بازدید 17639
سخنگوی صنعت برق:

علت خاموشی‌های امروز شهرها چه بود؟

محدودیت عرضه گاز سبب شده نیروگاه‌ها نتوانند نسبت به تامین سوخت گاز اقدام کرده و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شده‌اند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 12 January 2021

به گزارش تابناک، سخنگوی صنعت برق با اشاره به برخی خاموشی‌ها در تعدادی از کلان‌شهرهای کشور از جمله پایتخت، گفت:‌ این خاموشی‌ها ناشی از کمبود سوخت نیروگاه‌هاست.

«مصطفی رجبی‌مشهدی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با  ایرنا افزود: به دلیل افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی ناشی از افزایش سرما، عرضه سوخت گاز به نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه شده است.

وی بیان‌داشت:‌ این محدودیت عرضه سبب شده نیروگاه‌ها نتوانند نسبت به تامین سوخت گاز اقدام کرده و به همین دلیل برخی از آنها خاموش شده‌اند که همین مساله موجب بروز خاموشی‌ها شده است.

رجبی‌مشهدی، از تلاش برای تامین سوخت جایگزین برای این نیروگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان‌کرد: ‌طی ساعت‌های آینده و با عرضه سوخت این خاموشی‌ها برطرف خواهد شد.

وی بر لزوم رعایت صرفه‌جویی از سوی مشترکان تاکید کرد و گفت:‌ صرفه‌جویی در مصرف انرژی سبب می‌شود اعمال خاموشی‌ها کمتر شود.

 اکنون میزان مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴.۵ درصد افزایش یافته که ناشی از شیوع بیماری کرونا و بخش عمده آن مربوط به مصرف برق در بخش صنایع کشور پس از بازگشایی‌ها است.

در پایان بهار امسال رکورد ۵۷ هزار مگاوات در مصرف برق به ثبت رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ هزار مگاوات افزایش داشته است، به همین علت تا خردادماه حدود ۶۰ میلیون لیتر نفت‌ گاز در نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۷
مسئولان و مدیرانی که ده ها میلیونی حقوق می گیرند نمی توانند تامین گاز و برق یک شهر پیش بینی کنند در تابستان با گرما غافلگیر می شوند در زمستان با سرما
پاسخ ها
ساعد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
چرا. ولی پیش بینی نکرده بودن بیت کوین می شه 40 هزار دلار و چینی ها برای استخراج به ایران هجوم میارن
دومین کشور دارای ذخایر گازی جهان باشی و هنوز لنگ قطعی گاز!دارید چکار می کنید در این کشور؟!!
الان شما اون سرما و مصرف بيرويه گاز خونگي رو به ما نشان بده . سرما تو كدوم كلانشهر داره بيداد ميكنه ؟ الان كليه مدارس هم كه تعطيلن .
بهتر نيس بگين مصرف بيرويه برق براي استخراج بيت كوين به نيروگاها فشار اورده .
البته اينجا بازم مردم بايد مشكل رو حل كنن .
بقول رییس دولت که فرمودند کسی از مردم اصلا متوجه گران شدن اجناس نشد الان هم در مورد قطع برق اصلا کسی متوجه نشد شما هم چیزی ندیدید شایعه است
جالب اینه که تمام مدارس دانشگاهها رستوران ها ... تعطلیل هستن هوا که خیلی سرد نشده نکنه بازهم برای گاز هم خوابی دیدن یا رانتی هست
آب و هوایی پاریس
راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر با این همه هزینه دادن به روسها چی شد ؟
بعد از چهل سال اوضاع اینطوریه
خداروشکر که در منازل سرویس بهداشتی و حمام داریم
دلیلش این بود که یه کاری کنند که مردم خواهش کنند که مازوت بسوزونند
سلام
اگر کرونا نبود و مدارس ، دانشگاه ها و ... باز و فعال بودند، وزارت نیرو چه میکرد برای تأمین برق
آقایان این سالها در خواب زمستانی عمیق بودند و یادشان نبود که مصرف برق رشد دارد و باید نیروگاه های جدید بسازند و ...
حالا یا آلودگی هوا را تحمل کنید یا خاموشی ها را!!!!!!!!!! حق انتخاب با شماست اینها خدمتگذاران مردم هستند که راه حلها را نشان می دهند. علی برکت الله.
برق و گاز مجانی برای کشورهای همسایه بهتر است که میبرند و پولش را هم نمیدهند.
هوا سرد تر شده يا پخت و پز مردم بيشتر شده كه گاز كم آورديد!؟!؟؟
پس این انرژی هسته ای کی قراره به کمک ما بیاد؟مگه قرار نیست برای مصارف صلح آمیز باشه پس چی کار می کنن؟
بعد میگفتن نیروگاه هسته ای میخواهید چیکار تنها نیروگاه مطمئن برق هسته ای است که نذاشتن دارو دسته تاج زاده زیبالکام روحانی ها
کشوری که روی دریای گاز خوابیده فقط باید یه مشت مسئول دولتی بی عرضه تنبل داشته باشه که تو‌زمستون کمبود گاز داشته باشه
مدارس ، رستورانها و بسیاری از مراکز که تعطیلند پس پیدا کنید پرتقال فروش را
صداقت چیز خوبیه،،‌هفته هاست در مازندران خاموشی های نوبتی برقرار شده، فقط امروز نبود
استخراج بیت کوین چی؟!
علت بی تدبیری اردکانیان تدبیرگر بود
هيچ ربطي به استخراج بيت كوين نداره
زنگه ۴۰ سال مدیر نفت و گاز بوده...برین ازش بپرسین تو این مدت چیکار کرده!!! الانم که مدیره..ماشالاه بازنشستگی بیمعناست
باسلام:
اگر واقعا" کمبود گاز سبب این خاموشی ها می باشد چرا مثل سالهای گذشته که مناطق مرکزی هم از نظر دمائی سرد تر بوده اند این مشکل وجود نداشت و چرا ظرفیت پتروشیمی ها ی جنوب یا خوراک گاز را کاهش نمی دهند تا این کمبود جبران شود
آخه دروغگو ها مدارس و مراکز علمی و دانشگاهها که تعطیل هستن و برق و گاز مصرف نمیکنن در زمستان هم بطور معمول مصرف برق پایین می آمده به نسبت تابستان پس شما عرضه چه کاری رو دارید !!!
وقتی اینقدر گاز میسوزونین تا برق تولید بیت کوین رو تامین کنین، گاز کم میاد مجبور میشین مازوت بسوزونین. بعدش هم که به نیروگاه فشار میاد و برق قطع میشه میگین مردم زیاد مصرف کردن. الان که مدرسه ها و دانشگاه و خوابگاه و تالار و سینما و رستوران و.. تعطیلن کسی هم کولر روشن نمیکنه چه مصرف برقی توو خونه ها هست؟
سوء مدیریت ، تولید اورانیوم ، برجام ، تحریم ، تورم ، صادرات گاز و برق ، بیت کوین ، مازوت ، آلودگی هوا ، مشکلات تنفسی و مرگ و میر ، فرار سرمایه و منابع انسانی ، فقر و تنگدستی و فحشا و نبودن امنیت ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار