بازدید 9444

بودجه‌سال‌آینده‌۳۲۰‌هزار‌میلیارد‌کسری‌تأمین‌مالی‌دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ‏از بودجه بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی نشده و با کسری مواجه است.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 11 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس از شهرری، سید علی یزدیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با تأکید بر لزوم رسیدگی به کمبود‌های موجود در اقصی نقاط شهرستان ری اظهار کرد: برای پرداختن به موضوعات و مشکلات مردم در استان تهران ۱۱ کارگروه متشکل از کارشناسان و علاقه‌مندان به موضوعات شهری و روستایی تشکیل شده که در زمینه‌های تأمین آب روستایی، گردشگری، صنایع دستی، تأمین برق، فرهنگ، ورزش و ... برای احصاء چالش‌ها تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی این روز‌ها درگیر تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ است، گفت: ‏از بودجه بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی نشده و با کسری مواجه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کل بودجه وزارت ورزش و جوانان ۱۴۰۰ میلیارد تومان تعیین شده و بودجه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری که سال گذشته در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده برای سال ۱۴۰۰ احتمالاً به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

یزدیخواه تصریح کرد: باتوجه به میزان بودجه اختصاصی به حوزه میراث فرهنگی در جلساتی با وزیر میراث از عدم توجه به میراث فرهنگی و لزوم نگهداری و مرمت آثار باستانی شهرستان ری گلایه‌هایی داشتیم که بودجه بسیار کم میراث فرهنگی را دلیل این عدم رسیدگی‌ها عنوان می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اولویت فعلی برای رسیدگی در شهرستان تأمین آب شُرب روستایی است و از ۸۰ روستایی که با کمبود آب مواجه بودند تا به حال مشکل ۲۰ روستا برطرف شده و اولویت‌های بعدی پرداختن به تأمین آب کشاورزی و معضلات زیست محیطی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار