بازدید 30245

شدیدتر شدن محدودیت کرونایی در جاده‌های مازندران

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: محدودیت‌های کرونایی در جاده‌های بین مازندران و تهران شدیدتر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 06 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان از تشدید محدود‌های جدید تردد خودرویی در جاده‌های ارتباطی به مازندران از روز شنبه ۲۰دی خبر داد.

سیما سادات لاری روز سه شنبه در سفر به شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: هر چند اکنون تردد‌ها در جاده‌های بین شهری از جمله مسیر‌های تهران به مازندران پایش می‌شود، اما پس از هماهنگی‌های در حال انجام با استانداری تهران و مازندران و نیز دبیر کمیته امنیتی قرارگاه کرونایی کشور، محدودیت‌های جدید تردد خودرویی اعمال خواهد شد.

وی افزود: کاهش تردد سفر‌های غیرضروری و پلاک‌های غیربومی به شهر‌های کرونایی و حتی نارنجی مازندران از ماه‌های گذشته تاکنون مطالبه و درخواست جدی شهروندان این استان بوده که باپیگیری‌های صورت گرفته، در جاده‌های مواصلاتی به مازندران به صورت جدی اعمال می‌شود.

اعمال محدویت‌ها برای قطع زنجیره کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت ودرمان، اعمال محدودیت‌های کرونایی را بخاطر توجه بیشتر مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و قطع زودتر همه گیری شیوع کرونا بیان کرد و گفت: هیچ کس از مسئولان رده‌های مسئولیتی در کشور به دنبال اعمال محدویت‌هایی که باعث مختل شدن زندگی مردم شود، نیست، اما چه باید کرد که این بیماری در سطح جهانی همه گیری دارد و باید با این نوع محدویت‌های کنترل کرد.

لاری، در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که چرا اکنون فقط مازندران و برخی شهر‌های این استان به رنگ قرمز کرونا و دیگرمناطق کشور نارنجی و زرد شدند، گفت، درماه آبان که بیشتر استان‌های کشور درگیر موج سوم کرونا بودند، استان مازندران مشکلی نداشت و در وضعیت زرد و نارنجی قرار داشت و وارد این موج نشده بود.

وی اضافه کرد، که الان بیشتر استان‌های کشور از موج سوم کرونا عبور کرده و فقط مازندران درگیر این موج شده که امیداوریم با رعایت بیشتر مردم این استان و همکاری بین دستگاه‌های برخی ادارات استان، از شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری و انشاله ازماه آینده شاهد نزولی شدن این بیماری در استان باشیم.

ایران در سراشینی اپیدمی کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه در سطح کلی و در زمانی که ایران درگیر همه گیری کرونا شده بود، برخی کشور‌های اروپایی وآمریکایی در وضعیت بهتری قرار داشتند گفت: جالب تر این بوده که در همان موقع، اروپایی‌ها به ایرانی‌ها می‌گفتند که شما در کنترل این بیماری ناتوان هستید!

لاری گفت، خوشبختانه با همراهی خوب مردم و با وجود مشکلات تحریمی و اقتصادی که کشور با آن مواجه شده، اکنون جمهوری اسلامی ایران در سراشیبی کامل اپیدمی کرونا قرار گرفته و در حالی که موج جدید این بیماری در اروپا از جمله انگلیس و قاره اروپا شروع شده است.

وی یادآورشد، که خوشبختانه اکنون تعداد بیماران بستری در ایران به کمتر از یک چهارم رسیده و فوتی‌ها هم دو رقمی شده ودرمقابل اروپا وآمریکا این بیماری درحال افزایش تعداد ابتلا و فوتی‌ها است.

سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان برای بازدید از طرح‌های شهیدسلیمانی به عنوان نماینده معین وزیربهداشت به مازندران وشهرستان آمل سفر کرد.

بازدید از مرکز بهداشت و درمانی روستای رشتکلا، نشست با روسای بیمارستان‌های آمل وشرکت در جلسه هماهنگی با ستاد کرونا شهرستان آمل با حضور فرماندار و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه یک روزه سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بوده است.

شهرستان آمل به همراه شهرستان‌های ساری، رامسر و سوادکوه از هفته جاری به عنوان چهار شهر قرمز کرونایی شناخته شده است.

بنا بر آمار‌های اعلام شده روز سه شنبه شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل حدود ۲۵۰بیمارکرونایی در ۵بیمارستان این شهرستان بستری و تحت درمان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها