بازدید 5670

ویروس جدید شانس عفونت مجدد را بالا می‌برد

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: ویروس انگلیسی، شانس عفونت مجدد را بالا می برد.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 06 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، فرید نجفی، در گفتگو با خبر شبکه یک سیما، افزود: اولین مورد ابتلای ویروس کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است که البته شناسایی این مورد به دنبال تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه گیری از موارد مثبت در کشور به صورت مرتب انجام می‌شود و این اتفاق در بسیاری از کشورها به طور تصادفی از نمونه‌ها، برای بررسی ژنوم ویروس‌ها صورت می‌گیرد.

نجفی تصریح کرد: از ابتدای همه گیری کرونا، سعی شده تا نمونه‌های جدید این ویروس شناسایی شود.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونای انگلیسی تا ۷۰ درصد قدرت سرایت پذیری بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.

وی درباره عوامل مؤثر در پیشگیری از این ویروس هم افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از خودداری از دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و شستن دست باید با شدت بیشتری صورت پذیرد.

نجفی تصریح کرد: معمولاً این نوع ویروس را در افرادی شاهد هستیم که بیماری آنها زیاد طول کشیده یا مجدداً فرد علائم دارد که در این زمینه پیگیری‌ها را بیشتر می‌کنیم و همانطور که از ابتدای اعلام این ویروس و با ردگیری، یک فرد شناسایی شد بعد از این هم با کنترل همه مبادی ورودی، پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات علمی در روند این بیماری در انگلیس، بیشتر بیمارانی که در انگلیس به این بیماری مبتلا شدند سنین زیر ۶۰ سال بودند و تا کنون هیچگونه شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای انگلیسی وجود ندارد.

نجفی گفت: با قدرت سرایت بالای این ویروس، امکان درگیر شدن همه افراد وجود دارد و حتی شانس عفونت مجدد را طبق متون علمی بالاتر می‌برد.

وی ادامه داد: باید هوشیارتر باشیم و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت انجام دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر