بازدید 6208
۵

اردوغان: تحریم‌کنندگان را ناکام خواهیم گذاشت

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه شنبه شب گفت که تمام کسانی را که تلاش می‌کنند با زبان تهدید، تحریم، نفاق، توطئه و نیرنگ، ترکیه را تسلیم کنند، ناکام خواهیم گذاشت.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 20 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رییس جمهوری ترکیه که امروز شنبه با حضور مجازی در مراسم افتتاحیه ششمین بخش از بزرگراه مرمره شمالی سخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: ترکیه به یکی از تقاطع‌های اصلی تجارت بین قاره‌ای تبدیل شده و این موفقیت بزرگی است که در راستای منافع ۸۳ میلیون ترکیه‌ای خواهد بود.

وی افزود: ترکیه هرگز در استفاده از حقوق حاکمیت خود دریغ نخواهد کرد و ما مصمم هستیم که دیگران را وادار کنیم کشورمان را همانگونه که هست بپذیرند.

اردوغان خاطرنشان کرد که با ادامه ساخت زیرساخت لازم، ترکیه سرمایه گذاران خارجی بیشتری را به داخل آورده و کشورمان ۲۲۰ میلیارد دلار سرمایه را جذب کرده که بهترین مثال برای این مورد است.

وی با اشاره به طرف‌هایی که تلاش می‌کنند با وسایل مختلف از جمله حمایت از سازمان‌های تروریستی، کودتا و اعمال تحریم، مانعی در بر سر راه ترکیه ایجاد کنند، افزود: انها همیشه در رسیدن به اهداف خود شکست خورده‌اند.

رییس جمهوری ترکیه خطاب به شهروندان خود افزود: هرچه که قدرت استقلال سیاسی و اقتصادی ترکیه افزایش یابد، موانع را بهتر می‌شود پشت سرگذاشت.

سخنان اردوغان پس از آن روی می‌دهد که آمریکا، ترکیه را به دلیل خرید سامانه پدافندی اس ۴۰۰ از روسیه، تحریم کرده است.

مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا دوشنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به بخش ۲۳۱ قانون مقابله با دشمنان خارجی از طریق مجازات (کاآتسا) از تحریم اسماعیل دمیر رییس صنایع دفاعی ترکیه خبر داد و افزود: رییس اس اس بی ترکیه و سایر افسران آن را به دلیل مشارکت آگاهانه در معامله مهم با شرکت رزوبورونکسپورت، نهاد اصلی صادرات اسلحه روسیه و تهیه سامانه پدافندی موشک زمین به هوای اس۴۰۰ تحت تحریم و ممنوعیت روادید برای سفر به آمریکا قرار می‌دهد.

هفته گذشته نیز شورای اروپا با هشدار به ترکیه مبنی بر پابرجا بودن تحریم‌ها، از دولت آنکارا خواست که به اقدام‌های یکجانبه خود پایان دهد؛ "شارل میشل" رییس شورای اروپایی یکشنبه گذشته گفته بود که «از ماه اکتبر(مهر)، ما شاهد سخنان خصمانه اردوغان و ادامه اقدامات یکجانبه او هستیم. این موش و گربه بازی باید پایان یابد، تصمیم بر اعمال تحریم ها اتخاذ شده است.

بحران در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا از چند سال قبل کلید خورده در ماه های اخیر بسیار جدی شده و دو طرف بحرانی ترین دوران در تاریخ روابط را تجربه می کنند. اکتشاف میادین گازی در مناطق مورد مناقشه دریایی از سوی ترکیه ماه ها در راس این تنش ها بوده است.

رهبران اتحادیه اروپا پنجشنبه دو هفته پیش در نشست بروکسل تصمیم گرفتند تا تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل اقدام‌های غیرقانونی و تهاجمی آنکارا در مدیترانه در ضدیت با یونان و قبرس، اعمال کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
البته اردوغان بسیار پررو وقلدر شده و تقریبا با همه عالم سر شاخ شده بالاخره باید شاخش شکسته بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
باشه بهش میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
ترکیه قدرتمند تر از این حرفهاست
اردوغان همیشه با توپ و تشر شروع میکنه. همیشه موضع تهاجمی و طلبکارانه داره ولی وقتی طرف مقابل محکم جلوش در بیاد موش میشه و خیلی ریز و شیک و مجلسی از مواضعش عقب نشینی میکنه.
دود از کنده بلند میشه اروپا وامریکا کلی سرایه گذاری در ترکیه کرده اند بنا بر این به این راحتی مگه میتوانند ترکیه را تحریم کنند . ترکیه مثل ما نیست که ترامپ سرفه کنه دلارکلی بالا پایین بشه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر