بازدید 21670

آخرین آمار کرونا در ایران تا نوزدهم دی/ ‍ جان باختن ۸۵ بیمار دیگر کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۶۲۵۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۷۲۹ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 08 January 2021
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۷۵۲ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۶ هزار و ۱۸ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۷۲۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۸ میلیون و ۴۴ هزار و ۷۹۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۰ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۵.۰ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۹ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
جالبه. من بارها گفتم روزای جمعه امار میاد پایین. اکثر روزهای تعطیل میاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
از مسئولین بهداشت و درمان که زحمت درمان را می کشند و مردم عزیزمان که رعایت پروتکلها را می کنند سپاسگزارم. ماسک و فاصله بیشتر شده . بیمارستانها واقعا خلوت ترند. تستها بیشتر شدند.
خطر اسفند ماه را جدی بگیرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
از همین حالا با رعایت نکات ایمنی باید کاری کنیم که تا قبل از اسفند ماه امار به صفر برسد

در اسفند ماه بخاطر تغییرات آب و هنوایی تاثیراتی بر سیستم ایمنی بدن انسان رخ میدهد و تضعیف میشود و شانس ابتلا انسانها به بیماری های میکربی بالا میرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
در آلمان در دو روز اخیر هر روز هزار نفر از کرونا فوت کردن، مطمئنا پس از این یک پیک دیگه داریم!
دم مهندسین آمار گرم

دارن برای انتخابات سال آینده تجربه کسب میکنند

معلوم نیست در کجای آمار دو ماه پیش اشتباه داشتند ولی از آنطرف ، اینجا هم آمار با عقل جور در نمیاد چون همینطور که خوشبختانه داره کم میشه در عوض هشدارهای پیک جدید میدهند !؟؟!!!!!؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
بیشتر این نظرات منو متاثر میکنه. چرا مردم ما استعدادشان را پی کارهای بیهوده می برند. این همه اصرار به آمارسازی با کدام مستند؟ کاش ادعای بیخود مالیات داشت
ناشناس
| France |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
امار کشور های دنیا در اختیار همه است با نگاه به ان امارها به راحتی می شود فهمید امار ایران چقدر است و چقدر اعلام می شود در ضمن از ان بهتر امار مرگ و میر ثبت احوال است که می توانید مراجعه کنید و سه ماهه های گذشته را با 5 سال قبل مقایسه کنید بعد متوجه می شوید چه مرگ و میر بالایی اتفاق افتاده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
ناشناس ۱۷:۰۲
یعنی از انتخابات الکترونیکی و غیرحضوری آمریکا با آنهمه تقلب درس نگرفتی ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
عزیز جان به تفاوت آمار منتشر شده در دوره سه ماهه توسط وزارت بهداشت وبهشت زهرا که توسط عضو شورای شهر افشا شد
و متاسفانه فقط به واکسن های بنجل و بدون مجوز روسی و چینی و هندی دسترسی خواهیم داشت
رتبه 120ام جهانی برای تعداد تست به نسبت جمعیت. اصلاً با این تعداد بسیار کم تست، شما نمیدانید بیماری کرونا چقدر گسترش پردا کرده است. از واکسن هم که خبری نیست.

#واکسن_بخرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
از این نظر، کره جنوبی 125 و ژآپن 145 و تایوان 192 است و همگی بعد از ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
#واکسن_نمیزنم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
ناشناس 17:08، درود. هر سه این کشور (بخصوص کره جنوبی) توانسته به روش های بسیار هوشمندانه و فعالانه و همکاری مردمی شیوع بیماری را کنترل کرده و خوشه های شیوع را شناسایی و قرنطینه کنند. مثلاً با رهگیری تماس که در ازای هر مبتلا تا هزار نفر که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با او در تماس بودند رهگیری و آزمایش می شوند، در حالی که در ایران عملاً رهگیری تماس و بیماریابی فعالانه وجود ندارد و سیستم منتظر است که کسی بیمار شود و به مرکز درمانی مراجعه کند. به همین دلیل تعداد تلفات کره جنوبی، ژاپن و تایوان به ترتیب 21، 30 و 0.3 نفر در ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است و به شکلی می شود گفت که شیوع کرونا را کنترل کرده اند. مقایسه شود با 663 مرگ در ازای هر یک میلیون نفر جمعیت مطابق آمار رسمی در ایران که نشاندهنده عدم کنترل بیماری است و به اذعان معاون بهداشت باید چند صد هزار در روز باشد در حالی که نیست. ایران را باید با کشورهای با درگیری سنگین مانند اروپایی ها، روسیه و آمریکا مقایسه کرد که روزانه چندین برابر ایران تست میزنند و بیماریابی می کنند.
همانطورکه میدانیم ارتباط مستقیمی بین تعداد ویروسهای کرونا که وارد بدن میشود و شدت بیماری وجود دارد. در حالتی که تعداد ویروسهای وارد شده به بدن زیاد باشد سیستم ایمنی بدن حالت دفاعی به خود گرفته و انتی بادی در مقدار بسیار زیاد تولید می‌کند بطوری که سیستم ایمنی بدن به خود بدن حمله می‌کند. حال زمانی را در نظر بگیرید که شما با ماسک در یک محیط الوده به ویروس وارد شده اید. در اینحالت تعداد ویروسهایی که وارد بدن شما می‌گردد خیلی کم هست و بدن قادر به کنترل شرایط بوده و به میزان کافی انتی بادی تولید میکند و به نوعی بدن شبیه زمانی عمل می‌کند که واکسن تزریق شده است.(واکسن در حقیقت ویروس مرده یا DNA یاmRNA ویروس کرونا هست). در این حالت یا بیماری بروز نمی کند یا به صورت خستگی و بیحالی جزیی ظاهر می گردد. بنابراین تاثیر استفاده از ماسک به نوعی با زدن واکسن برابر می باشد. با توجه به عدم دسترسی به واکسن در حال حاضر نیاز است که در استفاده از ماسک اهتمام داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
کاملا درست است
دلیل اینکه کادر عزیز پزشکی و پرستار اینهمه زیاد به کرونا مبتلا میشوند مواجهه زیاد انها با ویروس است
حتی درمواردی تا سه بار هم مبتلا میشوند
انشاالله که امار هادرست باشندوخانواده های کمتری داغدار شوند واین امار چه راست یا دروغ ما را فریب ندهد که دوباره بیخیال شویم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر