بازدید 18669
۷
پیمانه اقتصادی

جهانگیری: می‌گویند دلار ۴۲۰۰ تومانی کار فلانی بوده/ مرکز آمار: میزان بیکاری کاهش یافت/ قیمت دلار ثابت ماند/ ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس قرمز بسته شد، وزیر صمت: مدافع سهامداران خرد بورس هستیم، صادرات غیر نفتی امسال ۲۶ میلیارد دلار شد، صادرات نفت به کمتر از ۸ میلیارد دلار رسید، منابع دولت به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارز‌های مجازی در ۲۴ ساعت گذشته به باد رفت و شیب نزولی طلای جهانی تندتر شد را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 11 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس قرمز بسته شد، وزیر صمت: مدافع سهامداران خرد بورس هستیم، صادرات غیر نفتی امسال ۲۶ میلیارد دلار شد، صادرات نفت به کمتر از ۸ میلیارد دلار رسید، منابع دولت به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت، ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارز‌های مجازی در ۲۴ ساعت گذشته به باد رفت و شیب نزولی طلای جهانی تندتر شد را در بر دارد.

شاخص کل بورس قرمز بسته شد

شاخص کل با ۵۳۷۵ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۱ درصد به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۴۵ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۴۰۴ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۱ درصد به ۳۴۰ هزار و ۱۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۷۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد به ۴۶۹ هزار و ۳۵۳ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۷۶۷ واحد افزایش معادل ۰.۵۸ درصد به ۳۰۷ هزار و ۱۶۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۳۸۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۴۵ درصد به یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۴۹۵ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۰۲۴ واحد کاهش معادل منفی ۱.۰۷ درصد به ۹۳۰ هزار و ۸۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۰۴۳۴ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد به ۲ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۹۰۲ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹/ بزرگان در تردید

بورس امروز دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹/ بزرگان در تردید

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

ارزش پورتفوی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، امروز حدود ۸۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۸ میلیون ۴۷۲ هزار و ۵۳۳ تومان رسید. در معاملات روز گذشته ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۷۳۳ تومان رسیده بود، اما اُفت امروز بازار سرمایه موجب شد که سهام موجود در سبد بورسی سهام عدالت جدود یک درصد کاهش یابد. بر این اساس، ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شده نیز به ۵ میلیون و ۸۳ هزار و ۵۱۹ تومان رشد کرد. /نبض بورس

سهام عدالت

دارایکم

 

وزیر صمت: مدافع سهامداران خرد بورس هستیم

رزم حسینی گفت: در مورد فولاد بخشنامه‌ای در زمان سرپرست قبلی وزارت صمت به ستاد اقتصادی دولت فرستاده شده بود و ما آن بخشنامه را دنبال می‌کنیم. در بورس‌های مختلف دنیا نیز برای محصولات یک قیمت پایه تعیین می‌کنند و سقف آزاد است. وزارت صمت سهم عمده‌ای در بازار سرمایه دارد و ما مدافع سهامداران خرد بازار سرمایه هستیم.

صادرات غیر نفتی امسال ۲۶ میلیارد دلار شد

علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: امسال در ۹ ماهه ۲۶ میلیارد دلار صادرات داشتیم که از نظر ارزش نسبت به مشابه سال قبل با ۲۰ درصد کاهش روبه‌رو شده است، البته شیب کاهش از آذرماه به بعد کمتر شد و به طور میانگین ماهانه ۳.۷ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم. وی گفت: حدود شش کشور مقصد صادرات ما به عنوان بازار اصلی صادرات غیرنفتی به شمار می‌روند که حدود ۷۱ درصد از صادرات را شامل می‌شود. غیر از چین، چهار کشور اصلی همسایه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و امارات متحده عربی جزو مقاصد صادراتی ما به شمار می‌روند. /فارس

صادرات نفت به کمتر از ۸ میلیارد دلار رسید

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در سال های قبل ۵۰ میلیارد دلار صادرات نفت داشتیم که حتی این عدد در سال‌های قبل تر به ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیارد دلار هم رسیده بود، اظهار داشت: سال گذشته درآمد ارزی نفتی ما ۸ میلیارد دلار بود و این عدد امسال به کمتر از ۸ میلیارد دلار رسیده است.

منابع دولت به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

رحیم زارع امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق و برای جلوگیری از کسری بودجه و همچنین کسری تراز عملیاتی در سال آینده، منابع درآمدی بودجه که در لایحه دولت ۴۹۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. وی با بیان اینکه ۲۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش منابع درآمدی در لایحه بودجه ایجاد شده است، افزود: کمیسیون تلفیق بودجه با شفاف سازی منابع درآمدی دولت توانست این مبلغ را استخراج کند، به طور مثال ۱۲۵ هزار میلیارد تومان ذکر شده در بودجه ۱۴۰۰ در هیچ ردیفی نیامده بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: همچنین سهم ۵ درصدی دولت از ارزش افزوده از ۶۶ هزار میلیارد تومان به ۸۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، یک درصد سهم بهداشت از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان و سهم ورزش هم از هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان به هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان افزایش یافت. زارع با تاکید براینکه با افزایش منابع درآمدی، میزان کسری بودجه و کسری تراز عملیاتی در سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سیاست ضد تورمی را در پیش گرفته است و ما به دنبال تصویب منابع پایدار برای دولت هستیم تا میزان تورم در سال آینده کاهش داشته باشد. /مهر

۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای مجازی در ۲۴ ساعت گذشته به باد رفت

سقوط قیمت بیت کوین در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های مجازی، باعث شد تا حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش کل بازار جهانی ارز‌های مجازی به باد برود. کارشناسان می‌گویند: دلیل امروز سقوط بازار اقدام برخی سرمایه‌گذاران برای شناسایی سود بوده است. در حالی که دیروز ارزش کل بازار جهانی ارز‌های مجازی ۱.۱ تریلیون دلار بود، به گزارش کوین مارکت کپ این رقم امروز به ۹۳۲.۱ میلیارد دلار کاهش یافته است. در ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین ۱۷ درصد ریخت و به ۳۴ هزار و ۶۵۴ دلار رسید. اتریوم هم به عنوان دومین ارز دیجیتال در بازار جهانی از نظر ارزش بازار بیش از ۲۰ درصد سقوط قیمت را تجربه کرد و به ۱۷۰۲ دلار به ازای هر توکن رسید.

کارشناسان می‌گویند: این حجم تشکیل صف فروش ارز‌های مجازی پس از رشد سنگین قیمت آن‌ها می‌تواند نشانه‌ای از شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران باشد. هفته گذشته قیمت بیت کوین به نزدیک ۴۲ هزار دلار افزایش یافت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. علی‌رغم سقوط ۱۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین نسبت به ۱۲ ماه پیش ۳۴۰ درصد رشد کرده است.

 

قیمت دلار ثابت ماند

در معاملات امروز (دوشنبه بیست و دوم دی ماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز به نرخ ۲۴۰۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۲۴۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۱۰۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر یورو در این صرافی‌ها به نرخ ۲۹۴۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۰۳۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه، ۲۰ تومان ارزان‌تر شده است.

جهانگیری: می‌گویند دلار ۴۲۰۰ تومانی کار فلانی بوده

اسحاق جهانگیری امروز در مراسم روز ملی صادرات با بیان اینکه سه سال نفس گیر را داشته‌ایم، اظهار داشت: در سال قبل از آن گاهی بانک مرکزی در روز ۱۵۰ میلیون دخالت در بازار می‌کرد؛ اما موجودی ما در بانک مرکزی که حتی الان هم می‌ترسم که آن را بیان کنم محدود بود. در چنین شرایطی بود که اعلام کردند که ترامپ می‌خواهد از برجام خارج شود لذا دولت به اتفاق آرا تصمیم گرفت نرخ ارز ثابت ۴۲۰۰ نباشد و بر اساس تورم تغییر کند و لذا در مرداد ماه نرخ به ۴۴۰۰ رسید و در مرداد ماه در جلسه سران سه قوه با حضور رئیس کل بانک مرکزی سیاست ارزی اعلام شد که آقای پورابراهیمی نیز عضو جلسه بود و لذا در آن جلسه سران اعلام کردند که نرخ ارز ثابت همان ۴,۲۰۰ تومان باشد. جهانگیری تاکید کرد: حالا همه می‌گویند که فلانی این کار را انجام داده است، در حالی که مواضع ما در مسائل اقتصادی روشن است. در همین سال ۹۸ میزان تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۵ میلیارد دلار بود؛ چه کسی ایستاد که این عدد بدون تنش به ۸ میلیارد دلار تقلیل یابد؟

مرکز آمار: نرخ بیکاری کاهش یافت

مرکز آمار نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار در پاییز ١٣٩٩ را منتشر کرد. مطابق این نتایج، در پاییز سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل جمعیت غیرفعال کشور افزایش و جمعیت شاغل و بیکار کشور (جمعیت فعال) با کاهش مواجه شده است که این کاهش در مقایسه با فصل تابستان سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل، شدت کمتری داشته است. بررسی نرخ بیکاری افراد پانزده ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۹.۴ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٨، ١.٢ درصد کاهش یافته است.

در پاییز ١٣٩٩، به میزان ۴۱.۴ درصد از جمعیت ١۵ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز١٣٩٨) ٢.٩ درصد کاهش یافته است.

جمعیت شاغلین ١۵ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ۴١٣ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار نفر کاهش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در پاییز ١٣٩٩، بخش خدمات با ٤٩.٠ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در رتبه‌های بعدی بخش‌های صنعت با ٣۴.٣ درصد و کشاورزی با ١۶.٧ درصد قرار دارند.

شیب نزولی طلای جهانی تندتر شد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قویتر و بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا، روند نزولی روز جمعه را ادامه داد و به پایین ترین حد در شش هفته اخیر رسید. به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری حداکثر ۱.۷ درصد سقوط کرد و به ۱۸۱۶ دلار و ۵۳ سنت رسید که پایین ترین قیمت از دوم دسامبر بود. قیمتها روز جمعه حداکثر ۴.۴ درصد سقوط کردند. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۳۵ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.

قیمت مسکن به اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها برگشت

در حالی که از اواخر اردیبهشت ماه و به دستور دادستانی، قیمت مسکن و خودرو از اپلیکیشن ها و سایت ها حذف شده بود، از ۱۸ دی ماه قیمت خودرو و از امروز قیمت مسکن به این پلتفرم ها برگشته است.

قیمت رسمی فروش نفت عراق به آسیا افزایش یافت

عراق هم پس از عربستان سعودی، قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا در ماه فوریه را افزایش داد. بر اساس فهرست قیمت‌های عرضه‌شده توسط شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک قیمت نفت سبک بصره را برای فروش به خریداران آسیایی ۷۰ سنت برای هر بشکه افزایش داد و آن را یک دلار و ۱۰ سنت بالاتر از شاخص منطقه‌ای به فروش می‌رساند.

عرضه نفت در بازارها پس از اعلام کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز عربستان برای ماه‌های فوریه و مارس، کاهش یافته است. عربستان همچنین قیمت رسمی فروش نفت خام خود برای مشتریان آسیایی در ماه فوریه را افزایش داد. کاهش تولید برنامه‌ریزی‌شده نفت عربستان قیمت نفت خام برنت را در هفته گذشته به ۵۵ دلار برای هر بشکه رساند، یعنی قیمت این شاخص نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۱، ۸ درصد افزایش یافت. بیشتر کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) هفته گذشته توافق کردند هم‌زمان با کاهش تقاضا و افزایش قرنطینه‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا تولید نفت خود را ثابت نگه دارند. در حالی که روسیه و قزاقستان می‌توانند کمی افزایش تولید داشته باشند، کاهش تولید داوطلبانه عربستان بسیار بیشتر از افزایش تولید این دو کشور خواهد بود. عراق قیمت فروش نفت متوسط و سنگین بصره را هم برای فروش به آسیا افزایش داد. بغداد همچنین قیمت فروش نفت سبک و متوسط خود در ماه فوریه به ایالات متحده را بالا برد و قیمت فروش نفت سنگین خود به این کشور را ثابت نگه داشت. فروش نفت خام کرکوک از شمال عراق به آمریکا هزینه کمتری خواهد داشت. بغداد قیمت فروش نفت به اروپا را حداقل ۸۰ سنت برای هر بشکه کاهش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
جناب جهانگیری مبتکر ارز 4200 می شه بفرمایید در این چند سال گذشته چه نکته مثبتی را اختراع شما ارز 4200 برای اقتصاد ایران به ارمغان آورده است؟؟؟؟؟ فقط رانت خوراران، دلالان، آقازاده ها و...... از آن سود برده اند اقشار متوسط و رو به پایین جامعه چه نفعی از این فکر اقتصادی شما نصیبشان شده است؟؟؟؟؟؟ میلیون ها دلار ارز 4200 برای کاهش قیمت گوشت به وارد کنندگان گوشت تخصیص دادید آیا قیمت گوشت کاهش پیدا کرد؟ نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش هم داشت ... و بقیه اقلام اساسی هم به همین صورت ....شما تنها خزانه دولت را در جیب یک عده خاص از افراد جامعه واریز کردید..... چرا حاضر به اعتراف به اشتباه خودتان نیستید؟ آقا کار شما اشتباه بود و بنده از جانب شما از مردم عزیز عذر خواهی می کنم
اگه موبایل قاپی و سرقت و آب در هاون کوبیدن و ... اشتغال و کار باشه بله نرخ بیکاری داره کم و کمتر میشه
اخه شما تو سیما اعلام کردید و عده ای رانت خور پول ها را بردند یا اگر اوردند به قیمت دلار 30000 تومان فروختند کار بدون پشتوانه کارشناسی چه بلایی سر مردم میاره کاش همتی در کار بود و گزارش تصمیم گیرها را بر ملا و انها را مجبور میکردی پاسخ دهند
چطوری تو کرونا رشد بیکاری منفی بوده؟؟؟ مردم رو چی فرض کردید؟؟؟؟ نکند ذباله گردی را هم اشتغال محسوب کردید؟؟؟
آقای جهانگیری، مقصر همه مشکلات ما مردم هستیم و متاسفانه قدر مسئولان را نمی دانیم! از این مسئولان بهتر در دنیا وجود ندارد.
اقا سلام ببخشید من الان از خواب بیدار شدم/میگن نزدیک انتخابات شده ؟ درسته
فقط حرف
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر