرده بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
خب تو چرا گول خوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
دوست عزیز تو به حرفهای رئیس جمهور وارد بورس نشدی بخاطر طمع زیاد که شنیدی روزانه اینقدر سود میده وفلانی100میلیون سهام خریده شده900میلیون بخاطر طمع رفتی نوش جونت تا تو هستی طمع وبازار رااشفته نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
آن موقع که دویست درصد سود میبرید سفره مردم را بورس جمع کرده حالا پایین آمده طلب کار هستی این گرانی های ناحق مقصر دولت بورس سوداگران هستند
جناب وزیر، درج نکردن قیمت مسکن صرفا باعث تبادل یک پیامک بین خریدار و فروشنده می شود، به جای این حرف ها، بهتر است تدبیری برای افزایش ساخت و عرضه مسکن و همینطور کاهش قیمت مصالح ساختمانی انجام بدید.
بهتراست قیمتهادرسایتهای خریدوفروش مسکن راشطرنجی کنند شبیه چهره مجرمین ، تنهاکشوری هستیم که بعضی ازاینکه بازارمسکن رونق پیداکندوایجاداشتغال درصنعت ساخت وسازگرددوتاحدوی بیکاری وکارهای کاذب کمترشودمخالفندبسیاری ازکشورهای توسعه یافته ویادرحال رشد ونیزهمسایگانمان تمام تلاششان رونق بازارمسکنشان است کشورهائی چون ترکیه وغیره که ازنعمت نفت بی بهره هستند به خارجیهائی که درکشورشان سرمایه گذاری درخریدمسکن ویاساخت آن کنندملیت میدهندواقتصادشان رارونق میبخشند ماتلاش میکنیم این صنعت رانابودکنیم وبجایش بیکاری رارونق بخشیم وباپرداخت یارانه به آنهائیکه روزی دراین صنعت شاغل بودندبرایشان کارناچیزی کنیم بجای کاروتلاش خودشان ولی آیاواقعا‌ًبه عواقب امنیتی کردن فعالیتهای اقتصادی فکرکرده اند درخاتمه باید گفت که اگرقیمتهادرسایتهااعلام شودگاهاًافرادفروشنده ترغیب میشوندبخاطررقابت قیمت خودرا پائین بیاورندکه بسود هردوطرف خریداروفروشنده خواهدشد
چهارشنبه ۲۴ دی
سقوط بورس باشدت ادامه دارد وشاخص کل دراستانه ورود به کانال یک میلیون وصدهزارواحدی قرار دارد همه فروشنده اند وخریداری وجودندارد
حداقل تو دیجیکالا که قیمت گوشی موبایل افزایش هم داشته!
تابناک یادته چند ماه پیش میگفتی ارزش بازار سرمایه ایران با ارزش بازار سرمایه ترکیه یکی شد و افتخار میکردی . الن برو ارزش بازار سرمایه دو کشور را از 6 ماه پیش تا الان مقایسه کن و ببینید .

800 واحد ترکیه از اون زمان تا حالا صعود داشته ایران برعکس 900 واحد نزول داشته .
بهتر نیست وزیر محترم راه و شهرسازی به جای اینکه با جلوگیری از درج آگهی های خرید و فروش املاک مردم را به دردسر بیندازد، ضابطه ای برای تعیین قیمت املاک تعیین و ابلاغ کند تا از تعیین قیمت سلیقه ای جلوگیری شود؟

عنداللزوم می توانیم در این خصوص بیشتر صحبت کنیم.
این وزیر راه هم حکایتی است. حالا این مدت قیمت مسکن در آگهی درج نشد قیمت ها بالا نرفت. بجای چسبیدن حواشی اصل کار راه اصلاح کنید
شما میگید برق نداریم مردمو تحت فشار قرار قرار میدین برقشونو قطع میکنین میگید صرفه جویی کنین اونوفت به پاکستان برق صادر میکنین و برنجی که خودمون تولبدکنندشیم وارد میکنین؟
...
خدمت آقایان و خانمهای مسئول در کشور عارضم که این ارزانی ها کجاست که مردم نمیبینند ؟ شما در این دو سال تقریبا هر ماهه همه اجناس و ملک و ... را 100% گرانتر شده
برای خرید یا اجاره مسکن حتی در شهرهای دور هم قیمتهای نجومی به شما میدهند (حتی مسکن مهر) و در بازار هم چیزی از ارزانی مشاهده نمیشود . لطفا راهنمائی کرده و آدرس مغازه را بدهید یا بفرمائید از کجا خرید میکنید!!! احتمالا در محل شما ارزانی شده و یا وجهی برایتان تزریق کرده اند که این گرانی ها به چشمتان نمی آید .
آقای وزیر راه، آیا افزایش سه سال اخیر قیمت مسکن بابت ثبت قیمت در آگهی ها بوده ؟؟؟!!!
کمی تفکر
راست میگه از زمانی که قیمت ها به سایت برگشت دوباره ماشین گران شد
جناب وزیر مسکن
جلوی اگهی را گرفتن که وزیر نمیخواهد
ما وزیر مسکنی نیاز داریم که قدرت متعادل کردن قیمت مسکن ، با بودجه های مردم عادی نیازمند مسکن را داشته باشد
در قبل از انقلاب :
اکثر کارمندان دولت ،فقط بعداز ۵ سال خدمت میتوانستند معادل ۵۰ برابر حقوق خودرا بعنوان وام مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ بهره ۴ درصد دریافت نمایند
کمترین تحصیلات مورد لزوم برای استخدام کارمندان در ان زمان هم ، حداقل داشتن دیپلم متوسطه بود
یک دیپلمه بعد از ۵ سال خدمت در حدود ماهیانه ۱۵،۰۰۰ ریال ناخاص حقوقش بود که میتوانست بابت ان هقتادوپنج هزار تومان وام بگیرد.
در ان زماه ،بالاترین و گرانترین خیابانهای تهران ،،همین خیابان میرداماد کنونی بود که بهترین و گرانترین اپارتمانهای موجود در تهران ،در ان خیابان معامله میشدند
حداکثر قیمت اپارتمان در خیابان میرداماد در ان زمان ، از قرار متر مربعی هزار تومان بود
یعنی ان جوان دیپلمه قادر بود تا فقط بعدار ۵ سال کارکردن برای دولت ، صاحب یک اپارتمان ۷۵ متری در بهترین و گراننرین نقاط تهران باشد.
جناب وزیر مسکن:
فرض میکنیم که فعلا درجه تحصیلی لیسانس ،جای درجه تحصیلی دیپلم را گرفته است
حالا شما بجای دستور برعدم نشر اگیهای قیمت دار
بهتر است کاری کنید که مثلا یک لیسانسیه کارمند دولت بتواند بعد از ۵ سال خدمت برای دولت ، با ۵۰ برابر ناخاص حقوق ماهیانه اش ، یک اپارتمان حداقل ۷۵ متری در بهترین و گرانترین مناطق امروز تهران که حول وحوش الهیه ، ،زعفرانیه و یا فرمانیه است ابتیاع نماید
جناب وزیر مسکن
تازه با انجام چنین کاری ،دقیقا شما امتیازات فقط حدود ۴۵ تا ۵۰ سال پیش را احیا کرده اید در حالیکه :
مردم انقلاب کردند ،،شهید دادند که زندگی بهتری داشته باشند
نه اینکه شما فقط به فکر پاک کردن صورت مساله و عدم درج اگهی های مسکن قیمت دار باشید که در حقیقت به مثابه آب در هاون کوبیدن است
واردات برنج در مقابل صادرات برق به پاکستان!!!!
شماها برق کشور خودمون رو هم نمیتونید تامین کنید این حرف ها چیه؟ .....
اقای اسلامی عزیز:
درج نکردن قیمت مسکن در سایتها و اجبار به تماس تلفنی با تک تک آگهی ها نه تنها باعث کاهش قیمت مسکن نخواهد شد بلکه بازار را غیر شفاف خواهد کرد....و فقط باعث دردسر بیشتر فروشنده و خریدار می گردد.
برای مبارزه با گران شدن مسکن باید سوراخ دعا را جای دیگر گشت
بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر حل مسئله بود....
به نظر من همه اینها به خاطر یارانه است..بیایید همه یارانه هارا ببخشیم تا اوضاع به روال عادی برگردد.مگه با ماهی ۴۵ تومن چی میشه خرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
ممنون از آقای وزیر بابت این کار. بله واقعا درج مبلغ در سایت توی مردم توهم ایجاد میکنه. به عنوان مثال صاحبخانه من یه پیر مرده که پارسال خونه 100 متری رو به من اجاره داده بود به قیمت 55 میلیون پول پیش و ماهی 3 میلیون اجاره. امسال به من زنگ زد و گفت من توی سایت دیوار دیدم که این مبلغ خیلی ارزان است و طبق قیمتهای سایت دیوار اجاره رو تقریبا 3 برابرافزایش داد و گفت که باید 140میلیون پول پیش بدهی و ماهی 5 میلیون اجاره. تو رو خدا نزارین این قیمتها در سایتها درج بشه
درج آگهی هم جزو وظایف وزیر راه تعریف شده؟
برق صادر کنیم پلاستیک بخریم
من نمی فهمم امسال که مشاغل تق و لقه مدارس تا حالا بسته بودن پس طبیعتا مصرف گاز باید کمتر باشه پس این ماجراها چیه؟
لطفا" دستور فرمایید من بعد از درج قیمت روی همه کالاها خودداری شود تا ارزان شود...
کشور خودمون برنج تولید میشه چرا باید برقی که داره قطع میشه رو صادر کنیم به جاش برنج وارد کنیم متاسفانه سیاست های اقتصادی و سیاسی غلط باعث شده مشکلات مردم بیشتر بشه هر روز
آب، برق و گاز مشترکان کم‌مصرف ‌در سال آینده رایگان است.............!!!!

منظور چینی ها و عراقی هاست که البته کم مصرف هم نیستند بخصوص چینی ها!!!!!
بورس شاید به صفر برسه اگر تدبیر باشه تا اطلاع ثانوی نمادها بسته میشه
اگر سکوت کنید بهتر است با پانصد میلیون هم نمیشه 50متر اجاره کرد...
بلاخره مردم چگونه ارزش سرمایه خودشون رو حفظ کنند ؟ سال 93 پانزده میلیون پول گذاشتم بانک که اون موقع میشد 15 تا سکه باباش خرید . الان بانک به من چهل میلیون تومن با سودش داده که با چهل میلیون میشه 3 تا سکه خرید . یعنی 5 سال پول من دست بانک بوده و 25 میلیون هم سود همراه پول خودم یکجا داده که فقط میتونم 3 تا سکه بخرم . پس بهترین راه حفظ ارزش پول دلار ، سکه ، ملک و هر چیزی که بشه ارزش پول رو حفظ کرد . خدا به فریاد اون کسی برسه که با دست فروشی کنار خیابون اندک پولی رو برای جهیزیه دخترش پس انداز کرده و صبح که از خواب بیدار میشه میبینه پولش تبدیل به کاغذ پاره شده
مثلا درج قیمت خودرو رو از سایتهای خرید و فروش حذف کردید چی شد آیا قیمت خودرو پایین اومد یا چی شد ؟
بعد اگه قیمت مسکن رو از سایتهای فروش حذف کنید که بدتر از خودرو میشه. اینجوریکه نمیشه مگه به ملت از طرف خدا وحی میاد که بدونن قیمت خونه ایکه میخوان بخرن چنده.
...
وضعیت بورس نشانه وضعیت کشور است
اقای وزریر با پاک کردن صورت مسئله مشکل حل نمی شه
قیمت مسکن تابعی از هرچه باشد در خرید وفروش ملک قبض اب و برق و گاز به نام خریدار انتقال یابد در غیر این صورت جریمه سنگین و خیلی سریع دلالها بیرون خواهند رفت و قیمت کاهشی می شود
چرا مخالفی که صنف دلال بنگاه داران منحل شود ..؟؟؟؟؟.خانه از طریق اگهی بدون قیمت چه در اینترت چه در کوچه و خیابان ارایه شود .مورد پسند خریدار قرار گیرد ..هر دو فروشنده و خریدار .به دادگستری مراجعه کنند .کارشناس دادگستری قیمت تمام شده خانه را تعیین کند با سود 10 درصدو دادن برگه قانونی دست فروشنده و خریدار بدهد که در هیچ زمانی دیگر نباید بیش از این خانه تعیین شده قیمت .به هیچ قیمتی فروخته شود ..در دفاتر اصلی دولت ثبت شود .....چرا با قانون مخالفید ..به خاطر یک کد رهگیری هر بنگاه معاملاتی ساعتی 25 میلیون کاسب بشود ...........
با سلام
بنظر میرسد که دستهایی در پشت این قیمت ها وجود دارد و وزارت مسکن و دولت باید لایحه ای برای دریافت مالیات شدید از قیمت گذاری تدوین و به مجلس ارسال نمایند . به عبارتی لایحه ای که مالیات متناسب با قیمت ها را از فروشنده دریافت نماید تا کسی جرات افزایش قیمت را نداشته باشد . جدول قیمت ها و مالیات پیشنهادی :
1- میزان اخذ مالیات برای فروش هر متر مربع اپارتمان در کلانشهره ها تا 10 میلیون تومان مجانی باشد .
2- میزان مالیات برای فروش هر متر مربع بین 10 میلیون و یک و ریال تا 15 میلیون تومان 10 درصد قیمت
3- میزان مالیات برای فروش هر متر مربع بین 15 میلیون و یک ریال تا 20 میلیون تومان 15 درصد قیمت
4- میزان مالیات برای فروش هر متر مربع بین 20 میلیون و یک ریال تا 25 میلیون تومان 20 درصد قیمت
5- میزان مالیات برای فروش هر متر مربع 25 میلیون و یک ریال تا 30 میلیون تومان 25 درصد قیمت
6- میزان مالیات برای فروس هر متر مربع بین 30 میلیون و یک ریال تا 50 میلیون 35 درصد قیمت
7- میزان مالیات برای فروش هر متر مربع بالای 50 میلیون تومان 50 درصد قیمت باشد .
این راه بهترین روش برای کنترل قیمت و مانع از سوء استفاده خواهد بود . البته اگر اقازاده ها و سازمانها و نهادهای کاسب و بانک های رانت خواد چنین اجازه ای را بدهند . براحتی عملی خواهد شد. در این صورت مسکن از تجارت خارج شده و تمام مردم خواهند توانست از مسکن برخوردار شوند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل