بازدید 5936

فاصله‌گذاری در عروسی‌ها، تنها روی کاغذ رعایت می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فعالیت مجدد تالارها در شرایط شیوع کرونا، گفت: روی کاغذ گفته می‌شود که باید فاصله‌گذاری در تالارهای پذیرایی رعایت شود اما در کدام مراسم عروسی فاصله‌گذاری رعایت شده است؟
کد خبر: ۱۰۲۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 04 January 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سید محمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به از سرگیری فعالیت تالارها و سالن‌های غذاخوری اظهار کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شده که در شهرهای زرد مشاغل گروه‌های ۱، ۲ و ۳ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند. تالارهای پذیرایی جزو مشاغل گروه ۳ هستند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت و زیر نظر کارشناس بهداشت محیط فعالیت کنند.

وی افزود: هر چند از نظر اجرایی، تابع دستورهای ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما باید توجه داشت در اماکنی که شرایط انتقال کرونا وجود دارد و خطر هنوز رفع نشده است، هر گونه تجمع و به ویژه حضور در مراسم عروسی که در آن ماسک برداشته می‌شود و مردم غذا می‌خورند، خطرناک است.

علوی بیان کرد: در مراسم عروسی عملا فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود؛ روی کاغذ گفته می‌شود که باید فاصله‌گذاری در تالارهای پذیرایی رعایت شود اما در کدام مراسم عروسی فاصله‌گذاری رعایت شده است؟

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تصویب فعالیت تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت، تصریح کرد: در مراسم عروسی، مهمانان ماسک نمی‌زنند و در فاصله نزدیک به هم می‌ایستند و در کنار یکدیگر، مواد غذایی مصرف می‌کنند بنابراین عملا خطر انتقال بیماری با هر تعداد مهمان در تالارها وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل