بازدید 6814
۱

حدف دلار آمریکا از ۲۵ درصد تجارت چین و روسیه

چین و روسیه با هدف دوری از دلار حجم تجارت دوجانبه با ارز‌های داخلی را تا ۲۵ درصد افزایش داده‌اند. آن‌ها دلار را نه فقط یک ابزار مالی بلکه اهرمی برای تاثیرگذاری می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 04 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از راشا تودی، آندری دنیزوف، سفیر روسیه در چین گفت مسکو و پکن سهم پرداخت‌های خود را با ارز‌های داخلی تا ۲۵ درصد در ۲۰۲۰ افزایش داده‌اند. این رقم نسبت به ۲ درصد ثبت شده در ۷ سال گذشته بیشتر است.

وی با اشاره به شرکای چینی خود گفت: «سهم ارز‌های ملی در تجارت بین ما و چین به طور یکنواخت رو به افزایش بوده و در ۹ ماه اول ۲۰۲۰ به حدود یک چهارم رسیده است. این یک پیشرفت بسیار بزرگ است».

طبق گفته دنیزوف، روند تغییر به سمت تجارت دو جانبه با ارز‌های ملی بسیار چالش برانگیز، ولی در شرایط ژئوپلییکی فعلی بسیار لازم است.

وی تاکید کرد دو کشور مجبورند به خاطر فشار مداوم بر شرکای تجاری خود به روبل و یوان روی بیاورند.

دنیزوف اضافه کرد: «چین و روسیه در این زمینه تنها نیستند. کشور‌های بسیاری قصد جدا شدن از دلار آمریکا را دارند، چون دلار تنها یک ابزار مالی نیست بلکه اهرمی برای تاثیرگذاری است».

چین و روسیه در اوایل ۲۰۱۹ یک قرارداد بین دولتی برای تغییر به سمت استفاده از ارز‌های ملی در تجارت دو جانبه امضا کردند. مسکو و پکن در آن زمان توافق کردند پرداخت با ارز‌های داخلی خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند. مجمع توسعه تجارت خارجی چین اعلام کرده تجارت دو جانبه بین چین و روسیه تا پایان ۲۰۱۹ بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است.

مسکو و پکن قدم‌های قابل‌توجهی در جهت حذف موانع بر سر راه توسعه همکاری بین دو کشور برداشته‌اند. این دو کشور همچنین از هدف بلندپروازانه خود برای دو برابر کردن حجم تجارت تا ۲۰۰ میلیارد دلار تا ۲۰۲۴ خبر داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ما که دشمنی درج یک امریکاهستیم بیسشتر وابستگی به دلارم داریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر