بازدید 10766

حناچی:تهران را ارزان‌تر اداره می‌کنیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقی و ارزان‌تر اداره کردن تهران مد نظر مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: سرمایه‌گذاری بر طرح جامع پایتخت آغاز شده و مدیریت تهران به شیوه قبلی امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 09 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از فارس، پیروز حناچی در مراسم آغاز عملیات اجرایی شارباغ حضرت فاطمه زهرا (س) و بهره‌برداری از فاز ۲ بزرگراه شهید نجفی رستگار، اظهار داشت: امروز دو پروژه عظیم در دستور کار قرار گرفته که یکی افتتاح و دیگری کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: معاونت فنی عمرانی شهرداری، سازمان مهندسی عمران، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پلیس راهور از جمله بخش‌هایی هستند که در اجرای این پروژه‌ها شهرداری را همراهی کرده‌اند و به طور کلی برای پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم و ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه به صورت تملک شده است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۲۱ میلیارد تومان جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی شده که البته تلاش کرده‌ایم کمتر از ماده ۵ در جهت تأمین هزینه‌ها استفاده کنیم.

حناچی ادامه داد: بهره‌برداری از فازهای بزرگراه شهید نجفی رستگار در تسهیل ترافیک کمربند جنوب‌شرقی تهران حائز اهمیت است و از بار ترافیکی میدان بسیج و افسریه می‌کاهد همچنین در کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از اتلاف وقت شهروندان بسیار تأثیرگذار است.

وی به آغاز عملیات اجرایی محور شارباغ اشاره کرد و گفت: امروز کلنگ این محور زده می‌شود و وجه تسمیه محور شارباغ، شهر باغ است که در منطقه ۱۷ و ۱۸ قرار داد و به نوعی به پروژه لب خط معروف بوده است.

شهردار تهران بیان داشت: عبور راه‌آهن در این مسیر به صورت شبانه‌روزی مزاحمت‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد و شهروندان درخواست رفع معضل صدا و ترافیک ناشی از این موضوع بوده‌اند. لذا از اواسط دهه ۸۰ تصمیم گرفته شد که با ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه راه‌آهن در این محدوده به زیر زمین منتقل شود.

حناچی گفت: دو لاین رفت و برگشت برای این پروژه فراهم شد و همکاری‌های زیادی توسط مدیرعامل جدید راه‌آهن نیز صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.

وی به ایمن‌سازی مسیر برای راه‌اندازی محور شارباغ اشاره کرد و گفت: پارکینگ‌های سطح زیر و رو پیش‌بینی شده و ۱۲۰ شرکت در فراخوان تأمین شرکت شرکت کرده‌اند و بنا داریم در اجرای پروژه‌ها از خرد جمعی و عمومی به عنوان سیاست عمومی استفاده کنیم.

وی گفت:‌ پروژه شارباغ بزرگ‌ترین محور شهری به طول ۸ کیلومتر خواهد بود و تأثیر زیادی در ارتقاء وضعیت پلاک‌های مجاور خود دارد.

شهردار پایتخت اظهار داشت: در این دوره علیرغم اینکه در شرایط تحریم و کرونا قرار داشته‌ام و کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها را متحمل شده‌ایم ولی همه پروژه‌های قدیمی بزرگ مانند شهید نجفی رستگار به اتمام رسید و پروژه‌های جدیدی در جهت توسعه قلمروی عمومی و احترام به محیط زیست مورد توجه است.

حناچی بیان داشت: از سال ۹۶ تا کنون و طی این دوره از مدیریت شهری ۱۷ پارک و بوستان به بهره‌برداری رسیده و ۱۷ پارک دیگر هم به ویژه در مناطق ۸، ۹ و ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد تا سرانه فضای سبز در تهران ارتقاء پیدا کند.

شهردار تهران گفت: این سیاست با همراهی شورای شهر مورد توجه قرار گرفته و در تلاش هستیم که اداره کردن شهر تهران را به صورت منطقی و ارزان انجام دهیم و سرمایه‌گذاری روی طرح جامع تهران مدنظر است. همچنین بر همین اساس اقدامات اجرایی پروژه رود دره اوین به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری، شهرداری کاملا منطبق با طرح تفصیلی حرکت کرده و از ظرفیت‌های قانونی در شرایط سخت کرونایی و تحریم بهره‌مند شده‌ایم چراکه با روش‌های قبلی شهر قابل اداره و حتی قابل سکونت نبود.

حناچی گفت: صدور پروانه به صورت دستی دیگر انجام نمی‌شود و سیستم بر روی طرح تفصیلی قفل شده است. همچنین از کمیسیون ماده ۵ در صورت اصلاح به مواردی استفاده می‌کنیم. همچنین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ فرصتی برای تهران است که با پیگیری شورای شهر، شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ تصویب و نهایی شده است.

شهردار پایتخت به دو عارضه آلودگی هوا و ترافیک در کلانشهرهای کشور از جمله تهران اشاره کرد و بیان داشت: کنترل آلاینده‌های ثابت و متحرک مورد توجه است و کنترل و پایش هوای پایتخت نشان از تغییرات جدی دارد.

وی افزود: در روزهای سختی که در اواخر آذر و دی ایجاد می‌شود کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها را شاهد هستیم و هر چند که دولت در اصلاح سوخت تمهیدات لازم را انجام داده است ولی مسأله آلاینده‌ها از مرز تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کند.

حناچی خاطرنشان کرد: هر چقدر که تمهیدات لازم در مورد اصلاح سوخت در پایتخت انجام گیرد ولی آلودگی عظیمی با وزش اندکی باد هم به سمت تهران می‌آید که توجه به این مسأله از مدیریت شهرداری خارج است و رئیس دولت باید به این مسأله توجه کند.

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: توسعه خودروهای برقی و حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی باشد و ما نیز به این موضوع توجه داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
شما چاله چوله ها را پر کن همین کافیه! هر ماه 5-6 میلیون خرج جلوبندی میکنیم
جناب آقای حناچی خسته نباشید بابت کارهایی که کرده اید. اما لطفا کمی هم به کارهایی که در حوزه شهری باید انجام شود و انجام نشده است فکر کنید.
مثلا آیا وضعیت آسفالت معبر شهری را دیده اید؟ منظورم معابر فرعی کوچه و ... نیست، تا کنون چقدر در بزرگراه های تهران تردد داشته اید؟
بنده به عنوان کسی که هر سال عوارض نوسازی سالیانه را در فروردین پرداخت می کرد تصمیم دارم سال آینده عوارضم را اصلا پرداخت نکنم.
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
دوست عزیزاگر پرداخت نکنید موقع فروش ماشین یکجا به جریمه دیرکرد میگیرند مرده ها هم از دست اینها نمی توانند فرار بکنند
برو اول کیفیت را ببر بالا بعد قیمت
ایشون راست میگن، کوچه ها نه اسفالت داره معابر تعمیرات می خواد و هزاران کاردیگه ای که انجام نمیشه
یعنی بیشتراز این رهاش میکنید یا کلا بیکار میشینید که هزینه های بیشتری بگیرید؟ چون کلا که کار کردن بلد نیستین برید شهرهای دنیارو ببینید کار کردن یاد بگیرین ببینید مردم بقیه جاها چجوری تو چه تکنولوژی و امکاناتی کار میکنن. مردم ایران فقط زندن ولی زندگی نمیکنن هزینه زندگی تو نیویورکو میدن ولی امکانات زندگی تو زامبی لندو دارن
سلام لطفا دروازه دولت راهم زیبا سازی کنیددر محله دروازه دولت هیچگونه بوستان یا فضای سبز برای کودکان وسالمندان وجود ندارد ممنونم
شهرداری اومده محفظه اهنی که زبالهارو میزاشتیم تو اون بریده برده با خودش فکرشو بکنید چقدر اهن ضایعاتی میشه گفتن برای طرح جدا سازی زبالهاس خب قبول ولی چرا اون محفظهارو بردن برای خودشون اونا رو که ما مردم خودمون درست کرده بودیم این دزدی نیست واقعا انجمن اسلامی تو شهرداری خواب که این چیزارو نمیبینن
خسته نباشی دلاور اگر کرکره تهران بکشی پایین و یه قفل هم بزنی که دیگه اصلا هزینه نداره نه اتوبانی نه پلی نه دور بر گردانی نه خط مترویی نه ایستگاه مترویی نه قطاری نه اتوبوس جدیدی نه خط بی ار تی واقعا خسته نباشی دلاور اینطوری من بیسواد هم بلدم شهر و اداره کنم
کدوم اداره تهران!!!!
کلی کارمند برا شهرداری استخدام کردین، هر‌چی پول از مردم میگیرید میدین به اونا.
با توجه به فروش طرح ترافیک بالای 400000ریال و فروش طرح زوج و فرد و پسماند زباله واجاره ماهیانه منطقه ها برای جمع آوری پلاستیک و کارتن و....هر انچه که قبلا دوره گردها جمع میکردند.اجاره پیاده رو جهت کار دست فروشان. پارک خودرو کنار خیابان.ووخیلی زیاده ارزون اداره میکنی یا سر مردم کلاه گذاشتی
شهردار محترم
اگر واقعا مایلید شIر تهران را با هزینه کمتری اداره فرمایید باید اول روی فرهنگ مردم و بسیاری از متولیان شهرداری باید حاضر به سرمایه گذری باشید. یکی از بزرگترین هزینه های شهر تهران، هزینه نظافت و پاکسازی آن است. علیرغم اینکه هم اکنون این هزینه در قالب مالیات های سالیانه تهران از مردم گرفته می شود ولی متاسفانه وضع نظافت شهر اصلا خوب نیست.
جناب آقای حناچی، برای حل مشکل زباله لازم است از مبدا آن مشکل حل شود و نه پرداخن ناقص به مقصد آن. سال هاست متاسفانه روی فرهنگ اجتماعی شهرنشینی مردم کار نشده. بسیاری از مردم متاسفانه خارج از خانه خود را به مثابه یک آشغال دانی که جازند هر کجای آن آشغال بریزند، نگاه و برخورد می کنند. آقای شهردار، هر گاه بجای آشغال در جوب های تهران، آب روان و زلال دیده شد هم شهرداری به اهداف رصالت اجتماعی خود دست یافته و هم هزینه هایش کمتر خواهد شود. برای چنین اصالتی شهرداری نه تنها تهران بلکه همه شهرهای ایران، لازم است با مذاکره با متولیان شبکه های اجتماعی، صدا و سیما، ارایه تیزرهای مستمر آموزشی و فرهتگی، چاپ مستمر بنرها و معرفی راهکارهای انگیزشی و در نهایت با وضع قوانین بازدارنده شدید ونظارت های موثر اجرایی، موجبابات بالاتر رفتن فرهنگ شهرنشینی فراهم نماید. چگونه است که یک ایرانی وقتی به سنگاپور و یا فلان کشور مراجعه می کند اولا به دلیل مشاهده پاکیزگی شهری و دوما به اجبار قوانین شدید بازدارنده، حاضر نیست آشغال و یا آب دهان خود را در خیابان بریزد ولی در شهرهای ما حتی بعضا خانمی که به نظافت منزل خود حساس است براحتی در خیابان، از در،پنجره منزل و یا از خودرو حاضر به انداختن ضایعات می گردد؟
آقای شهردار محترم، زمانی که خیابان ولیعصر در چند سال قبل شروع به سنگ فرش یکدست جدید شد، بنده بسیار خوشحال شدم که اولا شهر به استانداردهای دیگر شهرهای بزرگ دنیا نزدیک می شود و ثانیا اینکه شاهد نصب موزائیمک های خاص تردد نابینایان بودم.
اولا در همان موقع به شهرداری مرکز زنگ زده و با سوال از اینکه متولی طرح کیست، با متولی صحبت و به ایشان اعلام شد حالا که کار به این زیبایی در حال اجرا است برای اینکه بعدا شاهد کنده کاری های متعدد توسط دستگاه های مختلف در آن نباشیم، مطابق با همه جای دنیا، لازم است باکس کابل نصب و سپس سنگفرش یا موزائیک کاری انجام شود که البته چنین نشد ونتیجه آن شد این همگونی پیاده رو سازی شهر تهران و به تبع آن دیگر شهرهای کشور، به دفعات شاهدکنده کاری توسط دستگاه های مختلف برای کشیدن کابل ها و لوله های مختلف بود و نیجه آن باقی ماندن سنگفرشی ناصاف و درهم برهم در بسیاری از نقاط شهر است. دوما حدود دو هفته بعد از سنگفرش پیاده رو خیابان ولیعصر، در روزی بارانی گذر بنده به این خیابان افتاد و متاسفنه در نمای بارانی پیاده رو، در همه جای آن لکه های سیاه رنگی دیده شد. ازیکی از مغازه داران علت این سیاهی ها سوال شد که در جواب اعلام شد این ها آثار باقی مانده آدامس هایی است که توسط مردم در پیاده رو ها ا انداخه و سپس زیر پای گذر عابرین به این شکل سیاه کثیف درآمده است. جناب آقای حناچی، شهردار محترم، شهر داری تهران دارای بخش های مختلف برنامه ریزی، عمرانی، اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی، روابط عمومی و الاماشاالله دوایر مختلف است. آیا واقعا این بخش ها بلد نیسند که برای نگهداری از اهداف هزینه ای و سرمایه ای شهرداری تهران که آنهم از جیب مردم پرداخت می شود، چگونه باید اقدام نمایند؟ آیا اگر در فوصل 500، 1000 و ...متری تابلوهایی نصب می شد که ای شهروندان محترم، این پیاده روها با هزینه شما وبا تلاش مدیران و زحمت کشان شهرداری، زیبا سازی شده و با رعایت الزامات فلان......در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشید. آیا شهرداری فقط باید هزینه و اجرا کند و با سالم باقی ماندن نیجه کار خود کاری ندارد؟ و ثانیا، خطوط و برجستگی هایی که بر روی کاشی های مسیر نابینایان در همه جای دنیا است، هر یک دارای معنا و مفهومی است که البته جنابعالی خود استاد هستید. این نقش وخطوط ضمن آنکه بظور یکدست و با الگوهای خوانا با نابینایان عزیز باید اجرا می شد، متاسفانه ضمن عذم یکپارچگی در بسیاری از نقاط، خطوط بطور منفصل اجرا شده و دارای اتصال معنی داری برای یک نابینا نیستند. لذا یک روشن دل عزیز وقتی به انتهای یک مسیر آن می رسد با کفش و عصای خود متوجه نمی گردد که گام بعدی بر روی چه نقطه ای و با چه مقصدی است. طرح این موزاوئیک ها، در مسیرهای ممتد، لب جوب ها، ایستگاه های اتوبوس ومترو، و غیره همه باهم متفاوت و هر یک دارای معنای مفهومی خود برای یک روشندل باید باشند.
بنابراین تا زمانی که شیوه مدیریت در شهرداری تهران و شهرداری ها کلا اصلاح و اساس مدیریت شهری، ارتقاء فرهنگ عمومی قرار داده نشود، امیدی به کاهش هزینه ای شهر و داشتن شهری تمیز ومطابق با استانداردهای قرن 21 نیست. مردم ما که هیچ، اگر در این شهر یک توریست درخیابان نیازمند WC شد به کجا می تواند مراجعه کند؟ آیا این شهر با این وسعت نیاز به چند ده هزار توالت عمومی تمیز ندارد؟ در گذشته عوامل زحمتکش نظافت خیابانی شهرداری، دارای ناظر هم بودند که به دفعات سرکشی آنها دیده می شد. متاسفانه چند سالی است که نظارت بر نظافت معابر عمومی فراموش شده و بعضا ملاحظه می گردد آشغال و ضایعاتی که در شهر ریخته شده مذتها در همان نقطه باقی است.
جناب آقای شهردار عزیز، بنده از جنابعالی و همکاران شهرداری تهران و همه شهرهای کشور تشکر می کنم و به همه خسته نباشید عرض می کنم ولی باور کنیم مدیریت شهری نیازمند تحول اساسی است.
اقای شهردار محض رضای خدا فقط بگو به چه دلیل و توجیه کارشناسی داری حدود 20 درصد خیابان هایی مثل کریم خان و طالقاتی را با میلیاردها تومن هزینه نا به جا برای یه ایده سر تا پا اشتباه (مسیر دوچرخه سواری ) به باد می دی..?!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل