بازدید 24032
۹
ابراهیم عزیزی

چگونگی انتقام سخت پس از گذشت یک سال

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه انتقام سخت ایران بعد از گذشت یک سال از شهادت سردار شهید سلیمانی چه خواهد بود، بر این نکته تأکید کرد که جمهوری اسلامی همیشه یک اصل اساسی را جزو اصول بنیادین خود قرار داده است و آن اینکه هر اقدامی را به موقع و به اندازه جواب دهد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 02 January 2021

به گزارش تابناک، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا ، در پاسخ به اینکه انتقام سخت ایران بعد از یکسال از گذشت شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی چه خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی همیشه یک اصل اساسی را جزو اصول بنیادین خود قرار داده است و بر اساس همین مسیر هم شهید سلیمانی حرکت کرد و آن اینکه هر اقدامی را به موقع و به اندازه جواب دهد.

وی افزود: انتقام سخت شهید سلیمانی معنا و مفهومش این نیست فقط فردی که شهید سلیمانی را ترور کرد را بزنیم و یا انتقام از آن بگیریم که البته حتماً عاملین، مسببین و کسانی که در این جنایت نقش داشته و هدایت و رهبری کردند و دستور دادند و دستور را اجرا کردند باید انتقام پس دهند و این بخشی از انتقام سخت است اما بزرگ‌ترین و محوری‌ترین مبانی انتقام سخت همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است.

عزیزی با تأکید بر اینکه انتقام سخت یعنی مسیری طی کنیم که بتواند اهداف بلند شهید سلیمانی در میدان عمل پیاده شود، گفت: انتقام سخت یعنی همین اضطراب و نگرانی که آمریکایی‌ها از حضورشان در منطقه دارند و یعنی همین عقب‌نشینی امروز آمریکایی‌ها است.

همیشه هوشمندانه عمل می‌کنیم
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه یک بخشی از انتقام سخت برخورد قاطع و شجاعانه با کسانی که عامل، آمر، مسبب و مجری این حرکت جنایتکارانه بودند، هست، گفت: ایران اسلامی همیشه هوشمندانه به قضایا نگاه و برخورد می‌کند و نباید دچار هیجانات و تصمیمات سطحی شویم و باید تلاش کنیم هر اقدامی را در جای خود به موقع و به اندازه‌ای که تأثیر آن عمل را بتوانیم خوب به نمایش بگذاریم، انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه در سالگرد شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: تحرکات جدید آمریکایی‌ها در منطقه ناشی از ترس، اضطراب و نگرانی آن‌هاست؛ آمریکایی‌ها در سالگرد شهادت شهید سلیمانی و در چهلمین سالروز شهادت فخری‌زاده در یک برزخ به‌ سر می‌برند و احساس می‌کنند شرایط برای آن‌ها سخت شده است پس اولین مطلب آن است که این تحرکات ناشی از ترس، اضطراب است. اقدامات اخیر آمریکایی‌ها در حقیقت یک جنگ روانی است و بیشتر از اینکه یک اقدام اجرایی و عملیاتی باشد دنبال یک نمایش قدرت هستند و به پرواز درآوردن چند هواپیما و اعزام چند ناوگروه و تحرکات این چنینی کار خیلی سختی نیست و چیزی نیست که ایران اسلامی از آن ترسی به خود راه دهد و این حرکات بیشتر ترس آن‌ها را نشان می‌دهد.

آمریکایی‌ها تابوت هم به منطقه بیاورند
عزیزی تأکید کرد: قبلاً هم گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم فرمانده عملیات تروریست‌ها در منطقه باید به این نکته توجه کند، به همان اندازه‌ای که با خودشان هواپیما، بالگرد، شناگر، ناوگروه و تجهیزات برای اظهار قدرت و وجود وارد منطقه می‌کنند، لازم است همراه خودشان تابوت هم بیاورند، چون بدون شک اگر مجال پیدا کنند باید سربازان خودشان را در تابوت به آمریکا برگردانند لذا توصیه ما این است هر اقدامی که بخواهند انجام دهند، قبل از آن حتماً فکر تابوت‌هایشان هم کرده باشند و این را مدنظر داشته باشند که بی‌شمار تابوت نیاز دارند.

وی اظهار کرد: کاخ سفید که این روزها تبدیل به کاخ سیاه شده است، بهتر است بیش از این حیثیت و آبروی از دست رفته خودشان را ننگین‌تر و سیاه پوش‌تر نکند و سزاوار است بدانند در شرایطی نیستند که بخواهند برای ملت ایران خط و نشان بکشند و ما را تهدید کنند، آن‌ها اگر می‌توانستند تهدیداتشان را عملیاتی کنند، در این سال‌ها انجام داده بودند. آمریکایی‌ها قدرت، توان و جرئت حمله به ایران را ندارند و می‌دانند صرفاً با یک ارتش و سپاه به تنهایی روبه‌رو نیستند بلکه با یک ملت روبه‌رو هستند؛ از این جهت آمریکایی‌ها کوچکتر از آن هستند که بخواهند اقدامی علیه ایران انجام دهند و ما هم ضمن اینکه تحرکات آن‌ها را رصد می‌کنیم، هوشیارانه هم برخورد می‌کنیم؛ تحرکت و تحولات را زیرنظر داریم و در اوج آمادگی هستیم و افزایش آمادگی خواهیم داد و این را هم باور کنیم که آمریکایی‌ها فقط بلوف می‌زنند و اینگونه نیست که بتوانند اقدامی انجام دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، هدف از تحرکات آمریکایی‌ها را روحیه دادن به شرکای خود در منطقه دانست و گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که شرکایشان حسابی به ترس و وحشت افتاده‌اند و تغییرات در هیئت حاکمه آمریکا به‌نوعی موجبات تزلزل روحیه شرکای آن‌ها در منطقه شده است لذا برای تقویت روحیه شرکای خود دست به این اقدام می‌زنند.

وی بیان کرد: توصیه ما به شرکای آمریکا در منطقه این است که بیشتر از این خود را گرفتار نکنند و در دام آمریکایی‌ها قرار ندهند، بهتر است که صلح، ثبات و امنیت منطقه را به کشورهای خود منطقه واگذار کنند؛ امنیت منطقه برای همه سودآور و موجبات رشد و توسعه خواهد شد و حضور آمریکایی‌ها فقط موجب از دست دادن فرصت‌ها و افزایش نگرانی‌های فی مابین خواهد شد که ما هیچوقت این را سزاوار نخواهیم دید.

ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود فرازهایی از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی را یادآور شد و گفت: مکتب شهید سلیمانی که بعد از شهادت آن مرد بزرگ و اسوه ایمان و تقوا در ایران اسلامی و در ادبیات ما رایج شد، چیزی جزء درس‌هایی که سردار سلیمانی در طول حیاتش به همه آموخت نیست و باید ببینیم این مکتب چه ویژگی‌هایی دارد که شهید سلیمانی به واسطه آن‌ها این‌طور جاودانه شده و امروز از عنوان و ادبیاتی به‌عنوان مکتب سلیمانی نام می‌بریم.

وی نخستین ویژگی شهید سلیمانی را ایمان، باور و تقوای الهی برشمرد و گفت: ایشان در طول حیات طیبه خودش همیشه با عشق، ایمان و باورهای دینی و با یک عزم جزمی که بر گرفته از همین ایمان عمیق و مستحکم پا در عرصه میدان جهاد و مبارزه گذاشت و این درس را به‌عنوان بزرگ‌ترین درس شهید سلیمانی باید بپذیریم و اساساً اگر قرار است در مسیر تکامل اندیشه‌های شهید سلیمانی حرکت کنیم باید همه اقدامات، تلاش‌ها، گفتار و رفتارهای ما مبتنی بر همین ارزش‌های دینی و اعتقادی باشد. یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی این بود که در میدان مبارزه ثابت قدم بود و در طول بیش از چهل سال از بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز روزی نبوده است که در میدان مبازره و جهاد عقب‌نشینی کرده باشد یا اولویت این میدان را فراموش کرده باشد و ثبات قدم در میدان مبارزه و جهاد از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود.

به گفته عزیزی، سومین ویژگی آن مرد بزرگ دفاع از مظلومان عالم بود؛ شهید سلیمانی از اولین روزهای پیروزی انقلاب تا لحظه شهادت همیشه به فکر محرومین، مستضعفین و مظلومین و کسانی که از نظام سلطه و صهیونیست جنایتکار آسیب دیده بودند، به‌عنوان یک وظیفه بزرگ یاد می‌کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مردم‌داری و با مردم بودن و در کنار مردم بودن را به‌عنوان ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی بپذیریم، گفت: در مکتب شهید سلیمانی ولایت‌مداری یک اصل مهم و محوری بود؛ شهید سلیمانی هیچوقت از خودش و برداشت‌های خودش در میدان مبارزه و مقاومت و جهاد تکلیف و وظیفه چیزی وارد میدان عمل نمی‌کرد و همیشه نگاه می‌کرد مولا، مقتدا، رهبر و ولی امر و فرمانده کل قوا چه می‌گوید و چه در زمان حیات امام و چه زمان رهبر انقلاب فقط گوش به فرمان بود و این ولایت‌مداری در میدان عمل، شهید سلیمانی را به این درجه از اعتلا و تعالی رساند.

وی در پایان اظهار کرد: ایمان‌محوری، تکلیف‌محوری، ثبات قدم، ولایت‌مداری و مردم‌داری را به‌عنوان ویژگی‌های شهید سلیمانی می‌دانیم و این‌ها روی هم رفته مکتب شهید سلیمانی را تشکیل می‌دهند و اگر می‌خواهیم در مسیر تداوم اندیشه‌های شهید سلیمانی در کشور حرکت کنیم باید به این ویژگی‌ها اعتقاد عمیق داشته باشیم و در مسیر این اندیشه‌ها حرکت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹
اقای عزیزی خودت هم این حرفایی که زدی رو قبول داری؟؟؟؟
انتقام سخت از ملت
سخت ترين انتقام اينه که يکم طرححهاي اقتصادي بديد و به دولت کمک بدون بدجنسي بکنيد تا مردمبدبخت بتونن از اين شرايط سخت عبور کنند. من تا همين ماه پيش مي توانستم يکم حقوقم را پس انداز کنم اونهم با نخوري و صرفه جويي ولي اين ماه احساس مي کنم اصلا امکان پس انداز ندارم. تازه حقوق من نسبت به بسياري از مردم خيلي خيلي خيلي خيلي زياده. بيچاه اونها.
يه وقت نشه انتقام سختتون از آمريکا تبديل به انتقام سخت تر از مردم ايران بشه؟ يه ذره از اين هوشمندسازي در انتقام گيري را سوق بديد به سمت بهبود معيشت مردم. والل هم سردار راضي تر خواهد بود و هم مردم توان مقاومت بيشتري خواهند داشت. به نظر من که اين مهمترين انتقام از امريکا خواهد بود. ساختن کشوري مرفه با مردماني شاد
بیش از 40 ساله فقط شعار میدیم. این هم روش
اگر می توانستید انتقام را میگرفتید............آمریکا از آنطرف دنیا آمده است و در خلیج فارس سالها است ناو هواپیمابر

دارد و تجهیزات مدرن دارد.........هواپیمای مسافر بری ایران را ناو هواپیمابر وینسنس زد و 180 نفر انسان کشته شدند

جمهوری اسلامی ایران چه کرد ؟ فقط دیه گرفتند و معلوم یست به خانوادهای قربانی دادن یا خیر .....


ایران در دیه گرفتن مقام اول را دارد .............اینهمه جوانان این کشور کشته شدند تا بعضی زنده بمانند ..........

و بر ملت ایران حکومت کنند ..........

فقر و بدبختی و فلاکت بی داد میکند مردم که طاقت جنگ را ندارند جز اینکه همه را بکشند ............
در بلوف زدن گوي را از همه جهانيان ربوده ايد.
عين الاسد رو زدين ولي جاهاي خالي از يك نظامي
اگر روزي هم جنگي بشود همه شما بلوف زنها پنهان ميشويد و باز مردم بدبخت آماج اوليه حملات ميشن
40 سال بي تدبيري شده ايم گوشه رينگ كل دنيا تا جائي كه جيبوتي و اماراتو بحرين .. ما رو تهديد ميكنن
اين همه مدير و مسئول اودن و نرفتن چه تاجي به سر ما زدند
يه بار شده واقع بينانه و عملي حرف بزنيد
بازي با اسامي و قهرمانها رو پايان بدين و از خودتون حرف بزنيد
اقای قالیباف بورس نوش دارو پس از مرگ سهراب افشاگری بی موقع شما دردی دوا نمیکنه لطفا استعفا استعفا استعفا
تا الان که از انتقام سخت فقط حرفشو شنیدیم.
از طرف ملت حرف نزن. ملت گرسنه !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار