بازدید 10698

انتقاد متفاوت نماینده مجلس از لایحه بودجه ۱۴۰۰

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دور از واقعیت است.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 19 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد نسبت به لایحه بودجه سال 1400 و درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده درآن، اظهار داشت: درآمدهای پیش‌بینی شده دولت دور از واقعیت است و کلیات لایحه بودجه نیز با واقعیات سازگاری ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز دور از واقعیت است، افزود: وقتی که در حال حاضر فروش نفت بسیار کم است نباید چنین ارقامی را در بودجه بیاوریم تا در آینده دچار کسری بودجه و ایجاد تورم نشویم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با تاکید بر اینکه اتکای بودجه سال 1400 به حجم بالایی از درآمدهای نفتی قابل توجیه نیست، ادامه داد: در بررسی بودجه باید بحث نفت در مرحله نخست مورد توجه قرار بگیرد و فعلاً فروش روزانه 2 میلیون و سیصد هزار بشکه در روز امکان پذیر نیست؛ نباید 40 درصد بودجه به فروش نفت اختصاص پیدا کند، بلکه این رقم باید تنها 5 درصد باشد.

ابوترابی با بیان اینکه درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده غیرواقعی است، اظهار داشت: فاصله بسیار زیادی بین واقعیت و لایحه بودجه وجود دارد چرا که فروش 2 ملیون و سیصد هزار بشکه نفت قابل تحقق نیست. بنابراین درآمدهای تعیین شده در بودجه غیر قابل اتکا است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: واقعی بودن، قابل تحقق بودن و نظارت‌پذیر بودن ازجمله ویژگی‌هایی است که یک لایحه بودجه باید داشته باشد و این موارد باید در منابع و مصارف لایحه دیده شود اما دولت پیش‌بینی کرده هرقدر از نفتی که نتوانست صادر کند را در داخل بفروشد و از آنجا که این مهم به مصلحت کشور نیست لذا دولت باید بر روی منابع دیگر درآمدی تمرکز کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر