بازدید 6023

گفتگو‌های سازنده راهکار ایجاد امنیت پایدار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گفتگو‌های سازنده منطقه‌ای می‌تواند موجب ایجاد امنیت پایدار و ثبات در خلیج فارس شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸ 13 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس از اردبیل، محمود عباس زاده مشگینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به درخواست برخی همسایگان مبنی بر گشودن باب گفتگو بین ایران و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، اظهار کرد: برقراری ارتباط حسنه با همسایگان از جمله اولویت‌های سیاست خارجی ایران اسلامی است.

وی افزود: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی، اقتصادی و جمعیتی است لذا همواره کمک‌رسانی به کشور‌های همسایه را در راهبردهایش قرار داده است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همواره از گفتگو‌های سازنده استقبال کرده‌ایم، اما ملاحظاتی نیز وجود دارد؛ در واقع برخی از این کشور‌ها باید برای تحقق مذاکرات سازنده از بیان موضوعات ضدگفتمانی خودداری کنند و به تامین منافع ملی و رسیدگی به مطالبات ملت‌هایشان بپردازند.

عباس‌زاده تصریح کرد: در واقع تکیه بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای ایجاد امنیت پایدار اقدام مناسبی نیست لذا کشور‌های هسایه می‌توانند با برقراری گفتگو‌های منطقه‌ای به سمت ایجاد ثبات و امنیت با بهره‌گیری از توانمندی خودشان حرکت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بین ملت‌های همسایه، انتظار می‌رود برخی از این کشور‌ها تحت تاثیر القائات ایالات متحده قرار نگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان