بازدید 6107

ابتلای ۶۹۲ هزار نفر به کرونا در سرتاسر جهان در یک روز

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شمار موارد ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در سرتاسر جهان از رقم ۶۹۲ هزار نفر گذشت.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 01 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه در اطلاعیه روزانه خود اعلام کرد که ظرف یک شبانه روز گذشته، بیش از ۶۹۲ هزار نفر (۶۹۲،۰۱۸) در سرتاسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند و بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به این بیماری ویروسی از ابتدای شروع این پاندمی به رقم ۸۱ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر رسیده است.

طبق آمار به روز رسانی شده این نهاد جهانی وابسته به سازمان ملل، مجموع مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز با ثبت رقم ۱۳،۹۴۱ مورد ظرف ۲۴ ساعت گذشته، به بیش از یک میلیون و ۷۹۰ هزار نفر رسید.

تا ساعت ۱۸ و ۱۱ دقیقه بعدازظهر روز سی و یکم دسامبر به وقت مسکو (۱۸ و ۴۱ دقیقه به وقت تهران)، سازمان بهداشت جهانی از ابتلای ۸۱،۴۷۵،۰۵۳ تن و مرگ ۱،۷۹۸،۰۵۰ نفر در اثر این بیماری در سرتاسر جهان خبر داد.

گفتنی است که آمار سازمان بهداشت جهانی بر پایه داده های رسمی و تأیید شده ای است که از سوی کشورها ارائه می شود.

بر طبق آمار و داده های سازمان بهداشت جهانی، ظرف ۲۴ ساعت گذشته قاره آمریکا (مشتمل بر آمریکای شمالی و جنوبی) بیش از ۴۵ درصد از موارد ابتلای جدید به کرونا را به خود اختصاص داد (۳۱۶،۶۱۳ مورد). قاره سبز اروپا نیز با ثبت ۲۸۵،۷۷۷ مورد ابتلا در مرتبه دوم جهان و منطقه شرق آسیا با تأیید ۳۳،۱۱۲ مورد ابتلا در جایگاه سوم قرار گرفت.

در میان کشورهای جهان نیز ایالات متحده (۱۹،۳۴۶،۷۹۰)، هندوستان (۱۰،۲۶۶،۶۷۴) و برزیل (۷،۵۶۳،۵۵۱) در رده اول تا سوم جهان قرار می گیرند. پس از این سه کشور، روسیه با بیش از ۳ میلیون مورد ابتلا و فرانسه و انگلیس نیز با بیش از دو میلیون و چهارصد هزار فرد مبتلا رده های چهارم تا ششم جهان را به خود اختصاص می دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار