بازدید 9009
۲

مازندران پس از ۲۳ هفته وارد موج سوم کرونا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران پس از ۲۳ هفته وارد پیک سوم کرونا شد، گفت: میزان بستری بیماران کرونایی نسبت به جمعیت ۲.۷ درصد است.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 10 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید عباس موسوی صبح یکشنبه در ستاد مقابله با کرونا در استانداری با بیان اینکه مازندران پس از ۲۳ هفته وارد موج سوم شده است، درباره طرح شهید سلیمانی، آن را محصول کار جمعی دانست و افزود: راهبردهای هشت گانه مبتنی بر بیماریابی، آموزش و نظارت و غیره در آن طراحی شده است.

وی با اظهار اینکه ۸۴۶ هزار خانوار را تحت پوشش داریم و گفت: ۳۵۰ هزار خانوار دارای سفیر سلامت هستند و در سفیران محله رتبه بالایی در کشور داریم.

موسوی با بیان هزار و ۱۱۹ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، افزود: تعداد افراد در معرض تماس شناسایی شده به بیش از ۵۴ هزار نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تیم‌های حمایتی و افراد آسیب پذیر گفت: ۹ نقاهتگاه با ۴۲۷ تخت پیش بینی شده است.

موسوی با اظهار اینکه افراد بیماری که توسط نیروهای مختلف شناسایی می‌شوند، در سامانه پارسا اطلاعات آن ثبت می‌شود، ادامه داد: ۶۷۶ هزار سالمند در استان وجود دارد که باید قرنطینه معکوس را اعمال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان اینکه تست‌های سریع را افزایش دادیم، گفت: تاکنون حدود دو هزار تست سریع در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار تست سریع نیز به استان تحویل شده است، اظهار امیدواری کرد که روزانه بیش از هزار و۶۰۰ تست انجام داد.

وی با اشاره به اجرای چهار مرحله غربالگری در استان یادآور شد: میزان ابتلای بیماری در استان به ۱.۷ رسیده است.

موسوی با اشاره به راه اندازی ۷۷۴ تخت بیمارستانی طی یکسال اخیر افزود: همچنین بیش از ۴۰۰ نفر پرستار و کادر درمانی نیز در استان جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزایش تخت‌های آی سی یو را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: میزان مرگ و میر به ازای افراد بستری در کشور و جمعیت ۲.۷ درصد کمتر و میزان بستری نیز به نسبت جمعیت کم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
کشور نیاز فوری به واکسن دارد
تازه واکسن های خطرناک کوبا و چین را میخواهند در ایران آزمایش کنند !!!! وای به ما ملت با این مسئولین بی کفایت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل