بازدید 8940

حمایت دستگاه قضا برای حفاظت از آثار تاریخی شریف‌آباد

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از حمایت دستگاه قضائی برای حفاظت از آثار تاریخی و حرایم آن در روستای شریف‌آباد مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 03 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سید امیر مرتضوی امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ در بازدید از آثار تاریخی روستای شریف‌آباد مشهد با اعلام این خبر افزود: پس از آغاز عملیات مرمتی در بنای تاریخی رباط‌های شریف‌آباد، برخی از افراد در اراضی زراعی مجاور با تغییر کاربری، به‌صورت غیرمجاز باغ - ویلا ساخته‌اند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضویبابیان این‌که سازمان جهاد کشاورزی چندین مرحله به متخلفان تذکر و اخطار داده است، ولی تاکنون اقدامی جدی انجام نگرفته است، تصریح کرد: بیم تسری این موضوع به سایر اراضی نیز وجود دارد که مقرر شد با استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی، موضوع با فوریت و با جدیت از طرف سازمان جهاد کشاورزی پیگیری شود.

وی ادامه داد: در ورودی این بنای تاریخی و قدیمی چندین باب مغازه مخروبه و قدیمی وجود دارد که مالکیت عرصه آن مربوط به شخص و اعیان آن در اختیار شرکت تعاونی روستایی است و ازآنجایی‌که خطر ریزش دیوار و ورود آسیب‌های جدی وجود دارد، به لحاظ پیشگیری مقرر شد جانشین معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با توجه به ساخت‌وساز‌های بافت روستایی و لزوم حفاظت از بنا‌های تاریخی مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با فوریت حریم‌های درجه‌یک، ۲ و سه را برای ساخت‌وساز‌های روستایی مشخص و به بنیاد مسکن ابلاغ کند.

هم‌چنین حسن زمانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد دراین‌باره گفت: در روستای شریف‌آباد از توابع بخش مُلک‌آباد مشهد دو کاروانسرای قدیمی وجود دارد که از طریق صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی به یک سرمایه‌گذار بخش خصوص برای مرمت و احیا ه مدت ۲۵ سال واگذارشده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز تاکنون با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال بخش وسیعی از بنا‌ها را مرمت و بازسازی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار