بازدید 10736

علی‌نژاد: بازنشسته نمی‌تواند رییس فدراسیون شود

کد خبر: ۱۰۲۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 02 January 2021

نام مهدی علی‌نژاد برای فوتبالی ها آشناست، معاون وزیر ورزش که در حوزه فوتبال واکنش های زیادی به خصوص در مورد مدیرعامل استقلال داشته است.

به گزارش تابناک ورزشی، علی نژاد درباره اینکه نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند بازنشستگان حق شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال را ندارند، اظهار داشت:  تاکید فیفا بود که شروط سنی در انتخابات فدراسیون فوتبال وجود نداشته باشد. طبق تعریف موقت در اساسنامه فعلی فدراسیون این مجموعه یک موسسه با یک شخصیت حقوقی مستقل است که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. قوانین در مورد فدراسیون‌ها روشن است و فدراسیون فوتبال باتغییر قوانین در کشورمان یک نهاد عمومی غیر دولتی است. ریاست فدراسیون، یک شغل است و بازنشسته‌ها نمی توانند بیایند اما عضویت در هیئت رئیسه که یک کار موقت است و شاید در سال فقط 9 بار جلسه اش تشکیل می‌شود.

معاون وزارت ورزش عنوان کرد: به همین دلیل در خود قانون  این ظرفیت دیده شده است. برای کار تمام وقت و اجرایی مثل ریاست بازنشستگی مانع می شود اما برای امور پاره وقت مثل سایر فدراسیون‌ها محدودیتی نیست. طبق قانون بازنشستگان نمی‌توانند رئیس فدراسیون فوتبال شوند اما برای مناصب دیگر محدودیتی وجود ندارد.

علی‌نژاد در خصوص  آخرین وضعیت واگذاری پرسپولیس و استقلال اظهار داشت:  خوشبختانه روز چهارشنبه گذشته مجمع باشگاه پرسپولیس را برگزار کردیم که صورت‌های مالی باشگاه به تصویب مجمع رسید و اقدامات مربوطه حسابرسی شد. ان شالله در چند روز آینده با همکاری باشگاه و شرکت مشاوری که در راستای جذب و پذیرش باشگاه در بازار سرمایه است، اسناد مربوطه به مجمع پذیرش باشگاه در بورس و فرابورس ارائه خواهد شد و از آنجا مسئولان فرابورس و بورس تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: امروز هم ساعت دو مجمع باشگاه استقلال برگزار خواهد شد و ان شالله  اسناد و صورت‌های مالی استقلال هم به تصویب خواهد رسید. بعد از آن هم اقدامات بعدی برای پذیرش این باشگاه در فرابورس انجام خواهد شد. خوشبختانه در باشگاه پرسپولیس اقدام مربوط به افزایش سرمایه انجام شده و دو مجموعه‌ای که برای آنها بوده در حدود 700 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.

معاون وزیر ورزش عنوان کرد: درباره استقلال هم بعد از  حسابرسی افزایش سرمایه به هیات واگذاری صورت می‌گیرد تا اقدامات بعدی انجام شود. برگزاری دو مجمع استقلال و پرسپولیس دو قدم بزرگ برای واگذاری این دو باشگاه بود، تقریبا  شاید یکی دو هفته دیگر بیشتر برای امور مربوط به باشگاه ها و وزارت ورزش  باقی نمانده باشد و بقیه کارها در اختیار حوزه خصوصی‌سازی و  فرابورس است.

علی نژاد درباره دلیل توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس در کنار فدراسیون فوتبال برای بحث بدهی به شستا گفت: اساس موضوع روشن است، شرکت شستا به دلیل طلب 2 میلیون یورویی‌اش از فدراسیون فوتبال در پرونده  ویلموتس به مرجع قضایی شکایت کرده است فدراسیون تاکنون 16 میلیارد تومان را برگردانده است و اگر مبنای ریالی بگذاریم یک عدد است و اگر مبنای یورویی باشد یک عدد دیگر است.

وی افزود: این پول به صورت خرد‌خرد در حال پرداخت بوده ولی شستا به خاطر الزام های قانونی که داشته به دستگاه قضا مراجعه کرده است. مذاکراتی شده تا اقدامات بعدی فعلا متوقف شود تا ان شالله یک توافق جدیدی شکل بگیرد و نهایتا تا چند ماه آینده طلب باقی‌مانده شستا پرداخت شود. قطعا فدراسیون فوتبال  موظف است بدهی‌اش را پرداخت کند. سند ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال است.  هرچند در اختیار سرخابی‌ها است ولی سند مالکیت به نام فدراسیون است.

معاون وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: شستا هم به دنبال اسنادی بوده  که متعلق به فدراسیون فوتبال باشد. ساختمان باشگاه پرسپولیس هم یکی از آنها بوده است. به هر حال اکنون نگرانی وجود ندارد و این موضوع هم با گفت‌وگو حل خواهد شد.

علی نژاد درباره رصد وزارت ورزش نسبت به مواد نیروزای غیرمجاز و مکلف کردن رئیس جدید فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به نظارت ویژه در این امر گفت: بحث مکمل‌ها و داروهای غیر مجاز خیلی مهم بوده و فروش آنها در باشگاه ممنوع است. فدراسیون و کمیسیون ماده پنج در استان ها باید نظارت داشته باشند زیرا این امر با سلامت جامعه سر و کار دارد. از نصیرزاده درخواست کردم دقت ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: بحث مدرک فروشی هم موضوع مهم و داغ دیگری است. فدراسیون باید در حوزه آموزش که یکی از ارکان اصلی در توسعه هر رشته‌ای است دقت نظر بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر ورزش درباره اینکه آیا امضاء کنندگان قرارداد ویلموتس می‌توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند، گفت: فرایند انتخابات روشن است و نهادهایی که این فرایند را دارند در اساسنامه دیده شده، نهادها نظارتی مشخص هستند. اینکه در انتخابات می توانند شرکت کنند یا نه در اختیار من نیست که اظهار نظر کنم. دولت و وزارت ورزش هیچ دخالتی در مورد شرکت یا عدم شرکت کاندیداها نخواهد داشت.

علی نژاد در خصوص اینکه گفته می‌شود مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس به خاطر اینکه زیر مجموعه وزارت هستند باطل می‌شود، عنوان کرد:  طبق آنچه که در رسانه‌ها منتشر شده مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه به صورت اولیه صادر شده و نگرانی وجود نخواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان