بازدید 23662
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «تابناک»

خبر موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF صحت دارد/ لوایح مربوط به fatf دوباره در مجمع مورد کارشناسی قرار می‌گیرد/ بررسی مجدد به معنای تایید نیست

اخیرا در رسانه‌ها عنوان شده بود که بر اساس موافقت رهبر انقلاب مقرر شده که مجمع تشخیص بار دیگر به حوزه بررسی کارشناسی لوایح مرتبط با FATF ورود کرده و به بررسی این لوایح بپردازند تا مبادا این گونه تلقی شود که رویکرد سیاسی بر رویکرد کارشناسی در این خصوص رجحان داشته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لوایح مربوط به fatf قرار است در جلسات آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام از نظر کارشناسی بررسی شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 12 January 2021

مجمع تشخیص مصلحت نظام

مساله بررسی دوباره FATF در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از خبر‌هایی است که این روز‌ها در محافل سیاسی و رسانه‌ها، اخبار متفاوتی در خصوص آن به گوش می‌رسد؛ تاییدیه و تکذیبه‌های زیادی را طی روز‌های اخیر در این خصوص شاهد بوده ایم، اما یکی از اعضای مجمع در این خصوص خبر قطعی داده و گفته که قرار است اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، بار دیگر لوایح مذکور را در جلسات آتی خود بررسی کنند.

به گزارش «تابناک»؛ برخی به ویژه از جریان اصلاح طلب بر این نکته تاکید زیادی داشتند که احتمالا لوایح مربوط به FATF با روی کار آمدن مجلس و دولت جدید، بار دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار خواهد گرفت و احتمالا به تایید خواهد رسید، اما «مصطفی میرسلیم» در این خصوص ابراز عقیده کرده، هرچند این لوایح بار دیگر در مجمع بررسی می‌شود، منزله تایید این لوایح نخواهد بود، بلکه قرار است کار کارشناسی مجددی در این باره صورت پذیرد.

موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF

اخیرا در رسانه‌ها عنوان شده بود که بر اساس موافقت رهبر انقلاب مقرر شده که مجمع تشخیص بار دیگر به حوزه بررسی کارشناسی لوایح مرتبط با FATF ورود کرده و به بررسی این لوایح بپردازند تا مبادا این گونه تلقی شود که رویکرد سیاسی بر رویکرد کارشناسی در این خصوص رجحان داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لوایح مربوط به fatf قرار است در جلسات آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام از نظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

بار دیگر لوایح FATF را بررسی می‌کنیم

«سید مصطفی میرسلیم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره خبر معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره موافقت رهبر انقلاب پیرامون بررسی مجدد لوایح مربوط به fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خبر مربوط به بررسی مجدد لوایح مربوط به fatf درست بوده و قرار است اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوباره بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: با توجه به موافقت رهبری پیرامون بررسی مجدد این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار شده است اعضای مجمع در جلسات آینده این طرح را بررسی کنند.

با نگاه علمی و کارشناسی بررسی‌های مجددی انجام می‌دهیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مبنای بررسی fatf در مجمع تشخیص این بار از نگاه و رویکرد کارشناسانه است و قرار است اعضای مجمع این لایحه را از زوایا و رویکرد‌های مختلف مورد کارشناسی قرار دهند.

میرسلیم خاطرنشان کرد: اعضای مجمع قرار است بر اساس یک رویکرد مبتنی بر نگاه علمی و کارشناسی در بازه زمانی تعیین شده بررسی fatf را در دستور کار قرار دهند.

بررسی دوباره لوایح FATF به معنای تایید آن‌ها نیست

وی تاکید کرد: نکته مهم و قابل اهمیتی که باید به آن اشاره کرد این است که بررسی مجدد لایحه fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام به معنای تایید یا رد این لایحه نیست و اعضای مجمع قصد دارند براساس یک نگاه مبتنی بر رویکرد کارشناسانه و از منظر حقوقی این لایحه را بررسی و تحلیل کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: آنچه از خروجی بررسی fatf در مجمع حاصل خواهد شد، بدون شک یک تصمیم مبتنی بر مصالح و منافع نظام است که با خرد جمعی حاصل شده است و قطعا مورد تایید ملت و مسئولان نیز قرار خواهد گرفت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار