بازدید 16624
اورشلیم پست خبر داد

سوپرایز سعودی؛هدیه‌ای برای برنده انتخابات

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست نوشت که برخی مقام‌های ارشد این رژیم انتظار دارند عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی تا پایان سال ۲۰۲۱ انجام شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 29 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، روزنامه اورشلیم پست در گزارشی آورده است که برخی معتقدند عادی‌سازی روابط تا پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و حتی اوایل دوره بایدن حاصل نمی‌شود اما نشانه‌هایی وجود دارد که حاکی از عادی‌سازی روابط در ۱۲ ماه آینده است.

در حالی که در ماه‌های اخیر اظهارات گاه مکمل و گاه به ظاهر متناقضی از مقامات ارشد اسرائیلی شنیده شده اما روند عادی‌سازی روابط پیشرفت داشته است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص نکرده است.

الی کوهن وزیر اطلاعات اسرائیل گفت که توافق با سعودی‌ها ممکن است در چند سال آینده حاصل شود، اما نه قبل از اول بهمن (زمان تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا). او همچنین به صورت واضح اعلام نکرد که این توافق تا پایان سال ۲۰۲۱ حاصل می‌شود.

اورشلیم پست افزود: در ۲۵ اکتبر کانال ۱۲ گزارش داده که یوسی کوهن رئیس موساد به صورت خصوصی به اطرافیانش گفته سعودی‌ها تا بعد از انتخابات صبر می‌کنند اما این توافق را به عنوان «هدیه‌ای» برای برنده انتخابات در نظر دارند.

بر این اساس، یوسی کوهن همچنین گفته بود که اگر دونالد ترامپ برنده شود، توافق به سرعت اعلام خواهد شد.

ریاض تاکنون از عادی‌سازی روابط با اسرائیل خودداری کرده و می‌گوید که ابتدا باید شرایط به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مورد توجه قرار گیرد. اما در عین حال با باز گذاشتن حریم هوایی خود به روی پروازها در مسیر اسرائیل و امارات متحده عربی، به طور غیرمستقیم به روند عادی سازی روابط این دو کشور کمک کرده است .

در ماه‌های اخیر امارات متحده عربی، بحرین ، سودان و مغرب به صورت رسمی روابط خود با اسرائیل را در چارچوب توافقی به نام «ابراهیم» عادی کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل