بازدید 6456

وضعیت تهران زرد ولی همچنان ناپایدار و شکننده است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران وضعیت اپیدمی کرونا در تهران را زرد توصیف کرد و گفت: در این شرایط دو سوم از کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی می‌توانند در محل کار خود حضور داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ 09 January 2021
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران مطرح کرد
تشریح فعالیت اصناف و ادارات در تهران پس از تغییر وضع به «زرد»
تشریح فعالیت اصناف و ادارات در تهران پس از تغییر وضع به «زرد»


به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان تهرانی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجبات کاهش بار اپیدمی را فراهم کردند، اظهار کرد: خوشبختانه برای اولین در هفته‌های اخیر، وضعیت اپیدمی کرونا در تهران به رنگ زرد درآمد.

وی نسبت به وضعیت ناپایدار، متفاوت و شکننده تهران هشدار داد و تاکید کرد: اگر تنها ۱۵۰ بیمار جدید به بستری شدگان فعلی کرونایی اضافه شود، شرایط تهران بار دیگر وضعیت نارنجی پیدا می‌کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران یاد آور شد: علیرغم رسیدن به شرایط مناسب در تهران، اما باید توجه داشته باشیم این شرایط ناپایدار است.

زالی وضعیت اپیدمی کرونا در تهران را زرد توصیف کرد و گفت: در این شرایط حداکثر ادارات دولتی و خصوصی می‌توانند با دو سوم از نیرو‌ها و یک سوم مابقی بصورت چرخشی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین در مورد وضعیت حضور کارکنان دستگاه‌های اضطراری، امدادی و خدماتی نیز عنوان کرد: به دلیل ضرورت فوری ادامه خدمات، این واحد‌ها طبیعتا در شرایط زرد باید به صورت صد درصد به استمرار خدمت بپردازند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران در ادامه در مورد مشاغل سطح دو و سه نیز گفت: این گروه از مشاغل در این شرایط با محدودیتی روبرو نخواهند بود.

زالی روند فعالیت‌های مشاغل سطح چهار را در شرایط زرد کرونایی تشریح کرد و ادامه داد: این مشاغل عمدتا شامل شهربازی‌ها، باغ وحش، پارک و بوستان‌ها و سالن‌های ورزشی پربرخورد هستند که این مراکز نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، زالی با اشاره به این که محدودیت‌ها و رنگ بندی شهر‌ها بر اساس تعداد افراد مبتلا به کرونا در بخش‌های بالینی اختصاص یافته مشخص می‌شود تاکید کرد: در شرایط فعلی اگر چنانچه بیش از ۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر با تست مثبت کرونا یا علائم بالینی در بخش‌های درمانی بستری شوند شرایط زرد تلقی می‌شود و چنانچه به عدد ۶ برسد شرایط شیوع بیماری به نارنجی تبدیل خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان