بازدید 32239
پیمانه اقتصادی

خبر خوش رئیس کل بانک مرکزی برای خرید واکسن کرونا / نوبخت: برای کسری بودجه هیچ پولی چاپ نکردیم / پیش‌بینی ریزش‌ قیمت خودرو با دلار ۲۰ هزار تومانی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت، پوند انگلیس با احتمال توافق تجاری انگلیس و اروپا جهش کرد، قیمت نفت خام جهش کرد، کرونا مصرف گاز را افزایش داده است، در تأمین و عرضه پوشک بچه مشکلی نداریم، دلار عقب رفت و عرضه خودرو خارج از بورس جرم می‌شود را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 24 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت، پوند انگلیس با احتمال توافق تجاری انگلیس و اروپا جهش کرد، قیمت نفت خام جهش کرد، کرونا مصرف گاز را افزایش داده است، در تأمین و عرضه پوشک بچه مشکلی نداریم، دلار عقب رفت و عرضه خودرو خارج از بورس جرم می‌شود را در بر دارد.

 

کرونا ۱۳ تریلیون دلار خرج روی دست جهان گذاشت


انتظار می رود روند افزایش بدهی های جهانی ادامه پیدا کند و ۲۷ میلیون نفر دیگر فقیر شوند. به نقل از راشاتودی، یک نشریه ژاپنی در گزارشی به تبعات اقتصادی کرونا برای جهان پرداخته و نوشته است: تاکنون ده ها تریلیون دلار تعهد مالی برای دولت ها و بانک های مرکزی در نتیجه شیوع کرونا در جهان برای حمایت از اقتصاد و کسب و کارها ایجاد شده است و آن طور که برآوردهای صورت گرفته از مدل سنجی شیوع کرونا نشان می دهد، خسارتی که کرونا تاکنون به اقتصاد جهانی وارد کرده است رقمی حدود ۱۳ تریلیون دلار تخمین زده می شود که این رقم شامل بسته اخیر ۹۰۰ میلیارد دلاری آمریکا نیز می شود که هفته گذشته در کنگره آمریکا به تصویب رسید.

خبر خوش رئیس کل بانک مرکزی برای خرید واکسن کرونا


عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در یکی از پست های قبلی ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده است که خرید واکسن کرونا از کوواکس (covax) با مشکل و تأخیر رو به رو شود. در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می کنم: موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد. بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است. در صورت نیاز، منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد. هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد. در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص پیگیر هستیم. به همه تلاشگران این عرصه خسته نباشید می گویم.

پوند انگلیس با احتمال توافق تجاری انگلیس و اروپا جهش کرد

پوند انگلیس در معاملات چهارشنبه شب، تحت تأثیر گزارش هایی که از احتمال توافق تجاری قریب‌الوقوع انگلیس خبر می‌دادند، جهش کرد. رویترز در گزارشی با اشاره به منابع آگاه خبر داد، دولت‌های اتحادیه اروپا پروسه اجرایی توافق تجاری با انگلستان از یکم ژانویه را آغاز و تاکید کردند که این توافق قریب‌الوقوع خواهد بود. خبر دیگری که باعث شد، پوند انگلیس تقویت شود، این بود که مرزهای فرانسه دوباره به روی انگلیس باز شد. فرانسه با خبر کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلستان مرزهای خود را به روی این کشور بسته بود. نرخ برابری پوند انگلیس ۱.۱ درصد در برابر دلار آمریکا جهش کرد و به ۱.۳۵۲۶ واحد رسید و در مقابل یورو ۰.۹ درصد تقویت شد و به ۹۰.۲۴ واحد رسید.

قیمت نفت خام جهش کرد

قیمت نفت خام در معاملات چهارشنبه شب به دنبال اخباری که حاکی از افت ذخایر انبارهای سوخت آمریکا بود جهش کرد. تا ساعت ۲۱:۴۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۴۶ درصد یا ۱.۲۳ دلار جهش کرد و به ۵۱.۳۱ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۵۱ درصد یا ۱.۱۸ دلار جهش کرد و به ۴۸.۲۰ دلار رسید. داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد، میزان ذخایر نفت خام انبارهای آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر ۵۶۲ هزار بشکه کاهش یافته و به ۴۹۹.۵ میلیون بشکه رسیده است. میزان ذخایر بنزین و تقطیرات نفتی آمریکا هم غافلگیرکننده‌ افت کرد و به ترتیب ۱.۱ میلیون بشکه و ۲.۳ میلیون بشکه پایین آمد.

کرونا مصرف گاز را افزایش داده است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: امسال کرونا در تابستان مصرف گاز کشور را افزایش داد. حسن منتظر تربتی اظهار داشت: به دلیل وجود کرونا و نیاز مردم به آب گرم، امسال تابستان هم با افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی مصرف گاز در شبکه خانگی روبه رو بودیم شستشو‌های بیش از قبل، سبب پرمصرف شدن گاز مصرفی در کشور شده است.

در تأمین و عرضه پوشک بچه مشکلی نداریم

رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در زمینه تولید و عرضه پوشک بچه مشکلی در کشور نداریم، گفت: بنابر آمار اعضای انجمن، تولید و عرضه پوشک بچه به خوبی در حال انجام است و مردم نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند. وی همچنین با تأکید بر مصلحت تأمین و فراوانی کالا بر رونق تولید، اضافه کرد: تصمیمات در حوزه رونق تولید برای بهره مندی عموم مردم باید شجاعانه گرفته شود و خوشبختانه با اتخاذ این رویه کمبود کالا در کشور نداریم؛ هرچند شاید به خاطر تغییر برخی متغیرهای اقتصادی گرانی‌های وجود داشته باشد.

دلار عقب رفت

ارزش دلار مقابل تمامی رقبای اصلی کاهش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۸۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۵ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

نوبخت: برای کسری بودجه هیچ پولی چاپ نکردیم

نوبخت در رابطه با روی کار آمدن دولت دوازدهم و رای اعتماد مردم به خاطر راست‌گویی دولتمردان اظهار داشت: ما در سال ۹۲ به ۹۶ قیمت ارز را تثبیت کردیم، تورم را کاهنده کردیم، رشد اقتصادی داشتیم. ما به خاطر راست‌گویی و حسن انجام کار‌ها، رای مردم را به دست آوردیم. ما تلاش‌مان این است که مردم در سفر‌های خارجی احساس قدرت خرید نسبت به پول ملی داشته باشند. نوبخت با اشاره به تعویق حقوق کادر درمان افزود: موضوع تعویق حقوق کادر درمان نیست بلکه کادر درمان کارانه دارند که با توجه به کاهش مراجعات به کلینیک‌ها، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کاهش پیدا کرد و از این جهت تنها کارانه کادر درمان پرداخت نشده است، در حالی که ما سال گذشته حقوق همه کارکنان دولت را ۵۰ درصد افزایش دادیم، امسال هم ۱۰ درصد اضافه کردیم و سال آینده هم ۲۵ درصد اضافه می‌کنیم.

وی در رابطه با پرداخت بموقع حقوق به کارکنان به عنوان دستاورد سازمان برنامه و بودجه گفت: ما با پایان ماه حقوق کارکنان را پرداخت می‌کنیم. با وجود این، دولت کارانه کادر درمان را هم یک جا پرداخت کردیم. رشد سریع بودجه جاری دولت، بخش مهمی از آن مربوط به پرداخت کارانه کادر درمان است که به دوش دولت افتاده است. نوبخت با اشاره به پایدارسازی منابع در بودجه با پایه‌های مالیاتی گفت: نوع نگاه از مالیات به بنگاه به مالیات بر درآمد خانوار بردیم. در سال ۹۷ نیز با تاکید روی پایدارسازی منابع به سمت حذف معافیت‌های مالیاتی رفتیم و درآمد مالیاتی نسبت به کل بودجه افزایش یافت. معاون رئیس جمهور در رابطه با اظهارات مجری مبنی بر پرداخت ماهانه حقوق کارکنان و تشکر به خاطر اینکه حقوق‌شان سر ماه پرداخت می‌شود، گفت: حتما باید تشکر کنید که در این شرایط چیزی که حق شما است را می‌پردازیم. الان شرمنده‌ایم که در شرایط فعلی نتوانستیم نرخ ارز را تثبیت کنیم و درآمدمان را به چند میلیارد دلار تقلیل دادند و باید با همین امکانات برای حقوق کارکنان اقدام کنیم. وی در رابطه با عدم چاپ بودجه برای کسری بودجه گفت: رئیس کل بانک مرکزی از دولت تشکر کردند که ما به چاپ پول دست نزدیم؛ بنابراین ما برای کسری بودجه هیچ پولی چاپ نکردیم و صرفه‌جویی نیز انجام دادیم.

عرضه خودرو خارج از بورس جرم می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نهایی شدن طرح تحول در صنعت و بازار خودرو در کمیته صنعت این کمیسیون گفت: محور اصلی این طرح عرضه خودرو در بورس است و اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن تعیین می‌شود. حجت‌الله فیروزی از نهایی شدن طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» در کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بررسی جزئیات این طرح هفته آینده در دستورکار کمیسیون صنایع و معادن قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم فسا در مجلس افزود: محور اصلی طرح «تحول در صنعت و بازار خودرو» عرضه خودرو در بورس است و اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز براساس تبصره (۱) ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می‌شود. وی کیفی‌سازی، متعادل کردن قیمت و داخلی‌سازی خودرو را از محور‌های این طرح برشمرد و اضافه کرد: یکی از بند‌های طرح مذکور درباره واردات خودرو و شرایط آن است که با تحقق این مهم بازار از انحصار شرکت‌های خودروسازی خارج شده و وارد فضای رقابتی می‌شود.

پیش‌بینی ریزش قیمت خودرو با دلار ۲۰ هزار تومانی

معمولا قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی متأثر از قیمت داخلی‌ها تغییر می‌کند، اما دست‌کم در ده روز گذشته که ثبات تقریبی نرخ ارز را شاهد بودیم به همان نسبت قیمت خارجی‌های بازار نیز بدون تغییر مانده است. امروز هر دستگاه سانتافه (شاسی‌بلند هیوندایی کره جنوبی) صفر کیلومتر مدل ۲۰۱۷ حدود ۲ میلیارد تومان قیمت دارد و افرادی که نیازمند پول باشند با مبالغ کمتر نیز حاضر به فروش می‌شوند. هر دستگاه لکسوس NX که چندی پیش به ۳.۵ میلیارد تومان قیمت داشت، امروز به ۳.۲ میلیارد تومان رسیده و بی. ام؛ و ۵۳۰ مدل ۲۰۱۸ این روز‌ها پنج میلیارد تومان قیمت دارد.

نمایشگاه‌داران می‌گویند: هر دستگاه پاسات صفر کیلومتر (محصول فلوکس واگن آلمان) که تا چندی پیش ۳.۲ میلیارد تومان قیمت داشت، امروز در ۲.۲ میلیارد تومان خریدار ندارد و تیگوان (محصول شاسی‌بلند این خودروساز آلمانی) نیز با ۲.۴ میلیارد تومان بدون خریدار مانده، در حالی که تا چندی پیش ۳.۴ میلیارد تومان قیمت داشت. برخی کارشناسان معتقدند: اگر موضوع واردات خودرو تحقق یابد، حتی با دلار حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومانی فعلی نیز قیمت‌ها در بازار خودرو‌های خارجی به‌ مراتب کمتر از قیمت‌های این روز‌ها خواهد بود و همچنان نرخ‌ها حبابی است. به گفته آنان، اگر آن‌ طور که برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند، قیمت دلار طی ماه‌های آینده در ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان تثبیت شود، ریزش‌ها به مراتب شدیدتر خواهد بود. /ایرنا

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
نقدینگی الکترونیکی چطور؟ آنهم افزایش ندادید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
چاپ پول یک اصطلاح است که به معنی خلق پول است
سوال این است اگر خلق پول صورت نمیگیرد رشد سریع حجم پول در کشور و بدنبال آن افزایش نقدینگی چگونه صورت میگیرد؟
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
نیازی به چاپ پول نبود وقتی ملت همیشه در صحنه پولهاشونو تقدیم کردن
اگر دلار ازاد ۵ تومان میشه چقدر عالی میشه حسرت به دل موندم که بالاتر از قیمت آزاد باشم
برای واکسنی که کل کشورهای منطقه و دنیا خیلی زودتر و بیشتر از این خریداری کردن قراره منت سرمون بزارن ؟!
پول ملت ایران رو برداشتین واکسن خریدین
#واکسن_بخرید
آقای رییس این میلغ با توجه به قیمت اعلامی کوواکس فقط برای ۲ میلیون دوز واکسن است؟ برای کی؟ این دو میلیون کی هستند؟ عوامفریبی تا کجا؟ چرا در این دولت یک کلمه حرف راست و شفاف نمیزند؟
اولا هرچه این همتی گفته برعکس شده

دوما چرا در همین صفحه از تابناک تصویر نیمه برهنه ای از یک زن جهت تبلیغ هایلایت و ........ به نمایش گذاشته شده ؟؟؟
برای همین تصویر در ویترین و دکور اصناف باید جریمه نقدی و پلمب مغازه را پذیرا باشید
چقدر بدبخت شدیم که واسه خرید واکسن باید خوشحال باشیم و بشکن بزنیم ! البته اگه وسط راه مظلومین منطقه چیزی واسه ایرانی‌ها بزارن بمونه !
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
چرا واکسن شرکت مدرنا را سفارش نمیدن ؟
بقیه واکسن ها هنوز تایید نگرفته اند !!
انشالله هر وقت واکسن اومد لطفا مراقبت شود همان اول کار واکس کرونا را به اون خانم نماینده ای که می ترسید واکسن کرونا نسلش را منقرض می کند تزریق نشود پیشاپیش ممنون
بنده 3 سال پیش یک سانتافه 2016 تقریبا صفر فول رو خریدم 200 میلیون
کاهش ارزش پول ملی در سایه بی تدبیری دولت باعث شد امسال بفروشمش یک میلیارد و پانصد میلیون
بنده اصلا از این بابت خوشحال نیستم چرا که نشاندهنده بی ارزشی پول ملی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
خروج آمریکا از برجام علت اصلی بود و بعد بی تدبیری دولت و دیگر نهاد ها
آقای همتی چه جوری نمیشه ، شد؟
چکیده تمام تحلیل ها و پیشبینی های سفارشی ! بازارها :
مسکن : در رکود مطلق هستیم همه فروشنده هستند خریدار وجودنداره قیمت میاد پایین نخرید ضررمیکنید
دلار : تقاضا برای خرید وجود نداره قیمت میاد پایین نخرید ضررمیکنید
سکه : همه فروشنده هستند هیچکس خرید نمیکنه قیمت میاد پایین نخرید ضررمیکنید
خودرو: با سقوط قیمت دلار قیمت خودرو هم سقوط میکنه پس اونم نخرید ضرر میکنید
و اما بورس نورچشمی : الهی فداش بشم ! بهترین بازار برای سرمایه گذاریه همش سیخکی میره بالا !!! هرسال ۲۰ برابر میشه همین ۹ ماه امسال ۲ میلیون درصد رشد داشته !! البته هرچندسال یکبار یه اصلاح ناچیزی میکنه که درطبیعت بورسه ! شاخص کل بزودی قله ۲۰ میلیون واحد راهم فتح میکنه ! بجنبید جانمونید خونه ماشین دلار سکه هرچی دارین بفروشین فقط سهام بخرین (:
اخیرا دیگه پول چاپ نمی شود بلکه یک صفر به صورتحساب بانکی اضافه می شود چون همه چیز الکترونیکی شده.
آقای نوبخت ما رو چی فرض کرده.
موقعی بانکی سود 20 درصد میده از کدام تولید یا اقتصاد هست فقط یه 20 درصد اصاف میشه تو حساب آدم
علی برکه اله
اقای همتی دیروز گفتی مشکلی داری. دیشب برای شما چه اتفاقی افتاد که صبح زود گفتی مشکل حل شد.
ایکاش همه مشکلات یک شب حل شود
و دلار حهانگیری در ۱۴۰۰ محقق شود و نقطه عطفی باشد برای اقای جهانگیری
خسته نمیشین همش حرف و وعده و شعار؟ بسه دیگه. هنوز توو حال و هوای سی سال پیش هستین فکر میکنین هرچی میگین مردم قبول میکنن
رییس بانک مرکزی فقط خبر میده اول که پرواز دلار از 11 تومن به 30 تومن اون از کامزدهای بانکیش اون از اضافه کردن شرط پرونده مالیاتی به همه کارتخوانها و درگاه های پرداخت حتی برای اون سبزی فروش بدختی که توی این شرایط به خرج خانواده اش هم نمیرسه
فعلا واکسن را در شبکه خبر نشان مردم دادند در حالی که کشور های دیگر تزریق را شروع کرده اند
خبرهای خوش این اقا همیشه برعکس جواب میدهند
مگر واکسن بنفشه ایران آماده نشده است که از خارج میخرید ؟؟؟
روز به روز قیمت کارخانه داره افزایش پیدا میکنه، چطور قیمت بازار کاهش پیدا خواهد کرد!!!!!
دیگه به واژه «خبر خوش» حساس شدم هروقت میشنوم اعصابم بهم میریزه
بزک نمیر بهار میاد!!!!! واکسن بعد از مرگ هموطنان چه سودی دارد؟؟؟؟
تنها خبر خوش، رفتن این دولت است. باقی خبرها از این دولت خبر بد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
از دکل نفتی دولت قبلی چه خبر؟
آقای نوبخت خودتان میدانید که اگر حقوق پرداخت نکنید دیگر باید بروید.شما باید از ملت تشکر کنید که در این شرایط اجازه میدهند که نفس بکشید.
خرید واکسن از فایزر و مدورنا باشد
نروید از چین وارد کنید که خود چین هم به مدورنا سفارش داده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
امارات واکسن چین رو شروع کرده به تزریق.
امثال نوبخت هیچ تخصصی ندارند
نوبخت: برای کسری بودجه هیچ پولی چاپ نکردیم

عجب چوب جادویی داشتند ایشان حتما.
تمام کارشناسان اقتصادی تورمهای فعلی را حاصل چاپ اسکناس داغ (بدون پشتوانه) میدانند منتهی اقایون دولتی در حرفهای نامربوط زنی ظاهرا مسابقه گذاشته اند.
مردم بازیچه بوده اند این وسط با ۱۰ برابر شدن اجناس ان وقت اقای نوبخت صحبتهای تخیلی میکنند.
بله پول چاپ نکردید منتهی سهام های دولتی را در بورس چند برابر قیمت خودش فروریختید و کسری بودجه تان را جبران و مردم را در بورس به خاک سیاه نشاندید و بعد سهام ها را یک سوم و یک پنجم فرمودید چه معنی دارد!!!!

اقای نوبخت الان اگاهی جامعه خیلی بالا رفته و لطفا صحبتهای یک طرفه نفرمایید و صحبتهای اقتصادانها را هم گوش کنید.
تمام اقتصاددانها گفته اند بودجه ۱۴۰۰ سفره های مردم را از وضعیت فعلی هم خالی تر میکنه منتهی اقایان نوبخت و روحانی میفرمایند ببنید در فروشگاهها اجناس هست !!!!
اقاجان ملت پول ندارن چیزی بخرند

متاسفانه ۸ ماه اخر دولت اقای روحانی دقیقا مشابه اخر دوره اقای احمدی نژاد شده که دولتی ها صحبتهای خاص میکردند و مردم با واقعیتهای دیگری روبرو میبودند.
وقتی مواد نفتی و پتروشیمی و فلزات را به ده برابر قیمت به مردم ایران بفروشی دیگر نه به صادرات نیاز است و نه به چاپ پول.
فقط یک نکته می ماند که منابع ملی یعنی چه
گزارش ۲ هفته پیش مرکز پژوهشهای مجلس خلاف گفته های اقای نوبخت را ثابت میکند.
در ان‌گزارش امده که اقایون اقتصادی دولت معادل دلاری که در فلان کشور بلوکه شده را امده اند ریال چاپ کرده اند تا بعد بواسطه رفع تحریمها دلارش را جایش بگذارند منتهی هیچ تحریمی رفع نشده و این پولهای چاپ شده و تزریق شده در اقتصاد در اصل بدون پشتوانه به حساب امده و باعث افزایش تورم گردیده.
خود اقای نوبخت بعد از امضای برجام در سال ۹۴ امدند در گفتگوی ویژه خبری و اب پاک را روی امید طرفداران ان زمان دولت ریختند و فرمودند ما پولهای ازاد شده برجام را پیش خور کرده ایم( چاپ اسکناس) و چیز جدیدی وارد اقتصاد نخواهد شد !!!!!
خون به دل ملت کردین با واکسن خریدنتون.طوری شده بدم میاد از واکسن زدن
هر وقت جهانگیری دلار 4200 را نگهداشت تو هم میتونی دلار بیست تومانی را ببینی
بله آقای نوبخت پولی چاپ نشده چون چاپ همون پول هزینه بره دیگه کی میاد پول چاپ کنه.همون اعداد ارقام رو کم و زیاد کنید بس است دیگر.
بازم یک دروغ دیگه از آقای نوبخت. درحالیکه حقوق کادر درمان در یک سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد کرده، حقوق های وزارت علوم در بخش هیات علمی فقط ۱۰ درصد و در بخش کارمندان ۳۰ درصد رشد کرده. راست گفتند که دروغگوها کم حافظه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
اگه جرات داری برو یه روز تو بیمارستان فقط قدم بزن با ۶ ساعت تدریس انلاین با حقوقهای ۱۵ میلیونی واقعا خجالت نمی کشند؟
چطور می توانید به واکسن خارجی اطمینان کنید مثل اینکه خون های الوده به ایدز وارداتی از فرانسه را فراموش کرده اید کجای دنیا اینقدر عجله میکتنند .پس واکسن ایرانی با اون همه هزینه چی شد .کاسبی واردات و اهمیت نداشتن سلات مردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
چی میگی توهمی...من حتی اگر ایدزم بگیرم میزنم چون ایدزش خارجیه کلاس داره...
خرید واکسن کرونا ۲۰۰ میلیون یورو -با این پول می توان کمتراز ۳/۳ میلیون نفر رابا واکسن مدرنا دو بار تزریق کرد.برای ۵۰ میلیون نفر باید این مبلغ ۱۵ برابر شود. حالا اولویت تزریق با کیه هم مبهم است
قيمت بي ام و رو زدين ٥ ميليارد تومن كه معادل ٢٠٠ هزار دلاره با تازه با دلار ٢٥٠٠٠ تومن، در حالي كه قيمت جهانيش ٤٠ تا ٥٠ هزار دلاره ، چرا ما اينقدر عجيب و غريبيم؟
دلار به مرور به مرز 20 هزار تومن خواهد رسید و در صورت زنده شدن دوباره برجام با حضور مجدد آمریکا، تا 15 تومن هم به راحتی پایین خواهد آمد.
شما مردم طمع کار ایران را خوب شناختید ..می دانید قیمت هرچیز بالا رود. امکان ندارد پایین بیایید ...بدبخت کردید مردم را بیچاره کردید ... اونی که یک شبه قیمت ها رو بالا برد می تونه یک شبه هم پایین بیاره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر