بازدید 15629

ترامپ شکست خود را در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پذیرفت

رئیس جمهوری آمریکا، با محکوم کردن شورش هواداران خود علیه کنگره، خواستار آشتی ملی شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 08 January 2021

ترامپ شکست خود را در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پذیرفت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ پس از ۲۴ ساعت از حادثه حمله به کنگره آمریکا که توسط هوادارانش انجام شد، با انتشار یک پیام ویدئویی در توئیتر گفت: این یک حمله شنیع بود که آن را محکوم می‌کنم.

وی ادامه داد: همچون همه آمریکایی‌ها از این حمله فجیع و بی‌قانونی و هرج و مرج خشمگین هستم. بلافاصله گارد ملی و ماموران اجرای قانون فدرال را برای حفاظت از این ساختمان و اخراج متجاوزان اعزام کردم. آمریکا همیشه یک کشور نظم و قانون بوده و هست.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: معترضانی که وارد ساختمان کنگره شدند، کرسی دموکراسی آمریکا را آلوده کردند. آنهایی که در این اقدام خلاف و مخرب شرکت داشتند، نماینده کشور ما نیستند.

ترامپ خطاب به کسانی که قانون شکنی کردند هم گفت: شما هزینه آن را خواهید پرداخت.

وی با بیان اینکه در یک انتخابات سخت بوده‌ایم و هیجانات بالا است، تاکید کرد: اکنون درجه حرارت باید خنک شود و آرامش بازگردد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: کارزار انتخاباتی من همه راه‌های قانونی را پیگیری کرد تا با نتیجه انتخابات مخالفت کند. تنها هدف من اطمینان یافتن از کرامت رای بود. آنچه که من انجام دادم دفاع از دموکراسی آمریکا بود.

ترامپ مدعی شد: من کاملا معتقدم که باید قوانین انتخاباتی را اصلاح کنیم تا واجد شرایط بودن و تایید هویت رای‌دهندگان انجام شود و همچنین هر انتخابات آتی از ایمان و اعتماد برخوردار شود.

وی با اشاره به تایید نتایج انتخابات در کنگره آمریکا، گفت: دولت جدید در ۲۰ ژانویه ادای سوگند خواهد کرد. تمرکز من بر انتقال آرام، مقرراتی و یکپارچه قدرت است.

کنگره آمریکا برخلاف تلاش‌های هواداران ترامپ در مجلس نمایندگان و سنا، ۳۰۶ رای گزینشگران جو بایدن و کامالا هریس را تایید کردند.

رئیس جمهوری آمریکا که تا روز گذشته همچنان رئیس جمهوری منتخب آمریکا را رئیس جمهوری متقلب و انتخابات را تقلبی می‌دانست و باعث تحریک هواداران خود هم شد، افزود: اکنون زمان التیام و آشتی است.

در شرایطی که روز پنج‌شنبه آمریکا بیش از ۴ هزار فوتی در اثر کرونا را ثبت کرد، ترامپ به یاد آن افتاد که بگوید: سال ۲۰۲۰ یک سال پر از مشکلات برای مردم آمریکا بود.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا که جان شهروندان را به مخاطره انداخته و میلیون‌ها نفر را در خانه‌هایشان منزوی کرده است، گفت: به اقتصاد ما آسیب زده و جان تعداد بی‌شماری را می‌گیرد. مبارزه با این همه‌گیری و احیای اقتصاد، به همکاری همه ما نیاز دارد.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به حامیان خود هم اظهار کرد: می دانم که همه شما ناامید هستید اما باید بگویم که سفر باور نکردنی ما تازه شروع شده است.

روز چهارشنبه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.
نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.
با هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و تلاش برای ورود به ساختمانی که در حال شمارش آرای الکترال کالج بودند، تمام درهای کنگره قفل شد و نیروهای امنیتی در برابر شورشیان به صف شدند.
در تیراندازی‌های رخ داده درجریان این شورش، دست کم چهار نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم ۵۳ نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند.
جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریست داخلی نامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل