بازدید 7353

واکنش شورای شهر به حکم قضایی شهردار اهواز

رئیس شورای شهر اهواز گفت: از محکوم شدن یک مدیر خوشحال نمی‌شویم؛ دستگاه قضاء ظرفیت خوبی برای بررسی‌های کارشناسی دارد که این روند را انجام می‌دهد و درخواست ما این است که آنچه به صلاح شهر است انجام شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 10 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالزهرا سنواتی در نشست خبری شورای شهر اهواز که امروز (۲۱ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: سیل اسفند سال ۹۷ و فروردین‌ماه سال ۹۸، سیل بی‌سابقه‌ای در ۱۰۰ سال گذشته بوده است. با توجه به اینکه چند سال دچار خشکسالی بودیم، دستگاه‌های مختلف آمادگی لازم را نداشتند، اما همه مسئولان تلاش کردند تا شاهد کمترین آسیب باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیش از ۶۰ کیلومتر سیل‌بند در شرق و غرب اهواز با عرض سه متر و ارتفاع بیش از پنج متر احداث شد. در چند ماه نخست سال گذشته درگیر سیل و مسائل پساسیلاب بودیم؛ در پساسیل نیز برای تمیزی و پاکسازی شهر زمان بسیاری لازم داشتیم.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: اولین بارندگی سیل‌آسای اهواز با بیش از ۷۰ میلیمتر در ۲۵ آذرماه سال ۹۸ رخ داد که بیشترین آبگرفتگی را در پی داشت و بیشتر مناطق شهری دچار آبگرفتگی شدند.

سنواتی ادامه داد: دو ماه قبل از آغاز بارندگی‌ها، نخستین جلسه ایجاد آمادگی برای فصل بارندگی برگزار و مقرر شد برای رفع آبگرفتگی‌ها اقدام مشترک بین آبفا و شهرداری اهواز با نظارت شورای شهر و حوزه شهری معاونت عمرانی استانداری انجام شود. پس از آن نیز جلسات زیادی در این خصوص برگزار شد.

وی بیان کرد: با وجود وضعیت بد اقتصادی کشور، طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی با قید فوریت و اثرگذار پیش‌بینی و در بهمن‌ماه ۹۸ مصوب شد.

سنواتی افزود: تاکنون حدود ۷۰ درصد این طرح اجرا شده و میزان آبگرفتگی امسال ۲۰ درصد سال گذشته بود. اگر این طرح، صد درصد اجرا می‌شد، شاید امسال آبگرفتگی رخ نمی‌داد.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: این طرح ضربتی، کارشناسی‌شده و چکیده‌ای از طرح جامع آب‌های سطحی اهواز است.

وی گفت: دو ماه قبل از آغاز بارندگی، آبفا و شهرداری مکلف شدند که لایروبی را انجام دهند، اما اینکه لایروبی به چه میزان و در کدام نقاط انجام شده است، باید به ما اعلام شود.

سنواتی تصریح کرد: این طرح متکفل همه نقاط آبگیر اهواز نیست و طبق اولویت در نقاط فوق بحرانی در حال اجرا است، اما حل اساسی مشکل اهواز در گرو احداث و بهبود حدود ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده و در معرض ریزش فاضلاب و احداث شبکه‌های فرعی و اصلی دفع آب‌های سطحی در برخی نقاط است. این اقدامات مستلزم هزینه‌های زیادی است که از توان اهواز و اعتبارات استانی خارج است.

وی در خصوص صدور حکم حبس و انفصال از خدمت شهردار اهواز، گفت: قطعا دستگاه قضاء بررسی‌های لازم را انجام داده است، اما جای فرجام و پیگیری وجود دارد. اگر شهردار یا مدیر سابق آبفا دلایلی در خصوص عدم قصور دارند، مدارک خود را ارائه دهند، اما اگر قصوری شده باشد دستگاه قضاء با کسی مماشات نمی‌کند.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: از محکوم شدن یک مدیر خوشحال نمی‌شویم؛ دستگاه قضاء ظرفیت خوبی برای بررسی‌های کارشناسی دارد که این روند را انجام می‌دهد و درخواست ما این است که آنچه به صلاح شهر است انجام شود.

وی افزود: نه شهردار فعلی را متهم و نه شهرداران قبلی را تبرئه می‌کنیم؛ اعضای شورای شهر در این زمینه ورودی نداشته و نخواهند داشت و آنچه دستگاه قضاء حکم می‌کند را تمکین می‌کنیم.

در ادامه، فتح‌الله حاجتی عضو شورای شهر اهواز نیز اظهار کرد: شورای شهر، نهادی نظارتی است و نه اجرایی؛ تذکرات لازم برای پیشگیری از وقوع آبگرفتگی‌ها را به شهرداری و آبفا گوشزد کردیم و بر اجرای طرح ضربتی دفع آب‌های سطحی نیز تاکید شد.

وی افزود: امیدواریم مسئولان آنچه در توان دارند برای رفع مشکلات خوزستان به کار بگیرند.

حاجتی بیان کرد: قبل از وقوع این آبگرفتگی‌ها، در سطح شهر فریاد زدم، اما شرکت آبفا از من شکایت کرد. هر چند با ارائه مستندات لازم تبرئه شدم، اما مشکلات آب و فاضلاب اهواز حل نشد و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان