بازدید 15259
رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو

پای آمریکایی‌ها از منطقه قطع خواهد شد/ اگر کسی دولت را تضعیف کند، طرفدار آمریکاست/ همچنان باید تجمع‌های خانوادگی و ملی را کنار گذاشت

وی افزود: هر کس دولت را تضعیف کرد و گفت که من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخ‌دار گفته؛ هرکس ضد آمریکاست باید در شرایط جنگ اقتصادی که دولت در میدان جنگ است و به تعبیر مقام معظم رهبری، فرمانده این جنگ رئیس‌جمهور است، به دولت و رئیس‌جمهور کمک کند. ما در میدان جنگ هستیم و با آمریکا می‌جنگیم؛ اگر کسی دولت را تضعیف کرد چه بخواهد و چه نخواهد طرفدار و حامی آمریکاست...
کد خبر: ۱۰۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 31 December 2020

رئیس جمهور گفت: همه فهمیدند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه روزی پای این جنایتکاران و متجاوزین را قطع خواهند کرد.پ

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو طی سخنانی ضمن گرامیداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه راه و مکتب سردار سلیمانی که همان مکتب امام و مکتب رهبر معظم انقلاب بود ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: دشمن کار نادرستی انجام داد و از این ترور وحشیانه هم ضرر کرد و مطمئن باشد مردم و جوانان ایران و منطقه مقاوم‌تر و با امید بیشتر در مسیر مقاومت و استقلال منطقه ایستادگی می‌کنند.

تا روزی که آمریکا در منطقه باشد، خاورمیانه روی خوش به خود نخواهد دید

وی افزود: همه فهمیدند تا روزی که آمریکایی‌ها در این منطقه هستند، این منطقه روی خوش کامل و مطلوب را نخواهد دید و ملت‌های منطقه روزی پای این جنایتکاران و متجاوزین را قطع خواهند کرد.

رئیس‌جمهور گفت: شهید سلیمانی و همچنین یار ایشان ابومهدی المهندس برای ما وجود‌های ارزنده بودند و سابقه آشنایی ما با این شهید ۴۰ ساله خود است و سردار سلیمانی در اجرای چیزی که می‌فهمید، وظیفه ملی و دینی و انقلابی‌اش است، تردید نمی‌کرد. ما وقتی چیزی را می‌فهمیم وظیفه ماست و باید برای کشور و ملت و منطقه‌مان انجام داده و نباید تردید کنیم و از مردم و قدرت‌های جهانی بترسیم، بلکه باید قدم بگذاریم و حرکت کنیم؛ این عدم تردید و تصمیم قاطع از نعمت‌هایی است که خداوند به انسان‌های خالص خود عنایت می‌کند.

شهید سلیمانی از پس طرح‌های مهم و خطرناک زیادی برآمد

روحانی تصریح کرد: شهید سلیمانی اعتماد به نفس داشت و شاید در این ۴۰ سال هزاران ساعت با هم حرف زدیم و بحث کردیم؛ طرح‌های بسیار مهم و خطرناکی بود، ولی او کاملا با اعتماد به نفس پای‌کار بود. من این تعبیر را در روز شهادتش هم گفتم که ندیدم شهید سلیمانی از زین پایین بیاید و از رکاب پایین نیامد.

وی بیان داشت: از روزی که او را در جبهه‌های جنگ در سال‌های اولیه دهه ۶۰ دیدم، همیشه بر رکاب بود و همیشه هم موفق و پیروز صحنه و میدان بود و موفقیت‌های بسیار بزرگ و باور نکردنی به‌ دست آورد. شهید سلیمانی دارای اخلاص، اخلاق حسنه و کمالات انسانی بود و خیلی اوقات او را می‌دیدم و با هم جلسه داشتیم در حالی که روزه‌دار بود. این شهید بزرگوار آدم مخلصی بود و حرفش را از دل می‌گفت و با همه وجود تلاش می‌کرد؛ اخلاص یکی از مسائل بسیار مهمی است که ما را به همه چیز می‌رساند.

دولت کار بزرگ و تاریخی درباره شمال غرب کشور کرد

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست درباره بهره برداری از سد «کانی سیب» در آذربایجان غربی گفت: احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های اولیه دولت یازدهم مردم آذربایجان غربی و شرقی و کل منطقه شمال غرب کشور بود، چون زندگی مردم شمال غرب وابسته به دریاچه ارومیه است. اگر دریاچه ارومیه را رها می‌کردیم، در سال ۹۶ این دریاچه کامل خشک می‌شد و در سال ۹۷ زندگی را در منطقه شمالغرب کشور تمام می‌کرد و همه مردم ناچار به مهاجرت می‌شدند؛ مخصوصا در آذربایجان شرقی و تبریز به دلیل طوفان شن و نمک هیچ‌کس نمی‌توانست زندگی کند و هم مزارع و هم زندگی انسان‌ها را نابود می‌کرد. کاری که دولت یازدهم و دوازدهم درباره محیط زیست در منطقه شمال غرب کشور انجام داد، از کار‌های بزرگ تاریخی ایران است و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر برسد تا بتوانیم اوایل سال آینده، احیای دریاچه ارومیه را جشن بگیریم.

روحانی هم‌چنین گفت: این سد کانی سیب می‌تواند دریاچه سرنوشت‌ساز را برای زندگی مردم احیا کند و من خوشحالم که خداوند توفیق داد که به یکی از آرزوهایم رسیدم و آن احیای دریاچه ارومیه بود. زندگی و سلامت ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر در غرب کشور و کشاورزی در این منطقه مرهون این دریاچه و این نگین کبود و نگین سبزی است که در این منطقه است و زندگی آن‌ها را تضمین می‌کند و اگر نباشد نمی‌شود، زندگی کرد و افتتاح این سد کار بزرگی است که امروز به افتتاح رسید.

تشریح اقدامات دولت در حوزه آب و برق

وی یادآور شد: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد ما ۱۴۴ سد در کشور داشتیم و روزی که خداحافظی می‌کنیم ۲۰۱ سد به یادگار می‌گذاریم؛ ۵۷ سد در این هشت سال به افتتاح می‌رسد که امروز چهل و هشتمین آن افتتاح شد و باید بقیه را تا پایان دولت تکمیل کنیم. در حوزه شبکه آبیاری، دولت در این هشت سال، ۳۳۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مرحله یک و دو که مربوط به وزارت نیروست را احداث کرد که رقم بسیار بزرگی در تاریخ ایران است. هم‌چنین ۵۶ تصفیه خانه آب شهری و ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: قدم‌های خوبی در مسیر تأمین آب و برق مردم برداشته شد و از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و مهندسان جوان کشور تقدیر می‌کنیم و ما امروز دو عرصه در برابر خودمان داریم که هر دو عرصه برای ما مهم هستند؛ یکی عرصه مقاومت در برابر جنگ اقتصادی است که از سال ۹۷ به ما تحمیل کردند. ترامپ مانند صدام بود؛ صدام ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کرد و سرنگون شد و ترامپ هم ۳ سال جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کرد و در هفته‌های آینده سرنگون خواهد شد، البته نه از حکومت بلکه از زندگی و او به خاطر ظلم‌ها و جنایاتی که انجام داد آدم بی‌آبرویی در تاریخ خواهد ماند.

ترامپ بداند که حتما انتقام شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی را می‌گیریم

روحانی تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ظلم غیرقابل گذشت ترامپ است؛ ترامپ خیلی جنایت کرد و آدم کشت، ولی این دو مورد را ما فراموش نخواهیم کرد. باید بدانند که این داغ همیشگی بر دل ما بود و ملت‌های ایران و منطقه روزی انتقام این خون را از این‌ها خواهند گرفت. باید برای مقاومت یکدیگر را تقویت کنیم و باید دولت را تقویت کنیم.

وی افزود: هر کس دولت را تضعیف کرد و گفت که من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخ‌دار گفته؛ هرکس ضد آمریکاست باید در شرایط جنگ اقتصادی که دولت در میدان جنگ است و به تعبیر مقام معظم رهبری، فرمانده این جنگ رئیس‌جمهور است، به دولت و رئیس‌جمهور کمک کند. ما در میدان جنگ هستیم و با آمریکا می‌جنگیم؛ اگر کسی دولت را تضعیف کرد چه بخواهد و چه نخواهد طرفدار و حامی آمریکاست و هرکس در این شرایط به بخش توسعه کشور، بخش خصوصی، بازرگانان، واردکنندگان، صادرکنندگان و آن‌هایی که در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت تلاش می‌کنند، ضربه بزند، از آمریکا حمایت کرده است. امروز باید برای توسعه کشور یکدیگر را یاری کنیم و امروز روز وحدت است.

هر کس اختلاف بیندازد، طرفدار آمریکاست

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هرکس وحدت را بشکند و اختلاف بیندازد، طرفدار آمریکاست، خاطرنشان کرد: امروز همه با وحدت، ایثار، یکپارچگی، در صحنه بودن و با حمایت از دولت باید بتوانیم از این جنگ خارج شویم و با پیروزی نیز خارج می‌شویم و خداوند ما را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به مساله کرونا پرداخت و گفت: کرونا ویروس خطرناکی است و همه باید با این ویروس مبارزه کنیم و کادر درمان در خط مقدم هستند و باید آن‌ها را یاری کنیم و همه مردم نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. از مردم به‌خاطر رعایت پروتکل‌ها در دو ماه گذشته تشکر می‌کنیم و توانستیم کشور را از آن بحران به شرایطِ نسبتا قابل قبول بیاوریم. البته هنوز باید کار کنیم و این راه را باید ادامه دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. الان زمان تجمع نیست و باید تجمع‌ها را کنار گذاشته و فاصله‌گذاری را مراعات کنیم و از خداوند متعال استمداد می‌طلبیم تا از این مشکل هم عبور کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰
امریکاییها پیاده نمی ایند که پرواز میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دولت کلیدار و سرا دار که قدرت ندارد که بتواند کارکند و بجنگد! ،
تجمع هاي مذهبي اشكال نداره ؟ كرونا نداره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
امروز نیم ملیون ادم رو تو فضا های بسته بدون تهویه با حداقل فاصله کنار هم جمع کردن واسه آزمون استخدامی که از هفته ها قبل قبول شده هاش
مشخص شده
بعد از غیر قانونی بودن تجمعات حرف میزنن
بعد انتظار دارن مردم به حرف اینا گوش کنن
دولتی که بدترین عملکرد را از خودش نشون داد ، نیازی به تضعیف ندارد . و بهترین گواه این ادعا ، وضعیت اقتصادی جامعه و خانواده ست . شیخ حسن باید بداند با برچسب زنی ، نمی تواند ضعف دولتش را بپوشاند . تنها کاری که این دولت در آن مهارت دارد " فرار رو به جلو است " و بس
چین با پرداخت پول به نیروهای غیر دولتی در افغانستان و عراق برای حمله به نیروی امریکایی و ایجاد جنگ ایران با امریکا قبل از ۲۰ است
مگر نمی خواهید جمعیت ایران زیاد شود چگونه با این قیمت ها کسی جرآت ازدواج و کرایه کردن خانه و ......را دارد
بیکاری هم که بیداد می کند
دولت شما در حافظه ملت خواهد ماند بعنوان بی کفایت ترین مدیران و چگونه است که شما به دولت قبل میتازید ایراد ندارد ولی حالا..............
با وجود تحريم هاي داخلي و دولت و تورم زا با رقتن امريكا مشكل مردم حل نميشود
خوب که مانند آن آقایان به مخالفان نمی گوید شرور.بی بصیرت.انحرافی...می گوید طرفدار امریکا
پای آمریکا حتما قطع میشه اما نه توسط غرب پرستان و برجامیها.
پای امریکا را عاشورائیان قطع خواهند کرد نه لیبرالها
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
کاملا توی یه دنیای دیگه سیر میکنی ،برای مردم عادی هر حرفی از این جنس یعنی بدبختی بیشتر
تهدید جانی ترامپ توسط ایشان بار حقوقی برای کشور در پی نخواهد داشت ؟؟
ایشان احمدی نژاد را در جیبشان میگذارند از حرفهای نامناسب زدن و ادعا میکردند یک دیپلمات هستند
اقای روحانی ان خبیثان پیکر مطهر شهید سلیمانی را قطعه قطعه کردند شما میخواهید پای انهارا ازمنطقه قطع کنید؟!!!
ایا به فرض بیرون رفتن نیروهای امریکایی از منطقه این انتقام متناسب با جنایت پلید امریکایی هاست ؟!!!!
مدارا بادشمن هم حدی داره واگرازحدبگذره حمل برترس وضعف میذارن
شک نکنید منظور شیخ حسن انتقاد از دولت هستش.یعنی هرکس منتقد دولته طرفدار امریکاست. خخخخ
آقای روحانی!ترامپ به عنوان یکی ازبهترین روسای جمهورامریکانامش درتاریخ باقی خواهد ماندولی شمابه عنوان بدترین رییس جمهوراین چهل سال!
چطور پای آمریکا قطع می شه؟ تازه بمب افکن و زیر دریایی اتمی آورده
اگه کسی دولت را تضعیف کند طرفدار آمریکاست این چه حرفی است پس آقا زاده های که در کشور آمریکا زندگی می کنند , بچه های همین دولت مردان هستند
تجمع مذهبی ایراد نداره؟
اقای رییس جمهور مگر ما یکبار امریکا را در سوریه و عراق شکست ندادیم تا گزینه نظامی را به گور ببرند
اما متاسفانه تیم شما با اعتماد کورکورانه به دشمن و فریب خوردن موجب مشکلات بوجود امده شدید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر